Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
211 weergaven
18-5-2026
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
De beslissing is al gemaakt en de afbouw is al bijna volbracht, dus zaai je met deze opmerking op dit moment niet alleen maar twijfel en onrust?
Klik om te vergroten...
Je kunt altijd een stap terug doen in de ontwenning. We zijn hier niet om elkaar te pamperen, maar om elkaar goede adviezen te geven. De ontwenning van Alinde gaat gewoon veel te snel, zelfs als je de reguliere (snelle) afbouwschema's aanhoudt, die huisartsen gebruiken.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik begrijp wel waar je vandaan komt @RnB_fan en ik weet dat je het nodige afweet van dit onderwerp, maar er zitten grote individuele verschillen in hoe mensen reageren op een benzo afbouw. Sommige mensen moeten heel langzaam gaan en sommige mensen kunnen vrij snel. Ik ben zelf afgebouwd van 25 mg diazepam naar 0 in 6 dagen (elke dag 5 mg eraf). Dat is snel, maar het ging goed. Dus er zijn ook positieve verhalen.

Als iemand onder medische supervisie staat wordt er waarschijnlijk goed gekeken of de rebound- en ontwenningsverschijnselen behapbaar blijven. Dus ik heb er vertrouwen in. Toch een paar dagen langer op 5 mg blijven is vast een optie, maar niet altijd noodzakelijk. @Alinde kan ten alle tijden aan de bel trekken en dat zie ik haar ook wel doen 🙂

RnB_fan zei:
We zijn hier niet om elkaar te pamperen, maar om elkaar goede adviezen te geven.
Klik om te vergroten...
Dit kan ik alleen maar onderstrepen natuurlijk.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks mensen.

Nogmaals ik waardeer alles heel erg. Ik heb twee mensen een berichtje gestuurd. Er is veel gebeurd op de afdeling en ik kan helaas dit niet op het topic melden omdat het over anderen gaat.

Alles bij elkaar zorgt het voor een incompleet plaatje. Uiteraard wordt alles besproken binnen de groep maar het is niet aan mij om er iets over te zeggen.

Heeft dus niets te maken met het forum zelf, ik heb wat slapeloze nachten (eigenlijk alle nachten) en het heeft geen zin om dingen te ventileren die ik niet kan benoemen. Is echt de privacy van de groepsgenoten.

Ik heb 24 uur begeleiding en ga naar meetings hier. We moeten er maar op vertrouwen dat het goed komt hier.

Niet om berichten te negeren of kop in het zand te steken. Ik ben echt bezig. Maar er is ontzettend veel gebeurd in de groep hier.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Thanks mensen.

Nogmaals ik waardeer alles heel erg. Ik heb twee mensen een berichtje gestuurd. Er is veel gebeurd op de afdeling en ik kan helaas dit niet op het topic melden omdat het over anderen gaat.

Alles bij elkaar zorgt het voor een incompleet plaatje. Uiteraard wordt alles besproken binnen de groep maar het is niet aan mij om er iets over te zeggen.

Heeft dus niets te maken met het forum zelf, ik heb wat slapeloze nachten (eigenlijk alle nachten) en het heeft geen zin om dingen te ventileren die ik niet kan benoemen. Is echt de privacy van de groepsgenoten.

Ik heb 24 uur begeleiding en ga naar meetings hier. We moeten er maar op vertrouwen dat het goed komt hier.

Niet om berichten te negeren of kop in het zand te steken. Ik ben echt bezig. Maar er is ontzettend veel gebeurd in de groep hier.
Klik om te vergroten...
Hopelijk vind je snel meer rust. Je kunt altijd benoemen wat iets met je doet in zo’n groep, mits je het respectvol doet, en desnoods 1-op-1 met de verpleging.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maandag had ik bij de leiding gemeld me niet fijn te voelen bij de ontstane situatie.
Al snel werd duidelijk dat ‘de ontstane situatie ‘ ook niet werd benoemd maar gemaskeerd met grappen.

de dagafsluiting daarna werd mijn thema in de groep gegooid en dat was heel heftig. Weglopende mensen, kapotte glazen. Sommigen waren blij dat ik de olifant in de kamer benoemde, anderen boos dat het alweer over hetzelfde ging en dat ik zoveel tijd vroeg.
de begeleiding zei dat ze al een paar dagen vonden dat er erg veel speelde in onze groep. ‘Dit ging niet over jou’ zei ze.

Het valt op dat we meer leiding hebben opeens, waarschijnlijk omdat er veel onuitgesproken irritaties zijn.

De een vindt dat ik een mooi karakter heb, de ander vindt dat ik altijd drama ben, een derde vindt dat ik een stoere sterke meid ben.
Ik denk dat iedereen vooral in de spiegel kijkt hier.

Een persoon houdt mij continu een spiegel voor en het is oké.

Gisteren zei hij: Dit is een afkickkliniek, dit is geen privékliniek.
I know maar ik vind de groep lastig.

Verder zou ik zeggen: het is een afkickkliniek, het is niet de hel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
En dan komt weer de kwetsbare vrouwen discussie, midden in de nacht.

Nou weet ik niet wat de definitie precies is. Maar ik denk dat ik het wel weet, ik heb gewerkt met de doelgroep.

En ze hoeven mij geen 6 x op kantoor te roepen en te ondervragen, ik ben geen kwetsbare vrouw.

Niet in die zin. Ik heb ook niemand beschuldigd. Het lijkt een soapserie hier.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heftig weekje. Ze vinden dat ik rand psychotische trekken vertoon. Vaak boos van tafel, laat wakker, vroeg weer op. Ik kan er niets aan doen mijn hele lijf staat op zijn kop.

ze wilden me vrijdag eigenlijk overplaatsen naar ggz maar er was geen arts om mij te zien dus ze gaan maandag weer kijken. Medicatie is ondertussen ‘bevroren ‘ .
Evt krijg ik dormicum of zyprexa erbij.

morgen is het volgens mij maandag. Ik probeer een update te geven. Al s ik evt wordt overgeplaatst mag ik volgens mij geen telefoon.

fijne zondag allemaal.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sterkte @Alinde

Dormicum is een benzodiazepine, toch? Bedoel je met ‘de medicatie bevriezen’ dat het plan om te stoppen met benzodiazepines nu van tafel is?

Je hoeft niet te antwoorden trouwens…
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Heftig weekje. Ze vinden dat ik rand psychotische trekken vertoon. Vaak boos van tafel, laat wakker, vroeg weer op. Ik kan er niets aan doen mijn hele lijf staat op zijn kop.

ze wilden me vrijdag eigenlijk overplaatsen naar ggz maar er was geen arts om mij te zien dus ze gaan maandag weer kijken. Medicatie is ondertussen ‘bevroren ‘ .
Evt krijg ik dormicum of zyprexa erbij.

morgen is het volgens mij maandag. Ik probeer een update te geven. Al s ik evt wordt overgeplaatst mag ik volgens mij geen telefoon.

fijne zondag allemaal.
Klik om te vergroten...
Sterkte. Ik weet hoe kut het kan zijn om van de Benzo's af te komen. Mochten ze je er weer op zetten en je er ooit weer vanaf willen, regel dan dat de afbouw langzaam gaat (Ashton protocol).

@OtherShore ja, Dormicum = Midazolam.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Sterkte @Alinde

Dormicum is een benzodiazepine, toch? Bedoel je met ‘de medicatie bevriezen’ dat het plan om te stoppen met benzodiazepines nu van tafel is?

Je hoeft niet te antwoorden trouwens…
Klik om te vergroten...
IK ben al gestopt
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Sterkte. Ik weet hoe kut het kan zijn om van de Benzo's af te komen. Mochten ze je er weer op zetten en je er ooit weer vanaf willen, regel dan dat de afbouw langzaam gaat (Ashton protocol).

@OtherShore ja, Dormicum = Midazolam.
Klik om te vergroten...
Is op zich niet aan de orde. Ze mogen mij niet zomaar weer op nieuwe medicatie zetten. Althans dat zou een psychiater mogen maar die heeft Breijder niet in het weekend.

Ze overdrijven een beetje. Ik slaap wel weinig maar ook weer niet TE weinig. Straks verder met ambulante begeleiding met huisbezoeken.

Ben al 4 x naar meetings geweest. Sleutels worden zwaaar 😉
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Succes!!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ach gos er zit hier iemand die door alle regeltjes al weken niet naar de kapper kan. Geen scharen op de afdeling, geen bezoek op de kamer, geen rotzooi in de hal.

Het is lullig maar ik moet zo lachen om die dingen, zijn kapsel ziet er niet uit. En hij is heel ijdel.

Gekkigheid allemaal. Maar we lachen ook veel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is erg onwerkelijk allemaal. Soms vraag ik mj zelf ook af of ik nog normaal denk.

Afgelopen week Wilders die de verkiezingen won. En tegelijk veel extreem rechtse mensen hier (of Nouja bovengemiddeld) waardoor dat anders beleefd wordt. Ik wist toen niet of het waar was.

Vandaag met mijn familie naar horeca geweest. Ik kwam uit de kou in de warmte, overal prikkels en de drankvoorraad recht in mijn vizier. En dan vragen of ik een tweede drankje wilde. Ik zei nee, en toen zeiden zij: okee wij wel.
Toen kreeg ik error. Dat heb ik vaker. Misschien ook geen ramp. Op de afdeling wennen ze er aan; soms ben ik opeens van tafel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Ach gos er zit hier iemand die door alle regeltjes al weken niet naar de kapper kan. Geen scharen op de afdeling, geen bezoek op de kamer, geen rotzooi in de hal.

Het is lullig maar ik moet zo lachen om die dingen, zijn kapsel ziet er niet uit. En hij is heel ijdel.

Gekkigheid allemaal. Maar we lachen ook veel.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit echt hilarisch. En therapeutisch voor hem 😄.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik mag het hopen. Haha.

Ik voel al een soort frustratie dat ik mijn benen niet kan scheren. Is misschien wel het eerste dat ik wil doen als ik thuis kom. Ben nu wel beetje dingen aan het plannen. Misschien ook 1 dag thuis en dan dingen laten bezorgen qua witgoed etc. Heb veel kringloop spul dat bijna niet meer schoon te krijgen is. Ik raak hier gewend aan nette (werkende) spullen. En heb op zich budget nu om eea te vervangen.

Tenminste als ik niet naar ggz instelling hoef. Ze zijn bezorgd enzo, maar zien niet dat ik juist overprikkeld raak van de leiding.
Ik heb bijv bij eten liever iemand naast me die een toren bouwt van 4 boterhammen en 16 soorten beleg, die dat smakkend opeet, dan zo’n leiding die niets eet, niets zegt, en observeert.

verder vanmiddag naar de rivier was wel even lekker. Helaas wel met regen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
maar zien niet dat ik juist overprikkeld raak van de leiding
Klik om te vergroten...
Klopt ook niet volgens mij, je gedachte. Je raakt overprikkeld deze dagen en als je dan telkens anderen de schuld geeft, kun je wel eens zware tijden tegemoet gaan. Het gaat ook een tijd duren voordat je minder in de achtbaan zit denk ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik weet het niet, ben niet gewend zoveel uren per dag onder de mensen te zijn.

Het gaat met de groep goed nu. Het personeel waar ik moeite mee heb, daar hebben anderen ook moeite mee. Sommigen zijn duidelijk toe aan pensioen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Instinctief zou ik veel meer tijd alleen willen doorbrengen. Ben van 7 uur (of vroeger) tot 22.30 onder de mensen. Dus ben al best tevreden dat dat lukt.

Bij de familie is het lastig om standvastig te blijven. Ze zijn het tegenovergestelde van afspraak is afspraak. Hoe zeg je dat. Zijn ook gewend dat ik me wel schik, omdat dat altijd zo was denk ik.

Hier leven we met stipte tijden en afspraken en niet bijv ‘ik moet even kijken hoe het loopt met de kinderen’. Leermomenten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
klaarwakker, ik heb denk ik 6 uurtjes geslapen. Gelukkig niet de behoefte naar de winkel te gaan bij openingstijd.

Zouook niet meevallen want ik kan niet bij mijn fiets. Ene leiding zou hem binnen zetten, andere leiding weet van niets pfff.

vandaag wil ik de afbouw poli bellen hoe dat nu verder gaat. Ik zou een zelfhelp groep krijgen maar deze ging niet door. Ik heb het gevoel dat ik alles alleen moet doen, alles zelf uitzoeken.

Of ik bouw verder af met een schema van internet.

Nog twee nachtjes. Slapen. Wie wakker ligt krijgt niets vergoedt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3536373839...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."