Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
164 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Dank je.

Ik werd idd best wel mee gezogen in het groepsgebeuren. Had best behoefte aan wat meer tijd voor mezelf maar t was wel verplicht om in de ‘zichtbare’ stukken te blijven.
Heb ook geleerd van de groep. Maar nu idd aan t afvragen hoe het met iedereen gaat, wie er nog zit, etc.

Een vraag, hoe is dat bij jullie gegaan met sociale contacten? Ik had niet zo veel vriendschappen meer. Mensen verhuizen, krijgen kinderen, etc. Beetje kip en ei want uit eenzaamheid ging ik gebruiken en door gebruik werd t sociale contact nog minder. Nu lijkt er een wereld open te gaan met de meetings met allemaal aardige mensen.

Hoe ging dat bij jullie? Nog je oude vriendenkring of voornamelijk fellows en fellas?
Klik om te vergroten...
Is lastig en voor iedereen anders. Ik had weinig tot geen mensen om mij heen met wie ik gebruikte en uit het programma teveel verloop en gedoe dus koos ervoor om toch weinig aan mijn omgeving te veranderen. Als je elke dag naar meetings gaat en service doet dan kom je genoeg in aanraking met mensen uit het programma en daar liet ik het verder ook bij. Ik hoef niet continu met verslaving en het daarover hebben geconfronteerd te worden, was voor mij to much merkte ik. Daarnaast us afspraken maken met veel verslaafden ook best lastig en dat werd ik ook snel zat daar kwam ik ook vrij vroeg achter 🤣
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank je!

Ik vind het allemaal nog lastig. Ook horeca etc op dit moment.
Maar met dit slaaptekort ben ik ook even niet zo in staat om sociaal te doen.

Heb op Instagram iemand van onze afdeling gevonden. Jong gastje, niets relatie-achtigs. Zou leuk zijn hem weer ff te spreken.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb net via Meetup mezelf ingeschreven voor 2 dagen Tech bijeenkomst begin volgende week. Ik weet niet of ik er sociaal zal zijn, maar heeft niets met mijn verslaving te maken en wel met mijn "hobby"/ interesses.
Zoek een activiteit die je leuk lijkt en waar je mensen kunt ontmoeten: Kan van alles zijn: voorbeelden: lees/wandelclubs, yoga/ teamsport/ bijeenkomsten rond een interessant iets/ kookles/ korte opleiding/ etc etc..

En zoveel mogelijk herhalen dat je blij bent dat je niet meer constant hoeft te zuipen en verdoven.

Take it easy!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dank je! Nuttige tips.
Zal ook wel makkelijker gaan nu ik clean ben.

Ik moest even bellen, de ander zei dat ik heel ziek klink. Nog steeds bijna geen stem. Ik kan beter ff proberen rust te nemen nu. Moet wel naar de tandarts, dat lukt nog wel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Dank je!

Ik vind het allemaal nog lastig. Ook horeca etc op dit moment.
Maar met dit slaaptekort ben ik ook even niet zo in staat om sociaal te doen.

Heb op Instagram iemand van onze afdeling gevonden. Jong gastje, niets relatie-achtigs. Zou leuk zijn hem weer ff te spreken.
Klik om te vergroten...
Horeca zou ik voorlopig maar even mijden. Misschien over een paar maanden met fellows proberen. Meeting kan ook online he.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dankjewel. Dat is nog even omschakelen, horeca was zo normaal. Sowieso zaterdag een lunch in de horeca, daar moet ik eigenlijk wel heen.

Online meetings nog niet geprobeerd idd.

Ik wandel normaal gesproken ook veel, dan is er vaak ook horeca onderweg. Even kijken of dat ook triggert.

Gelukkig zijn er veel meetings waarbij mensen ook meerdere meetings in de week volgens, veel overlap. Best leuke mensen, alle leeftijden. Daar maar even op focussen voor nu.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
En bovenal… ik ben clean. Morgen twee weken.

Ik raak alweer verstrikt in allerlei gedachten, ik ben gewoon van de benzo’s af.

Sommige dingen zijn ook nog wat teveel. Als ik weer wat meer slaap, kan ik weer wat meer hebben.

Clean.

Ook al voel ik mij smerig met dat snot.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waar GGZ gestimuleerd heeft de familie zoveel mogelijk te betrekken, wil verslavingszorg dit juist terugdraaien. Begrijpelijkerwijs.

Het was mijn moeder die het vermoeden kreeg dat ik te veel medicatie slikte. Dat was in die tijd nog de voorgeschreven medicatie, zonder alcohol.

Het is ff resetten met de hulp. Ben ook nog niet bij mijn ouders geweest sinds ontslag, ze zitten in verbouwing en dat lijkt me heftig, alles op zijn kop.

Wel fijn dat ik nu bij Brijder ben, ff wennen dat twee instellingen zo anders kijken we n anders werken.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Het is heel licht vandaag. Ik ga slapen. Welterusten
Klik om te vergroten...
Slaap lekker!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
Ik heb alcohol gebruikt. Ga even de roes uit slapen.,, fijn dat jullie er zijn iig.
Klik om te vergroten...
Lastig, hè.. echt vervelend om te horen!

Voor mij komt deze terugval enigszins uit de lucht vallen. Heb je zelf een idee wat hier de achterliggende oorzaak van is?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dank je. Denk door het slaaptekort. Ik wilde zo graag slapen… toen heb ik wijn gehaald.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
toen heb ik wijn gehaald
Klik om te vergroten...

Heb je veel gedronken, of viel het mee?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja helaas veel. Gaat gelukkig nu beter.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Alinde zoek verslavingshulp. 😘
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja ik heb morgenochtend gesprek.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ken de slaapproblemen na afkicken. Heb ze jaren gehad en kunnen lang aanhouden. Helaas met elke terugval verleng je het herstel traject weer. Wat mij erg heeft geholpen, denk ik, zijn magnesium, vitamine b,3 b6 en omega3-6-9 en meditatie, goede slaaphygiene zoals ze dat noemen, geen suikers etc etc. Hoop dat je hier wat aan hebt🙏
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Veel sterkte @Alinde!
Trouwens wat ik voor je hoop, is dat je niet je slaapproblemen als reden blijft noemen, maar toch ook een beetje de knop in je hersenen. Je zei zelf vorige week, dat je nog niet echt klaar was met alcohol. Je had je benzo tijdperk netjes afgesloten, maar stoppen met alcohol had je nog niet als even definitief gezien. Je was al bang dat je weer ging drinken, dagen voordat je weer ging kopen. Je besluit had je onderbewuste al genomen volgens mij.
Succes en twijfelen is funest!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
Manu76 zei:
Veel sterkte @Alinde!
Trouwens wat ik voor je hoop, is dat je niet je slaapproblemen als reden blijft noemen, maar toch ook een beetje de knop in je hersenen. Je zei zelf vorige week, dat je nog niet echt klaar was met alcohol. Je had je benzo tijdperk netjes afgesloten, maar stoppen met alcohol had je nog niet als even definitief gezien. Je was al bang dat je weer ging drinken, dagen voordat je weer een ging kopen. Je besluit had je onderbewuste al genomen volgens mij.
Succes en twijfelen is funest!
Klik om te vergroten...
Alcohol is ook lastig. Het is zo normaal in onze maatschappij al helemaal in gezelschap om te drinken en als je niet drinkt dan ben je zowat een paria 🤣 Een alcohol vrije omgeving vindt je alleen nog maar in de woestijn en omringende landen terwijl het de nummer 1 drug is met de meeste slachtoffers en maatschappelijke gevolgen.

Ik ben ineens gestopt, van de een op de andere dag was de drang weg, in de moeilijkste periode van mijn leven en ook ip het hoogtepunt van mijn alcoholcarriere. Dronk 20 kanon flesjes per dag gemiddeld. Had alles geprobeerd, meetings, behandelingen, baclofen maar toch viel ik altijd weer terug.

Denk toch iets met gods wil ofzo en leeftijd denk ik🤣

Het is niet zo dat ik helemaal ben gestopt of nooit meer drink maar meer dan 2-3 glazen wordt het nooit en die verschrikkelijke zucht naar meer na het eerste glas is gewoonweg verdwenen. 🙏
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Ja helaas veel. Gaat gelukkig nu beter.
Klik om te vergroten...

Je eerlijkheid siert je.
Je ziet in dat het niet goed is en je bent er open over.
Ben dat morgenvroeg ook bij de hulpverlener, maar dat doe je vast en zeker.

Brakka Mang zei:
Alcohol is ook lastig
Klik om te vergroten...

Inderdaad.
Je hoeft er niks voor te doen om eraan te komen. Of vrijwel niks.
Je gaat naar de winkel of slijter en je koopt het. Bij coke is dat vaak toch iets moeilijker, of kost het meer tijd (en geld).


Brakka Mang zei:
Het is niet zo dat ik helemaal ben gestopt of nooit meer drink maar meer dan 2-3 glazen wordt het nooit en die verschrikkelijke zucht naar meer na het eerste glas is gewoonweg verdwenen
Klik om te vergroten...

Knap dat je dit kunt. Zeker na 20 flesjes kanon per dag drinken.
Dat is nogal wat, sow.

Geen problemen met je lever(waarden), of andere lichamelijke klachten?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Brakka Mang zei:
Het is niet zo dat ik helemaal ben gestopt of nooit meer drink maar meer dan 2-3 glazen wordt het nooit en die verschrikkelijke zucht naar meer na het eerste glas is gewoonweg verdwenen. 🙏
Klik om te vergroten...
Tja, maar je vertelt misschien niet je gehele verhaal (hoeft ook niet) en er zal best wel een andere verklaring zijn, naast Gods wil.. Maar goed om te horen dat jij gered bent!
Ik zelf blijf maar denken dat ik wel met alcohol om kan gaan, maar mijn leven lijkt wel veel makkelijker zonder en ik ben ook blij dat ik eigenlijk niets meer drink deze jaren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."