Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
155 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet het niet meer precies. Ik krijg s avonds iets en s ochtends.

Gisteravond twee blauwe ronde tabletjes, ik zal het nog even vragen.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Ik weet het niet meer precies. Ik krijg s avonds iets en s ochtends.

Gisteravond twee blauwe ronde tabletjes, ik zal het nog even vragen.
Klik om te vergroten...
Het lijkt dan alsof je 2 x 20 mg (40 mg) diazepam per dag krijgt. Dat zou dan gelijk staan aan 4 mg lorazepam per dag en dus iets hoger dan waar je op zat.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
‘de hel’ heb ik nog niet bereikt. Wel duizelig, misschien komt het nog, misschien niet.
Klik om te vergroten...
En krijg je te horen hoeveel diazepam je nu krijgt, of wordt dat niet verteld deze dagen?

Duizeligheid kan liggen aan slaaptekort, maar natuurlijk ook verandering in gebruik van pammetjes oa.

Succes!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het schema uitgeprint gekregen.

Een afdelingsgenoot is ook veel beneden in de nacht. Hij ziet mij raar reageren op de medicatie, namelijk eerst een soort dronken en anderhalf uur later kom ik uit bed, klaarwakker.
Een ex zei ook eens zoiets.

Ik heb iets stoms met een vriendin. Ben geloof ik wat vaag gebleven over deze toestand en zij vraagt nu ‘hoe de operatie is gegaan’.
Ik was niet zo helder in de weken voordat ik hier kwam en zal iets over ziekenhuis gezegd hebben.

Omdat ik morgen met haar zou afspreken had ik vannacht een bericht getypt met meer uitleg. Soms typ ik t s nachts en verstuur ik t s ochtends maar dat sturen ben ik vergeten.
Zit toch in een gekke rollercoaster van enerzijds het leven op de afdeling, anderzijds dat ik thuis ook dingen te doen en te regelen heb.

Bij die sport therapeut kreeg ik te horen dat het heel erg is als je halve waarheden vertelt. Nou zal ik niet zeggen dat ik geopereerd ben want dat slaat nergens op. Maar of nou echt alles op tafel moet weet ik niet. Bij sommige vrienden wel maar misschien niet altijd alles bij iedereen.

Neemt niet weg dat ik dat bericht had moeten sturen vanmorgen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Ik heb het schema uitgeprint gekregen.

Een afdelingsgenoot is ook veel beneden in de nacht. Hij ziet mij raar reageren op de medicatie, namelijk eerst een soort dronken en anderhalf uur later kom ik uit bed, klaarwakker.
Een ex zei ook eens zoiets.

Ik heb iets stoms met een vriendin. Ben geloof ik wat vaag gebleven over deze toestand en zij vraagt nu ‘hoe de operatie is gegaan’.
Ik was niet zo helder in de weken voordat ik hier kwam en zal iets over ziekenhuis gezegd hebben.

Omdat ik morgen met haar zou afspreken had ik vannacht een bericht getypt met meer uitleg. Soms typ ik t s nachts en verstuur ik t s ochtends maar dat sturen ben ik vergeten.
Zit toch in een gekke rollercoaster van enerzijds het leven op de afdeling, anderzijds dat ik thuis ook dingen te doen en te regelen heb.

Bij die sport therapeut kreeg ik te horen dat het heel erg is als je halve waarheden vertelt. Nou zal ik niet zeggen dat ik geopereerd ben want dat slaat nergens op. Maar of nou echt alles op tafel moet weet ik niet. Bij sommige vrienden wel maar misschien niet altijd alles bij iedereen.

Neemt niet weg dat ik dat bericht had moeten sturen vanmorgen.
Klik om te vergroten...
De eerlijkheid komt wel als je je verslaving hebt geaccepteerd. Het leven wordt veel makkelijker als je eerlijk bent. Hoef je niet meer bij te houden wat je tegen wie hebt gezegd. Ik dacht nooit dat ik mensen van mijn verslaving zou durven vertellen masr het maskt me echt niet meet uit. Laatst bij een sollicitatiegesprek binnen de eerste 5 minuten verteld. Zo fijn đŸ€—.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank je wel! Het is denk ik niet iets voor op de app. Ik wandel soms met haar en kan beter dan er over vertellen.

Bij sommigen heb ik het vooraf nog op de valreep gedaan maar het was ook kort dag toen ik eenmaal een datum had.

De sfeer is omgeslagen. Behoorlijk. Ik word ook aangesproken op mijn gedrag, te direct ofzo maar dat is wat ik zelf gewend ben. Ik kan niet voor elke cultuur of subcultuur mij aanpassen.

Het veilige gevoel is een beetje weg maar kan ook door de mindering van de pammen komen.

Verder opeens meer moeite met de regels en restricties. Nooit ff alleen kunnen wandelen. Ik ben altijd alleen, ik heb dat nodig.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
En moeten de pammen geheel uit je dieet komende weken, of wordt er een begin gemaakt met afbouw en ben je nog wel wat maanden bezig met afbouwen? Kan dat de sfeer wat verandert, maar denk eerder dat je hersenen minder rust beginnen te krijgen en zal wel even aanhouden, inclusief ups en downs.
Beetje meer slapen kan ook geen kwaad.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Ondertussen ben ik weer terug bij de beginvraag: waar ga ik heen na deze detox?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk zou ik je aanraden om nog een behandeling te volgen in een 12-stappen kliniek en ook meetings te gaan bezoeken.

Alinde zei:
‘dat ik het wel red omdat ik slim ben’.
Klik om te vergroten...

Haha ja mijn vader en mijn broertje hebben nog best lang volgehouden dat het met mij wel goed zou komen. Dat ik slim en verstandig genoeg was om niet verslaafd te raken.

Tja... We weten hoe dat is afgelopen hù 😂

Alinde zei:
Love is in the air.

Maar er kan en mag natuurlijk helemaal niks.
Klik om te vergroten...
Als je je herstel serieus wilt nemen, dan wil je eigenlijk ook helemaal niets.

Nu breng ik het misschien erg kort door de bocht, maae

Makelifegreatagain zei:
Mijn ervaring leert wel (wat ik tijdens opnames rond me heen heb gezien, zelf niet gehad) dat romances binnen de kliniek 9 vd 10 keer niet goed zullen eindigen.
Klik om te vergroten...
Dit dus!

Sterker nog. Laat die romances het eerste jaar sowieso maar achterwege.
Dat zou mijn advies zijn.

Zelf heb ik dat advies van anderen ook genegeerd. Ook hierin moest ik zelf tegen de lamp lopen. Spoiler alert: dat liep niet goed af. De spanning droeg voor mij uiteindelijk bij aan een hele zware terugval.

Dat het nog niet uitliep in een groot drama is eigenlijk nog wel geluk. Als ik soms de verhalen hoor van andere herstellende verslaafden.... Man man man... Laatst ook weer, ruiten bij iemand ingegooid omdat het dan uitloopt op zo'n drama. Juist ook door iemand die de kalmte zelf is, als ie clean en in herstel is. Maar eenmaal teruggevallen zo gek als een deur en gevaarlijk.

Stabiliteit is lastig in pril herstel.

Liefde is een fantastische drug. Werkt dus ook erg goed om het ene middel in te ruilen voor het andere middel (in dat geval is de liefde dus het middel).


Makelifegreatagain zei:
Focus je op jezelf, benut de tijd die je hebt om voor de volle 100% aan je herstel te werken.
Klik om te vergroten...
đŸ™â˜ïž

Buiten dit ben je verder wel lekker bezig denk ik! Blijf zo doorgaan! Dan zal je mooiste dag nog komen 😉
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Hm. Waarom? Willen ze je eerst van de Benzo's af hebben? Is de dagbehandeling wel de juiste?


Tenzij je hard aan je verslaving gewerkt hebt en er ondehoud op pleegt denk ik niet dat je van je verslaving af bent, als je dat bedoelt. Dat vergt veel werk en inzet. Verslaving gaat niet zomaar over. Ik ken wel meerdere mensen die maanden aan een stuk clean konden blijven op wilskracht, maar als er iets gebeurde gingen ze weer gebruiken. Ik denk dat de rustige situatie waar je nu in zit je een vertekend beeld geeft. De noodzaak lijkt er niet te zijn, maar is er denk ik wel degelijk.

Ik kan zo wel wat dingen bedenken, maar als je op mij lijkt dan weet ik zo niet of een stilteretraite wel goed is. Voor mij werkte het beter als ik een beetje bezig kon zijn op mijn eigen tempo met mijn eigen interesses en vooral andere (en aardige) mensen om mij heen. Anyways, hopelijk zit hier iets tussen voor je:

Voor de zomervakantie: www.buitenkunst.nl, www.ecolonie.eu, www.charme.nl, www.bezinningsvakanties.nl
Om bezig te blijven: de plaatselijke kringloop, dierenasiel, landgoed, graanmolen of bejaardentehuis voor vrijwilligerswerk
Voor je periodiek onderhoud: www.zen.nl, fietstocht of wandeling door de natuur, sauna / wellness, AA/CA/NA meeting
Klik om te vergroten...
Hij bedoelt meer denk ik dat hij niet persee in een afkickkliniek hoeft te zitten en dat ie gwn een plek zoekt waar die aan zijn herstel kan werken
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
En moeten de pammen geheel uit je dieet komende weken, of wordt er een begin gemaakt met afbouw en ben je nog wel wat maanden bezig met afbouwen? Kan dat de sfeer wat verandert, maar denk eerder dat je hersenen minder rust beginnen te krijgen en zal wel even aanhouden, inclusief ups en downs.
Beetje meer slapen kan ook geen kwaad.
Klik om te vergroten...
Net zoals er geen drank meer in huis is, wil ik de pammen liever ook niet meer in huis hebben. Ik blijf met mezelf in onderhandeling zeg maar. Hele, halve, etc. Hoe laat.

Ken wel iemand die voor nood 10 stuks kan halen als ze niet slaapt, Maar ik krijg ze per 150 en dat is elke keer zo.

Hier krijg ik soms advies om Brijder de regie te geven en ggz daar ‘onder te hangen’ zeg maar. Nu is andersom.

Lastste keer bij apotheek zat er weer veel te veel in de automaat en wilden broer en ik t meteen binnen teruggegeven bij apotheek maar dan nemen ze het niet meer aan. Verhaal dat de arts het ook druk heeft.

Maar t is weer midden n de nacht. Later meer.,
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even beneden gezeten. Er heerst Corona en ik werd wakker met keelpijn terwijl ik nooit keelpijn heb.

Verpleging vond een test nog niet nodig. Misschien morgen.

wel ff lekker zitten praten met een groepsgenoot die ook wakker was. Wij beiden hebben kans hier clean vandaan te komen. Kans, instelling, hoe zeg je dat.
60% van de huidige groep niet vrees ik.

Het is goed dat ik vorige week binnen kwam toen de groep oké was.

Sommigen ‘moeten’ dit om bijv voor therapie in aanmerking te komen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thanks Lucy! Voor je verhaal. Ik probeer nog 2 uurtjes te slapen en morgen ff te schrijven.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lucy ik heb het lichamelijke heel erg gemist. Niet per se sex maar knuffel, arm om mij heen. Heb dat meer dan een jaar niet gehad. Toen mijn arts vorige week mij onderzocht en mijn klieren voelde, voelde zelfs dat intiem.

Maar ik knoop het in mijn oren. Ik zocht troost, er was een arm om mij heen.

Ja je faciliteert het als familie. De verpleegkundige die ik sprak was zelf een broer verloren aan alcohol en we hadden een heel goed gesprek. Mijn broers zijn eigenlijk broertjes, jonger dan ik. Ik wil gewoon weer de grote zus zijn. Ben ik al.

ik vrees dat ik eerst mijn verzekering niet veranderen voordat ik naar een vervolgkliniek kijk. DSW is bagger. Maar ik neem het mee, ik had zelf ook een andere kliniek gezien.

12 stappen wil ik zeker maar heb ook begrepen dat je er dan echt voor moet gaan. Hier en nu (in de zin van, deze week) is te onrustig en helaas te onveilig voor mij.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
ik vrees dat ik eerst mijn verzekering niet veranderen voordat ik naar een vervolgkliniek kijk. DSW is bagger. Maar ik neem het mee, ik had zelf ook een andere kliniek gezien.
Klik om te vergroten...

Ga op onderzoek uit, vraag rond, praat met de verplegin, bel je zorgverzekering. Thuis komen te zitten zonder nazorg is vragen om terugvallen. Als je pech hebt zit je over een jaar weer hier. Dat is voor jouw zorgverzekering nou ook niet echt lekker.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Ken wel iemand die voor nood 10 stuks kan halen
Klik om te vergroten...
Ik ken wel iemand die voor de nood zichzelf laat opsluiten. Ik begrijp je gedachtes niet altijd even goed, maar dat je voor de nood nog kunt bestellen klinkt niet goed..
Voor de nood wat Quetiapine eerder, of iets anders dat de doktoren je voor kunnen schrijven.
Succes!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Een afdelingsgenoot is ook veel beneden in de nacht. Hij ziet mij raar reageren op de medicatie, namelijk eerst een soort dronken en anderhalf uur later kom ik uit bed, klaarwakker.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me af of het verstandig is om steeds op te staan als je niet kunt slapen. In de nacht thee drinken (kruidenthee hoop ik) lijkt me ook niet ideaal. De boodschap aan je lichaam en geest is dan “Er is een reden om alert te zijn”. En dat komt slaap uiteindelijk niet ten goede.

Dan zou ik zeggen: blijf in bed liggen en doe alsof je slaapt (ogen dicht, geen licht, geen telefoon, niet teveel woelen, niet eten of drinken op af en toe een klein slokje water na). Dan stelt je lichaam zich langzaam weer in op slapen zonder benzodiazepines. Saai is het wel 😅 maar het werkt.

dupont zei:
Thuis komen te zitten zonder nazorg is vragen om terugvallen.
Klik om te vergroten...
Brijder heeft toch een nazorg traject? Afspraken met een ambulant en groepsactiviteiten als je wilt. Zoiets dacht ik. Ze zullen vast een beetje laks zijn, de verslavingszorg kennende 😅 dus zaak om de druk erop te houden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb dinsdag een gesprek over de nazorg.

kom in een wereld terecht hier die ik nog niet kende. Niet iedereen heeft de intentie om clean te worden en niet iedereen bewandelt het rechte pad.

Gelukkig heb ik eigen kamertje en kan ik even knutselen en kleuren etc.

Ik zal later nog inhoudelijk reageren.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pffff beetje van mijn apropos. Je mag hier niet roken en sommigen doen dat toch
 das meestal niet zo’n ding.

Maar andere dingen, wanneer ga je naar de begeleiding


Ze zijn heel alert. Ik was een stofzuiger aan het zoeken echt met de beste intenties namelijk stofzuigen. Er staat er 1 maar die is kennelijk voor de andere afdeling en ik had daar niet mogen lopen en kreeg een reprimande.
Kan ik niet zo goed hebben allemaal tijdens de afbouw etc.

Kijk er zijn ook dingen waarvan je weet dat het eigenlijk niet mag zoals te laat komen of buiten lopen voorbij een bepaald stuk. Maar come on, een stofzuiger pakken. Bah.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ok er is een escalatie geweest en kort samengevat zal het nu wel weer rustig worden.

Dat ik spanning voelde klopte dus wel.

We hebben nu weer ‘gewoon’ mensen die clean willen worden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
En hoe ga ik eigenlijk vertellen aan mijn omgeving dat ik opgenomen ben? Je mag je telefoon wel mee maar dan nog.

Mensen weten wel dat ik ‘iets psychisch’ heb maar niet dat de Brijder in beeld is.

ik schaam me niet, denk ik, maar mensen informeren geeft wel extra stress.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."