#1
Die meerwaarde is er en misschien is een intensieve behandeling uiteindelijk beter voor iedereen die kampt met verslaving.
Denk dat dat zeker klopt.
Wat je gaat gebruiken door een onderliggend probleem.
Er is een beperkt aantal plekken.
En ook geld is hier een groot probleem.
Sowieso in de zorg.
Als het niet nodig is, is het niet nodig, toch?
Je moet er mijn inziens als overheid en instelling ook voor gaan zorgen dat je clienten niet gaat pamperen.
Afkicken en daarna thuis fatsoenlijke ambulante hulp vind ik geen verkeerd traject voor veel mensen.
Ga je die mensen maandenlang in een kliniek zetten dan vind ik dat een vorm van pamperen.
Tuurlijk hebben mensen dit wel nodig, en dat is ook helemaal niet erg (en is het ook geen pamperen).
Maar lang niet iedereen moet langdurig opgenomen willen worden.
Wel goede ambulante hulp.