Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
161 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank jullie wel!

Ik kan eigenlijk niet zo heel veel schrijven nu omdat het dan al snel over andere mensen gaat.

Ik heb vannacht beter geslapen. Wilde op gegeven moment alleen even kopje thee halen en toen bleek dat er al 3 mensen beneden zaten.
Heb eerlijk gezegd dat ik ff niet voor de gezelligheid kwam en ff niet ging socializen.

Er is nu iemand die ook voor benzo’s en alcohol zit. Die heeft de benzo’s afgebouwd bij eerdere opname en kon ook uitleggen hoe en wat.
Alcohol is nu t volgende doel, dat was ff niet gelukt bij diegene.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel mooie foto’s gemaakt in de sneeuw. Normaal houd ik van fotografie maar er was een periode dat het me niet meer raakte.

Ik zat natuurlijk vol gifstoffen van die alcohol en medicatie. Toxic.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks trouwens voor alle duimpjes en steun.

Vanmiddag kwam er nog iemand bij, zij komt ook voor benzo’s en alcohol. Ze is heel aardig, we kunnen veel aan elkaar hebben denk ik.

Verder als ik sommige mensen zie, moet ik aan mijn neef denken. Hij is dit jaar aan zijn alcoholisme overleden. Ik heb het nog geen plekje gegeven.

Bij mij was t lichamelijke onderzoek nog helemaal goed. Zelfs de leverwaarden. Er is nog een weg terug.

Naar wat ik begreep was hij lichamelijk ook op.

Hij is hier vaak geweest. Ik weet zeker dat de verpleging hem kent. Dat is best raar te beseffen.

We hebben dezelfde genen dus ik moet het vooral niet bagatelliseren.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik lees al effe mee maar vooral goed hoe je het volhoud
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank je!

Ik ben blij dat ik hier zit, thuis ging het echt niet. Natuurlijk moet daar iets veranderen maar daar praat ik nu ook over.

Er zijn sportlessen die je ook na je opname kunt blijven doen. Dat vind ik echt heel cool. Dat is iig al iets.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Overigens heb ik bij een paar sterfgevallen in mijn omgeving niks laten horen. Geen kaart, geen condoleance, geen uitvaart, helemaal niks.

En dan voel ik mij elke dag schuldig maar kom niet in actie.

Van 1 van die mensen had ik nu per post een lieve kaart. Nu ga ik zeker iets sturen.

(Um ik bedoel van de nabestaanden natuurlijk)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Slapen wordt niks denk ik. Te lang zitten praten.

Je mag er s nachts uit als je niet kunt slapen. Maar als meerdere mensen dat doen zit je alsnog in de drukte.

Er is wel iemand met wie ik goed kan praten, een groepsgenoot. Diegene blijft ook nog een paar weken. Tenminste als die persoon dat vol gaat houden… er zijn er die hun periode niet vol maken.

Ik lig wel wakker maar deze keer niet zo angstig.

Een bevriend stel gaat tijdens mijn opname mijn huis schoonmaken. Zij houden van schoonmaken en hebben gezien dat het bij mij stagneert.
Van WMO weet ik inmiddels wat ze allemaal niet doen, maar nog steeds niet wat ze nou wel doen. Voorlopig doen ze sowieso helemaal niks.

Super blij natuurlijk met hun aanbod. Er slingeren geen flessen meer. Ook geen sederende medicatie. Iemand anders is misschien in een paar uurtjes klaar. Ik heb geen aanleg voor huishouden.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Ken wel iemand die voor nood 10 stuks kan halen
Klik om te vergroten...
Ik ken wel iemand die voor de nood zichzelf laat opsluiten. Ik begrijp je gedachtes niet altijd even goed, maar dat je voor de nood nog kunt bestellen klinkt niet goed..
Voor de nood wat Quetiapine eerder, of iets anders dat de doktoren je voor kunnen schrijven.
Succes!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Een afdelingsgenoot is ook veel beneden in de nacht. Hij ziet mij raar reageren op de medicatie, namelijk eerst een soort dronken en anderhalf uur later kom ik uit bed, klaarwakker.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me af of het verstandig is om steeds op te staan als je niet kunt slapen. In de nacht thee drinken (kruidenthee hoop ik) lijkt me ook niet ideaal. De boodschap aan je lichaam en geest is dan “Er is een reden om alert te zijn”. En dat komt slaap uiteindelijk niet ten goede.

Dan zou ik zeggen: blijf in bed liggen en doe alsof je slaapt (ogen dicht, geen licht, geen telefoon, niet teveel woelen, niet eten of drinken op af en toe een klein slokje water na). Dan stelt je lichaam zich langzaam weer in op slapen zonder benzodiazepines. Saai is het wel 😅 maar het werkt.

dupont zei:
Thuis komen te zitten zonder nazorg is vragen om terugvallen.
Klik om te vergroten...
Brijder heeft toch een nazorg traject? Afspraken met een ambulant en groepsactiviteiten als je wilt. Zoiets dacht ik. Ze zullen vast een beetje laks zijn, de verslavingszorg kennende 😅 dus zaak om de druk erop te houden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb dinsdag een gesprek over de nazorg.

kom in een wereld terecht hier die ik nog niet kende. Niet iedereen heeft de intentie om clean te worden en niet iedereen bewandelt het rechte pad.

Gelukkig heb ik eigen kamertje en kan ik even knutselen en kleuren etc.

Ik zal later nog inhoudelijk reageren.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pffff beetje van mijn apropos. Je mag hier niet roken en sommigen doen dat toch… das meestal niet zo’n ding.

Maar andere dingen, wanneer ga je naar de begeleiding…

Ze zijn heel alert. Ik was een stofzuiger aan het zoeken echt met de beste intenties namelijk stofzuigen. Er staat er 1 maar die is kennelijk voor de andere afdeling en ik had daar niet mogen lopen en kreeg een reprimande.
Kan ik niet zo goed hebben allemaal tijdens de afbouw etc.

Kijk er zijn ook dingen waarvan je weet dat het eigenlijk niet mag zoals te laat komen of buiten lopen voorbij een bepaald stuk. Maar come on, een stofzuiger pakken. Bah.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ok er is een escalatie geweest en kort samengevat zal het nu wel weer rustig worden.

Dat ik spanning voelde klopte dus wel.

We hebben nu weer ‘gewoon’ mensen die clean willen worden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Alinde je zit er voor jezelf en fouten maken mag 😘.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb foutjes gemaakt deze week, zeker.

vandaag was heftig voor iedereen. Maar ik had geen zucht. Wel ff behoefte om te praten maar die ruimte was er.

Ben alleen al een paar keer geflipt over de corvee. Daar ben ik dan weer een zeikerd in. Sta ik s ochtends weer stoom af te blazen. Zelfs dat raken ze gewend nu.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een kutdag. Ruzie met de leiding over een theezakje.

Wat kunnen mensen raar doen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eigenlijk heeft iedereen wel een begeleider waar het niet mee klikt.

En ik ben dan zo van, ik vind ze allemaal aardig hoor. Maar ik mag natuurlijk ook 1 gewoon een trut vinden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is weer goed tussen mij en diegene.

Wat een dag. Ik kan nog geen 10% beschrijven van wat er gebeurd is. De begeleider is echt wel goed en werkt gelukkig fulltime.

ze houden me wel in de gaten nu met mijn korte lontje en evt mijn weekendverlof is onder voorbehoud. Wat ik helemaal begrijp.

maar ik gooi geen stoelen door de ruimte ofzo. Ik houd het netjes.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nu voel ik mij wel slecht. Er heerst ook Corona maar nachtdienst wil mij niet testen. Al die grote kerels zijn een dag flink ziek, op de afdeling.
De afbouw kan evt een dag op pauze.

Die kerel van de nachtdienst is niet zo snugger. Allemachtig wat een moeizaam gesprek.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik tril door de lithium en nu mag ik geen thee meer, omdat mijn kopje dan trilt.

Het zijn allemaal van die kutregels. Begeleiding pissed omdat ik haar lievelingsmok had gepakt. (En ook nog eens met thee).

Ik heb mijn spullen wel klaar staan zodat ik evt elk moment weg kan. Ik denk niet dat ik weg ga maar ik moet het idee hebben dat het kan. Dit is niet te doen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja… dat realiseer ik me nu.

Zal vragen of er met de fellows iets van kerst en/of oud en nieuw is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."