Jup. De vrouw mag een plumpudding zijn, maar de man moet andersom wel naar de sportschool!! Hoevaak zien we dat niet?? Want oh wee als je wat tegen een vrouw zegt!
Er is een duidelijke kromme standaard. Fijn om dat uit de mond van een vrouw te horen.
![:)]()
Niet dat dit de eerste keer is hoor, maar toch.
Denk aan de "body positivity movement". Op het eerste gezicht klinkt dit als een goed iets. Ik bedoel, het woord "positief" zit erin... Maar als je er goed naar kijkt, zeg je er eigenlijk mee: "Maakt niets uit dat je flink overgewicht hebt meissie, je bent perfect zoals je bent!" Hoe positief is dat eigenlijk? Iemand aanmoedigen ongezond te blijven. Natuurlijk, je moet er ook weer niet bot in zijn, maar dit is het andere extreme.
Ja ik vind dat wel leuk en aantrekkelijk, dus ik val niet zo snel op een 'sulletje'. Dan ben ik zelf de vent van het stel met mijn bicep ader.
Hier zeg je iets voor mij heel bekends en imo ook sociaal maatschappelijk super belangrijks.
Ik ben dus zelf dat 'sulletje' geweest in mijn laatste relatie. Mijn ex was nogal een krachtige persoonlijkheid en ik stond destijds niet echt in mijn mannelijkheid. Wat er dan gebeurt, is dat de vrouw in de relatie dan min of meer gedwongen wordt om de "alpha rol" aan te nemen.
En tegenwoordig is dat ook wel hip, dat ook vrouwen de alpha kunnen zijn. "Be an independent woman! Zet je eigen bedrijf op! Je kunt net zoveel als een man!"
En daarnaast is er het idee dat het eigenlijk wel goed is om als vrouw een gevoelige man te willen, niet zo'n typische lompe man-man (toxic masculinity!). Veel vrouwen lopen rond met dat idee dat ze een gevoelige, eigenlijk: beta, man willen hebben.
I call BULLSHIT.
Dat is maar een cultureel ideaal dat momenteel in is. Ja, je kunt het tot bepaalde hoogte willen, omdat je het (oprecht) een mooi ideaal vindt, maar je kunt je biologie niet omzeilen. Wat je eigenlijk wilt is een KEREL. Iemand die die vent die je op straat lastig zit te vallen in zijn kraag grijpt. Iemand die 's nachts wanneer jullie beneden geluid horen, een knuppel of mes pakt en gaat kijken. Iemand die weet hoe hij dingen in huis kan fixen. Iemand die assertief is. Natuurlijk, je wilt ook dat diegene in contact staat met zijn gevoelens, anders is het een holbewoner. Maar er moet ook mannelijkheid inzitten, anders wordt het dat sulletje.
En er zijn zoveel van dat soort sulletjes, beta's, tegenwoordig. En omdat we dat zovaak niet willen of durven benoemen, of gewoonweg niet bewust doorhebben, zorgt dit voor zoveel problemen in relaties. Ik heb het zelf meegemaakt, ik zie het bij anderen. Misschien is het in deze tijd niet "correct" om te zeggen, maar ik denk echt dat het verkeerd is dat het aangemoedigd wordt om als man zo'n sulletje te zijn. Want je ziet het gebeuren: vrouwen worden mannelijker en mannelijker. Om die balans te herstellen. Er MOET een balans in energie zijn. En idealistisch gezien kun je wel denken en echt geloven dat er niets mis is met dit tijdelijke culturele ideaal, maar biologisch gezien zijn vrouwen geen mannen en mannen geen vrouwen. Over het algemeen (oké, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen) functioneren mannen nou eenmaal het beste als ze op die mannelijke energie zitten en vrouwen op die vrouwelijke energie.
Mijn laatste relatie heeft mijzelf hier echt hard wakker in geschudt. Het is niet dat die mannelijke energie niet in mij zat/zit. Het komt er nu meer uit en dat voelt hartstikke juist en goed en heeft een super positief effect op mijn relaties met mensen. Niet alleen vrouwen trouwens.
Maar er zijn weer zoveel sulletjes die gewoon een prettig en stabiel gezinnetje hebben.
Dus het gras is niet altijd groener aan de overkant...
Ik ken ze, maar daar gaat eigenlijk altijd wat achter schuil. Het lijkt aan de oppervlakte vaak goed, maar ken je zo'n stel wat beter, dan zie je dat de man vaak over zich heen laat lopen (wat natuurlijk voor niemand fijn voelt) en dat de vrouw iets mist, namelijk: een kerel. Een vent die in zijn mannelijkheid staat: alpha is, de leiding neemt, etc. En nee, dat is niet "toxisch". Mannelijkheid is niet in principe "toxisch", maar gezond en natuurlijk. En in harmonie met vrouwelijkheid.
T gaat dan wel niet over de verslaving, maar wellicht wel de achterliggende onzekerheid (waar dus zijn dates waarschijnlijk zelf ook last van hebben)
Ja daar heb je gelijk in. Het is gerelateerd, laten we maar zeggen.
Maar het blijft
@Walterego zijn topic, dus als je het te offtopic vindt gaan
@Walterego, dan moet je het zeggen.
Mij wel 2x gelukt! En met mij heel veel vriendinnen
![:)]()
maar ik heb inderdaad wel veel matches.
Maar aan een foto zie je eigenlijk niks. Vaak gedegen met de slechtste foto's, zijn de fijnste mensen! En die liken wij als vrouw zijnde dan weer minder snel. Dus in een kroeg ontmoeten is beter!
Ah
En hoelang is dat geleden?
In het echt ontmoeten is beter, al heb ik zelf minder met de kroeg ivm het dronken sfeertje en zo. Ik ben nu niet actief op zoek naar een vriendin, maar anders zou ik op plekken "zoeken" als de supermarkt of andere openbare plekken. Maar ik wil dus ook niet echt "op zoek" zijn. Het moet eigenlijk spontaner gaan. Soms raak ik ook spontaan aan de praat met iemand. Meer op die manier.
![:)]()