Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
156 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb wel traumabehandeling gehad maar met zoveel medicatie.
die psycholoog was echt geweldig maar misschien was niet alles weg. Als een tumor waarvan je niet alles weg hebt kunnen snijden.

Later bij de psychiater zei ik er nog eens iets over maar die zette mij heel erg voor t blok van, beweer je nu dat Karel zijn werk niet afgemaakt heeft?
(Karel was maar beperkte tijd bij onze ggz) Ik wilde Karel niet negatief bestempelen dus heb gezegd dat het wel klaar was.

Maar ‘het gebeurde’ komt nu af en toe terug in de gesprekken, de lading is er niet 100% af eigenlijk.
wel grotendeels.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Behandelplan doorgenomen. Heftig, ik ben afgelopen oktober echt in de war geweest en om dat zo terug te lezen is pittig. (Broer heeft bij intake verteld daarover).

mw zei wel dat ze soms een ander persoon ‘onder de pammen’ vandaan zien komen. En dat het idd moeilijk is om er zelf thuis vanaf te komen.

Verder willen ze ruim tijd nemen dus als er langere tijd nodig is dan kan dat.

Juist omdat ik in oktober ff in de war ben geweest denken ze dat ik tijd nodig heb.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja ik denk dat naar huis gaan lastig wordt. Maar misschien als ik me beter voel zonder benzo’s, dat alles er iets rooskleuriger uit ziet.

Ik heb natuurlijk de naam van de instantie genoemd dus wil niet in detail treden. Maar t eten is niet super.
Dat verbroedert ook wel weer. Met zijn allen mopperen op t eten. Je mag ook niet zelf eten bestellen hier dus het is eten wat de pot schaft.
We koken niet zelf. Dat hoor ik ook wel eens.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Iedereen zegt dat we zo’n leuke groep zijn. Wij zelf natuurlijk maar ook de begeleiding. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar sommigen zijn vaker geweest.
Mensen komen en gaan, maar er zijn er een paar die nog een tijdje blijven en die zijn een fijne basis.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je gaat lekker volgens mij. Kan best zijn dat je hele leuke tijd meemaakt en dat moeilijkste tijd komt, als je weer naar huis moet.
Krijg je lekker eten?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Soms komen er een paar tranen.

Maar niet van die overstuur-huilbuien. Ik kan gewoon in de les/groep blijven, het stopt ook weer.

We hadden creatieve therapie en ik heb allemaal vrolijke pilletjes getekend en flessen wijn. Het was een opdracht. Als ik naar mijn eigen tekening kijk zie ik wel werk aan de winkel.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Als het eten niet te goed is heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken. Ben benieuwd hoe lang je mag blijven daar. Zal me niets verbazen als het afbouwen van de laatste hoeveelheden gewoon thuis gebeurt.
Enjoy the good company!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Achteraf gezien, was vanmorgen mijn laatste lorazepam.

We zouden na het weekend naar diazepam gaan maar het kon ook vandaag.

De arts zei dat het psychologisch ook een stap is voor sommigen, de omzetting van het middel. Dat is het voor mij zeker.

Verder lees ik dat de verbouwing van mijn ouders sneller gaat starten dan gepland dus dat ik het huis niet meer in de huidige staat ga terug zien. Ook best raar. (Start tijdens mijn opname)

Er zijn veel verpleegkundig specialisten hier, daarmee heb je meer contact dan met de arts. Vandaag was voor het eerst de arts, heel aardige man.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Onrustige nacht gehad, met onrustige voeten.

Heb het idee dat de omzetting van de ene naar de andere pam toch wel merkbaar is.

Is dit herkenbaar?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
Achteraf gezien, was vanmorgen mijn laatste lorazepam.

We zouden na het weekend naar diazepam gaan maar het kon ook vandaag.
Klik om te vergroten...
Klinkt wel als een wereld van verschil. Vandaag gekozen of tot Maandag geen Benzo?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sorry het staat er onduidelijk.
Vanavond krijg ik diazepam en dan gaan we in stapjes naar beneden.

In het weekend zijn er geen artsen en aanvankelijk was dat de reden om niet op vrijdagavond een verandering in te voeren.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zo fijn om steeds mensen om me heen te hebben. Ik zit ook regelmatig op mijn kamer. Maar dat ze er ZIJN dat is zo prettig.

We gingen met een paar mensen gelijk medicatie halen. Eentje vond het heftig dat ik (ook nog) Seroquel slik gezien zijn eigen heftige ervaringen daarmee.

De seroquel blijft gewoon wat het is, voor nu, dat valt niet onder verslavingen v Brijder.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Onrustige nacht gehad, met onrustige voeten.

Heb het idee dat de omzetting van de ene naar de andere pam toch wel merkbaar is.

Is dit herkenbaar?
Klik om te vergroten...
Ja dat kan. De werking van verschillende Benzo’s kan net iets anders zijn en dus anders voelen.

Op hoeveel Diazepam ben je over gezet?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik weet het niet meer precies. Ik krijg s avonds iets en s ochtends.

Gisteravond twee blauwe ronde tabletjes, ik zal het nog even vragen.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Ik weet het niet meer precies. Ik krijg s avonds iets en s ochtends.

Gisteravond twee blauwe ronde tabletjes, ik zal het nog even vragen.
Klik om te vergroten...
Het lijkt dan alsof je 2 x 20 mg (40 mg) diazepam per dag krijgt. Dat zou dan gelijk staan aan 4 mg lorazepam per dag en dus iets hoger dan waar je op zat.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Succes en pijn/ angst/ woede/ onrust en triest zijn horen erbij.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Misschien 2 tabletten s avonds en 1 s ochtends. (Gisteravond begonnen).

Ochtendmeds ga ik zo halen.

Maar ik voel het wel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank je. Voel me wel slecht nu. Heb wel gegeten maar zat niet lekker aan tafel en gesprekken voeren was ook moeilijk.

Ik zie er ook niet uit. Ouders komen vanmiddag op bezoek en vind wel vervelend dat ik er zo verrot bij loop. Heb nog niet eerder bezoek gehad maar lijkt of ik er niet op vooruit ga zo, terwijl t vorige dagen wel ging.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Hm. Waarom? Willen ze je eerst van de Benzo's af hebben? Is de dagbehandeling wel de juiste?


Tenzij je hard aan je verslaving gewerkt hebt en er ondehoud op pleegt denk ik niet dat je van je verslaving af bent, als je dat bedoelt. Dat vergt veel werk en inzet. Verslaving gaat niet zomaar over. Ik ken wel meerdere mensen die maanden aan een stuk clean konden blijven op wilskracht, maar als er iets gebeurde gingen ze weer gebruiken. Ik denk dat de rustige situatie waar je nu in zit je een vertekend beeld geeft. De noodzaak lijkt er niet te zijn, maar is er denk ik wel degelijk.

Ik kan zo wel wat dingen bedenken, maar als je op mij lijkt dan weet ik zo niet of een stilteretraite wel goed is. Voor mij werkte het beter als ik een beetje bezig kon zijn op mijn eigen tempo met mijn eigen interesses en vooral andere (en aardige) mensen om mij heen. Anyways, hopelijk zit hier iets tussen voor je:

Voor de zomervakantie: www.buitenkunst.nl, www.ecolonie.eu, www.charme.nl, www.bezinningsvakanties.nl
Om bezig te blijven: de plaatselijke kringloop, dierenasiel, landgoed, graanmolen of bejaardentehuis voor vrijwilligerswerk
Voor je periodiek onderhoud: www.zen.nl, fietstocht of wandeling door de natuur, sauna / wellness, AA/CA/NA meeting
Klik om te vergroten...
Hij bedoelt meer denk ik dat hij niet persee in een afkickkliniek hoeft te zitten en dat ie gwn een plek zoekt waar die aan zijn herstel kan werken
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dankjewel. Hij moet het overleggen (volgens mij was hij nieuw) en dan zou het ook bij vrijgevestigde psych kunnen.

Dan is het de vraag of dat handig is, of wachten tot Brijder.

Ik heb broer gevraagd wat telefoontjes over te nemen deze week. Ik ben op.

Alleen UWV moet ik zelf nog doen woensdag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."