Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsToch weer gestimfapt na twee weken gestopt te zijn met porno

Toch weer gestimfapt na twee weken gestopt te zijn met porno

146 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Walterego zei:
Ja laten we het er gewoon over eens worden dat die datingapps echt afgrijselijk zijn, en vooral de intentie hebben om je onzeker te maken zodat je door de mensen heen blijft scrollen op zoek naar wie je nog kunt krijgen voor een stukje zelferkenning.
Ondertussen zit er een kapot cynisch verdienmodel achter wat je seksuele voorkeuren met kunstmatige intelligentie analyseert om dat soort kennis over jou volledig te kunnen uitmelken in marketingpraktijken.

Ik vind het oprecht knap dat mensen het in zo'n context alsnog lukt om liefde te vinden. Snap niet hoe ze het doen 😂
Klik om te vergroten...
Zeker, ben er ook al een tijd geleden van afgestapt.

Liefde vinden via dergelijke datingapps? Het zal sporadisch nog eens gebeuren, maar het heeft zichzelf eigenlijk kapot gemaakt door hoe het opgezet is, naast natuurlijk modern-feminisme dat onze maatschappij met de nucleaire familie als de basis daarvan goed aan het ontwrichten is.

Voor wie is bijvoorbeeld iets als Tinder dan nog "nuttig"? Vrouwen die hun dagelijkse egoboost willen door de honderden mannen die hen aanbidden/aandacht geven. En de 10-20% top van de mannen in uiterlijk/status, die daadwerkelijk regelmatige dates krijgen en 80% van de vrouwen onder elkaar rouleren. Maar die zullen in de regel natuurlijk vooral op nookie uit zijn en niet veel meer. Het is een triest, oppervlakkig wereldje geworden, tenminste: Tinder en dergelijke.

En dan inderdaad nog dat verdienmodel wat jij noemt...

Grappig dat mijn eigen zusje er haar huidige vriend wel op ontmoette en daar inmiddels 2 kinderen mee heeft. Maar dat was 5 jaar geleden. Die tijden zijn voorbij.

Beter bij wegblijven als je iets serieus zoekt, of je nu man of vrouw bent. :) Beter weer terug naar basics: aanspreken in de supermarkt, via vrienden ontmoeten, etc.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
J
JG111Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
omdat de meeste vrouwen (niet alle!) hele (te) hoge eisen stellen.
Klik om te vergroten...
Jup. De vrouw mag een plumpudding zijn, maar de man moet andersom wel naar de sportschool!! Hoevaak zien we dat niet?? Want oh wee als je wat tegen een vrouw zegt!

Mindless zei:
Maar het is denk ik prettig voor beide partijen dat de man over het algemeen assertiever en meer alpha is hierin.
Klik om te vergroten...
Ja ik vind dat wel leuk en aantrekkelijk, dus ik val niet zo snel op een 'sulletje'. Dan ben ik zelf de vent van het stel met mijn bicep ader.

Maar er zijn weer zoveel sulletjes die gewoon een prettig en stabiel gezinnetje hebben.
Dus het gras is niet altijd groener aan de overkant...

Mindless zei:
Edit: oeps... Realiseer me dat dit allemaal in jouw topic is @Walterego. Was niet de bedoeling om je topic te kap
Klik om te vergroten...
T gaat dan wel niet over de verslaving, maar wellicht wel de achterliggende onzekerheid (waar dus zijn dates waarschijnlijk zelf ook last van hebben)

Walterego zei:
Ik vind het oprecht knap dat mensen het in zo'n context alsnog lukt om liefde te vinden. Snap niet hoe ze het doen
Klik om te vergroten...
Mij wel 2x gelukt! En met mij heel veel vriendinnen :) maar ik heb inderdaad wel veel matches.
Maar aan een foto zie je eigenlijk niks. Vaak gedegen met de slechtste foto's, zijn de fijnste mensen! En die liken wij als vrouw zijnde dan weer minder snel. Dus in een kroeg ontmoeten is beter!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
JG111 zei:
Jup. De vrouw mag een plumpudding zijn, maar de man moet andersom wel naar de sportschool!! Hoevaak zien we dat niet?? Want oh wee als je wat tegen een vrouw zegt!
Klik om te vergroten...
Er is een duidelijke kromme standaard. Fijn om dat uit de mond van een vrouw te horen. :) Niet dat dit de eerste keer is hoor, maar toch. :)

Denk aan de "body positivity movement". Op het eerste gezicht klinkt dit als een goed iets. Ik bedoel, het woord "positief" zit erin... Maar als je er goed naar kijkt, zeg je er eigenlijk mee: "Maakt niets uit dat je flink overgewicht hebt meissie, je bent perfect zoals je bent!" Hoe positief is dat eigenlijk? Iemand aanmoedigen ongezond te blijven. Natuurlijk, je moet er ook weer niet bot in zijn, maar dit is het andere extreme.

JG111 zei:
Ja ik vind dat wel leuk en aantrekkelijk, dus ik val niet zo snel op een 'sulletje'. Dan ben ik zelf de vent van het stel met mijn bicep ader.
Klik om te vergroten...
Hier zeg je iets voor mij heel bekends en imo ook sociaal maatschappelijk super belangrijks.

Ik ben dus zelf dat 'sulletje' geweest in mijn laatste relatie. Mijn ex was nogal een krachtige persoonlijkheid en ik stond destijds niet echt in mijn mannelijkheid. Wat er dan gebeurt, is dat de vrouw in de relatie dan min of meer gedwongen wordt om de "alpha rol" aan te nemen.

En tegenwoordig is dat ook wel hip, dat ook vrouwen de alpha kunnen zijn. "Be an independent woman! Zet je eigen bedrijf op! Je kunt net zoveel als een man!"

En daarnaast is er het idee dat het eigenlijk wel goed is om als vrouw een gevoelige man te willen, niet zo'n typische lompe man-man (toxic masculinity!). Veel vrouwen lopen rond met dat idee dat ze een gevoelige, eigenlijk: beta, man willen hebben.

I call BULLSHIT.

Dat is maar een cultureel ideaal dat momenteel in is. Ja, je kunt het tot bepaalde hoogte willen, omdat je het (oprecht) een mooi ideaal vindt, maar je kunt je biologie niet omzeilen. Wat je eigenlijk wilt is een KEREL. Iemand die die vent die je op straat lastig zit te vallen in zijn kraag grijpt. Iemand die 's nachts wanneer jullie beneden geluid horen, een knuppel of mes pakt en gaat kijken. Iemand die weet hoe hij dingen in huis kan fixen. Iemand die assertief is. Natuurlijk, je wilt ook dat diegene in contact staat met zijn gevoelens, anders is het een holbewoner. Maar er moet ook mannelijkheid inzitten, anders wordt het dat sulletje.

En er zijn zoveel van dat soort sulletjes, beta's, tegenwoordig. En omdat we dat zovaak niet willen of durven benoemen, of gewoonweg niet bewust doorhebben, zorgt dit voor zoveel problemen in relaties. Ik heb het zelf meegemaakt, ik zie het bij anderen. Misschien is het in deze tijd niet "correct" om te zeggen, maar ik denk echt dat het verkeerd is dat het aangemoedigd wordt om als man zo'n sulletje te zijn. Want je ziet het gebeuren: vrouwen worden mannelijker en mannelijker. Om die balans te herstellen. Er MOET een balans in energie zijn. En idealistisch gezien kun je wel denken en echt geloven dat er niets mis is met dit tijdelijke culturele ideaal, maar biologisch gezien zijn vrouwen geen mannen en mannen geen vrouwen. Over het algemeen (oké, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen) functioneren mannen nou eenmaal het beste als ze op die mannelijke energie zitten en vrouwen op die vrouwelijke energie.

Mijn laatste relatie heeft mijzelf hier echt hard wakker in geschudt. Het is niet dat die mannelijke energie niet in mij zat/zit. Het komt er nu meer uit en dat voelt hartstikke juist en goed en heeft een super positief effect op mijn relaties met mensen. Niet alleen vrouwen trouwens.

JG111 zei:
Maar er zijn weer zoveel sulletjes die gewoon een prettig en stabiel gezinnetje hebben.
Dus het gras is niet altijd groener aan de overkant...
Klik om te vergroten...
Ik ken ze, maar daar gaat eigenlijk altijd wat achter schuil. Het lijkt aan de oppervlakte vaak goed, maar ken je zo'n stel wat beter, dan zie je dat de man vaak over zich heen laat lopen (wat natuurlijk voor niemand fijn voelt) en dat de vrouw iets mist, namelijk: een kerel. Een vent die in zijn mannelijkheid staat: alpha is, de leiding neemt, etc. En nee, dat is niet "toxisch". Mannelijkheid is niet in principe "toxisch", maar gezond en natuurlijk. En in harmonie met vrouwelijkheid.

JG111 zei:
T gaat dan wel niet over de verslaving, maar wellicht wel de achterliggende onzekerheid (waar dus zijn dates waarschijnlijk zelf ook last van hebben)
Klik om te vergroten...
Ja daar heb je gelijk in. Het is gerelateerd, laten we maar zeggen. :wink:

Maar het blijft @Walterego zijn topic, dus als je het te offtopic vindt gaan @Walterego, dan moet je het zeggen.

JG111 zei:
Mij wel 2x gelukt! En met mij heel veel vriendinnen :) maar ik heb inderdaad wel veel matches.
Maar aan een foto zie je eigenlijk niks. Vaak gedegen met de slechtste foto's, zijn de fijnste mensen! En die liken wij als vrouw zijnde dan weer minder snel. Dus in een kroeg ontmoeten is beter!
Klik om te vergroten...
Ah :)

En hoelang is dat geleden?

In het echt ontmoeten is beter, al heb ik zelf minder met de kroeg ivm het dronken sfeertje en zo. Ik ben nu niet actief op zoek naar een vriendin, maar anders zou ik op plekken "zoeken" als de supermarkt of andere openbare plekken. Maar ik wil dus ook niet echt "op zoek" zijn. Het moet eigenlijk spontaner gaan. Soms raak ik ook spontaan aan de praat met iemand. Meer op die manier. :)
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Die verhoudingen liggen dus krom, omdat de meeste vrouwen (niet alle!) hele (te) hoge eisen stellen.
Klik om te vergroten...

Mwah, hij hoeft alleen minstens zo perfect als ik te zijn, das toch niet zoveel gevraagd?

Ik wil eigenlijk op zoveel punten ingaan, maar ben effe te lui om te typen nu 😅
Maar het klopt denk ik wel wat je in je laatste post schrijft: dat vrouwen toch eigenlijk wel een Alfa willen.
In mijn serieuze relaties was ik met mannen die 'een echte vent waren' en toch ook gevoelig konden/durfden zijn. Perfecte mannen dus 🤪

Ik denk dat er aan beiden zijden angsten zijn voor wat het andere geslacht denkt waar je aan zou moeten voldoen. Voor mij is het meest aantrekkelijke toch wel als iemand zelfvertrouwen heeft en daar niet mee bezig is.

Oh en ik heb natuurlijk wel eens slechte ervaringen met mannen gehad, en ik kan daardoor achterdochtig naar elke man gaan doen, maar ik heb ook zoveel goede ervaringen gehad met mannen.
Ik blijf elke man gewoon weer als een nieuw persoon zien, die ik moet leren kennen voordat ik weet wat voor vlees ik in de kuip heb. En dat geldt net zo goed voor vrouwen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Purplext zei:
Mwah, hij hoeft alleen minstens zo perfect als ik te zijn, das toch niet zoveel gevraagd?

Ik wil eigenlijk op zoveel punten ingaan, maar ben effe te lui om te typen nu 😅
Maar het klopt denk ik wel wat je in je laatste post schrijft: dat vrouwen toch eigenlijk wel een Alfa willen.
In mijn serieuze relaties was ik met mannen die 'een echte vent waren' en toch ook gevoelig konden/durfden zijn. Perfecte mannen dus 🤪

Ik denk dat er aan beiden zijden angsten zijn voor wat het andere geslacht denkt waar je aan zou moeten voldoen. Voor mij is het meest aantrekkelijke toch wel als iemand zelfvertrouwen heeft en daar niet mee bezig is.

Oh en ik heb natuurlijk wel eens slechte ervaringen met mannen gehad, en ik kan daardoor achterdochtig naar elke man gaan doen, maar ik heb ook zoveel goede ervaringen gehad met mannen.
Ik blijf elke man gewoon weer als een nieuw persoon zien, die ik moet leren kennen voordat ik weet wat voor vlees ik in de kuip heb. En dat geldt net zo goed voor vrouwen.
Klik om te vergroten...
Ik ben wel benieuwd naar jouw kijk. :)

Laat anders later maar weten, als je wilt.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ik ben wel benieuwd naar jouw kijk. :)

Laat anders later maar weten, als je wilt.
Klik om te vergroten...
Ik kom er op terug! 😊
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Wat een aannames over vrouwen zeg. Waar baseer je dat allemaal op? Andrew Tate als hoofdbron zeker?
Klik om te vergroten...
O daar hebben we de meneer die de persoon niet los kan zien van de dingen die hij/zij zegt. :)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
:tearsofjoy:

Ik lach wel, maar het is zo waar. Vrouwen spelen het leven in ieder geval op het vlak van dating op EASY-MODE. Vrouwen hoeven er al praktisch niets voor te doen, mannen komen ze als het ware aangewaaid. Maar daarnaast is het inderdaad ook een trend aan het worden dat vrouwen álles eisen en dat jij als man eigenlijk niks te wensen hebt. Let wel: ik weet natuurlijk dat er echt wel uitzonderingen zijn. Maar die trend, die is er ook.

Die gelijkheid, die hoeft van mij trouwens niet zo. Dat is wat modern-feminisme (zogenaamd, maar eigenlijk niet) wil. Van mij mag het wel gewoon zo zijn als het in de natuur gaat: de man "jaagt", neemt initiatief. Zelf vind ik dat ook wat moeilijk, maar tegelijkertijd voel ik het zo dat dat eigenlijk is hoe het "hoort". Wat natuurlijk niet betekent dat een vrouw niet zou mogen flirten of zo.

Waar ik het echter niet mee eens ben, zijn de absurde eisen die heel veel vrouwen tegenwoordig (zijn onderzoeken naar gedaan, is aan te tonen, al is het maar gebaseerd op online dating, waar de meeste dating trouwens wel plaatsvind, als ik het juist heb) stellen, gewoonweg "omdat zij een vrouw zijn en daardoor denken "recht" te hebben op dit en dat". Dát is de modern-feministische leugen: zogenaamd gelijkheid willen, maar dan alleen de lusten die daarmee komen, niet de lasten.

Ik herinner me nog dat een vrouw zich (een hele tijd geleden) om liet bouwen tot man (ik weet niet of zij/hij daaronder ook wat heeft laten doen, maar dat doet er even niet toe) en toen gefilmd heeft hoe het daten als "man" met vrouwen verliep. Zij/hij was geschokt hoe het daten als man zijnde eraan toe gaat, vergeleken met toen ze nog een vrouw was en met mannen date. Je kon dat in die docu ook zien: toen ze zich had "omgebouwd" tot man, waren dezelfde vrouwen ineens een stuk minder hartelijk, maar juist afstandelijk en wantrouwend. Eerst speelde ze als vrouw zijnde dating op easy-mode, nu was het als man ineens hard-mode. Een paar jaar geleden heeft hij/zij zichzelf trouwens om het leven gebracht, ik geloof mede omdat het leven als man zijnde haar zo zwaar viel. Ik zit de persoon en bijbehorende in kwestie nu op te zoeken, maar kan diegene helaas niet vinden nu.

Maar goed, die extreem hoge standaard die de meeste vrouwen tegenwoordig hebben, begint nu al te backfiren. Want steeds minder mannen hebben zin om met dat spelletje mee te doen. Als je álles moet geven, maar niets krijgt, dan is er op een gegeven moment ook niets meer aan.

Nogmaals: er zijn natuurlijk uitzonderingen. Als je dit leest en jezelf als vrouw hier helemaal niet in herkent, dan ben jij duidelijk niet zo'n vrouw met extreme eisen en heb ik het niet over jou(!)


Precies dat ja!

Vrouwen hebben over het algemeen gewoon geen benul hoe het is om afgewezen te worden. Omdat vrouwen over het algemeen gewoon niet afgewezen worden en dus niet weten hoe dat voelt.


Klopt!

If you wanna play the game, you have to know and play by the rules.

Zelf heb ik op het moment even zoiets van: geen zin om te spelen.


Uiteraard!

Die ervaring hebben wij dan weer niet. Maar ik kan me voorstellen dat dat echt niet fijn is.


Mooi is dat! Ze bestaan!

Ik zat op dat vlak ook goed op 1 lijn met mijn laatste ex. Die had echt wel goed begrip voor hoe vrouwen eigenlijk vaak spelletjes spelen met mannen, vaak juist omdat ze zelf dus niet weten hoe het is om afgewezen te worden. Misschien worden zij in een volgende reïncarnatie een man en dan mogen zij dating eens op hard-mode ervaren. :wink:
Klik om te vergroten...
Wat een aannames over vrouwen zeg. Waar baseer je dat allemaal op? Andrew Tate als hoofdbron zeker?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Purplext zei:
Alle hangt toch als aannames aan elkaar, zo zijn we verbonden 💕
Klik om te vergroten...
True maar dit is wel heel polariserend. Totaal niet mijn ervaring als hetero man.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Wat een aannames over vrouwen zeg. Waar baseer je dat allemaal op? Andrew Tate als hoofdbron zeker?
Klik om te vergroten...
Alles hangt toch van aannames aan elkaar, zo zijn we verbonden 💕

Edit; jeetje, dat was krom geschreven, sorry... Ik hoop ook dat het duidelijk was dat hier het sarcasme van af droop....
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
O daar hebben we de meneer die de persoon niet los kan zien van de dingen die hij/zij zegt. :)
Klik om te vergroten...
Bron: oplichter, mogelijke mensenhandelaar, mogelijke verkrachter en mogelijke witwasser. En bewezen fake guru.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Bron: oplichter, mogelijke mensenhandelaar, mogelijke verkrachter en mogelijke witwasser. En bewezen fake guru.
Klik om te vergroten...
Wat is er gebeurd met innocent until proven guilty...

Zo irritant dat dat tegenwoordig vaak omgedraaid wordt
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Wat is er gebeurd met innocent until proven guilty...

Zo irritant dat dat tegenwoordig vaak omgedraaid wordt
Klik om te vergroten...
Er staat toch mogelijk. Daarnaast is hij een bewezen oplichter en fake guru. En extreem vrouwonvriendelijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Er staat toch mogelijk. Daarnaast is hij een bewezen oplichter en fake guru. En extreem vrouwonvriendelijk.
Klik om te vergroten...
So what dat hij een bewezen oplichter is?

Maakt dat meteen álle uitspraken die hij doet per definitie onwaar? Je kunt toch zelf reflecteren op een bepaald idee of perspectief? En dan zien: nee, dat is echt onzin of ja, daar zit (deels) waarheid in. Het lijkt me sowieso de bedoeling om niets aan te nemen, maar er open naar te kijken en zelf over te reflecteren.

Ik vind hem ook een arrogant figuur en denk dat hij ergens aan het compenseren is voor een diep minderwaardigheidscomplex. Maar dat allemaal kan toch los gezien worden van ideeën die op zichzelf waarde bevatten? Daarnaast dringt hij op een bepaalde manier bij heel veel mensen door, waardoor ze stilstaan bij bepaalde maatschappelijke kwesties die wellicht zorgen voor diepe problemen in onze maatschappij. Persoonlijk vind ik Tate vaak heel erg doorschieten in zijn macho gedrag, maar met wat relativeringsvermogen kan ik voorbij die dingen kijken.

Je kunt toch niet zeggen dat álles wat hij zegt en wat hij betekent voor mensen per definitie compleet onwaar en/of waardeloos is?

Je mag hem niet, i get it... Ik erger me op bepaalde vlakken ook stevig aan hem. Bijvoorbeeld het punt dat hij heeft over dat een vrouw het maar moet pikken als hij vreemd zou gaan met een ander, omdat hij de "top G", een "1 percenter" (:kots:) zou zijn... Dat vind ik persoonlijk onzin, super arrogant, walgelijk en ook een verkeerd idee om populair te maken. Maar dat heeft helemaal niks te maken met andere dingen die hij zegt. Alles moet toch überhaupt per kwestie bekeken en beoordeeld worden?


Zelfs als hij straks schuldig blijkt te zijn van mensenhandel (wat ik persoonlijk niet geloof, maar dat terzijde, dat is maar mijn mening), dan verandert dat helemaal niets aan de ideeën op zichzelf.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
So what dat hij een bewezen oplichter is?

Maakt dat meteen álle uitspraken die hij doet per definitie onwaar? Je kunt toch zelf reflecteren op een bepaald idee of perspectief? En dan zien: nee, dat is echt onzin of ja, daar zit (deels) waarheid in. Het lijkt me sowieso de bedoeling om niets aan te nemen, maar er open naar te kijken en zelf over te reflecteren.

Ik vind hem ook een arrogant figuur en denk dat hij ergens aan het compenseren is voor een diep minderwaardigheidscomplex. Maar dat allemaal kan toch los gezien worden van ideeën die op zichzelf waarde bevatten? Daarnaast dringt hij op een bepaalde manier bij heel veel mensen door, waardoor ze stilstaan bij bepaalde maatschappelijke kwesties die wellicht zorgen voor diepe problemen in onze maatschappij. Persoonlijk vind ik Tate vaak heel erg doorschieten in zijn macho gedrag, maar met wat relativeringsvermogen kan ik voorbij die dingen kijken.

Je kunt toch niet zeggen dat álles wat hij zegt en wat hij betekent voor mensen per definitie compleet onwaar en/of waardeloos is?

Je mag hem niet, i get it... Ik erger me op bepaalde vlakken ook stevig aan hem. Bijvoorbeeld het punt dat hij heeft over dat een vrouw het maar moet pikken als hij vreemd zou gaan met een ander, omdat hij de "top G", een "1 percenter" (:kots:) zou zijn... Dat vind ik persoonlijk onzin, super arrogant, walgelijk en ook een verkeerd idee om populair te maken. Maar dat heeft helemaal niks te maken met andere dingen die hij zegt. Alles moet toch überhaupt per kwestie bekeken en beoordeeld worden?


Zelfs als hij straks schuldig blijkt te zijn van mensenhandel (wat ik persoonlijk niet geloof, maar dat terzijde, dat is maar mijn mening), dan verandert dat helemaal niets aan de ideeën op zichzelf.
Klik om te vergroten...
Alles wat hij zegt doet hij met een bepaalde reden. Het is 1 groot toneelstuk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Alles wat hij zegt doet hij met een bepaalde reden. Het is 1 groot toneelstuk.
Klik om te vergroten...
Oké laat maar.

Jij kunt dus gewoon niet onderscheid maken tussen inhoud op zichzelf evalueren en de persoon die het zegt. Nooit zal iets dat Andrew Tate zal zeggen ook maar iets van waarheid kunnen bevatten, want het komt van... Andrew Tate.

Goed/kwaad, zwart/wit. Niets ertussenin.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Ik ben wel benieuwd naar jouw kijk. :)

Laat anders later maar weten, als je wilt.
Klik om te vergroten...
Oké, bij deze:

Zoals ik al eerder schreef, vind ik het niet prettig om te praten over 'mannen' en 'vrouwen' omdat ik liever elk persoon als een individu beschouw, maar helaas ontkom ik er niet aan, wil ik er hier iets over zeggen. Nu we de disclaimer hebben gehad, zal ik beginnen met dat ik vooral getriggerd werd door het stukje wat je schreef over dat vrouwen zich steeds mannelijker (moeten) opstellen.

Ik heb zelf bijna altijd het initiatief moeten nemen door voor een man te gaan. Dit heb ik altijd wel jammer gevonden. Ik ben denk ik best wel ruimdenkend, maar er zit een stukje in mij dat 'ouderwets' is, of zoals jij het noemt: je biologie.

Ik heb contacten met mannen gehad, waarin ik me behoorlijk mannelijk opstelde, en dat werd denk ik toch wel opgeroepen door het feit dat het hen daar aan ontbrak. Ik krijg dan de neiging over zo iemand heen te walsen en als diegene me dan niet 'op m'n nummer zet', raakt het evenwicht verstoord. Wat dat betreft voel ik me toch wel meer aangetrokken tot Alfa mannen.

Als voorbeeld, ik ontmoette laatst een man, bijna 2 meter lang, 110 kg, ex para trooper en professioneel tienkamper, even om een beeld te schetsen en dan hebben we ook meteen een soort stereotype te pakken.... Hij sprak me aan en vroeg me daarna direct mee voor een middagje wandelen. Gewoon bam. Dit ben ik helemaal niet gewend. Tijdens die middag veel gepraat en het bleek een heel slimme, ontwikkelde man te zijn, die zichzelf goed kent, ook goed in contact met zijn gevoel staat, weinig om uiterlijk vertoon en bullshit geeft en vooral niet onzeker was.
Ik merkte dat ik het fijn vond dat hij initiatief toonde, een krachtige uitstraling had en ik voelde me veilig bij hem. En dat wrong bij me. Want ik ben zo'n 'onafhankelijke' vrouw die geen man nodig heeft (is ook zo 😉) maar dit was puur m'n 'oer' die zo reageerde.

De wat meer traditionele rolverdeling is ook nog vaker terug te vinden in bijvoorbeeld de Mediteraanse of Zuid-Amerikaanse cultuur. Of een ander voorbeeld; de tango. De man leidt, de vrouw volgt. Maar is het zo zwart-wit? Nee, het is een dans, een samenspel. Dat iemand leidt, betekent niet dat iemand de baas is.

De deur openhouden voor een vrouw, ik kan prima zelf een deur openmaken en houden, misschien wel beter dan de meeste mannen 😜 maar tóch vind ik het fijn als een man dat voor me doet. Hij 'zorgt' dan voor mij. En nogmaals, ik kan prima voor mezelf zorgen, maar als het gaat om een relatie, wil je toch dat stukje aanvulling? En voor mij zit dat zelfs in dat soort kleine dingen. Ik zou bijna zeggen dat ik me er voor schaam, maar dan zou ik liegen.

Ik mis het als mannen niet 'man' durven te zijn en me niet het gevoel kunnen geven dat ik een 'vrouw' ben.

Wat betreft het dating gebeuren, ik heb wel een idee hoe dat gaat en daarom heb ik dat nooit gedaan. Ik kom wel iemand tegen (of niet, ik vind het allemaal prima) en dan hoop ik maar dat diegene 'de ballen' heeft om voor me te gaan. Ik heb er geen zin meer in degene te zijn die initiatief moet tonen, ik ben ook niet van de spelletjes spelen, dus als een vent lef toont, zal ik duidelijk zijn en wel of geen interesse tonen, dat lijkt me dan ook wel zo eerlijk.

Als ik op een aantal punten niet ben in gegaan of iets nog meer verhelderd moet worden, vragen staat vrij. Ik raak altijd een beetje de draad kwijt als ik een monoloog opvoer... (Ook nogal een vrouwelijke eigenschap geloof ik 😉)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Purplext zei:
Oké, bij deze:

Zoals ik al eerder schreef, vind ik het niet prettig om te praten over 'mannen' en 'vrouwen' omdat ik liever elk persoon als een individu beschouw, maar helaas ontkom ik er niet aan, wil ik er hier iets over zeggen. Nu we de disclaimer hebben gehad, zal ik beginnen met dat ik vooral getriggerd werd door het stukje wat je schreef over dat vrouwen zich steeds mannelijker (moeten) opstellen.

Ik heb zelf bijna altijd het initiatief moeten nemen door voor een man te gaan. Dit heb ik altijd wel jammer gevonden. Ik ben denk ik best wel ruimdenkend, maar er zit een stukje in mij dat 'ouderwets' is, of zoals jij het noemt: je biologie.

Ik heb contacten met mannen gehad, waarin ik me behoorlijk mannelijk opstelde, en dat werd denk ik toch wel opgeroepen door het feit dat het hen daar aan ontbrak. Ik krijg dan de neiging over zo iemand heen te walsen en als diegene me dan niet 'op m'n nummer zet', raakt het evenwicht verstoord. Wat dat betreft voel ik me toch wel meer aangetrokken tot Alfa mannen.

Als voorbeeld, ik ontmoette laatst een man, bijna 2 meter lang, 110 kg, ex para trooper en professioneel tienkamper, even om een beeld te schetsen en dan hebben we ook meteen een soort stereotype te pakken.... Hij sprak me aan en vroeg me daarna direct mee voor een middagje wandelen. Gewoon bam. Dit ben ik helemaal niet gewend. Tijdens die middag veel gepraat en het bleek een heel slimme, ontwikkelde man te zijn, die zichzelf goed kent, ook goed in contact met zijn gevoel staat, weinig om uiterlijk vertoon en bullshit geeft en vooral niet onzeker was.
Ik merkte dat ik het fijn vond dat hij initiatief toonde, een krachtige uitstraling had en ik voelde me veilig bij hem. En dat wrong bij me. Want ik ben zo'n 'onafhankelijke' vrouw die geen man nodig heeft (is ook zo 😉) maar dit was puur m'n 'oer' die zo reageerde.

De wat meer traditionele rolverdeling is ook nog vaker terug te vinden in bijvoorbeeld de Mediteraanse of Zuid-Amerikaanse cultuur. Of een ander voorbeeld; de tango. De man leidt, de vrouw volgt. Maar is het zo zwart-wit? Nee, het is een dans, een samenspel. Dat iemand leidt, betekent niet dat iemand de baas is.

De deur openhouden voor een vrouw, ik kan prima zelf een deur openmaken en houden, misschien wel beter dan de meeste mannen 😜 maar tóch vind ik het fijn als een man dat voor me doet. Hij 'zorgt' dan voor mij. En nogmaals, ik kan prima voor mezelf zorgen, maar als het gaat om een relatie, wil je toch dat stukje aanvulling? En voor mij zit dat zelfs in dat soort kleine dingen. Ik zou bijna zeggen dat ik me er voor schaam, maar dan zou ik liegen.

Ik mis het als mannen niet 'man' durven te zijn en me niet het gevoel kunnen geven dat ik een 'vrouw' ben.

Wat betreft het dating gebeuren, ik heb wel een idee hoe dat gaat en daarom heb ik dat nooit gedaan. Ik kom wel iemand tegen (of niet, ik vind het allemaal prima) en dan hoop ik maar dat diegene 'de ballen' heeft om voor me te gaan. Ik heb er geen zin meer in degene te zijn die initiatief moet tonen, ik ben ook niet van de spelletjes spelen, dus als een vent lef toont, zal ik duidelijk zijn en wel of geen interesse tonen, dat lijkt me dan ook wel zo eerlijk.

Als ik op een aantal punten niet ben in gegaan of iets nog meer verhelderd moet worden, vragen staat vrij. Ik raak altijd een beetje de draad kwijt als ik een monoloog opvoer... (Ook nogal een vrouwelijke eigenschap geloof ik 😉)
Klik om te vergroten...
O... Ik dacht dat we nu een discussie gingen hebben, maar ik ben het compleet met je eens. :sweatsmile:

Dat wat je opnoemt was eigenlijk precies mijn punt:

Veel vrouwen tegenwoordig zien zichzelf als "onafhankelijk". Dit is beïnvloedt door culturele trends: voorbeelden/influencers in media en dan ideëen die gaan leven in de maatschappij. Maar vrouwen blijven biologisch vrouwen (en mannen blijven mannen). Die oerinstincten zijn geen klein dingetje op de achtergrond, of zoals jij het zegt "een stukje in jou dat 'ouderwets' is". Het is je natuur. Het is hetgene dat het sterkste en uiteindelijk leidend is. Al kunnen sommige lang in ontkenning blijven leven en compleet tegen hun natuur ingaan en op die manier destructieve relaties en situaties creëeren die helemaal niet goed voor hen (en hun omgeving) zijn. Je biologische intelligentie is wel een stukje slimmer dan de huidige trend dat je een "independent wahmen" bent. :wink: Al is het ook zo egostrelend hè:

"I don't need no man!"


Ik weet dat dit controversieel overkomt voor veel mensen, maar ik zeg het niet om maar controversieel/provocerend te zijn.

En natuurlijk, er zal die uitzondering, die tomboy zijn, die van zichzelf meer mannelijke energie heeft. Maar dat zijn toch uitzonderingen? Is de doorsnee vrouw echt gelukkig als zij heel mannelijk wordt in haar energie, haar rol, haar functie, etc? Natuurlijk, het geeft een kick om zelfstandig of succesvol te zijn en dat te bewijzen tegenover anderen. Maar wat voor man wil een vrouw die zich min of meer gedraagt als een man: een mannelijke energie heeft? Opposites attract... Dus energetisch heel mannelijke vrouwen zullen achterblijven met energetisch vrouwelijke mannen. En zijn vrouwen nou écht gelukkig om de alpha van het stel te zijn? Of om helemaal geen partner te hebben? I don't think so... (ik heb het over de meesten, er zijn altijd uitzonderingen)

Dit soort dingen kunnen ook alleen in een (relatief) welvarende maatschappij hè. In een maatschappij met echte ontberingen zullen mannen en vrouwen automatisch weer terugkomen naar hun natuurlijke energieën/rollen. Omdat dat 1: de meeste kans op overleving geeft en 2: het fijnste/makkelijkste is. De natuur stroomt op een bepaalde manier. Meestromen is fijner/makkelijker dan tegen de stroom in proberen te gaan.

Nu is het ook al het fijnste, alleen zijn velen gehersenspoelt dat dat niet zo is en dat dat allemaal ouderwets is ("ik ben een moderne vrouw! Ik laat me niet onderdrukken!"). En daarnaast hebben we door onze welvaart dus de mogelijkheid om tegen onze natuur in te gaan. Maar is dat werkelijk het beste voor ons?

Nog een disclaimer:

Natuurlijk zijn er ook nog steeds veel vrouwen die wél vrouwelijk zijn!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
O... Ik dacht dat we nu een discussie gingen hebben, maar ik ben het compleet met je eens. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Ik ben niet zo van de discussies, ik houd van gedachten uitwisselen. En ja, we zijn het het behoorlijk eens, ik wilde als vrouw zijnde dat nog even benadrukken, dat ik er ook zo in sta.
Mindless zei:
Dat wat je opnoemt was eigenlijk precies mijn punt:

Veel vrouwen tegenwoordig zien zichzelf als "onafhankelijk". Dit is beïnvloedt door culturele trends: voorbeelden/influencers in media en dan ideëen die gaan leven in de maatschappij. Maar vrouwen blijven biologisch vrouwen (en mannen blijven mannen). Die oerinstincten zijn geen klein dingetje op de achtergrond, of zoals jij het zegt "een stukje in jou dat 'ouderwets' is". Het is je natuur. Het is hetgene dat het sterkste en uiteindelijk leidend is. Al kunnen sommige lang in ontkenning blijven leven en compleet tegen hun natuur ingaan en op die manier destructieve relaties en situaties creëeren die helemaal niet goed voor hen (en hun omgeving) zijn. Je biologische intelligentie is wel een stukje slimmer dan de huidige trend dat je een "independent wahmen" bent. :wink: Al is het ook zo egostrelend hè:

"I don't need no man!"


Ik weet dat dit controversieel overkomt voor veel mensen, maar ik zeg het niet om maar controversieel/provocerend te zijn.
Klik om te vergroten...
Het is jammer dat dit als controversieel/provocerend word weggezet, daarom wilde ik het ook beamen.
Mindless zei:
En natuurlijk, er zal die uitzondering, die tomboy zijn, die van zichzelf meer mannelijke energie heeft. Maar dat zijn toch uitzonderingen? Is de doorsnee vrouw echt gelukkig als zij heel mannelijk wordt in haar energie, haar rol, haar functie, etc? Natuurlijk, het geeft een kick om zelfstandig of succesvol te zijn en dat te bewijzen tegenover anderen. Maar wat voor man wil een vrouw die zich min of meer gedraagt als een man: een mannelijke energie heeft? Opposites attract... Dus energetisch heel mannelijke vrouwen zullen achterblijven met energetisch vrouwelijke mannen. En zijn vrouwen nou écht gelukkig om de alpha van het stel te zijn? Of om helemaal geen partner te hebben? I don't think so... (ik heb het over de meesten, er zijn altijd uitzonderingen)

Dit soort dingen kunnen ook alleen in een (relatief) welvarende maatschappij hè. In een maatschappij met echte ontberingen zullen mannen en vrouwen automatisch weer terugkomen naar hun natuurlijke energieën/rollen. Omdat dat 1: de meeste kans op overleving geeft en 2: het fijnste/makkelijkste is. De natuur stroomt op een bepaalde manier. Meestromen is fijner/makkelijker dan tegen de stroom in proberen te gaan.
Klik om te vergroten...

Eens, eens, eens. En vooral dat laatste. Flow is the way to go lol 😅
Mindless zei:
Nu is het ook al het fijnste, alleen zijn velen gehersenspoelt dat dat niet zo is en dat dat allemaal ouderwets is ("ik ben een moderne vrouw! Ik laat me niet onderdrukken!"). En daarnaast hebben we door onze welvaart dus de mogelijkheid om tegen onze natuur in te gaan. Maar is dat werkelijk het beste voor ons?

Nog een disclaimer:

Natuurlijk zijn er ook nog steeds veel vrouwen die wél vrouwelijk zijn!
Klik om te vergroten...
Ik probeer dus weer contact te krijgen met die vrouwelijke
energie in me, want ik heb me vrij mannelijk opgesteld altijd, omdat ik dacht dat ik zo kon overleven in de huidige maatschappij. Mannelijke energie wordt namelijk wel meer geprezen en beloond.
Ik heb het gevoel dat de vrouwelijke energie wel veel onderdrukt is geweest en daar nu meer ruimte voor komt, er is een soort omslag gaande. Maar ik beleef de wereld vanuit mijn perspectief, dus misschien is het wel mijn kanteling die ik nu zie.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
:hearteyes:

Dát!

Mannen zijn zulke simpele wezens eigenlijk... Als vrouwen eens wisten hoe easy jullie ons gelukkig kunnen maken. Stoppen met die spelletjes bijvoorbeeld, een heel klein beetje interesse tonen (als je die ook echt hebt uiteraard), zorgzaam/lief zijn, etc.



Oftewel: een hoer dus.

Sommigen zullen dit waarschijnlijk oordelend van mijn kant vinden, maar ik denk echt dat veel vrouwen niet goed beseffen wat ze eigenlijk verkopen als ze dat doen.

Als vrouw ben je de gatekeeper van seks. Jouw waarde (in de ogen van een man!) is direct gerelateerd aan hoe easy en vaak je je lichaam hebt gegeven aan met name andere mannen. Zeker als je bereid bent je lichaam te verkopen. Misschien dat vrouwen dit niet weten, maar wij mannen hebben een zesde zintuig voor hoeren/sletten. Wij zien het wanneer er teveel over je heen zijn geweest. Als vrouw is jouw puurheid een groot deel van jouw waarde (in de ogen van een man). Het was je taak (als poortwachter van seks) om die puurheid zoveel mogelijk te behouden. Net zoals wij mannen de poortwachters van relaties zijn.

Op dit ultra-progressieve forum zullen er vast zijn waarbij dit wat ik hier zei in het verkeerde keelgat schoot, maar so be it. Ik denk dat hier een tastbare realiteit aan zit op een dieper niveau, dieper dan je culturele opvattingen over bijvoorbeeld "seksuele vrijheid".


Ik zou het dan ook niet doen, een hoer bezoeken.

Je hebt al fysiek contact gehad met vrouwen. Misschien dat dat prostituee bezoek een optie is voor een man die maagd is en even over die drempel heen moet.

Jouw issue ligt (zo te lezen) meer bij het vergroten van zelfvertrouwen/zelfrespect/zelfliefde, zodat je op die energie zit waarin je als man op een natuurlijke wijze intimiteit met een vrouw kunt ervaren, omdat je in je mannelijkheid staat. Mannelijkheid en vrouwelijkheid trekken elkaar aan. Sta jij meer in je mannelijkheid, dan begin je van nature te harmoniseren met vrouwelijke energie.
Klik om te vergroten...

Wat voor vrouwen komen er op jullie pad zeg? Ik speel echt geen spelletjes met mannen bij mijn weten hoor. :’) Net zoals niet alle mannen op seks uit zijn (noem maar wat), spelen ook niet alle vrouwen manipulatieve spelletjes met anderen.

Je hebt echt altijd een soort stelligheid hierin die mij verbaast. Jij weet niet wat iedere man op de wereld denkt en ik weet niet wat iedere vrouw op de wereld denkt, je kunt dit niet generaliseren.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."