Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
151 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank je. Ligt er ook aan wat voor telefoontje het is. Gezellig bijkletsen of iets dringends.

Maarja dat weet je pas als je opneemt.

Ze hadden hier nu ook ingevoerd om te bellen om mij te controleren. Ook zoiets want van mij hoefde dat dan niet zo lang. Ze weten denk ik ook niet dat je echt niet meer aan mijn spraak kon horen of ik een fles wijn op had (tolerantie).
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
BelowTheFlow zei:
Inderdaad "langsgaan" is al lang uit de mode. En even bellen zonder voorafgaand positief beantwoord appje is ook al tegen de etiquette.
Klik om te vergroten...
Of dat je een belafspraak maakt (ook al iets vreemds) en dat diegene dan niet opneemt

B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Of dat je een belafspraak maakt (ook al iets vreemds) en dat diegene dan niet opneemt

Klik om te vergroten...
Dat blijft OK (tenminste iets fossiels .... dat OK blijft)
Misschien liep het bad over, was er iemend die even voor ging, of juist die UPS bezorgster die behoefte had aan een rustpunt en koffie ...
Bij bellen beslist degene die opneemt. Die beslissing heeft vaak minder met de beller te maken. Meer met de split second waarin gebeld wordt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik mis ook een geliefde.

Heb op Tinder gezeten maar ook dat werkte verslavend. Sprak sporadisch af en dan wel om elkaar te leren kennen. Niet puur seksueel.

Maar continu swipen, chatten, swipen, chatten, het was vreselijk. Misschien was ik zelf ook vreselijk.

In de winter dook een oude liefde weer op. Maar zoals eerder, hij verdween plotseling weer. Dat was waar het mis ging. Ik dacht, ik zeg twee dagen alles af. Twee dagen klote voelen en weer door. Maar ik stond niet meer op na die twee dagen.

En een paar weken later is de crisisdienst gebeld. The rest is history.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weer ziek. Of nog steeds. Er ging nog een virusje rond.
Diarree, bah. Voel me echt beroerd.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Dus op 7 oktober 2005 zetten ze je buiten en 18 jaar later ga je huilen.

Reactievermogen niet super.
Klik om te vergroten...
Beter laat dan nooit @Alinde

Niet zo streng voor jezelf 😘
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank je wel 😘

Gisteren bij mijn ouders ging ook niet soepel. Was niet leuk.
Ik moest erheen voor de pillen. Zeiknat geregend en de gesprekken waren ook niet leuk. Mijn moeder wil nu weten wat ik doe de hele week en welke dagen ik dan kan komen voor de pillen.
Maar ik plan niet altijd alles. En kan dan ook niets plannen als ik dat dagdeel weer naar hun moet.

Jongste broer zegt dat we Brijder ook met zijn 2 kunnen, we gaan het iig niet verplaatsen.
Denk dat hij wel gelijk heeft. Ik trek dit niet meer.

Vandaag zo ellendig. Denk t andere virus ook opgepikt.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ziek zijn gaat beter met een beetje drank erbij. Ik ga t niet halen maar t is wel zo.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alinde zei:
Ziek zijn gaat beter met een beetje drank erbij. Ik ga t niet halen maar t is wel zo.
Klik om te vergroten...
Dat is dus echt niet zo đŸ€—
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik was even je topic aan het bij lezen @Alinde en toen viel me dit op. Aan de ene kant zeg je dingen als:
Alinde zei:
En zo anders dan wanneer je een ggz ruimte in komt waar 95% van de mensen gedrogeerd is.
Klik om te vergroten...
Alinde zei:
Iemand liet zich ontglippen dat de medicatie ooit bedoeld was om de mensen op de opname-afdeling rustig en hanteerbaar te houden.
Klik om te vergroten...
Alinde zei:
Maar als je t niet goed speelt, net het verkeerde zegt, krijg je pillen.
Klik om te vergroten...
Maar aan de andere kant:
Alinde zei:
Merk dat ik - zoals gisteren- stress heb als de medicatie nog niet geregeld is.
Klik om te vergroten...
Voor een buitenstaander zoals mezelf voelt dit toch een beetje dubbel. Ik vind benzodiazepines ook een stuk aangenamer dan hoge dosissen antipsychotica, maar met benzodiazepines ben ik evengoed ‘gedrogeerd’.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Ik was even je topic aan het bij lezen @Alinde en toen viel me dit op. Aan de ene kant zeg je dingen als:



Maar aan de andere kant:

Voor een buitenstaander zoals mezelf voelt dit toch een beetje dubbel. Ik vind benzodiazepines ook een stuk aangenamer dan hoge dosissen antipsychotica, maar met benzodiazepines ben ik evengoed ‘gedrogeerd’.
Klik om te vergroten...
Nou ik snap ‘m uit ervaring wel. Geen Benzo’s willen maar gevangen zitten want niet nemen kan een soort van hel opleveren. Om het nog lastiger te maken weten artsen vaak niet hoe een afbouw goed geregeld kan worden.

Dus ern soort gevangenis.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
@OtherShore: Ik streef ook naar clean raken van benzo’s!
Want dat reken ik zeker tot drogeren.

Ik merk nu, als ik een stap omlaag ga in benzo’s, het lastig is om sociaal wenselijk gedrag te vertonen. Ik voel me soms echt onwel.

Ik hoop dat de Brijder kan helpen de benzo’s naar 0 te krijgen. En dat we op nog kortere termijn iets kunnen regelen dat we niet over elke dagportie medicatie meerdere keren contact hoeven hebben.

Misschien kan ik dan ook wat meer dagdelen dagbesteding
 dat is precies de andere kant op dan de woonplaats van mijn ouders.

De andere medicatie is al significant afgebouwd alleen ggz stelde voor het weer op te hogen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Nou ik snap ‘m uit ervaring wel. Geen Benzo’s willen maar gevangen zitten want niet nemen kan een soort van hel opleveren. Om het nog lastiger te maken weten artsen vaak niet hoe een afbouw goed geregeld kan worden.

Dus ern soort gevangenis.
Klik om te vergroten...
Yes thanks. En dat er nu een onduidelijk systeem is van brengen en halen. Want als ze oppassen kan het niet (wisselende dagen enzovoort)
En dat ik op mijn 19e zelfstandiger was dan nu, is moeilijk.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ulixes zei:
Dat is dus echt niet zo đŸ€—
Klik om te vergroten...
Ok dan haal ik niks. Nee ging ik toch al niet doen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn familie vindt het belangrijk dat je beleefd bent.

Maar benzo-afbouw en dan een verhaal aanhoren over een tante die ik 16 jaar niet gezien heb, is niet te doen. En daarna moeten we praten omdat ik ‘zo doe’. Plus evt nog appjes en belletjes naar broer want eigenlijk kan ik ‘zo niet naar huis’.
Juist dat gedoe zorgt dat ik daarna helemaal leeg ben.

Ik noem het een enkelband.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Mijn familie vindt het belangrijk dat je beleefd bent.

Maar benzo-afbouw en dan een verhaal aanhoren over een tante die ik 16 jaar niet gezien heb, is niet te doen. En daarna moeten we praten omdat ik ‘zo doe’. Plus evt nog appjes en belletjes naar broer want eigenlijk kan ik ‘zo niet naar huis’.
Juist dat gedoe zorgt dat ik daarna helemaal leeg ben.

Ik noem het een enkelband.
Klik om te vergroten...
De hulp van familie kan soms een hoop energie kosten.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hippie Langwaus zei:
De hulp van familie kan soms een hoop energie kosten.
Klik om te vergroten...
Ja is zo. Als je je fitties met een professional kunt hebben is zoveel minder beladen.

Mijn ouders zijn oud, er kan zomaar iets zijn. Dan wil je geen ruzie hebben over pillen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hier zetten ze ook nog eens in op familie. Maar het is best een gepuzzel met al die agenda’s.
Plus dat niet alles wat ik denk en voel met de hele familie gedeeld hoeft te worden.

Maar in mijn eentje zou ik de kracht niet hebben om tegen al die pillen in te gaan. ‘Je bent toch niet stabiel’. Ik ben zo ontzettend moe gediscussieerd.

Heb second opinion gehad van een goede psychiater. Maar t wordt niet echt opgepakt.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alinde zei:
@OtherShore: Ik streef ook naar clean raken van benzo’s!
Klik om te vergroten...
Ik vind ook dat je goed bezig bent @Alinde 🙂 Je hebt al een paar mooie stappen gezet, dus begrijp me niet verkeerd. Ik merk vandaag gewoon dat er vaak iets dubbels in je verhaal zit. Bijvoorbeeld:

- Ik wil niet drinken, maar ik ben ziek en drinken is lekker als je ziek bent.
- Ik ga mijn benzodiazepines afbouwen, maar het helpt me wel met sociaal gewenst gedrag en tijdens de afbouw voel ik me onwel.
- Medicatie maakt mensen suf, maar ik vraag me wel af waar mijn medicatie blijft.
(Dit zijn niet precies jouw woorden natuurlijk)

Met deze “ja/maar structuur” haal je de wind uit de zeilen van je herstel. Aan de ene kant sta je achter stoppen, maar aan de andere kant verheerlijk en rechtvaardig je gebruik nog steeds een beetje. En natuurlijk — dit doen we allemaal. Voor mij is dit op het moment een grote:

- Drugs hebben bijna mijn leven verwoest, maar LSD en MDMA waren zo slecht nog niet.

Enorm oppassen natuurlijk, want zo log ik weer in op een rc site, zogenaamd om 1P-LSD te bestellen. Maar ja, dan valt mijn oog op iets anders, en voor je het weet loop ik ergens verward op straat op dag 7 van de naarste NEP/A-PiHP binge van mijn leven.

Bij jou zou het misschien gaan om alcohol en niet-voorgeschreven benzodiazepines. Andere middelen, hetzelfde schuitje 😅 Dus we moeten allebei oppassen met elke gedachte die gebruik verheerlijkt of rechtvaardigt en dat soort gedachtes altijd relativeren. Herstel is zo precair, maar ik wil echt niet terug naar die tijd.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat spreekt me meer aan idd. Morgenochtend is er een meeting en dat is een goed idee ipv weer mijn bed niet uit te komen.

Ik lees nu dat er eigenlijk ook niet gerookt mag worden. Dat wordt bij onze NA wel gedaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."