Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
210 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Lekker huilen kan erg opluchten.

Ja lekker nostalgie… maar toen ik dat niet kon relativeren was het wel een belangrijke factor die me verslaafd hield - steeds maar denken dat de mooiste tijd van m’n leven al was geweest, en me was ontglipt. Maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn 🤗
Klik om te vergroten...
Dank je. Bij ons was alcohol een soort collectieve verslaving. Denk wel dat mijn lichamelijke gezondheid er wat onder leed. Hoewel ik ook periodes gehad heb dat ik er helemaal mee stopte, een paar maanden water dronk op feestjes (ook vanwege mijn gewicht) en goede multi’s slikte.
Dat was niet iets wat we allemaal deden, zo’n gezonde periode. Mijn lijf had dat dan nodig en dan was ik ook rigoureus.

Het ging ‘mis’ toen ik een maatje had, een man die wel enorm veel alcohol naar binnen werkte, wat ook algemeen bekend was. ‘Samen zuipen’ dat was wat we deden. Soms zoenen maar soms ook weer niet.

Ik had toen al besloten naar een andere stad te gaan, een 9 tot 17 ritme te willen met weinig drank. Niet rekening houdend met de eenzaamheid die je overvalt na zo’n verhuizing en toen ging ik juist weer drinken om te slapen.
En toen ging het beter, na maanden. En toen werd de huisbaas vermoord en wilde ik (onbewust) liever niet thuis zijn en ging ik ‘on the run’.

Vorige week, toen ik naar de psycholoog moest, realiseerde ik me dat ik na die moord een gevoel van onveiligheid heb gehouden. Want in het jaar daarna is het mis gegaan met me.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stukje gefietst maar de laatste 4 km lukt niet, haha. Zit nu ff eigens te zitten in de hoop dat het zo weer gaat.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nog steeds Coronagaar. Ik ga niet hardlopen. T is al een half uur fietsen erheen, het gaat ff niet.

Gisteren had mijn moeder weer een heel verhaal over zichzelf; de band het haar ouders etc. Ik zou willen dat zij eens hulp zocht:
Het begon eigenlijk over de verslaving van oma, dat ik wel relevant ook voor Brijder.

Ik ben zo moe… gaap.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vraagje, hebben jullie ook dat bij elke meeting weer een appgroep hoort? Vaak wordt er een tikkie in geplaatst voor zevende traditie maar je kunt ook contant betalen.
Ik ben uit veel appgroepen gegaan want het gaf zoveel drukte op de telefoon.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben veel artistieker dan de rest van de familie maar heb daar niet altijd uiting aan kunnen geven.
Alles braaf, gereformeerd, hoe het heurt. Heb zelfs lange tijd mijn haar niet durven verven omdat opa dat niet mooi vond.

Dat met die emotie-regulatie: het was ook niet de bedoeling dat ik mijn emoties er uit gooide thuis. Lief zijn en het goede voorbeeld geven. En de sociale controle was groot.
Iedereen zei altijd dat ik het karakter van mijn vader heb. Maar ben ik niet ook een stuk Fries, van de andere kant van de familie?
Bij de psycholoog kwam ter sprake dat de emotieregulatie sterk kan samenhangen met je geboortegrond.

Vrijdag hoor ik wat ze doen met het advies voor schematherapie. Wat eigenlijk de uitkomst was van het gesprek van de psycholoog. Maar waarvan hij ook zei, start daarmee bij de Brijder moet want dan heb je alles onder 1 paraplu.

Misschien ga ik mijn artistieke kant maar weer eens voeden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb zo’n dekentje, waar ik heel augustus onder heb gelegen zo’n beetje. Toen de tranen niet kwamen.

Nu zag ik dat dekentje weer en kan alleen maar janken. Raar hoe dat werkt. Ik zat helemaal op slot.

Dekentje is nu in de was. Het wordt de snotter-deken denk ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tussendoor aan t schoonmaken. Maar nog een vraag. Ik krijg de correspondentie van Brijder via ‘secretariaat leefstijl’.

Voelt een beetje alsof ze het zien als een leefstijl-probleem of moet ik het zo niet zien?
Ik ben ff moe gebeld en geregeld enzo.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Woensdag weer mijn ggz groep bipolair. Ik ben in februari voor het laatst geweest volgens mij. Ik ken sommigen al 9 jaar, ze waren wel ongerust na een ‘no show’ en ik heb regelmatig updates gestuurd maar ze dus nog niet gezien. In de zomer was ik twee keer van plan te gaan maar ging het niet door.
Het is eens per maand. In tegenstelling tot bij NA mag je elkaar in de rede vallen. Alleen dat gebeurt soms wel heel erg vaak. Ik realiseer me nu dat ik dit zelf laat gebeuren. Als ik mij anders opstel zal het voor de ander lastiger zijn mij steeds te onderbreken.
Meestal heb je een kwartiertje spreektijd en ik weet nog niet hoe ik alles in een kwartier samenvat.
Er is een kg of 8 af sinds februari en dat zien zij waarschijnlijk ook wel, haha.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Vraagje, hebben jullie ook dat bij elke meeting weer een appgroep hoort? Vaak wordt er een tikkie in geplaatst voor zevende traditie maar je kunt ook contant betalen.
Ik ben uit veel appgroepen gegaan want het gaf zoveel drukte op de telefoon.
Klik om te vergroten...
Ja die app groepen ken ik wel. Voor het service team (de mensen die de meeting organiseren) ontkom je daar eigenlijk niet aan, maar voor de bezoekers kan het leuk zijn om uitjes te regelen en laagdrempelig hulp te vragen maar is het zeker niet verplicht.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank je. Eentje hier is eigenlijk wel heel helpend mijn telefoon is gewoon te druk nu. Ben er nu iig even uit.

Zie er tegenop om in mijn woensdag-groep mijn verhaal te doen, na al die maanden. Bang dat er verwijten komen want nee, ik had niet zelf benzo’s hoeven bestellen een jaar lang en nee ik had niet dagelijks hoeven drinken en ja ik had het anders kunnen doen.
Als het al komt is het echt uit betrokkenheid.
Het is niet dat ik tegen ze gelogen heb maar de keiharde crash kwam door iets uit onverwachte hoek.
Ik kan het 100 x met droge ogen vertellen maar hun ken ik zo lang, zo goed.

Maar uitstellen heeft geen zin. Woensdagochtend zie ik ze.

Eentje kwam ik in de zomer nog tegen, hij vond me er zo goed uit zien zonder al die medicatie. Dat steunt me wel.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
kan hij eventueel niet 1 van de 2 via beelbellen doen in het begin ,
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gatverdarrie. Telefoon ging, iemand die ik jaren niet gezien heb. Heb m laten gaan.
Krijg ik een foto van mijn huis. Dat hij in de buurt is.
Het is geen ex ofzo. Het is vast goed bedoeld. Maar gatver.
Dit is niet een buurt waar je zomaar langs komt en daar waar hij stond daar heeft al helemaal niemand iets te zoeken. Het is echt een een foto van vandaag.

Ik ben eigenlijk heel lang heel lief geweest tegen iedereen. Dit is een soort vriend van vrienden, hij woont hier ook helemaal niet.

Geval goed bedoeld maar brrr.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die man is best autistisch en het is voor hem iets heel anders dan voor mij. Hij moest in de buurt zijn (hij schrijft ook waar) en had zijn auto hier in de wijk geparkeerd en was zelf daar waarschijnlijk heel blij mee.

Hij is hier lang geleden eens geweest. Ik woon eigenlijk in een heel veilige buurt dus t verbaast me al dat niemand hem de steeg uit gejaagd heeft. Met zijn camera.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik dacht bij de buren een nieuwe hond te zien. Maar die doet het dus niet…
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik merk dat de Ca meeting van laatst me echt goed gedaan heeft. Zulke frisse gezonde mensen. Alles wat ik niet verwacht had eigenlijk.
Sportief.

En zo anders dan wanneer je een ggz ruimte in komt waar 95% van de mensen gedrogeerd is.

Iemand liet zich ontglippen dat de medicatie ooit bedoeld was om de mensen op de opname-afdeling rustig en hanteerbaar te houden.

Een ex-verslaafde vertelde mij dat hij bij de kliniek (afkick) had leren praten.
Mij is juist geleerd om mijn kop te houden.

Vrijdag weer gesprek bij GGZ, ik hoop niet dat ze weer gaan drammen over meer medicatie. Ze kunnen het me niet door de strot douwen.
Deze keer niet.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dank je. Hij doet ook wel zijn best maar de planning is out of his hands.

Hij heeft misschien een prijs gewonnen dus dat is ook gewoon mooi. Maar dan moet hij er wel zijn.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Best apart dat ik dacht alles redelijk onder controle te hebben en dat er dan zo’n kerel in de steeg staat.

Verder gaat mijn broer voor t werk naar Londen op de dag van mijn intake bij Brijder. Ik wil hem er wel heel graag bij hebben.
Dus even kijken nog. Dit is even overmacht.

Misschien kan hij vertrekken na het gesprek maar t wordt wat krap allemaal. Broer kan veel maar op 2 plekken tegelijk zijn kan hij vlg mij niet…
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Thanks voor meedenken. Dan zit hij mogelijk net in trein of vliegtuig. En t is erg privacy-gevoelig, zij hadden me ‘gevonden’.

Ik begreep dat het programma nog niet duidelijk was en daarmee ook de heenreis nog niet.

Toch maar ff wachten, hij weet het deze week.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
De hele behandeling voelt als een schaakspel waarin in op het juiste moment, de juiste zetten moet doen.

Dat ik de vorige psychiater heb kunnen ‘wegspelen’ is de beste zet geweest.

Maar als je t niet goed speelt, net het verkeerde zegt, krijg je pillen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Thanks voor meedenken. Dan zit hij mogelijk net in trein of vliegtuig. En t is erg privacy-gevoelig, zij hadden me ‘gevonden’.

Ik begreep dat het programma nog niet duidelijk was en daarmee ook de heenreis nog niet.

Toch maar ff wachten, hij weet het deze week.
Klik om te vergroten...
ik duim voor je dat hij bij je kan zijn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3334353637...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."