Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
176 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
ik was doorgedraaid van slaaptekort
Klik om te vergroten...
Ik hoop nog steeds dat je een oplossing kunt vinden voor de slapeloosheid (en gevoelens en gedachtes daaromheen) die je herstel niet in gevaar brengt.
Alinde zei:
Moeilijk de familie is boos
Klik om te vergroten...
Ja, dat kan ik me voorstellen, gezien de verhalen. Veel sterkte de komende tijd!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Vriendin zij ze zijn boos op situatie
Klik om te vergroten...

Probeer het je niet aan te trekken. Hoe moeilijk dat ook is en hoe makkelijk van mij ook gezegd.
Maar dit overkomt je. Je bent ziek. Je bent niet voor niks misschien wel tien keer per dag naar de winkel gerend voor wijn te halen.

Maak jezelf én je familie weer trots!
De eerste stap heb je alweer gezet door je te laten opnemen
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank je, nee twee keer soms. Ik heb de hoeveelheden opgebiecht aan de verpleegkundige.

Ik had gisteren gezegd ik kan niet alleen zijn de laatste nacht. Maar niemand kon komen slapen. Niet voor daten maar gezelschap.

Broer zegt het is keuze. Hier zeggen ze ziekte. Als je het niet hebt kijk je anders. Hij heeft ook nooit alleen gewoond dat je tegen de muren op kunt vliegen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alinde zei:
Ik heb de hoeveelheden opgebiecht aan de verpleegkundige
Klik om te vergroten...

Hoeveel heb je gedronken als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
Ben benieuwd of je echt zoveel hebt gedronken dat je "tegen de bandenstapel" bent geklapt of dat je nu meer diep in de grindbak zit te spinnen.

Alinde zei:
Broer zegt het is keuze. Hier zeggen ze ziekte
Klik om te vergroten...

Het is een ziekte.
Zodra jij een druppel wijn hebt zul je waarschijnlijk snel op een lege fles zitten, en dan denk je och nummer twee kan ook wel.

Als je dadelijk de verslaving meer onder controle hebt dan is je niet actieve verslaving wel nog een ziekte, maar kun je wellicht makkelijker de keuze maken om niet te gaan drinken.
Hoe dan ook: voor nu is het ruk voor je, want onbegrip vanuit naasten is super vervelend.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb van vrijdag t/m donderdag meestal 3 of 4 flessen rode wijn gedronken. Ik haal het op de fiets en dat lukte nog wel met pinnen enzo. Verschillende winkels, soms s ochtends heel vroeg bij ah to go, als ik drink is het hele dag, als ik binge drink.

Vanavond meeting en bekenden gaan. Mijn gezicht is bont en blauw ik weet het nog niet, van het vallen.

Deze aflevering heeft veel chillere leiding. T is ook rommeliger maar fijn.

Ik tril ik schrijf later verder.

stukje weggehaald was zo vaag geworden. Afkick is nog ff heftig
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Soms na zoveel nachten zonder slaap is het even niet meer te doen. Ik was ook eens (nuchter) in de sportschool terwijl bijna niemand er nog was 7 uur.

Gek werd ik er van.

Vroeger werd je veel eerder opgenomen bij verwardheid ook ggz. In familie was het regelmatig nodig. Misschien niet met alcohol maar de fase die bij mij ervoor zat.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hij had mij stap voor stap al erbij betrokken, bij zijn praktijken.

Ik voelde mij dom maar hij had zoveel mensen laten geloven dat hij wilde afkicken. Sommige mensen zijn zo geraffineerd.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Ik heb van vrijdag t/m donderdag meestal 3 of 4 flessen rode wijn gedronken.
Klik om te vergroten...
Wow, dat is wel een serieuze terugval. Dat verbaast me toch een beetje, zo snel na je opname. Begrijp je een beetje hoe het gebeurd is? Lag het echt alleen aan de slapeloosheid?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Drank helpt je niet bij slapeloosheid..
..je krijgt een slaap zonder REM slaap als je al slaap krijgt en je wordt dood vermoeid weer wakker en dan moet je de hele dag nog door.
Stop toch met die alcohol....het leidt alleen maar tot meer ellende
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Wow, dat is wel een serieuze terugval. Dat verbaast me toch een beetje, zo snel na je opname. Begrijp je een beetje hoe het gebeurd is? Lag het echt alleen aan de slapeloosheid?
Klik om te vergroten...
Nee er is tijdens de opname veel gebeurd met de groep. Wat ze niet vaak meemaken. In de haast van mijn vertek nummers gegeven maar niet ontvangen in de drukte. Ik kon er niet meer over napraten en het ook geen plekje geven. Ik moet discreet blijven nu.

Inmiddels wel weer contact omdat ik iemand op fb zag. Hier in de kliniek hebben ze het er ook nog steeds over, het was voor niemand leuk.

Ik kon geen rust vinden en ben dagen door de stad gelopen, ook afspraken maar ook zomaar. En toen op een nacht dat ik fuck it ik wil rust.

Idd heel snel, oh en mijn broer had mijn huis aangepakt, heel lief maar ik was van alles kwijt toen ik thuiskwam, ook wel lastig hoewel het lief was bedoeld.

Maar bovenal eenzaam gevoel na 3 weken mensen. En zo balen dat het contact weg was toen.

Tegenwoordig word ik een monster, een heks voor de omgeving. Alcohol was ik clean geweest van 14 oktober. Detox was v benzo’s. Maar ging snel, de afbouw.

vanavond meeting als ik niet zo wankel ben, wel confronterend maar wel goed.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Veel sterkte @Alinde!
Trouwens wat ik voor je hoop, is dat je niet je slaapproblemen als reden blijft noemen, maar toch ook een beetje de knop in je hersenen. Je zei zelf vorige week, dat je nog niet echt klaar was met alcohol. Je had je benzo tijdperk netjes afgesloten, maar stoppen met alcohol had je nog niet als even definitief gezien. Je was al bang dat je weer ging drinken, dagen voordat je weer ging kopen. Je besluit had je onderbewuste al genomen volgens mij.
Succes en twijfelen is funest!
Klik om te vergroten...
Ik heb in mijn dronken dagen niet alles laten doordringen. Maar ik heb zoveel rare dingen gedaan ik moet beseffen dat het niet meer kan omdat ik echt gek word. Gisteren had ik nog zucht in de kliniek, vandaag eerder spijt.

Mijn ouders hebben een grens getrokken maar ik kan OOK stoppen met mij zo druk te maken om hun. Ze zijn nog best traditioneel soms en misschien mag ik dat eens loslaten. ‘Hoe het heurt’.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Mijn ouders hebben een grens getrokken
Klik om te vergroten...
Misschien een spiegel voorhouden…
Ik weet niet alles, maar misschien hebben ze wel gelijk.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wow de leiding had tijd om over de vorige opname te praten, zo fijn.

Ik ga het toch zeggen, er is een enge man geweest en daar ben ik op straat nog bang voor. Hij dealde ook hier en was eng.

Ik wilde er niet bang voor zijn maar juist na de kliniek hadden we die bescherming niet meer. Anderen waren hier al beetje bang maar ik juist buiten.

Denk dat dat een van de redenen is me zo te verdoven.

Maar dan weet ik zelf niet dat het daarom is, pas nu we het bespreken.

Liever niet quoten.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Ik wilde er niet bang voor zijn maar juist na de kliniek hadden we die bescherming niet meer. Anderen waren hier al beetje bang maar ik juist buiten.

Denk dat dat een van de redenen is me zo te verdoven.
Klik om te vergroten...
Zoek het beter bij jezelf in plaats van bij anderen.
Ik hoor je zoveel praten over anderen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Kan ook nog deel uitmaken van je benzo ontwenning...
Klik om te vergroten...
Goed dat je zit zegt trouwens. Het is echt iets heel raars. Een nacht heb ik aan dat nood-touwtje getrokken op de kamer want het was zo eng, Verpleging snapte uiteraard de paniek niet en zei, dat noemen we een droom.

Vannacht weer dat gevoel, kotsmisselijk ook, en ik droomde dat ik aan dat touw trok maar gelukkig niet gedaan.

Had de eerste nachten steeds een heel eng gevoel als ik even dreigde in slaap te vallen en durfde gewoon niet te slapen.

Zei ik eerder nog dat ik dat woord ‘hel’ niet van toepassing vond… misschien toch. Omdat het niet met een week of 2 bij trekt. Die slapeloosheid en dit soort gekke dingen.

Wel onwijs dankbaar voor deze mooie plek en lieve verpleging. Zoveel begrip, zo weinig verwijten.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Overigens zit ik nog steeds in fase 0 dat ik niet naar buiten mag. Dan zou t apart zijn als ik vrijdag helemaal met ontslag zou gaan.
Klik om te vergroten...
Dat zou inderdaad niet met elkaar in overeenstemming zijn. Hoe voel je je eronder dat je nog niet naar buiten mag? Vind je dat fijn of een belemmering?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Overigens zit ik nog steeds in fase 0 dat ik niet naar buiten mag
Klik om te vergroten...

Inderdaad.
Hebben ze je uitgelegd waarom ze je vrijdag willen ontslaan? Verzekeringsverhaal (ivm 2x opname bv)?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind het nu niet zo moeilijk. Vorige keer vond ik het vreselijk ook al mocht ik al snel naar fase 1 toen. Dan is het nog heel beperkt en vaak had ik tijdens t uurtje ‘luchten’ net een doktersafspraak. Of ik viel net buiten alle groepjes en je mag niet alleen…. Maar toen hadden we een huiskamer waar het altijd druk wasdus dan wil je even weg soms.

Nu zit er vaak niemand in de kamer. En zo bont en blauw en van t padje af als ik binnen kwam, begrijp ik de voorzichtigheid. Gaat tussen mij en deze leiding erg soepel nu.

Nou, ik was naar de meeting. Hele dagprogramma gedaan en ook nog dit dus best netjes.
Ik had ‘mijn’ sponsor gezien dacht ik. Indrukwekkend verhaal, soort tegenpool van mijzelf, al heel lang clean. Alleen ik wist niet dat ze willen dat je sponsor van t zelfde geslacht zoekt dus die match gaat niet door. Want het was een man.

Verder fijne meeting.

Morgen kan ik een laptop lenen van iemand en wat dingen uitzoeken voor traject hierna. Ik kom er niet met 1 uurtje ambulant per week.
De dames op de groep leggen al heel snel de vinger op de zere plek met een aantal thema’s bij mij. Er is gewoon nog werk aan de winkel.

Ik kan dan ook ff dit topic weer doorlezen voor de tips.

Met name moet ik mijn verzekering op tijd veranderen want dsw is ruk voor verslavingszorg.

Oja CA heeft van alles te doen met de feestdagen. Vind t bijna sneu voor de niet-verslaafden dat zij dat allemaal niet hebben.

Ik heb een mega paarse achterkant van mijn been (had ik vrijdag al) en ik weet niet wat er gebeurd is. Dat is wel een geheugensteun dat het ECHT nooit meer zo ver mag komen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Inderdaad.
Hebben ze je uitgelegd waarom ze je vrijdag willen ontslaan? Verzekeringsverhaal (ivm 2x opname bv)?
Klik om te vergroten...
Er staat een week voor alcohol detox, standaard.
Maar ik vind het verhaal iets complexer omdat die benzo’s meespelen. Ze hebben veel diazepam moeten geven helaas want er was kans op insult.

En dat is wat ingewikkelder bij iemand die juist van de benzo’s af was…

Er was dus iemand die het verband zag tussen mijn insomnia van de vorige opname en de snelle terugval daarna. Dus ze weten dat de slaap belangrijk is nu.

Vandaag krijg ik geen benzo’s meer. En echt, die valium kwam zo mijn neus uit dat ik zelfs een paar keer heb gevraagd of het niet hoefde.

Overigens ben ik met ontzettend veel beleid gemonitord en behandeld. Elke 2 uur een onderzoekje. Altijd even vriendelijk.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Met name moet ik mijn verzekering op tijd veranderen want dsw is ruk voor verslavingszorg
Klik om te vergroten...

Valt verslaving niet onder de basisverzekering?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."