Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wil me er toch even mee bemoeien als vrouw zijnde 😋 Het is niet zo zwart wit dat alle vrouwen zomaar scoren. Ik ben sociaal, grappig en durf te zeggen dat ik er goed uit zie, maar puntje bij paaltje word ook ik héél debiel onzeker als ik iemand leuk vind. Terwijl men dit niet van mij verwacht. Ben ik wel leuk genoeg? Maar ook: De een gaat vreemd, de ander is narcist, of ze appen je steeds minder... Leuke mannen zijn bezet... En saaie mannen of psycho's zijn nog vrijgezel... Maar dit zal toch andersom ook zo zijn?! Ik verwacht ook niet dat een man van alles voor mij doet om me te veroveren. Gewoon wederzijds respect en interesse, zodat je leuke gesprekken, grapjes en afspraakjes hebt, is toch genoeg? Humor is the key! Mindless zei: toen ze zich had "omgebouwd" tot man, waren dezelfde vrouwen ineens een stuk minder hartelijk Klik om te vergroten... Ligt er denk ook aan dat dit dan een 'omgebouwde' is ? Daar zou ik niet warm voor lopen. Verder zou ik er persoonlijk een beetje zenuwachtig van worden als iemand vraagt of hij me mag kussen. Ik denk dat liefde vooral vanzelf moet gaan. En anders kun je altijd achteraf wel uit de appjes lezen of iemand het leuk vond met je, toch? Ik als vrouw zijnde zou best ook initiatief nemen voor een kus trouwens. Ik zie liefde altijd als een fijn stromende rivier, zonder irritante rotsblokken waar het water zich telkens omheen moet vechten. Het moet gewoon relaxt stromen. En dat zul je vinden, ook als je bepaalde issues hebt. Ergens loopt je dekseltje. En als je dat gevonden hebt, dan merk je het snel genoeg 😊 dan loopt het zoals dat fijne riviertje. Trouwens, hebben juist niet vaker 'lelijke' mensen een relatie? Die zijn misschien sneller tevreden en/of toegankelijker, o.i.d.? Ik zie regelmatig stelletjes lopen in een winkel, waarvan ik denk JEETJE ik ben liever vrijgezel dan dat dat mijn partner zou zijn. Ik zou daarentegen veel minder snel mijn hoop vestigen op een heel knap iemand, want ik ga er dan toch vanuit dat die bezet of onaardig is. Anyway uiteindelijk zit ik dus ook dit hele verhaal te typen op oudjaarsavond omdat ik zo vrijgezellig ben als de pest. We gaan maar eens kijken wat 2023 brengt. Fijne avond!"
"Walterego zei: aanraaktherapie te proberen (ik ben even de naam ervan vergeten) Klik om te vergroten... Haptotherapie? Super leerzaam en opent je ogen. Aanrader! Walterego zei: hobby kan gebruiken, of een andere bezigheid Klik om te vergroten... Dacht ik ook aan. Boek lezen, puzzelen, technisch lego😜, sporten, uitgestelde klusjes in huis opknappen? Miss kun je een app downloaden en je bespaarde geld bijhouden, net als wanneer je stopt met roken. Lijkt mij persoonlijk super stimulerend!! En wees jezelf. Jouw deksel loopt echt rond. Jouw ware zal door jouw onzekerheid heenprikken en je leuk vinden zoals je bent."
"Leuk topic.. Vooral het gevoel dat je zelf zoveel fout doet. Zoveel rare verwijten naar m'n hoofd gekregen. Situaties die verdraait worden, zodat ik de schuld krijg van de meest rare dingen, en mensen onterecht tegen mij opgezet worden. En dan toch alles nog 50x willen uitleggen zodat hij het maar snapt, of je excuses aanbieden voor dingen die je eigenlijk helemaal niet zo gezegd hebt, zodat hij je daarna weer goed behandeld... Want ach eigenlijk is het een hele zielige, onzekere, gebroken man. Ja dat blijft nog wel maanden in je hoofd..."
"Confronterend, oud en nieuw alleen vieren. De gedachte 'hoe kan hij dit nou doen' blijft zo sterk aanwezig. Zn vriendin en zn kind kwijt, en nu ook het contact met een van zn ouders erdoor verbroken. Hij slaat in de rondte tegen iedereen die een spiegel voorhoud..."
"Even nieuwsgierig als leek: Wat is voor jullie echt rockbottom geweest, waardoor je overstag ging om af te kicken / hulp te zoeken? En hoelang heeft die rockbottom geduurt voordat je de eerste stap zette? Ik neem aan dat je eerst nog een poosje aan blijft klooien op de bodem... ?"
"Interessant om te lezen!! Bedankt voor de reacties Eigenlijk moet je dus zelf eerst letterlijk spoken zien of zowat kapot gaan, om 'wakker' te worden. Alleen @GroenRook benoemd het verliezen van familie & huis/werk, en @BenzoLiefhebber het liegen tegen familieleden. Financiële problemen, vriendschappen die verloren gaan of ouders die smeken, zijn dus niet zo snel een eye opener.. Leerzaam!"
"Vlindertje zei: Ik heb ook hulp daarvoor. Ik sta nu al een stuk sterker in mijn schoenen dan een paar jaar geleden maar ik ben er nog niet. Klik om te vergroten... Krijg je hiervoor nog steeds hulp? Ik denk dat dat wel heel goed voor jou is🙂 en de al-anon meetings? Vlindertje zei: dat komt omdat hij vaak overdag na zijn werk of savonds gaat slapen en mij dan alleen laat met de kleine Klik om te vergroten... Wat is dat toch met die blowers haha... Zo ken ik er nog 1 🙈. 't leven is natuurlijk ook heel zwaar en vermoeiend Vlindertje zei: Aan de ene kant heb ik er nu niet echt last van omdat hij zo weinig gebruikt maar aan de andere kant heeft hij wel weer gelogen en ik ben bang dat het weer meer word in de toekomst Klik om te vergroten... Hij gaat gewoon constant over jouw grenzen heen... Ik denk dat dit een gebed zonder end is.... Al is hij nog zo leuk en lief. 🥺 Focus op je kindje. Die is vast nog veel leuker en liever 🥰"
"Mindless zei: omdat de meeste vrouwen (niet alle!) hele (te) hoge eisen stellen. Klik om te vergroten... Jup. De vrouw mag een plumpudding zijn, maar de man moet andersom wel naar de sportschool!! Hoevaak zien we dat niet?? Want oh wee als je wat tegen een vrouw zegt! Mindless zei: Maar het is denk ik prettig voor beide partijen dat de man over het algemeen assertiever en meer alpha is hierin. Klik om te vergroten... Ja ik vind dat wel leuk en aantrekkelijk, dus ik val niet zo snel op een 'sulletje'. Dan ben ik zelf de vent van het stel met mijn bicep ader. Maar er zijn weer zoveel sulletjes die gewoon een prettig en stabiel gezinnetje hebben. Dus het gras is niet altijd groener aan de overkant... Mindless zei: Edit: oeps... Realiseer me dat dit allemaal in jouw topic is @Walterego. Was niet de bedoeling om je topic te kap Klik om te vergroten... T gaat dan wel niet over de verslaving, maar wellicht wel de achterliggende onzekerheid (waar dus zijn dates waarschijnlijk zelf ook last van hebben) Walterego zei: Ik vind het oprecht knap dat mensen het in zo'n context alsnog lukt om liefde te vinden. Snap niet hoe ze het doen Klik om te vergroten... Mij wel 2x gelukt! En met mij heel veel vriendinnen maar ik heb inderdaad wel veel matches. Maar aan een foto zie je eigenlijk niks. Vaak gedegen met de slechtste foto's, zijn de fijnste mensen! En die liken wij als vrouw zijnde dan weer minder snel. Dus in een kroeg ontmoeten is beter!"
"Lau77 zei: Hoi allemaal sorry het is een hele lap tekst geworden Klik om te vergroten... Hoi @Lau77 Ik kom toevallig jouw bericht tegen omdat ik na maanden weer eens op drugsforum zit. Ik ben ook weggegaan bij mijn ex wegens drugsgebruik en wispelturig gedrag (2 gezichten, van reuze lief tot super vals en mij overal de schuld van geven, om vervolgens weer super lief te worden). Ik was toendertijd zwanger en wij hebben al een jaar geen contact meer, zelfs niet op de verjaardag van ons kindje. Ik zie in jouw beschrijving over hem ook heel veel narcistische trekken naar voren komen, vooral ook dat hij alweer een andere vrouw heeft en daar wel lief voor is, en jou dan kleineert en waarschijnlijk in de slachtofferrol zit bij zijn familie. Ik ben nu, na een jaar, pas echt aan het 'helen'. Ik heb héél veel gepiekerd, wakker gelegen, om wat ik allemaal fout heb gedaan bij mijn ex en of ik niet nóg liever had moeten zijn. Of ik hem linksom, of rechtsom, tóch had kunnen helpen, als ik maar liever was geweest. Constant denken dat ik een kutwijf ben, omdat ik hem confronteerde met zijn gedrag. Constant denken dat hij mij in de steek liet toen ik zwanger was, omdat ik zelf wel een onmogelijk rotwijf zal zijn. Dat piekeren is nu voorbij, nu komt eigenlijk meer een soort berouw en zelfacceptatie naar boven. Beseffen dat dit mij is overkomen, juist omdat ik een goedzak ben, dat ik er wél mag wezen en dat hij een zieke man is. Ik ben weer trots op mezelf. Je moet hier echt van herstellen. Zulk gedrag kruipt echt onder je huid en je mag er echt vanuit gaan dat dit nog maanden gaat duren. Ik bedoel dit niet negatief, maar wel realistisch. Geef jezelf de tijd om te rouwen en je zelfvertrouwen terug te vinden. Duik niet liefde en goedkeuring in andere mannen, maar probeer liefde te geven aan jezelf. Ik raad je ten zéérste het volgende boek aan : Verslaafd aan liefde (van Jan Geurtz). Dit heeft mij de afgelopen maand echt geholpen om ineens de knop om te kunnen zetten om van mezelf te gaan houden. Dit gaat niet alleen om liefdesrelaties, maar ook gewoon goedkeuring van vrienden, familie, of simpelweg de vrouw achter de kassa. Tevens ben ik nu begonnen in het boek "Leven na narcistisch misbruik" van Shanti Schiks. Er is ook nog een boek te kopen over gaslighting zag ik op internet. Ik vind vaak verslavingsgedrag heel erg overlappen met narcisme. Ik loop ook bij een haptotherapeut, om aan mijn lichaam weer te gaan voelen wanneer mijn grens bereikt is. Je mag me een privebericht sturen als je wil. Hou je taai en blijf bij jezelf."
"dupont zei: En als hij het bont blijft maken, overweeg dan om bij hem weg te gaan, stel desnoods eerst een ultimatum. Klik om te vergroten... Sluit me hierbij aan Ik ben weggegaan. Jij bent het belangrijkste en alles wat je beschrijft is verslavingsgedrag."