Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNaar spoed of niet?

Naar spoed of niet?

23 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
V
VegaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo

Gisteren 1.5 gr 3mmc gebruikt ondanks mijn poging om te stoppen. Ik gebruik nu de laatste 5 weken ongeveer die dosis.

Nu is het probleem dat ik nu momenteel ontzettend in paniek zit. Mijn hele lichaam schud. Hartkloppingen. Flauwte.

Heb 5min proberen wandelen en ik was bekaf. Kon mijn trap niet eens op.

Ik denk nu toch om even 112 te bellen.
Maar ook twijfel.

Kunnen ze je gedwongen laten opnemen?

Of stel ik me aan?
V
VegaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Btw
Ook 5kg afgevallen laatste weken vermits ik geen hap kan eten
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vanaf een forum kunnen wij je natuurlijk niet beoordelen.
Ik zou de huisartsenpost nu bellen. En eerlijk zijn.
Gedwongen opname is geloof ik bij gevaar voor jezelf en anderen.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Gedwongen opname doen ze niet zomaar, ik sluit me aan met wat @Kordie zegt.

Sterkte!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
heel je lichaam schud en dan nog hartklopingen
idd echt de huisartsenpost bellenn


ook gevoel van flauwvallen veel zweten ? wel genoeg gedronken/gegeten anders wat eten/drinken
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou eerst even proberen om op adem te komen. Neem eens diep adem in en uit

Kijk het even voor de avond aan en beslis morgen hoe of wat. Neem eventueel contact op met de huisartsenpost en ga even langs om jezelf te laten controleren

mocht je lichaam echt in een gevaarlijke situatie zitten zullen ze je sowieso een nachtje in het ziekenhuis houden

zodra je tot rust gekomen bent kun je gaan kijken waardoor je iedere keer weer naar de drugs grijpt en die cyclus niet kunt doorbreken en of een spoedopname echt nodig is, of dat je jezelf laat opnemen voor een “normale” (langdurige) opname

Doe ten alle tijden wat jij denkt dat het beste voor jezelf is en je hebt absoluut recht op een crisis opname (binnen 24uur opgenomen worden voor een paar dagen tot Max 1/2weken)

Maar ik denk dat het beste wat je kunt doen is gewoon naar de huisartsenpost gaan en jezelf laten checken op je hartslag en pols en eventueel geven ze je dan wat kalmerends zodat je bloeddruk kan zakken en je eventueel wat rust en slaap kan pakken
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maak je niet druk over gedwongen opname. Dat kost ontzettend veel moeite en gebeurt echt niet.

Zorg dat je in leven blijft. Bel de huisartsenpost en zeg dat je je zorgen maakt over je gezondheid.
V
VegaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Net een tranxene 5mg genomen. Trillen is weg. Onrust blijft

Ik heb ondertussen al 5 dagen niets gegeten. Volgens mij zijn mijn reserves volledig op.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vega zei:
Net een tranxene 5mg genomen. Trillen is weg. Onrust blijft

Ik heb ondertussen al 5 dagen niets gegeten. Volgens mij zijn mijn reserves volledig op.
Klik om te vergroten...
Wow 5 dagen niet eten geen wonder dat je lichaam protesteert
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Paranoize. zei:
Ik zou eerst even proberen om op adem te komen. Neem eens diep adem in en uit

Kijk het even voor de avond aan en beslis morgen hoe of wat. Neem eventueel contact op met de huisartsenpost en ga even langs om jezelf te laten controleren

mocht je lichaam echt in een gevaarlijke situatie zitten zullen ze je sowieso een nachtje in het ziekenhuis houden

zodra je tot rust gekomen bent kun je gaan kijken waardoor je iedere keer weer naar de drugs grijpt en die cyclus niet kunt doorbreken en of een spoedopname echt nodig is, of dat je jezelf laat opnemen voor een “normale” (langdurige) opname

Doe ten alle tijden wat jij denkt dat het beste voor jezelf is en je hebt absoluut recht op een crisis opname (binnen 24uur opgenomen worden voor een paar dagen tot Max 1/2weken)

Maar ik denk dat het beste wat je kunt doen is gewoon naar de huisartsenpost gaan en jezelf laten checken op je hartslag en pols en eventueel geven ze je dan wat kalmerends zodat je bloeddruk kan zakken en je eventueel wat rust en slaap kan pakken
Klik om te vergroten...
En niet vergeten om te eten en te drinken zodat je lichaam weer kan aansterken want dat heeft je lichaam echt nodig in deze situatie.

Ook al is het makkelijk voedsel zoals een bakje kwark, banaan, smoothie of een cup a soup.
V
VegaLid
01-01-2024, 00:00
#11
HA net gebeld. Hij zei dat ik even naar spoed binnenmoet ter controle. Nog steeds hartkloppingen.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vega zei:
HA net gebeld. Hij zei dat ik even naar spoed binnenmoet ter controle. Nog steeds hartkloppingen.
Klik om te vergroten...
Vertel ze dan wel eerlijk wat je hebt gebruikt, hoe veel en hoe lang. Sterkte!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
HappyMind zei:
Vertel ze dan wel eerlijk wat je hebt gebruikt, hoe veel en hoe lang. Sterkte!
Klik om te vergroten...
En het feit dat je niks had gegeten ( nu wel inmiddels)
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vega zei:
HA net gebeld. Hij zei dat ik even naar spoed binnenmoet ter controle. Nog steeds hartkloppingen.
Klik om te vergroten...
Beterschap. Je hebt je lichaam ook echt een ongekende opdonder gegeven de afgelopen weken. Dit gaat nog wel een tijdje fysiek en mentaal rebounden. Hopelijk je rockbottom en vaar je straks een andere (opwaartse!) koers.
V
VegaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Update.

Terug thuis. Alle bloedwaarden en hartfilmpje waren ok.

Morgen naar de huisarts om het 1 en ander te bespreken, oa mijn jaren alcoholverslaving waar ik met kamp.

3mmc raak ik nooit meer aan. Leuk op het moment zelf maar de katers zijn verschrikkelijk

Ik kamp al jaren met mijn adhd en gegeneraliseerde angststoornis. Volgens mij triggerd die 3mmc mijn angsten

Bij het nemen van 3mmc voel ik mij supergelukkig, relax. Een gevoel die ik eigelijk nooit gehad heb. Ik heb schrik nooit meer dit gevoel te ervaren 🙁 ondertussen weer heftige cravings..

En langs deze weg ook bedankt voor de berichtjes 🙂
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dank voor je update en eerlijkheid. Heel goed om ook open kaart te spelen naar je huisarts. (Ambulante) verslavingszorg gaat je echt de goede richting op helpen. Ik spreek uit ervaring.

Vega zei:
Ik heb schrik nooit meer dit gevoel te ervaren 🙁 ondertussen weer heftige cravings
Klik om te vergroten...
Je dopamine huishouden heeft een flinke reset nodig. Dat kost tijd en effort, maar een goed gevoel gaat weer terugkomen. Verwacht niet de typische drugs ‘highs’, maar daarentegen een fijn, stabiel, consistent en angstvrije gemoedstoestand waarbij je zingeving in het leven terug hebt gevonden. Daar zul je naartoe werken.

Al je angsten de komende weken (en misschien nog wat langer) kun je echt wijden aan je overmatige drugsgebruik de afgelopen periode. Slechte nieuws is: je zult het onverdoofd in de ogen moeten aankijken. Het goede nieuws is dat het weg gaat. Bij twijfel, lees mijn post nog een keer van boven af aan.

succes en laat je weten hoe het bij de huisarts ging? Downsize je gebruik vooral niet bij de huisarts. Hij of zij moet een goede inschatting van de ernst kunnen maken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vega zei:
Ik kamp al jaren met mijn adhd en gegeneraliseerde angststoornis. Volgens mij triggerd die 3mmc mijn angsten

Bij het nemen van 3mmc voel ik mij supergelukkig, relax. Een gevoel die ik eigelijk nooit gehad heb. Ik heb schrik nooit meer dit gevoel te ervaren 🙁 ondertussen weer heftige cravings..
Klik om te vergroten...
3-MMC kan angsten enorm versterken, vooral als het uitwerkt. Misschien dat je je even zelfverzekerd voelt als je onder invloed bent. Maar de dagen of weken erna kun je nog last houden van de na-effecten zoals angstklachten, paranoïde gedachten, onzekerheid, vermoeidheid, tics..
m
mat_96Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey man,

weet hoe het nu gaat maar voor dit soort gevallen moet je de crisisdienst bellen (weet niet of je in Amsterdam woont) die komen je dan ophalen en verzorgen ze totdat je clean bent en vaak gevolgd met een detox dat ze in de gaten kunnen houden! Klinkt alsof je dit wel kan gebruiken. Raad iedereen die verslaafd is aan naar de detox te gaan kom je in een vertrouwde bubbel met mensen met mensen en artsen en verplegers die je snappen. Heeft mij erg goed geholpen!!

sterkte man!
V
VegaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nogmaals bedankt voor de steunende berichtjes

Velen raden een detox aan. Helaas woon ik in België en hier is crisisopvang veel moeilijker.

Wat ik er niet bijvertelde is dat ik in een toxische relatie zit met een partner die ook gebruikt. Gisteren heb ik een besluit genomen om aan mijn eigen te denken en de relatie te stoppen. Ik heb het hele verhaal aan mijn moeder gedaan en sinds vandaag terug bij haar ingetrokken.

Ik zal het moeten hebben van ambulante zorg vermits mijn werk de rode draad is in mijn leven.

3 jaar terug heb ik een langdurige opname gehad wegens mijn alcoholverslaving, met steun van mijn werkgever. Moet je niet 2x mee opdraven..

Ik zal het moeten doen met steun van mijn familie.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vega zei:
Nogmaals bedankt voor de steunende berichtjes

Velen raden een detox aan. Helaas woon ik in België en hier is crisisopvang veel moeilijker.

Wat ik er niet bijvertelde is dat ik in een toxische relatie zit met een partner die ook gebruikt. Gisteren heb ik een besluit genomen om aan mijn eigen te denken en de relatie te stoppen. Ik heb het hele verhaal aan mijn moeder gedaan en sinds vandaag terug bij haar ingetrokken.

Ik zal het moeten hebben van ambulante zorg vermits mijn werk de rode draad is in mijn leven.

3 jaar terug heb ik een langdurige opname gehad wegens mijn alcoholverslaving, met steun van mijn werkgever. Moet je niet 2x mee opdraven..

Ik zal het moeten doen met steun van mijn familie.
Klik om te vergroten...
Goed dat je voor jezelf kiest. Dat is een hele belangrijke stap. Als ik jou was zou ik toch echt een klinische opname overwegen. Verslaving is een hardnekkige ziekte. Ik ken weinig mensen die al na één behandeling clean zijn gebleven. Kun of durf je dat met je werkgever te bespreken?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."