Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsToch weer gestimfapt na twee weken gestopt te zijn met porno

Toch weer gestimfapt na twee weken gestopt te zijn met porno

146 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sky_ zei:
Als vrouw zijnde wil ik even reageren op jouw stukje over een ‘kus’ vragen. Ik las het en dacht omg dit overkwam mij dus precies vorige maand 😂.

Stonden bij het station, 3 kussen op de wang gegeven en een knuffel.. Waarop hij daarna vroeg ‘kus?’.

Nou, ik schrok! Was echt even flabbergasted, niet negatief! Maar meer van ‘huh, wat vraag jij?’. Omdat wij elkaar pas precies een week daarvoor leerden kennen en 24/7 gingen appen.

Die eerste date was overigens super geslaagd, maar ik schrok gewoon even.. NATUURLIJK wou ik hem zoenen! Maar durfde eigenlijk niet omdat ik alleen hoorde ‘kus’, tsja.. toen gaf ik dus letterlijk héél vluchtig een kus op zijn mond, we lachten en ik liep weg 😂.

Ik stond stijf van de zenuwen joh omdat hij zo leuk is als totaalplaatje! Daarna dacht ik wel van stom wijf, waarom gaf je ook letterlijk een kus van 1 seconde hahah! Maar goed, gebeurd is gebeurd. Volgende keer vraag ik het wel wat voor kus diegene wilt, zodat ik niet weer de verkeerde keuze maak 😅.
Klik om te vergroten...
Nouja als je nog een beetje verder appt en later afspreekt dan kan dat ook een prima spanningsopbouw zijn toch?

Mindless zei:
Hij maakte het onnodig awkward daarmee denk ik. Had gewoon naar je toe moeten leunen om je een kus te geven.
Klik om te vergroten...
Oneens. In mijn ervaring werkte het perfect. Was totaal niet ongemakkelijk. Het maakt natuurlijk wel uit wanneer en hoe je het vraagt. Timing is wel belangrijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn mening is dat ze hem ook zelf had kunnen zoenen als ze dat zo graag wilde.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
robinjoo1 zei:
waarom zou je een vrouw nodig hebben haha ik ben al 26 jaar single en maagd, vind het voor nu wel prima zo 😅
Klik om te vergroten...
Het is ook niet belangrijk, maar tegelijkertijd hoor je wel vaker dat mensen dat vaak pas echt zien/voelen nadat ze ontmaagd zijn. Ik denk dat het goed is om achter de rug te hebben.

Walterego zei:
Mijn grootste frustratie op Tinder is dus dat dat platform helemaal niet bedoeld is om elkaar oprecht te leren kennen.
Klik om te vergroten...
Dus... gooi het van je telefoon!
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#4
En je ziet toch hopelijk ook wel in dat andere mensen hier misschien wel behoefte aan hebben?

Je hebt ook mensen die hun hele leven nooit verder dan 50km van hun ouderlijk huis komen. Prima als ze dat willen maar dat geldt niet voor iedereen
B
BitcoinBillionaireLid
01-01-2024, 00:00
#5
heb je het stimfappen overwonnen inmiddels? Zo ja hoe heb je dat gedaan? Ik zit er zelf ook namelijk mee, vreselijke gewoonte.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#6
BitcoinBillionaire zei:
heb je het stimfappen overwonnen inmiddels? Zo ja hoe heb je dat gedaan? Ik zit er zelf ook namelijk mee, vreselijke gewoonte.
Klik om te vergroten...
Hoe moeilijk en schaamtevol ook: hulp zoeken en erover praten. Je bent niet de enige, er zijn meer mensen dan jij misschien nu denkt die hier ook problemen mee hebben of hadden. Ik heb op meetings meerdere lotgenoten gesproken met dezelfde issues. Geloof me je kunt er vanaf komen, maar daarvoor moet je het wel out in the open brengen. Eenmaal gedaan is het minder eng dan je nu misschien zult denken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
BitcoinBillionaire zei:
heb je het stimfappen overwonnen inmiddels? Zo ja hoe heb je dat gedaan? Ik zit er zelf ook namelijk mee, vreselijke gewoonte.
Klik om te vergroten...
Ga aan je verslaving werken en praat er over. Coke+Porno+Masturberen is ook jarenlang mijn gevangenis geweest maar ik ben er nu 2 jaar van af.

M'n inbox staat voor je open als je een herstellend stimfapper 1 op 1 wil spreken. 👍
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#8
BitcoinBillionaire zei:
heb je het stimfappen overwonnen inmiddels? Zo ja hoe heb je dat gedaan? Ik zit er zelf ook namelijk mee, vreselijke gewoonte.
Klik om te vergroten...
Niet helemaal.

Ik heb sindsdien wel een vriendin, die ervan weet. Ze vindt het niet goed of leuk, en probeert me te helpen om ermee te stoppen. We hebben laatst afgesproken dat het voor mij beter werkt als ik in mijn hoofd het idee heb: als ik nog één keer stimfap dan is het uit.
Zij vindt dat niet zo'n goede gedachte omdat het uitgaat van iets negatiefs. Liever ziet ze dat ik wil stoppen omdat ik mezelf zoiets niet wil aandoen. Het is namelijk duidelijk dat ik juist erg ongelukkig word van stimfappen en dat het me belemmert in de dingen die ik wil doen. Daar heeft ze gelijk in. Maar dat is voor mij gewoon geen reden die me ervan weerhoudt. Ik ben helaas te goed om de dingen die slecht voor mij zijn goed te praten. Wat voor mij beter werkt is de gedachte dat ik iemand wil zijn die in staat is een liefdevolle relatie te onderhouden. En daarbij werkt de angst om dat niet te kunnen vanwege de verleiding van stimulerende middelen en porno gewoon beter voor mij.

De laatste keer dat ik het heb gedaan is nu twee maanden geleden. Normaal gesproken werd dat precies de tijd dat ik haast onbedwingbare zin kreeg. Maar nu voelt het wel wat anders. Ik heb geen zin om te gaan stimfappen, en in mijn achterhoofd zit ook geen stiekem achterdeurtje dat zegt 'nog een keertje, en dan stop ik'. Ik heb wel echt duidelijk het idee: 'nee dat ga ik niet meer doen.'

Toch ben ik me erop bedacht dat ik in de toekomst wel weer een keer zin zal krijgen. Ik probeer daarover te praten met mijn vriendin. Eigenlijk wil ik dan niet eerlijk zijn. Maar ik dwing mezelf ertoe om dat wel te doen en er nooit over te liegen. Eigenlijk weet ik dat ik beter helemaal geen porno meer kan kijken. Maar eerlijk gezegd vind ik dat nog wel lastig. Ik probeer ermee te minderen, maar tegelijkertijd is masturberen ook nog wel een copingsmechanisme tegen verveling en stress. Het lukt me niet heel goed om daar helemaal mee op te houden omdat ik dus ergens dat dopingmechanisme nog wel nodig heb kennelijk. Ik sta nu sinds begin januari op de wachtlijst bij de verslavingszorg. Maar ik heb nog geen intake gehad want er is geen plek.

Gelukkig gaat het in de tussentijd redelijk goed met werk en privé. Mijn doel is om aan te komen bij de verslavingszorg met zoiets van: 'ja ik had hulp nodig om te stoppen met stimfappen, maar ik heb het nu al zo lang niet gedaan dat ik niet zeker weet hoe groot het probleem nog is'. Dan kunnen zij nog verder wel meedenken of mijn copingmechanisme iets is wat nog verdere behandeling nodig heeft.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
"vermaak me maar". Kreeg je dat echt letterlijk te horen?

1674235828199.png
Z
ZweefLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een aanvulling op mijn bericht,

ik zeg wel heel snel en klakkeloos dat ik geen oplossingen heb maar ik zeker wel dingen gevonden die tijdelijk heel goed kunnen helpen zoals microdoseren van lsd of ademhalings oefeningen van Wim Hof The Icemen (zonder het koude gedeelte) of The Quantum Lightbreath van Jerru Kabbal of pranayama ademhalings oefeningen.
Meditaties van deze meneer Master Sri Avinash (ik doe altijd de meditatie voor Schizofrenie (want die is heel goed) en The Crown Chakra en dat doet vaak ook wonderen).

Of gewoon simpelweg fysiek trainen yoga fitness boks oefeningen whatever, dat werkt ook heel goed.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb jij ook problemen met porno en stimfappen @Zweef?
Z
ZweefLid
01-01-2024, 00:00
#12
vroeger wel heel erg maar nu is het een stukken minder, ik heb er nu controle over, vroeger had ik er geen controle over.
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Nou, ik heb al die tijd dat ik porno verslaafd was ook wel gerealiseerd dat de (mooie) vrouwen die ik in het echte leven tegenkwam niet écht lustobjecten zijn. Maar als je zoals vele porno verslaafden uren op een dag op je scherm zit te lusten op de mooiste vrouwen, dan doet dat wat met hoe je naar echte vrouwen gaat kijken. Tenminste, als ik even voor mezelf spreek: dat deed het voor mij wel. Vaak was het ook (deels) onbewust, maar omdat ik privé naar zoveel mooie vrouwen zat te kijken, daarop zat te lusten en min of meer vrouwen zat te raten qua aantrekkelijkheid, ging dat in bepaalde mate door wanneer ik vrouwen tegenkwam in het echt. Natuurlijk, ik wist dat ze niet echt lustobjecten waren, maar met urenlang thuis te zitten lusten op de mooiste vrouwen, kun je dat imo niet helemaal uitschakelen. Er is een gedeelte van je brein dat bezig is met vrouwen in dat licht te bekijken, terwijl je ook natuurlijk dondersgoed weet dat vrouwen geen lustobjecten zijn.

Hopelijk is het zo duidelijk wat ik bedoel(?)
Klik om te vergroten...
Ja ik snap wel wat je bedoelt, maar ik denk dat dat bij mij nog wel meevalt. Ik ben wel bezorgd om erectiestoornissen. Want na een sessie van porno en stims heb ik meestal nog wekenlang moeite om een erectie te krijgen. Ik begin dus in toenemende mate bezorgd te worden dat zulke effecten deels blijvend zijn.

Daarnaast kan ik wel gewoon vrouwen waarderen ook als ze niet een zogenaamd perfect uiterlijk hebben. Dan zijn het ook heel andere dingen die ik eigenlijk veel meer mis die opwindend zijn, zoals het gevoel van een zachte huid of lang haar. Dat soort dingen voelen dan juist heel intens omdat ik dat vaak uit de weg ga.

Een paar maanden terug had ik dus een scharrel en zij vroeg me wat voor fantasieën ik had. We lagen lepeltje-lepeltje, en toen zei ik 'nou, dit eigenlijk' 😅
Maar goed, daaraan merkte ik dus ook wel dat ik het deel van zelf wensen en fantasieën bedenken nogal onderontwikkeld heb gelaten. Dat ben ik denk ik expres ook uit de weg gegaan, omdat ik anders steeds de teleurstelling voel van dat niet kunnen/mogen ervaren. Dan kom ik voor mezelf al snel tot de conclusie dat ik daar niet leuk genoeg voor ben.

Dusja ik denk zeker wel dat je gelijk hebt dat zelfbeeld t.o.v. vrouwen centraal staat in de problemen die ik ervaar. Maar dat is ook een zelfbeeld wat ik in de loop der jaren steeds verder heb ontwikkeld door allerlei ervaringen.

Het begon voornamelijk met de vriendin op wie ik zo verliefd was dat ik er alles voor had gelaten; zij zoende wel eens met me of bleef bij me slapen. Maar seks hebben we nooit gehad, want ze vond me niet leuk.
Iets van een jaar geleden werd ik ongewild verliefd op een huisgenote. Ik vond natuurlijk dat ik geen avances kon maken want dat mag niet met huisgenoten. Er was uiteindelijk wel een soort van kans toen ze mee ging naar een feestje en we bij een gemeenschappelijke vriend bleven slapen die zei dat zijn bank groot genoeg was voor ons tweeën. Maar ik heb toen zelf een slaapmatje meegenomen en ben een paar meter verder gaan liggen, want ja, stel je voor dat zij er andere ideeën bij heeft en dan moet je nog met elkaar in huis wonen. Twee maanden later had ze een relatie met een andere (oud-)huisgenoot op wie ze overduidelijk smoorverliefd is (en waarvan ik dan denk: 'zie je wel, hij wordt wel leuk gevonden').

Zo zijn er op zich met enige regelmaat, toch zeker wel een paar keer per jaar, dames van wie ik denk van 'oh jij bent wel leuk/aantrekkelijk'. Maar dat blijft altijd onbeantwoord, en dat betrek ik dan op mezelf. En ik zie aan de ene kant ook wel dat het meer ligt aan mijn angst die flirten gewoon haast onmogelijk maakt. Maar aan de andere kant is het ook echt lastig om dat los te zien van hoe aantrekkelijk vrouwen mij vinden, en in welke mate ik het dus 'verdien' om liefde 'te mogen ervaren'.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Erectie komt terug als je clean blijft 🍆
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Walterego zei:
Ja ik snap wel wat je bedoelt, maar ik denk dat dat bij mij nog wel meevalt.
Klik om te vergroten...
Ah oké duidelijk :) En dat is mooi :)

Walterego zei:
Ik ben wel bezorgd om erectiestoornissen. Want na een sessie van porno en stims heb ik meestal nog wekenlang moeite om een erectie te krijgen. Ik begin dus in toenemende mate bezorgd te worden dat zulke effecten deels blijvend zijn.
Klik om te vergroten...
Ik heb dat zelf een keer meegemaakt na een stimbinge. Niet icm porno overigens, had een relatie. Ik heb toen ook meerdere weken gehad dat het gewoon niet lukte, zelfs 's ochtends was er niks. Maar dat kwam gewoon terug door clean te blijven, zoals @dupont ook zegt!

Walterego zei:
Daarnaast kan ik wel gewoon vrouwen waarderen ook als ze niet een zogenaamd perfect uiterlijk hebben. Dan zijn het ook heel andere dingen die ik eigenlijk veel meer mis die opwindend zijn, zoals het gevoel van een zachte huid of lang haar. Dat soort dingen voelen dan juist heel intens omdat ik dat vaak uit de weg ga.
Klik om te vergroten...
Ja je mist echt de intimiteit. Dat kan ik me goed voorstellen.

Walterego zei:
Een paar maanden terug had ik dus een scharrel en zij vroeg me wat voor fantasieën ik had. We lagen lepeltje-lepeltje, en toen zei ik 'nou, dit eigenlijk' 😅
Maar goed, daaraan merkte ik dus ook wel dat ik het deel van zelf wensen en fantasieën bedenken nogal onderontwikkeld heb gelaten. Dat ben ik denk ik expres ook uit de weg gegaan, omdat ik anders steeds de teleurstelling voel van dat niet kunnen/mogen ervaren. Dan kom ik voor mezelf al snel tot de conclusie dat ik daar niet leuk genoeg voor ben.

Dusja ik denk zeker wel dat je gelijk hebt dat zelfbeeld t.o.v. vrouwen centraal staat in de problemen die ik ervaar. Maar dat is ook een zelfbeeld wat ik in de loop der jaren steeds verder heb ontwikkeld door allerlei ervaringen.

Het begon voornamelijk met de vriendin op wie ik zo verliefd was dat ik er alles voor had gelaten; zij zoende wel eens met me of bleef bij me slapen. Maar seks hebben we nooit gehad, want ze vond me niet leuk.
Iets van een jaar geleden werd ik ongewild verliefd op een huisgenote. Ik vond natuurlijk dat ik geen avances kon maken want dat mag niet met huisgenoten. Er was uiteindelijk wel een soort van kans toen ze mee ging naar een feestje en we bij een gemeenschappelijke vriend bleven slapen die zei dat zijn bank groot genoeg was voor ons tweeën. Maar ik heb toen zelf een slaapmatje meegenomen en ben een paar meter verder gaan liggen, want ja, stel je voor dat zij er andere ideeën bij heeft en dan moet je nog met elkaar in huis wonen. Twee maanden later had ze een relatie met een andere (oud-)huisgenoot op wie ze overduidelijk smoorverliefd is (en waarvan ik dan denk: 'zie je wel, hij wordt wel leuk gevonden').
Klik om te vergroten...
Het is in ieder geval al goed om je te realiseren dat je zelfbeeld, voornamelijk t.o.v. vrouwen je centrale probleem is. Dan weet je waar je aan kunt werken. :)

En trouwens, ik herken me daar ook in, omdat ik lang hetzelfde heb gehad. En eerlijk gezegd komt dat oude onzekere nog sporadisch weleens boven hoor (old habits die hard). Dat gevoel van minderwaardig voelen t.o.v. een vrouw en in mijn geval met name mooie vrouwen. Maar dan sta ik er even bij stil: hallo, zij is ook maar gewoon een mens, net als ik... En vooral: terugkomen naar mijn zelfvertrouwen en mijn liefde voor mezelf. Daar waar ik op mijn gemak ben en communicatie geen opgave en geen middel om iets te bereiken meer is, maar een plezier op zichzelf. Dan loopt het spontaan/als vanzelf.

Walterego zei:
Zo zijn er op zich met enige regelmaat, toch zeker wel een paar keer per jaar, dames van wie ik denk van 'oh jij bent wel leuk/aantrekkelijk'. Maar dat blijft altijd onbeantwoord, en dat betrek ik dan op mezelf. En ik zie aan de ene kant ook wel dat het meer ligt aan mijn angst die flirten gewoon haast onmogelijk maakt. Maar aan de andere kant is het ook echt lastig om dat los te zien van hoe aantrekkelijk vrouwen mij vinden, en in welke mate ik het dus 'verdien' om liefde 'te mogen ervaren'.
Klik om te vergroten...
De mate waarin een vrouw jou aantrekkelijk vindt en zelfs de mate waarin mensen in het algemeen (van alle leeftijden/geslachten/etc.) jou mogen, leunt zwaar op de mate waarin jij van jezelf houdt.

Als je oprecht van jezelf houdt komt je zelfvertrouwen van binnenuit. Dát is wat je (naast deels je fysieke voorkomen in het geval van het andere geslacht natuurlijk) aantrekkelijk maakt voor anderen. Als je eigenlijk op jezelf neerkijkt, zien mensen dat (bewust of onbewust) aan jou. Ze zien en voelen die onzekerheid. En niemand wil zich zo voelen, dus worden zulke mensen in de regel vermeden. Waar/echt zelfvertrouwen dat van binnenuit komt is super aantrekkelijk. Het straalt uit: Ik hou van mezelf, ik zoek niets van jou. Eigenlijk zegt het zelfs: ik heb jou niet nodig (maar niet op een arrogante manier). Het is een hele hoge energie: een positieve vibe. Het trekt mensen aan. Niet alleen vrouwen, maar iedereen wil graag in de nabijheid van iemand met zo'n energie zijn. Omdat het die energie die ook in henzelf zit reflecteert aan hen. Het is makkelijk(er) om dat zelf ook te voelen als je in de aanwezigheid bent van iemand die echt van zichzelf houdt.

Je hebt dus helemaal gelijk: je kunt dat (je zelfvertrouwen of gebrek daaraan) niet los zien van de mate waarin vrouwen jou aantrekkelijk vinden.

Dus is het een kwestie van je ware zelfvertrouwen - dat van binnenuit komt - te vinden/realiseren. Dat uiteindelijk niet afhankelijk is van externe factoren.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Dus is het een kwestie van je ware zelfvertrouwen - dat van binnenuit komt - te vinden/realiseren. Dat uiteindelijk niet afhankelijk is van externe factoren.
Klik om te vergroten...

Dit is precies wat ik in therapie / 12 stappen / herstel heb gevonden. Voorwaarde is wel geweest dat ik alles heb verteld, zelfs de meest vanzelfsprekende gedachten en gevoelens. En door alle angsten en weerstand en twijfel heen knallen en veel dingen doen die ik niet leuk vond / waar ik bang voor was enz.
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Dit is precies wat ik in therapie / 12 stappen / herstel heb gevonden. Voorwaarde is wel geweest dat ik alles heb verteld, zelfs de meest vanzelfsprekende gedachten en gevoelens.
Klik om te vergroten...
Dit lukt op zich wel. Hoewel alleen in beschermde setting. Bij de verslavingszorginstelling had ik echt een super goede therapeut sowieso. Met bepaalde vrienden kan ik het wel hebben over moeite met daten, maar stimfappen laat ik altijd achterwege. Aan de vrouwen met wie ik heb gedate heb ik daar wel meer over verteld, maar dan laat ik toch altijd wel details weg over de frequentie en oorzaken.
dupont zei:
En door alle angsten en weerstand en twijfel heen knallen en veel dingen doen die ik niet leuk vond / waar ik bang voor was enz.
Klik om te vergroten...
Dit moest ik dus wel doen bij de therapie van de verslavingszorg. Maar dat was ook in coronatijd wat daten natuurlijk echt kut maakt. Ik heb alle datingapps geprobeerd hoor, ook websites zoals Parship. Maar het enige wat ik daaraan overhoud is nog meer onzekerheid. Ik krijg dus al weinig matches op zulke platforms, en als er dan een match is dan weet ik niet zo goed de balans te vinden tussen leuk, geïnteresseerd en snel afspreken. Liever praat ik een tijd over 'echte' zaken zoals hoe je de wereld ziet of wat voor band je hebt met je ouders. Maar volgens mij wordt het dan te serieus en saai en verliezen veel dames dan interesse. Dat voelen ze misschien ook wel wat beter aan dan ik, want eigenlijk zou ik verder ook niet zo goed weten hoe je gaat van 'in mijn familie praten mensen niet echt' naar 'hee heb je zin om deze kleine bierbrouwer in Amsterdam eens te bezoeken?'


Mindless zei:
Dus is het een kwestie van je ware zelfvertrouwen - dat van binnenuit komt - te vinden/realiseren. Dat uiteindelijk niet afhankelijk is van externe factoren.
Klik om te vergroten...

Nog tips om dit te vinden? :tearsofjoy:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Walterego zei:
Nog tips om dit te vinden? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Elk moment je volle aandacht geven, aanwezig zijn in het hier en nu. In alles wat je doet bewust zijn van jezelf. Niet proberen jezelf compleet te maken met dingen/personen extern van jou, maar simpelweg jezelf accepteren hoe je bent hier en nu.

Dat is eigenlijk de directe "weg". Je zelfvertrouwen is namelijk al hier aanwezig als je eigen zelf, hoe raar dat misschien ook klinkt. Maar het is inherent aan je.

Voor mensen die moeite hebben met die directe "weg" omdat het te... direct is, zijn er vele indirecte omwegen:

Ga sporten, bouw je fysiek op, maak iets waar je trots op bent, doe de dingen waar je angst voor voelt om aan jezelf te bewijzen dat je dat zelfvertrouwen echt wel in je hebt.

Deze laatste zijn allemaal goed. Niet per se nodig, omdat je zelfvertrouwen in elk moment in principe(!) aangeboord kan worden, omdat het essentieel aan jou is. Maar als je erg sterk gelooft in dat je dat niet hebt of niet kan, zijn die indirecte wegen wellicht toch goed voor je.
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Elk moment je volle aandacht geven, aanwezig zijn in het hier en nu. In alles wat je doet bewust zijn van jezelf. Niet proberen jezelf compleet te maken met dingen/personen extern van jou, maar simpelweg jezelf accepteren hoe je bent hier en nu.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb wat dat betreft altijd sterk dit gevoel:

316047990_422465350099456_8738574909044010953_n.jpg

Niet dat ik een autisme spectrum stoornis heb. Ik ben er namelijk op getest omdat behandelaars het wel vermoedden, maar ik voldoe niet aan genoeg criteria voor een diagnose.

Ik heb een vrij hoge intelligentie, en mensen denken vaak dat het leuk is om slim te zijn. Maar dat is het dus helemaal niet zo eigenlijk. Het is heel lastig om een plek te vinden waar je tot je recht komt als je steeds echt heel anders denkt dan anderen.

Mindless zei:
Ga sporten, bouw je fysiek op, maak iets waar je trots op bent, doe de dingen waar je angst voor voelt om aan jezelf te bewijzen dat je dat zelfvertrouwen echt wel in je hebt.

Deze laatste zijn allemaal goed. Niet per se nodig, omdat je zelfvertrouwen in elk moment in principe(!) aangeboord kan worden, omdat het essentieel aan jou is. Maar als je erg sterk gelooft in dat je dat niet hebt of niet kan, zijn die indirecte wegen wellicht toch goed voor je.
Klik om te vergroten...

De therapeut bij de verslavingszorginstelling raadde wel aan om een plek te vinden waar ik gelijkgestemden tegenkwam. Uiteindelijk heb ik dat wel een beetje gevonden op de universiteit. Blijkt alleen wel dat (zeker het begin van) een PhD nogal vaak gepaard gaat met onzekerheid over wat je moet doen, en daaraan gekoppelde identiteitscrises. Daar heb ik dus ook wel een beetje last van gehad de laatste tijd. Dus ik denk dat dat, samen met een paar tegenslagen in het daten, me dan wel weer terugzet waardoor ik dus grijp naar stimulanten en porno, en me dan weer kut voel, waardoor de problemen met mijn PhD dan weer lastiger lijken te worden (..).

Maar goed, uiteindelijk zijn dat niet echt de dingen waar ik onzeker over ben.

Qua oefenen met daten heb ik wel vooruitgang geboekt door het te proberen, maar echt plezier kan ik niet zeggen dat ik erin heb.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Walterego zei:
Dit lukt op zich wel. Hoewel alleen in beschermde setting. Bij de verslavingszorginstelling had ik echt een super goede therapeut sowieso. Met bepaalde vrienden kan ik het wel hebben over moeite met daten, maar stimfappen laat ik altijd achterwege. Aan de vrouwen met wie ik heb gedate heb ik daar wel meer over verteld, maar dan laat ik toch altijd wel details weg over de frequentie en oorzaken.

Dit moest ik dus wel doen bij de therapie van de verslavingszorg. Maar dat was ook in coronatijd wat daten natuurlijk echt kut maakt. Ik heb alle datingapps geprobeerd hoor, ook websites zoals Parship. Maar het enige wat ik daaraan overhoud is nog meer onzekerheid. Ik krijg dus al weinig matches op zulke platforms, en als er dan een match is dan weet ik niet zo goed de balans te vinden tussen leuk, geïnteresseerd en snel afspreken. Liever praat ik een tijd over 'echte' zaken zoals hoe je de wereld ziet of wat voor band je hebt met je ouders. Maar volgens mij wordt het dan te serieus en saai en verliezen veel dames dan interesse. Dat voelen ze misschien ook wel wat beter aan dan ik, want eigenlijk zou ik verder ook niet zo goed weten hoe je gaat van 'in mijn familie praten mensen niet echt' naar 'hee heb je zin om deze kleine bierbrouwer in Amsterdam eens te bezoeken?'




Nog tips om dit te vinden? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde alles vertellen tegen je therapeut en vervolgens jezelf uitdagen in de groep (als je groepstherapie volgt). En je moet het sowieso los zien van daten. Laat dat sowieso maar even zitten totdat je OK bent met jezelf, daarna kun je verder zien.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."