Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
179 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Zéér goede stap. Je proberen te voegen in een rol model is nooit goed. Maar zeker niet als je gevoelig bent voor alcohol.
Voor je het weet moet je weer gaan metselen wat je niet wilt, of krijg je onbegrip ... en mag je weer dealen met cravings (of erger).
Respect en complimenten dus voor deze keuze.




Ook goed dat je dit uitspreekt en in ziet.
Het is niet iets om je voor te schamen. Het hoort bij jou. En je gaat een weg vinden om hiermee om te gaan.
Klik om te vergroten...
Dank je het scheelt dat ik bij CA zulke leuke mensen ontmoet dat ‘verslaafd’ niks meer is om je voor te schamen.

Altijd toch het gevoel gehad dat huisje boompje beestje ‘hoort’. Ik mag het loslaten…
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooie updates @Alinde 👍
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank je 🙏🏻

Ik wil heel graag aan de mensen van mijn vorige afdeling (leiding) kunnen laten zien dat het goed gaat, met kerst.
Ik vond het ook voor hun zo erg dat ik vrijdag zo binnenkwam…

Het zijn profs maar dit is nooit leuk. Mijn gezicht was flink gehavend door een val. Wonderbaarlijk goed hersteld.

Natuurlijk moet ik het voor mijzelf doen maar zij zijn een extra drive. Ik heb zoveel te danken aan ze.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Overigens zijn hier uiteraard niet alleen mensen met goede bedoelingen.

Ik snap nu meer van deze wereld dan twee maanden geleden. Soms zie je dat iemand geen lieverdje is maar sommigen spelen fantastisch een rol. Ik dacht dat ik mensenkennis had en intuïtie maar daar heb je niets aan bij verslaafden.

Kort samengevat alles achter slot en grendel houden.

Sommigen zien het als een soort kost en inwoning en thuis gaan ze meteen weer in gebruik.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Sommigen zien het als een soort kost en inwoning en thuis gaan ze meteen weer in gebruik.
Klik om te vergroten...
Je kijkt volgens mij nog steeds een beetje te vaak naar anderen en mag nog iets meer jezelf aanpakken.... (Ik zie wel verbetering als ik me niet vergis :)) Ook als je zegt dat je erg goed uit wilt zien rond kerst voor anderen.. Ik denk dat je dan niet echt jezelf ermee helpt. Jezelf goed voorbereiden voor de toekomst is mooiste cadeau dat je kunt bieden aan jezelf en de mensen die zich inzetten voor jou/ je graag blij zien zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Overigens zijn hier uiteraard niet alleen mensen met goede bedoelingen.

Ik snap nu meer van deze wereld dan twee maanden geleden. Soms zie je dat iemand geen lieverdje is maar sommigen spelen fantastisch een rol. Ik dacht dat ik mensenkennis had en intuïtie maar daar heb je niets aan bij verslaafden.
Klik om te vergroten...
Je zit er voor jezelf.
Alinde zei:
Kort samengevat alles achter slot en grendel houden.
Klik om te vergroten...
Dat is juist hetgeen dat je gevangen gaat houden. Stel je open.
Alinde zei:
Sommigen zien het als een soort kost en inwoning en thuis gaan ze meteen weer in gebruik.
Klik om te vergroten...
Het enige dat telt is JOUW herstel. Ga met jezelf bezig. Stop met op anderen letten.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Mooie updates @Alinde 👍
Klik om te vergroten...
Hele mooie updates!

Alinde zei:
het scheelt dat ik bij CA zulke leuke mensen ontmoet dat ‘verslaafd’ niks meer is om je voor te schamen.
Klik om te vergroten...
Alinde zei:
met een groep bijeengeraapt zoodje van halve criminelen en zweef-figuren
Klik om te vergroten...
Hahaha ja dit is wel herkenbaar!

Vaak hele verschillende mensen ook, maar we kunnen met elkaar opschieten door die gedeelde smart en ook dat we eenzelfde doel hebben: clean blijven en een nieuwe manier van leven aanleren.

Blijf je openstellen voor de suggesties die je krijgt van de mensen om je heen in herstel. Misschien is niet alles altijd nuttig, maar alleen al door je open te stellen, komt er veel meer binnen. En dan kan je er ook ècht mee aan de slag!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Je kijkt volgens mij nog steeds een beetje te vaak naar anderen en mag nog iets meer jezelf aanpakken.... (Ik zie wel verbetering als ik me niet vergis :)) Ook als je zegt dat je erg goed uit wilt zien rond kerst voor anderen.. Ik denk dat je dan niet echt jezelf ermee helpt. Jezelf goed voorbereiden voor de toekomst is mooiste cadeau dat je kunt bieden aan jezelf en de mensen die zich inzetten voor jou/ je graag blij zien zijn.
Klik om te vergroten...
Dank je. Idd ik kan beter zelf in de spiegel kijken en denken, ik ben er weer.
En dat ik weer lekker kan eten is ook al een cadeau want de spijsvertering lag ook goed overhoop.

Inmiddels weet de familie dat ik het hier vier.

Hoe snel kan een lichaam opknappen. Ik had het niet durven dromen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je hebt weer gelijk Dupont. Er was van alles gestolen en dan volgt er natuurlijk een hele soapserie van hoe dat allemaal gegaan is en t verhaal wordt steeds extremer. Zonde van de energie, behalve letterlijk goed op onze spullen letten.

De dag daarvoor was er kennelijk ook een kleuterschool geweest maar heb ik niet meegekregen omdat ik de lessen volgde en een meeting. Ik wel.

Wil na opname zsm weer iets van dagbesteding. Maar denk niet de oude afdeling, dat is teveel verbonden met gebruik. (Niet op het werk maar haalde altijd wijn als ik klaar was). Gelukkig kun je gewoon switchen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gelukkig wel meetings hier met kerst.

Heb ongelooflijk leeg gevoel nu even.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Gelukkig wel meetings hier met kerst.

Heb ongelooflijk leeg gevoel nu even.
Klik om te vergroten...
Bel een fellow of fella 👍
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alinde zei:
Ik ben sinds vrijdag ziek met koorts. Verpleegkundige vandaag vermoedt dat het. Corona is, maar ze testen niet meer.

Zo veel hoesten en het hoesten doet zo’n pijn. Voel me echt ellendig.
Klik om te vergroten...
Mijn zus had het ook. Kerstdiner en Kerstmis in de kerk gingen voor haar en haar verloofde niet door.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Ik ben sinds vrijdag ziek met koorts. Verpleegkundige vandaag vermoedt dat het. Corona is, maar ze testen niet meer.

Zo veel hoesten en het hoesten doet zo’n pijn. Voel me echt ellendig.
Klik om te vergroten...
Het gaat weer over. Net als alles 🥳.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
kerst is sowieso overrated en er komen nog genoeg kerstdagen in de toekomst aan waar je wel aan kan deelnemen als je dit graag wil.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zou je ook verslaafd kunnen raken aan antabus? Dat je t hele potje in 1 x slikt en 36 x dat belteam belt en dan is het weer even klaar….?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Dat je t hele potje in 1 x slikt en 36 x dat belteam belt en dan is het weer even klaar….?
Klik om te vergroten...
Dit klinkt meer als een zelfmoordpoging dan als ‘verslaafd raken aan antabuse’, of begrijp ik je verkeerd?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Alinde zei:
Zou je ook verslaafd kunnen raken aan antabus? Dat je t hele potje in 1 x slikt en 36 x dat belteam belt en dan is het weer even klaar….?
Klik om te vergroten...
Vreemde vraag. Je bedoelt of een mens zo stom kan zijn om express hele domme dingen te gaan doen?
Een manier van aandacht vragen, of denk je dat er op die manier rustig gevoel kan krijgen?
Volgens mij kun je bijna alles overdrijven, als je gelooft dat het je tot rust kan brengen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
OtherShore zei:
Dit klinkt meer als een zelfmoordpoging dan als ‘verslaafd raken aan antabuse’, of begrijp ik je verkeerd?
Klik om te vergroten...
Dan is het een misplaatst grapje sorry.

Iemand die ik ken zei laatst dat hij soms denkt, als 1 vitaminepil gezond is, dan is 2 nog gezonder. Ook wat verslavingsgevoelig en was ook grapje.
Ik keek vooral naar dat potje en dacht, hier kan toch echt niemand verslaafd aan raken. T smaakt naar stof.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
Op straat zijn er geen ongelukken gebeurd. Ik heb op de automatische piloot alles kunnen fietsen, thuis de fiets in t schuurtje kunnen zetten, 3 deuren kunnen open
maken. t Is kennelijk gelukt met pinnen ook.
Klik om te vergroten...

Altijd we knap he hoe zoiets kan.
Denk dat weinig mensen lopen te slingeren van de alcohol in een supermarkt, maar zodra je dan thuis komt is het bam.

Las ergens dat je soms wel drie a vier flessen wijn per dag dronk?
Dat is echt serieus veel. Dus knap waar je nu staat Alinde!

Alinde zei:
Zou je ook verslaafd kunnen raken aan antabus?
Klik om te vergroten...

Lijkt me sterk.
Je kan er wel nare bijwerkingen van krijgen als je teveel slikt. Zie een paar hits op google.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Ik keek vooral naar dat potje en dacht, hier kan toch echt niemand verslaafd aan raken. T smaakt naar stof.
Klik om te vergroten...
Dat is het voordeel van onaangename medicijnen: geen misbruik gevaar 😉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1718192021...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."