Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
175 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alinde zei:
Dankjewel. Ik heb helaas woensdag tandarts, moet dat niet vergeten…. Idd rustig slapen nu
Klik om te vergroten...
Schrijf het op en plak het op de koelkast
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Het is heel licht vandaag. Ik ga slapen. Welterusten
Klik om te vergroten...
Slaap lekker!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Ik heb alcohol gebruikt. Ga even de roes uit slapen.,, fijn dat jullie er zijn iig.
Klik om te vergroten...
Lastig, hè.. echt vervelend om te horen!

Voor mij komt deze terugval enigszins uit de lucht vallen. Heb je zelf een idee wat hier de achterliggende oorzaak van is?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dank je. Denk door het slaaptekort. Ik wilde zo graag slapen… toen heb ik wijn gehaald.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
toen heb ik wijn gehaald
Klik om te vergroten...

Heb je veel gedronken, of viel het mee?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja helaas veel. Gaat gelukkig nu beter.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Alinde zoek verslavingshulp. 😘
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja ik heb morgenochtend gesprek.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ken de slaapproblemen na afkicken. Heb ze jaren gehad en kunnen lang aanhouden. Helaas met elke terugval verleng je het herstel traject weer. Wat mij erg heeft geholpen, denk ik, zijn magnesium, vitamine b,3 b6 en omega3-6-9 en meditatie, goede slaaphygiene zoals ze dat noemen, geen suikers etc etc. Hoop dat je hier wat aan hebt🙏
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Veel sterkte @Alinde!
Trouwens wat ik voor je hoop, is dat je niet je slaapproblemen als reden blijft noemen, maar toch ook een beetje de knop in je hersenen. Je zei zelf vorige week, dat je nog niet echt klaar was met alcohol. Je had je benzo tijdperk netjes afgesloten, maar stoppen met alcohol had je nog niet als even definitief gezien. Je was al bang dat je weer ging drinken, dagen voordat je weer ging kopen. Je besluit had je onderbewuste al genomen volgens mij.
Succes en twijfelen is funest!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Veel sterkte @Alinde!
Trouwens wat ik voor je hoop, is dat je niet je slaapproblemen als reden blijft noemen, maar toch ook een beetje de knop in je hersenen. Je zei zelf vorige week, dat je nog niet echt klaar was met alcohol. Je had je benzo tijdperk netjes afgesloten, maar stoppen met alcohol had je nog niet als even definitief gezien. Je was al bang dat je weer ging drinken, dagen voordat je weer een ging kopen. Je besluit had je onderbewuste al genomen volgens mij.
Succes en twijfelen is funest!
Klik om te vergroten...
Alcohol is ook lastig. Het is zo normaal in onze maatschappij al helemaal in gezelschap om te drinken en als je niet drinkt dan ben je zowat een paria 🤣 Een alcohol vrije omgeving vindt je alleen nog maar in de woestijn en omringende landen terwijl het de nummer 1 drug is met de meeste slachtoffers en maatschappelijke gevolgen.

Ik ben ineens gestopt, van de een op de andere dag was de drang weg, in de moeilijkste periode van mijn leven en ook ip het hoogtepunt van mijn alcoholcarriere. Dronk 20 kanon flesjes per dag gemiddeld. Had alles geprobeerd, meetings, behandelingen, baclofen maar toch viel ik altijd weer terug.

Denk toch iets met gods wil ofzo en leeftijd denk ik🤣

Het is niet zo dat ik helemaal ben gestopt of nooit meer drink maar meer dan 2-3 glazen wordt het nooit en die verschrikkelijke zucht naar meer na het eerste glas is gewoonweg verdwenen. 🙏
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Vriendin zij ze zijn boos op situatie
Klik om te vergroten...

Probeer het je niet aan te trekken. Hoe moeilijk dat ook is en hoe makkelijk van mij ook gezegd.
Maar dit overkomt je. Je bent ziek. Je bent niet voor niks misschien wel tien keer per dag naar de winkel gerend voor wijn te halen.

Maak jezelf én je familie weer trots!
De eerste stap heb je alweer gezet door je te laten opnemen
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dank je, nee twee keer soms. Ik heb de hoeveelheden opgebiecht aan de verpleegkundige.

Ik had gisteren gezegd ik kan niet alleen zijn de laatste nacht. Maar niemand kon komen slapen. Niet voor daten maar gezelschap.

Broer zegt het is keuze. Hier zeggen ze ziekte. Als je het niet hebt kijk je anders. Hij heeft ook nooit alleen gewoond dat je tegen de muren op kunt vliegen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Ik heb de hoeveelheden opgebiecht aan de verpleegkundige
Klik om te vergroten...

Hoeveel heb je gedronken als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
Ben benieuwd of je echt zoveel hebt gedronken dat je "tegen de bandenstapel" bent geklapt of dat je nu meer diep in de grindbak zit te spinnen.

Alinde zei:
Broer zegt het is keuze. Hier zeggen ze ziekte
Klik om te vergroten...

Het is een ziekte.
Zodra jij een druppel wijn hebt zul je waarschijnlijk snel op een lege fles zitten, en dan denk je och nummer twee kan ook wel.

Als je dadelijk de verslaving meer onder controle hebt dan is je niet actieve verslaving wel nog een ziekte, maar kun je wellicht makkelijker de keuze maken om niet te gaan drinken.
Hoe dan ook: voor nu is het ruk voor je, want onbegrip vanuit naasten is super vervelend.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb van vrijdag t/m donderdag meestal 3 of 4 flessen rode wijn gedronken. Ik haal het op de fiets en dat lukte nog wel met pinnen enzo. Verschillende winkels, soms s ochtends heel vroeg bij ah to go, als ik drink is het hele dag, als ik binge drink.

Vanavond meeting en bekenden gaan. Mijn gezicht is bont en blauw ik weet het nog niet, van het vallen.

Deze aflevering heeft veel chillere leiding. T is ook rommeliger maar fijn.

Ik tril ik schrijf later verder.

stukje weggehaald was zo vaag geworden. Afkick is nog ff heftig
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Soms na zoveel nachten zonder slaap is het even niet meer te doen. Ik was ook eens (nuchter) in de sportschool terwijl bijna niemand er nog was 7 uur.

Gek werd ik er van.

Vroeger werd je veel eerder opgenomen bij verwardheid ook ggz. In familie was het regelmatig nodig. Misschien niet met alcohol maar de fase die bij mij ervoor zat.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hij had mij stap voor stap al erbij betrokken, bij zijn praktijken.

Ik voelde mij dom maar hij had zoveel mensen laten geloven dat hij wilde afkicken. Sommige mensen zijn zo geraffineerd.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alinde zei:
Ik heb van vrijdag t/m donderdag meestal 3 of 4 flessen rode wijn gedronken.
Klik om te vergroten...
Wow, dat is wel een serieuze terugval. Dat verbaast me toch een beetje, zo snel na je opname. Begrijp je een beetje hoe het gebeurd is? Lag het echt alleen aan de slapeloosheid?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drank helpt je niet bij slapeloosheid..
..je krijgt een slaap zonder REM slaap als je al slaap krijgt en je wordt dood vermoeid weer wakker en dan moet je de hele dag nog door.
Stop toch met die alcohol....het leidt alleen maar tot meer ellende
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Wow, dat is wel een serieuze terugval. Dat verbaast me toch een beetje, zo snel na je opname. Begrijp je een beetje hoe het gebeurd is? Lag het echt alleen aan de slapeloosheid?
Klik om te vergroten...
Nee er is tijdens de opname veel gebeurd met de groep. Wat ze niet vaak meemaken. In de haast van mijn vertek nummers gegeven maar niet ontvangen in de drukte. Ik kon er niet meer over napraten en het ook geen plekje geven. Ik moet discreet blijven nu.

Inmiddels wel weer contact omdat ik iemand op fb zag. Hier in de kliniek hebben ze het er ook nog steeds over, het was voor niemand leuk.

Ik kon geen rust vinden en ben dagen door de stad gelopen, ook afspraken maar ook zomaar. En toen op een nacht dat ik fuck it ik wil rust.

Idd heel snel, oh en mijn broer had mijn huis aangepakt, heel lief maar ik was van alles kwijt toen ik thuiskwam, ook wel lastig hoewel het lief was bedoeld.

Maar bovenal eenzaam gevoel na 3 weken mensen. En zo balen dat het contact weg was toen.

Tegenwoordig word ik een monster, een heks voor de omgeving. Alcohol was ik clean geweest van 14 oktober. Detox was v benzo’s. Maar ging snel, de afbouw.

vanavond meeting als ik niet zo wankel ben, wel confronterend maar wel goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1415161718...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."