Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
216 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Ondertussen ben ik weer terug bij de beginvraag: waar ga ik heen na deze detox?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk zou ik je aanraden om nog een behandeling te volgen in een 12-stappen kliniek en ook meetings te gaan bezoeken.

Alinde zei:
‘dat ik het wel red omdat ik slim ben’.
Klik om te vergroten...

Haha ja mijn vader en mijn broertje hebben nog best lang volgehouden dat het met mij wel goed zou komen. Dat ik slim en verstandig genoeg was om niet verslaafd te raken.

Tja... We weten hoe dat is afgelopen hè 😂

Alinde zei:
Love is in the air.

Maar er kan en mag natuurlijk helemaal niks.
Klik om te vergroten...
Als je je herstel serieus wilt nemen, dan wil je eigenlijk ook helemaal niets.

Nu breng ik het misschien erg kort door de bocht, maae

Makelifegreatagain zei:
Mijn ervaring leert wel (wat ik tijdens opnames rond me heen heb gezien, zelf niet gehad) dat romances binnen de kliniek 9 vd 10 keer niet goed zullen eindigen.
Klik om te vergroten...
Dit dus!

Sterker nog. Laat die romances het eerste jaar sowieso maar achterwege.
Dat zou mijn advies zijn.

Zelf heb ik dat advies van anderen ook genegeerd. Ook hierin moest ik zelf tegen de lamp lopen. Spoiler alert: dat liep niet goed af. De spanning droeg voor mij uiteindelijk bij aan een hele zware terugval.

Dat het nog niet uitliep in een groot drama is eigenlijk nog wel geluk. Als ik soms de verhalen hoor van andere herstellende verslaafden.... Man man man... Laatst ook weer, ruiten bij iemand ingegooid omdat het dan uitloopt op zo'n drama. Juist ook door iemand die de kalmte zelf is, als ie clean en in herstel is. Maar eenmaal teruggevallen zo gek als een deur en gevaarlijk.

Stabiliteit is lastig in pril herstel.

Liefde is een fantastische drug. Werkt dus ook erg goed om het ene middel in te ruilen voor het andere middel (in dat geval is de liefde dus het middel).


Makelifegreatagain zei:
Focus je op jezelf, benut de tijd die je hebt om voor de volle 100% aan je herstel te werken.
Klik om te vergroten...
🙏☝️

Buiten dit ben je verder wel lekker bezig denk ik! Blijf zo doorgaan! Dan zal je mooiste dag nog komen 😉
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Hm. Waarom? Willen ze je eerst van de Benzo's af hebben? Is de dagbehandeling wel de juiste?


Tenzij je hard aan je verslaving gewerkt hebt en er ondehoud op pleegt denk ik niet dat je van je verslaving af bent, als je dat bedoelt. Dat vergt veel werk en inzet. Verslaving gaat niet zomaar over. Ik ken wel meerdere mensen die maanden aan een stuk clean konden blijven op wilskracht, maar als er iets gebeurde gingen ze weer gebruiken. Ik denk dat de rustige situatie waar je nu in zit je een vertekend beeld geeft. De noodzaak lijkt er niet te zijn, maar is er denk ik wel degelijk.

Ik kan zo wel wat dingen bedenken, maar als je op mij lijkt dan weet ik zo niet of een stilteretraite wel goed is. Voor mij werkte het beter als ik een beetje bezig kon zijn op mijn eigen tempo met mijn eigen interesses en vooral andere (en aardige) mensen om mij heen. Anyways, hopelijk zit hier iets tussen voor je:

Voor de zomervakantie: www.buitenkunst.nl, www.ecolonie.eu, www.charme.nl, www.bezinningsvakanties.nl
Om bezig te blijven: de plaatselijke kringloop, dierenasiel, landgoed, graanmolen of bejaardentehuis voor vrijwilligerswerk
Voor je periodiek onderhoud: www.zen.nl, fietstocht of wandeling door de natuur, sauna / wellness, AA/CA/NA meeting
Klik om te vergroten...
Hij bedoelt meer denk ik dat hij niet persee in een afkickkliniek hoeft te zitten en dat ie gwn een plek zoekt waar die aan zijn herstel kan werken
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
En moeten de pammen geheel uit je dieet komende weken, of wordt er een begin gemaakt met afbouw en ben je nog wel wat maanden bezig met afbouwen? Kan dat de sfeer wat verandert, maar denk eerder dat je hersenen minder rust beginnen te krijgen en zal wel even aanhouden, inclusief ups en downs.
Beetje meer slapen kan ook geen kwaad.
Klik om te vergroten...
Net zoals er geen drank meer in huis is, wil ik de pammen liever ook niet meer in huis hebben. Ik blijf met mezelf in onderhandeling zeg maar. Hele, halve, etc. Hoe laat.

Ken wel iemand die voor nood 10 stuks kan halen als ze niet slaapt, Maar ik krijg ze per 150 en dat is elke keer zo.

Hier krijg ik soms advies om Brijder de regie te geven en ggz daar ‘onder te hangen’ zeg maar. Nu is andersom.

Lastste keer bij apotheek zat er weer veel te veel in de automaat en wilden broer en ik t meteen binnen teruggegeven bij apotheek maar dan nemen ze het niet meer aan. Verhaal dat de arts het ook druk heeft.

Maar t is weer midden n de nacht. Later meer.,
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Even beneden gezeten. Er heerst Corona en ik werd wakker met keelpijn terwijl ik nooit keelpijn heb.

Verpleging vond een test nog niet nodig. Misschien morgen.

wel ff lekker zitten praten met een groepsgenoot die ook wakker was. Wij beiden hebben kans hier clean vandaan te komen. Kans, instelling, hoe zeg je dat.
60% van de huidige groep niet vrees ik.

Het is goed dat ik vorige week binnen kwam toen de groep oké was.

Sommigen ‘moeten’ dit om bijv voor therapie in aanmerking te komen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks Lucy! Voor je verhaal. Ik probeer nog 2 uurtjes te slapen en morgen ff te schrijven.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lucy ik heb het lichamelijke heel erg gemist. Niet per se sex maar knuffel, arm om mij heen. Heb dat meer dan een jaar niet gehad. Toen mijn arts vorige week mij onderzocht en mijn klieren voelde, voelde zelfs dat intiem.

Maar ik knoop het in mijn oren. Ik zocht troost, er was een arm om mij heen.

Ja je faciliteert het als familie. De verpleegkundige die ik sprak was zelf een broer verloren aan alcohol en we hadden een heel goed gesprek. Mijn broers zijn eigenlijk broertjes, jonger dan ik. Ik wil gewoon weer de grote zus zijn. Ben ik al.

ik vrees dat ik eerst mijn verzekering niet veranderen voordat ik naar een vervolgkliniek kijk. DSW is bagger. Maar ik neem het mee, ik had zelf ook een andere kliniek gezien.

12 stappen wil ik zeker maar heb ook begrepen dat je er dan echt voor moet gaan. Hier en nu (in de zin van, deze week) is te onrustig en helaas te onveilig voor mij.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alinde zei:
ik vrees dat ik eerst mijn verzekering niet veranderen voordat ik naar een vervolgkliniek kijk. DSW is bagger. Maar ik neem het mee, ik had zelf ook een andere kliniek gezien.
Klik om te vergroten...

Ga op onderzoek uit, vraag rond, praat met de verplegin, bel je zorgverzekering. Thuis komen te zitten zonder nazorg is vragen om terugvallen. Als je pech hebt zit je over een jaar weer hier. Dat is voor jouw zorgverzekering nou ook niet echt lekker.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Ken wel iemand die voor nood 10 stuks kan halen
Klik om te vergroten...
Ik ken wel iemand die voor de nood zichzelf laat opsluiten. Ik begrijp je gedachtes niet altijd even goed, maar dat je voor de nood nog kunt bestellen klinkt niet goed..
Voor de nood wat Quetiapine eerder, of iets anders dat de doktoren je voor kunnen schrijven.
Succes!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Een afdelingsgenoot is ook veel beneden in de nacht. Hij ziet mij raar reageren op de medicatie, namelijk eerst een soort dronken en anderhalf uur later kom ik uit bed, klaarwakker.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me af of het verstandig is om steeds op te staan als je niet kunt slapen. In de nacht thee drinken (kruidenthee hoop ik) lijkt me ook niet ideaal. De boodschap aan je lichaam en geest is dan “Er is een reden om alert te zijn”. En dat komt slaap uiteindelijk niet ten goede.

Dan zou ik zeggen: blijf in bed liggen en doe alsof je slaapt (ogen dicht, geen licht, geen telefoon, niet teveel woelen, niet eten of drinken op af en toe een klein slokje water na). Dan stelt je lichaam zich langzaam weer in op slapen zonder benzodiazepines. Saai is het wel 😅 maar het werkt.

dupont zei:
Thuis komen te zitten zonder nazorg is vragen om terugvallen.
Klik om te vergroten...
Brijder heeft toch een nazorg traject? Afspraken met een ambulant en groepsactiviteiten als je wilt. Zoiets dacht ik. Ze zullen vast een beetje laks zijn, de verslavingszorg kennende 😅 dus zaak om de druk erop te houden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb dinsdag een gesprek over de nazorg.

kom in een wereld terecht hier die ik nog niet kende. Niet iedereen heeft de intentie om clean te worden en niet iedereen bewandelt het rechte pad.

Gelukkig heb ik eigen kamertje en kan ik even knutselen en kleuren etc.

Ik zal later nog inhoudelijk reageren.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pffff beetje van mijn apropos. Je mag hier niet roken en sommigen doen dat toch… das meestal niet zo’n ding.

Maar andere dingen, wanneer ga je naar de begeleiding…

Ze zijn heel alert. Ik was een stofzuiger aan het zoeken echt met de beste intenties namelijk stofzuigen. Er staat er 1 maar die is kennelijk voor de andere afdeling en ik had daar niet mogen lopen en kreeg een reprimande.
Kan ik niet zo goed hebben allemaal tijdens de afbouw etc.

Kijk er zijn ook dingen waarvan je weet dat het eigenlijk niet mag zoals te laat komen of buiten lopen voorbij een bepaald stuk. Maar come on, een stofzuiger pakken. Bah.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ok er is een escalatie geweest en kort samengevat zal het nu wel weer rustig worden.

Dat ik spanning voelde klopte dus wel.

We hebben nu weer ‘gewoon’ mensen die clean willen worden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Alinde je zit er voor jezelf en fouten maken mag 😘.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb foutjes gemaakt deze week, zeker.

vandaag was heftig voor iedereen. Maar ik had geen zucht. Wel ff behoefte om te praten maar die ruimte was er.

Ben alleen al een paar keer geflipt over de corvee. Daar ben ik dan weer een zeikerd in. Sta ik s ochtends weer stoom af te blazen. Zelfs dat raken ze gewend nu.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een kutdag. Ruzie met de leiding over een theezakje.

Wat kunnen mensen raar doen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eigenlijk heeft iedereen wel een begeleider waar het niet mee klikt.

En ik ben dan zo van, ik vind ze allemaal aardig hoor. Maar ik mag natuurlijk ook 1 gewoon een trut vinden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is weer goed tussen mij en diegene.

Wat een dag. Ik kan nog geen 10% beschrijven van wat er gebeurd is. De begeleider is echt wel goed en werkt gelukkig fulltime.

ze houden me wel in de gaten nu met mijn korte lontje en evt mijn weekendverlof is onder voorbehoud. Wat ik helemaal begrijp.

maar ik gooi geen stoelen door de ruimte ofzo. Ik houd het netjes.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nu voel ik mij wel slecht. Er heerst ook Corona maar nachtdienst wil mij niet testen. Al die grote kerels zijn een dag flink ziek, op de afdeling.
De afbouw kan evt een dag op pauze.

Die kerel van de nachtdienst is niet zo snugger. Allemachtig wat een moeizaam gesprek.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik tril door de lithium en nu mag ik geen thee meer, omdat mijn kopje dan trilt.

Het zijn allemaal van die kutregels. Begeleiding pissed omdat ik haar lievelingsmok had gepakt. (En ook nog eens met thee).

Ik heb mijn spullen wel klaar staan zodat ik evt elk moment weg kan. Ik denk niet dat ik weg ga maar ik moet het idee hebben dat het kan. Dit is niet te doen.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Ik weet niet of de benzo’s iets met mijn immuunsysteem gedaan hebben. Heeft iemand daar verstand van?

Ik zit nu op 0 en ben nog nooit zo verkouden geweest. Veel snot, ook de hele nacht, en ik hoest de hele buurt wakker. Ik lijk wel een hond, zo’n geluid. Stem is een klein beetje terug maar ik moet wel ff rust nemen qua praten.

Mentaal gaat het wel. Hoewel ik slecht slaap omdat mijn neus elke keer dicht zit.

Gisteren met broer had ik het nog over de maand die vooraf ging aan de opname. Ik zat zodanig in crisis dat er elke dag een psychiatrisch verpleegkundige aan huis kwam. Nog 2,5 week dagbehandeling gehad bij ggz tot de opnamedatum van de kliniek. Ik dacht dat de kliniek het ergste van het ergste zou worden. Maar de depressie verdween in de eerste dagen. Wat lastig was, was de schuring met de groep. Maar zoals ons Opperhoofd zei, hoe meer wrijving, hoe meer je er van leert. En dat bleek waar.
Klik om te vergroten...
Dit is een zeer vaak waargenomen verschijnsel. Dat mensen opeens ziek en vaker ziek worden na de benzo ontwenning.

De exacte oorzaak ken ik niet. Maar wel dat het in veel onderzoeken beschreven wordt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3637383940...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."