Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNaar spoed of niet?

Naar spoed of niet?

23 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
V
VegaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is niet bespreekbaar helaas.

Herval word moeilijk. Mijn partner was ook mijn dealer. Zou niet weten hoe eraan te geraken. Ook strikte regels thuis en ga niet uit in het weekend

Hopelijk met veel rust en wat proberen eten komt alles goed

HA heeft 10mg traxene voorgeschreven voor in de avond. En ik start met 75mg venlafaxine
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een vervelende situatie. Goed dat je thuis in ieder geval een soort 'safe house' hebt. Ben je fysiek afhankelijk van de drank?

En wil het wel echt benadrukken: uitermate moedig dat je nu voor jezelf kiest. Enkel een radicaal besluit zorgt voor verandering. Je moet die toxische omgeving echt achter je laten. Alle banden verbreken en moedig voorwaards.
V
VegaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Damius zei:
Wat een vervelende situatie. Goed dat je thuis in ieder geval een soort 'safe house' hebt. Ben je fysiek afhankelijk van de drank?

En wil het wel echt benadrukken: uitermate moedig dat je nu voor jezelf kiest. Enkel een radicaal besluit zorgt voor verandering. Je moet die toxische omgeving echt achter je laten. Alle banden verbreken en moedig voorwaards.
Klik om te vergroten...
Ik ben al 10 jaar fysiek en psychisch afhankelijk van de drank. Voor savonds. Zonder kan ik eigenlijk niet slapen. Ik drink dus al 10 jaar elke dag. Het is moeilijk om het te doorbreken.
Mijn zelfvertrouwen is dus ook volledig weg.

Ik heb mijn partner verlaten net op het moment dat hij me het hardste nodig heeft. Hij dreigt namelijk op straat te staan deze week. Maar voor mij hield het op. Het was te toxisch.
Toch ben ik overmand met schuldgevoel.

Ik hoop dat ik dit nog trek.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vega zei:
Ik ben al 10 jaar fysiek en psychisch afhankelijk van de drank. Voor savonds. Zonder kan ik eigenlijk niet slapen. Ik drink dus al 10 jaar elke dag. Het is moeilijk om het te doorbreken.
Mijn zelfvertrouwen is dus ook volledig weg.

Ik heb mijn partner verlaten net op het moment dat hij me het hardste nodig heeft. Hij dreigt namelijk op straat te staan deze week. Maar voor mij hield het op. Het was te toxisch.
Toch ben ik overmand met schuldgevoel.

Ik hoop dat ik dit nog trek.
Klik om te vergroten...
Ok. Oppassen met eventuele lichamelijke afkick van de alcohol. Waar nodig afbouwen in overleg met een professional.

Ik ken jou en je partner niet, dus het volgende wat ik ga zeggen kun je echt van mij aannemen, ik heb immers geen emotionele binding met jullie: je hoeft geen enkele reden te hebben om je schuldig te voelen. Je kiest nu namelijk voor jezelf, omdat je concludeert dat je het anders niet trekt. Goede zorg voor een ander begint altijd met goede zelfzorg. Anders is het niet mogelijk te overleven. Je schuldgevoel wordt veroorzaakt door empathie. En dat is een hele mooie en waardevolle karaktereigenschap van je. Die moet je koesteren. Echter nog belangrijker: toon ook empathie naar jezelf toe. Want dat heb je nodig. Wanneer jij er bovenop bent, kun je altijd nagaan of en wat je nog voor je ex partner kunt betekenen. Maar doe dat met een fris hoofd. En een aangesterkt immuunsysteem, lichaam / fysieke en mentale huishouding. De paradox van een toxische relatie is dat je het nooit goed kunt doen. Echter is de ene optie schadelijker dan de andere. Afstand = de relatie verbreken (dus er is geen relatie), nabijheid = wederzijdse destructie. Afstand is de enige werkbare optie. En dat doet pijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."