Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsToch weer gestimfapt na twee weken gestopt te zijn met porno

Toch weer gestimfapt na twee weken gestopt te zijn met porno

146 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
JG111 zei:
Wil me er toch even mee bemoeien als vrouw zijnde 😋
Klik om te vergroten...
Graag zelfs, altijd interessant om iets van meerdere kanten te bekijken!

JG111 zei:
Het is niet zo zwart wit dat alle vrouwen zomaar scoren. Ik ben sociaal, grappig en durf te zeggen dat ik er goed uit zie, maar puntje bij paaltje word ook ik héél debiel onzeker als ik iemand leuk vind. Terwijl men dit niet van mij verwacht.

Ben ik wel leuk genoeg?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat heel veel mensen, mannen én vrouwen, zitten met onzekerheid over zichzelf.

JG111 zei:
Maar ook:

De een gaat vreemd, de ander is narcist, of ze appen je steeds minder... Leuke mannen zijn bezet... En saaie mannen of psycho's zijn nog vrijgezel...
Klik om te vergroten...
Klopt zeker. Dat zijn valide zorgen en mensen die je wilt vermijden.

Maar het verschil is:

Als een vrouw een man zoekt, kan zij die in principe binnen no-time krijgen. Maak bijvoorbeeld een account op een Tinder of een datingsite en je zult overspoeld worden met reacties, ongeacht of je heel aantrekkelijk bent, gemiddeld aantrekkelijk, of zelfs minder dan dat.

Het blijkt dat 80% van de vrouwen achter 10-20% van de mannen aan zit. Meer dan 80% van de mannen, maakt tenminste online (waar de meeste dating plaatsvindt) geen tot weinig kans. Die verhoudingen liggen dus krom, omdat de meeste vrouwen (niet alle!) hele (te) hoge eisen stellen.

Wat is bijvoorbeeld een "leuke man"? Een vrouw zal in de regel een hele waslijst aan dingen opnoemen, omdat een vrouw in de regel die keuze hééft. Mannen hebben doorgaans veel minder eisen wat betreft een vrouw: lief, zorgzaam, vrouwelijk en om voor mezelf te spreken: ja, ik moet me wel lichamelijk aangetrokken voelen tot haar. Maar that's it...

JG111 zei:
Maar dit zal toch andersom ook zo zijn?!
Klik om te vergroten...
Zoals gezegd: mannen hebben in de regel een veel lagere standaard dan dat vrouwen hebben. Vaak eigenlijk: een te lage standaard.

Kijk maar eens naar van die mannen die voor de grap fake accounts aanmaken op Twitter of zo met een profielfoto van een hele lelijke vrouw die daarnaast ook nog absurde eisen stelt. Binnen no time wordt zelfs zo'n account overspoeld met reacties van mannen. Óók succesvolle, niet onaantrekkelijke mannen. Dan kun je je natuurlijk wel afvragen wat die intenties van die mannen precies zijn... Maar voor een vrouw is er keuze.

Wellicht is het zo dat over het algemeen de standaard die mannen voor vrouwen stellen te laag is en de standaard die vrouwen voor mannen stellen te hoog is. Eigenlijk moet ik dit er niet steeds bij zeggen, maar omdat dit bij sommigen heel gevoelig ligt: natuurlijk zijn er uitzonderingen en als deze dingen niet gelden voor jou, voel je dan niet aangesproken.

JG111 zei:
Ik verwacht ook niet dat een man van alles voor mij doet om me te veroveren. Gewoon wederzijds respect en interesse, zodat je leuke gesprekken, grapjes en afspraakjes hebt, is toch genoeg?
Klik om te vergroten...
Vind ik een goede instelling ja!

JG111 zei:
Humor is the key!
Klik om te vergroten...
Heel belangrijk! Dat die aanwezig is en ook overeenkomt!

JG111 zei:
Ligt er denk ook aan dat dit dan een 'omgebouwde' is ? Daar zou ik niet warm voor lopen.
Klik om te vergroten...
Daar zeg je wel wat. De vrouw in kwestie die zich dus "om liet bouwen" tot man en toen vrouwen aan ging spreken, was nou niet bepaald het type "mannelijke man". Eigenlijk meer een sulletje. Maar dan nog: de reacties van vrouwen op haar avances waren echt kil gewoon. Dit, terwijl toen ze nog "vrouw was", ze altijd heel hartelijk contact had met vrouwen, puur omdat ze een vrouw was. Hier is ze heel erg van geschrokken en ontwikkelde ze een empathie voor mannen door, voor hoe moeilijk het is voor veel mannen om contact te maken met vrouwen, omdat vrouwen heel makkelijk en snel mannen afwijzen. Ze had verwacht dat de dating game vergelijkbaar zou zijn, maar kwam bedrogen uit. Maar goed, als "man" leek ze dus ook nogal een sulletje. Maar dan nog, de kille reacties van vrouwen op haar/hem, maakten echt impact en droegen eraan bij dat zij/hij dus een paar jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.

Ik zou zo graag haar naam willen weten, maar kom er niet op en kan die docu of whatever niet vinden. Als ik erop kom, zal ik hem hier even neerzetten.

JG111 zei:
Verder zou ik er persoonlijk een beetje zenuwachtig van worden als iemand vraagt of hij me mag kussen. Ik denk dat liefde vooral vanzelf moet gaan. En anders kun je altijd achteraf wel uit de appjes lezen of iemand het leuk vond met je, toch? Ik als vrouw zijnde zou best ook initiatief nemen voor een kus trouwens. :)
Klik om te vergroten...
Ja precies. De man is van nature degene die initiatief neemt. Dat is voor veel mannen alsnog moeilijk, mede ook omdat ons dat niet altijd zo geleerd wordt in deze moderne maatschappij waarin mannelijke waarden aan het eroderen zijn. Maar het is denk ik prettig voor beide partijen dat de man over het algemeen assertiever en meer alpha is hierin.

Betekent niet dat een vrouw geen initiatief mag nemen voor bijvoorbeeld een kus natuurlijk. Dat wordt juist zeer gewaardeerd door mannen! En daarnaast: een vrouw heeft echt heel weinig kans om afgewezen te worden.

JG111 zei:
Ik zie liefde altijd als een fijn stromende rivier, zonder irritante rotsblokken waar het water zich telkens omheen moet vechten. Het moet gewoon relaxt stromen. En dat zul je vinden, ook als je bepaalde issues hebt. Ergens loopt je dekseltje. En als je dat gevonden hebt, dan merk je het snel genoeg 😊 dan loopt het zoals dat fijne riviertje.
Klik om te vergroten...
Zo hoort het te zijn ja! Anders ben je eigenlijk met de "verkeerde"... De verkeerde voor jou that is.

JG111 zei:
Trouwens, hebben juist niet vaker 'lelijke'
mensen een relatie? Die zijn misschien sneller tevreden en/of toegankelijker, o.i.d.? Ik zie regelmatig stelletjes lopen in een winkel, waarvan ik denk JEETJE ik ben liever vrijgezel dan dat dat mijn partner zou zijn.
Ik zou daarentegen veel minder snel mijn hoop vestigen op een heel knap iemand, want ik ga er dan toch vanuit dat die bezet of onaardig is.
Klik om te vergroten...
Denk dat je daar zeker gelijk hebt, als je veel stelletjes ziet. :sweatsmile:

JG111 zei:
Anyway uiteindelijk zit ik dus ook dit hele verhaal te typen op oudjaarsavond omdat ik zo vrijgezellig ben als de pest. We gaan maar eens kijken wat 2023 brengt.

Fijne avond!
Klik om te vergroten...
Yup, ook vrijgezellig de jaarwisseling doorgemaakt. :raisinghandman:

Zat alleen bij mijn ouders dit jaar for god's sake... Dat is toch te triest voor woorden? Ik zou me moeten schamen...

Grapje :wink: Ik ben oké met single zijn. :) Veel beter dan weer in een relatie zitten waar alles een opgave lijkt te zijn. Dat andere beekje, dat komt misschien nog weleens op een natuurlijke manier samen met mij en dan worden we samen die stromende rivier. :) Ik heb zoiets van: if it's meant to be, it's meant to be. En anders niet. :)


Edit: oeps... Realiseer me dat dit allemaal in jouw topic is @Walterego. Was niet de bedoeling om je topic te kapen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Graag zelfs, altijd interessant om iets van meerdere kanten te bekijken!


Ik denk dat heel veel mensen, mannen én vrouwen, zitten met onzekerheid over zichzelf.


Klopt zeker. Dat zijn valide zorgen en mensen die je wilt vermijden.

Maar het verschil is:

Als een vrouw een man zoekt, kan zij die in principe binnen no-time krijgen. Maak bijvoorbeeld een account op een Tinder of een datingsite en je zult overspoeld worden met reacties, ongeacht of je heel aantrekkelijk bent, gemiddeld aantrekkelijk, of zelfs minder dan dat.

Het blijkt dat 80% van de vrouwen achter 10-20% van de mannen aan zit. Meer dan 80% van de mannen, maakt tenminste online (waar de meeste dating plaatsvindt) geen tot weinig kans. Die verhoudingen liggen dus krom, omdat de meeste vrouwen (niet alle!) hele (te) hoge eisen stellen.

Wat is bijvoorbeeld een "leuke man"? Een vrouw zal in de regel een hele waslijst aan dingen opnoemen, omdat een vrouw in de regel die keuze hééft. Mannen hebben doorgaans veel minder eisen wat betreft een vrouw: lief, zorgzaam, vrouwelijk en om voor mezelf te spreken: ja, ik moet me wel lichamelijk aangetrokken voelen tot haar. Maar that's it...


Zoals gezegd: mannen hebben in de regel een veel lagere standaard dan dat vrouwen hebben. Vaak eigenlijk: een te lage standaard.

Kijk maar eens naar van die mannen die voor de grap fake accounts aanmaken op Twitter of zo met een profielfoto van een hele lelijke vrouw die daarnaast ook nog absurde eisen stelt. Binnen no time wordt zelfs zo'n account overspoeld met reacties van mannen. Óók succesvolle, niet onaantrekkelijke mannen. Dan kun je je natuurlijk wel afvragen wat die intenties van die mannen precies zijn... Maar voor een vrouw is er keuze.

Wellicht is het zo dat over het algemeen de standaard die mannen voor vrouwen stellen te laag is en de standaard die vrouwen voor mannen stellen te hoog is. Eigenlijk moet ik dit er niet steeds bij zeggen, maar omdat dit bij sommigen heel gevoelig ligt: natuurlijk zijn er uitzonderingen en als deze dingen niet gelden voor jou, voel je dan niet aangesproken.


Vind ik een goede instelling ja!


Heel belangrijk! Dat die aanwezig is en ook overeenkomt!


Daar zeg je wel wat. De vrouw in kwestie die zich dus "om liet bouwen" tot man en toen vrouwen aan ging spreken, was nou niet bepaald het type "mannelijke man". Eigenlijk meer een sulletje. Maar dan nog: de reacties van vrouwen op haar avances waren echt kil gewoon. Dit, terwijl toen ze nog "vrouw was", ze altijd heel hartelijk contact had met vrouwen, puur omdat ze een vrouw was. Hier is ze heel erg van geschrokken en ontwikkelde ze een empathie voor mannen door, voor hoe moeilijk het is voor veel mannen om contact te maken met vrouwen, omdat vrouwen heel makkelijk en snel mannen afwijzen. Ze had verwacht dat de dating game vergelijkbaar zou zijn, maar kwam bedrogen uit. Maar goed, als "man" leek ze dus ook nogal een sulletje. Maar dan nog, de kille reacties van vrouwen op haar/hem, maakten echt impact en droegen eraan bij dat zij/hij dus een paar jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.

Ik zou zo graag haar naam willen weten, maar kom er niet op en kan die docu of whatever niet vinden. Als ik erop kom, zal ik hem hier even neerzetten.


Ja precies. De man is van nature degene die initiatief neemt. Dat is voor veel mannen alsnog moeilijk, mede ook omdat ons dat niet altijd zo geleerd wordt in deze moderne maatschappij waarin mannelijke waarden aan het eroderen zijn. Maar het is denk ik prettig voor beide partijen dat de man over het algemeen assertiever en meer alpha is hierin.

Betekent niet dat een vrouw geen initiatief mag nemen voor bijvoorbeeld een kus natuurlijk. Dat wordt juist zeer gewaardeerd door mannen! En daarnaast: een vrouw heeft echt heel weinig kans om afgewezen te worden.


Zo hoort het te zijn ja! Anders ben je eigenlijk met de "verkeerde"... De verkeerde voor jou that is.


Denk dat je daar zeker gelijk hebt, als je veel stelletjes ziet. :sweatsmile:


Yup, ook vrijgezellig de jaarwisseling doorgemaakt. :raisinghandman:

Zat alleen bij mijn ouders dit jaar for god's sake... Dat is toch te triest voor woorden? Ik zou me moeten schamen...

Grapje :wink: Ik ben oké met single zijn. :) Veel beter dan weer in een relatie zitten waar alles een opgave lijkt te zijn. Dat andere beekje, dat komt misschien nog weleens op een natuurlijke manier samen met mij en dan worden we samen die stromende rivier. :) Ik heb zoiets van: if it's meant to be, it's meant to be. En anders niet. :)


Edit: oeps... Realiseer me dat dit allemaal in jouw topic is @Walterego. Was niet de bedoeling om je topic te kapen...
Klik om te vergroten...
Ja laten we het er gewoon over eens worden dat die datingapps echt afgrijselijk zijn, en vooral de intentie hebben om je onzeker te maken zodat je door de mensen heen blijft scrollen op zoek naar wie je nog kunt krijgen voor een stukje zelferkenning.
Ondertussen zit er een kapot cynisch verdienmodel achter wat je seksuele voorkeuren met kunstmatige intelligentie analyseert om dat soort kennis over jou volledig te kunnen uitmelken in marketingpraktijken.

Ik vind het oprecht knap dat mensen het in zo'n context alsnog lukt om liefde te vinden. Snap niet hoe ze het doen 😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Walterego zei:
Ja laten we het er gewoon over eens worden dat die datingapps echt afgrijselijk zijn, en vooral de intentie hebben om je onzeker te maken zodat je door de mensen heen blijft scrollen op zoek naar wie je nog kunt krijgen voor een stukje zelferkenning.
Ondertussen zit er een kapot cynisch verdienmodel achter wat je seksuele voorkeuren met kunstmatige intelligentie analyseert om dat soort kennis over jou volledig te kunnen uitmelken in marketingpraktijken.

Ik vind het oprecht knap dat mensen het in zo'n context alsnog lukt om liefde te vinden. Snap niet hoe ze het doen 😂
Klik om te vergroten...
Zeker, ben er ook al een tijd geleden van afgestapt.

Liefde vinden via dergelijke datingapps? Het zal sporadisch nog eens gebeuren, maar het heeft zichzelf eigenlijk kapot gemaakt door hoe het opgezet is, naast natuurlijk modern-feminisme dat onze maatschappij met de nucleaire familie als de basis daarvan goed aan het ontwrichten is.

Voor wie is bijvoorbeeld iets als Tinder dan nog "nuttig"? Vrouwen die hun dagelijkse egoboost willen door de honderden mannen die hen aanbidden/aandacht geven. En de 10-20% top van de mannen in uiterlijk/status, die daadwerkelijk regelmatige dates krijgen en 80% van de vrouwen onder elkaar rouleren. Maar die zullen in de regel natuurlijk vooral op nookie uit zijn en niet veel meer. Het is een triest, oppervlakkig wereldje geworden, tenminste: Tinder en dergelijke.

En dan inderdaad nog dat verdienmodel wat jij noemt...

Grappig dat mijn eigen zusje er haar huidige vriend wel op ontmoette en daar inmiddels 2 kinderen mee heeft. Maar dat was 5 jaar geleden. Die tijden zijn voorbij.

Beter bij wegblijven als je iets serieus zoekt, of je nu man of vrouw bent. :) Beter weer terug naar basics: aanspreken in de supermarkt, via vrienden ontmoeten, etc.
J
JG111Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
omdat de meeste vrouwen (niet alle!) hele (te) hoge eisen stellen.
Klik om te vergroten...
Jup. De vrouw mag een plumpudding zijn, maar de man moet andersom wel naar de sportschool!! Hoevaak zien we dat niet?? Want oh wee als je wat tegen een vrouw zegt!

Mindless zei:
Maar het is denk ik prettig voor beide partijen dat de man over het algemeen assertiever en meer alpha is hierin.
Klik om te vergroten...
Ja ik vind dat wel leuk en aantrekkelijk, dus ik val niet zo snel op een 'sulletje'. Dan ben ik zelf de vent van het stel met mijn bicep ader.

Maar er zijn weer zoveel sulletjes die gewoon een prettig en stabiel gezinnetje hebben.
Dus het gras is niet altijd groener aan de overkant...

Mindless zei:
Edit: oeps... Realiseer me dat dit allemaal in jouw topic is @Walterego. Was niet de bedoeling om je topic te kap
Klik om te vergroten...
T gaat dan wel niet over de verslaving, maar wellicht wel de achterliggende onzekerheid (waar dus zijn dates waarschijnlijk zelf ook last van hebben)

Walterego zei:
Ik vind het oprecht knap dat mensen het in zo'n context alsnog lukt om liefde te vinden. Snap niet hoe ze het doen
Klik om te vergroten...
Mij wel 2x gelukt! En met mij heel veel vriendinnen :) maar ik heb inderdaad wel veel matches.
Maar aan een foto zie je eigenlijk niks. Vaak gedegen met de slechtste foto's, zijn de fijnste mensen! En die liken wij als vrouw zijnde dan weer minder snel. Dus in een kroeg ontmoeten is beter!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
JG111 zei:
Jup. De vrouw mag een plumpudding zijn, maar de man moet andersom wel naar de sportschool!! Hoevaak zien we dat niet?? Want oh wee als je wat tegen een vrouw zegt!
Klik om te vergroten...
Er is een duidelijke kromme standaard. Fijn om dat uit de mond van een vrouw te horen. :) Niet dat dit de eerste keer is hoor, maar toch. :)

Denk aan de "body positivity movement". Op het eerste gezicht klinkt dit als een goed iets. Ik bedoel, het woord "positief" zit erin... Maar als je er goed naar kijkt, zeg je er eigenlijk mee: "Maakt niets uit dat je flink overgewicht hebt meissie, je bent perfect zoals je bent!" Hoe positief is dat eigenlijk? Iemand aanmoedigen ongezond te blijven. Natuurlijk, je moet er ook weer niet bot in zijn, maar dit is het andere extreme.

JG111 zei:
Ja ik vind dat wel leuk en aantrekkelijk, dus ik val niet zo snel op een 'sulletje'. Dan ben ik zelf de vent van het stel met mijn bicep ader.
Klik om te vergroten...
Hier zeg je iets voor mij heel bekends en imo ook sociaal maatschappelijk super belangrijks.

Ik ben dus zelf dat 'sulletje' geweest in mijn laatste relatie. Mijn ex was nogal een krachtige persoonlijkheid en ik stond destijds niet echt in mijn mannelijkheid. Wat er dan gebeurt, is dat de vrouw in de relatie dan min of meer gedwongen wordt om de "alpha rol" aan te nemen.

En tegenwoordig is dat ook wel hip, dat ook vrouwen de alpha kunnen zijn. "Be an independent woman! Zet je eigen bedrijf op! Je kunt net zoveel als een man!"

En daarnaast is er het idee dat het eigenlijk wel goed is om als vrouw een gevoelige man te willen, niet zo'n typische lompe man-man (toxic masculinity!). Veel vrouwen lopen rond met dat idee dat ze een gevoelige, eigenlijk: beta, man willen hebben.

I call BULLSHIT.

Dat is maar een cultureel ideaal dat momenteel in is. Ja, je kunt het tot bepaalde hoogte willen, omdat je het (oprecht) een mooi ideaal vindt, maar je kunt je biologie niet omzeilen. Wat je eigenlijk wilt is een KEREL. Iemand die die vent die je op straat lastig zit te vallen in zijn kraag grijpt. Iemand die 's nachts wanneer jullie beneden geluid horen, een knuppel of mes pakt en gaat kijken. Iemand die weet hoe hij dingen in huis kan fixen. Iemand die assertief is. Natuurlijk, je wilt ook dat diegene in contact staat met zijn gevoelens, anders is het een holbewoner. Maar er moet ook mannelijkheid inzitten, anders wordt het dat sulletje.

En er zijn zoveel van dat soort sulletjes, beta's, tegenwoordig. En omdat we dat zovaak niet willen of durven benoemen, of gewoonweg niet bewust doorhebben, zorgt dit voor zoveel problemen in relaties. Ik heb het zelf meegemaakt, ik zie het bij anderen. Misschien is het in deze tijd niet "correct" om te zeggen, maar ik denk echt dat het verkeerd is dat het aangemoedigd wordt om als man zo'n sulletje te zijn. Want je ziet het gebeuren: vrouwen worden mannelijker en mannelijker. Om die balans te herstellen. Er MOET een balans in energie zijn. En idealistisch gezien kun je wel denken en echt geloven dat er niets mis is met dit tijdelijke culturele ideaal, maar biologisch gezien zijn vrouwen geen mannen en mannen geen vrouwen. Over het algemeen (oké, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen) functioneren mannen nou eenmaal het beste als ze op die mannelijke energie zitten en vrouwen op die vrouwelijke energie.

Mijn laatste relatie heeft mijzelf hier echt hard wakker in geschudt. Het is niet dat die mannelijke energie niet in mij zat/zit. Het komt er nu meer uit en dat voelt hartstikke juist en goed en heeft een super positief effect op mijn relaties met mensen. Niet alleen vrouwen trouwens.

JG111 zei:
Maar er zijn weer zoveel sulletjes die gewoon een prettig en stabiel gezinnetje hebben.
Dus het gras is niet altijd groener aan de overkant...
Klik om te vergroten...
Ik ken ze, maar daar gaat eigenlijk altijd wat achter schuil. Het lijkt aan de oppervlakte vaak goed, maar ken je zo'n stel wat beter, dan zie je dat de man vaak over zich heen laat lopen (wat natuurlijk voor niemand fijn voelt) en dat de vrouw iets mist, namelijk: een kerel. Een vent die in zijn mannelijkheid staat: alpha is, de leiding neemt, etc. En nee, dat is niet "toxisch". Mannelijkheid is niet in principe "toxisch", maar gezond en natuurlijk. En in harmonie met vrouwelijkheid.

JG111 zei:
T gaat dan wel niet over de verslaving, maar wellicht wel de achterliggende onzekerheid (waar dus zijn dates waarschijnlijk zelf ook last van hebben)
Klik om te vergroten...
Ja daar heb je gelijk in. Het is gerelateerd, laten we maar zeggen. :wink:

Maar het blijft @Walterego zijn topic, dus als je het te offtopic vindt gaan @Walterego, dan moet je het zeggen.

JG111 zei:
Mij wel 2x gelukt! En met mij heel veel vriendinnen :) maar ik heb inderdaad wel veel matches.
Maar aan een foto zie je eigenlijk niks. Vaak gedegen met de slechtste foto's, zijn de fijnste mensen! En die liken wij als vrouw zijnde dan weer minder snel. Dus in een kroeg ontmoeten is beter!
Klik om te vergroten...
Ah :)

En hoelang is dat geleden?

In het echt ontmoeten is beter, al heb ik zelf minder met de kroeg ivm het dronken sfeertje en zo. Ik ben nu niet actief op zoek naar een vriendin, maar anders zou ik op plekken "zoeken" als de supermarkt of andere openbare plekken. Maar ik wil dus ook niet echt "op zoek" zijn. Het moet eigenlijk spontaner gaan. Soms raak ik ook spontaan aan de praat met iemand. Meer op die manier. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Walterego zei:
Nouja als je nog een beetje verder appt en later afspreekt dan kan dat ook een prima spanningsopbouw zijn toch?


Oneens. In mijn ervaring werkte het perfect. Was totaal niet ongemakkelijk. Het maakt natuurlijk wel uit wanneer en hoe je het vraagt. Timing is wel belangrijk.
Klik om te vergroten...
Mogelijk, in een bepaalde situatie. Al denk ik in de meeste niet.

Wat ik lees van @Sky_ is dat ze graag wou zoenen:

Sky_ zei:
NATUURLIJK wou ik hem zoenen!
Klik om te vergroten...

Maar toen:

Sky_ zei:
Maar durfde eigenlijk niet omdat ik alleen hoorde ‘kus’, tsja.. toen gaf ik dus letterlijk héél vluchtig een kus op zijn mond, we lachten en ik liep weg 😂.
Klik om te vergroten...

Een beetje assertiviteit vanuit hem had dat kunnen voorkomen.


Extreem voorbeeld, maar stel je voor dat een man dit bij seks doet:

"Is het goed dat ik je mag zoenen? Is het goed dat ik je uitkleed? Is het goed dat ik je hier streel? Is het goed dat ik bij je naar binnen ga?"

Super spontaan, opwindend en totaal niet awkward :sweatsmile:
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#7
En om na alle man-vrouwdiscussies nog even terug te grijpen op mijn plan de campagne:

Ik ben (weer) gestopt met porno. Hoewel het nu eerlijk gezegd nu niet echt voelt alsof ik daar echt in geloof. Maar goed, de keuze is duidelijk: ik wil beter voor mezelf zorgen, vooral zodat het dan beter gaat met mijn PhD, maar ook zodat ik dan misschien wat meer zelfvertrouwen kan opdoen en wat minder teneergeslagen ben of me eenzaam voel. Verder wil ik eigenlijk het geld wat ik bespaar met geen porno kijken of stimulanten gebruiken om een of twee ker per maand uit eten te gaan of een wijntje met een dame te gaan drinken. Dat scheelt natuurlijk al enorm in zelfbeeld als ik dat zo zou veranderen.

Verder heb ik nog niet opnieuw hulp gezocht. Ik heb het idee dat ik nog de dingen uit de therapie die ik heb gehad aan het verwerken ben. Dus in die zin vraag ik me een beetje af wat een nieuw hulptraject nog kan toevoegen. Hoewel mijn vorige therapeuten wel de aanbeveling hadden gedaan om een soort aanraaktherapie te proberen (ik ben even de naam ervan vergeten). Eerst moest ik gruwelen van dat idee, en toen dacht ik, wacht, dit zou juist wel eens de manier kunnen zijn om me uit mijn hoofd te krijgen inderdaad en misschien gruwel ik daarom van het idee :tearsofjoy:
Ik houd die optie nog een beetje open als stok achter de deur mocht ik toch geen progressie vertonen.

Ik heb me ook bedacht dat ik eigenlijk nog wel een hobby kan gebruiken, of een andere bezigheid. Want verveling en lege planningen zijn voor mij wel echt een risicofactor voor terugval. Maar ik vind het ook best moeilijk om mijn agenda vol te plannen. Enerzijds omdat ik geen zin heb in een volle agenda, maar anderzijds ook omdat ik niet vroeg genoeg vooruitdenk met 'wat zou ik in de toekomst nog willen doen met mijn vrije tijd'.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Walterego zei:
Geen probleem, bedankt voor je bijdrage! ^_^

Ik ben nog maar net begonnen met mijn PhD-traject, maar de eerste frustraties en identiteitscrises zijn al wel binnen :tearsofjoy:
Jij succes nog met de laatste loodjes Dr. Olifant :wink:
Klik om te vergroten...

Januari 2021! (Shiiiit dat is al een jaar terug bedenk ik nu.) Inmiddels andere baan met weer nieuwe frustraties en identiteitscrises, 😇 maar die behorend bij een PhD waren wel heel heftig! Jij succes met de startfase dan, die is ook vaak pittig.
J
JG111Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Walterego zei:
aanraaktherapie te proberen (ik ben even de naam ervan vergeten)
Klik om te vergroten...
Haptotherapie? Super leerzaam en opent je ogen. Aanrader!

Walterego zei:
hobby kan gebruiken, of een andere bezigheid
Klik om te vergroten...
Dacht ik ook aan. Boek lezen, puzzelen, technisch lego😜, sporten, uitgestelde klusjes in huis opknappen?

Miss kun je een app downloaden en je bespaarde geld bijhouden, net als wanneer je stopt met roken.
Lijkt mij persoonlijk super stimulerend!!

En wees jezelf. Jouw deksel loopt echt rond. Jouw ware zal door jouw onzekerheid heenprikken en je leuk vinden zoals je bent.
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#10
JG111 zei:
Haptotherapie? Super leerzaam en opent je ogen. Aanrader!
Klik om te vergroten...
Ja dat was 'm volgens mij inderdaad! Ervaring mee? Hoe gaat dat in zijn werk?
JG111 zei:
Dacht ik ook aan. Boek lezen, puzzelen, technisch lego😜, sporten, uitgestelde klusjes in huis opknappen?
Klik om te vergroten...
Straks is het weer lente en kan ik een beetje in de tuin werken, dat vind ik altijd wel leuk. Ook als ik niet daadwerkelijk aan het tuinieren ben dan kan ik heel wat tijd verdrijven met gewoon kijken hoe de planten aan het groeien zijn en welke dieren (of schimmels of bacteriën) daar weer op leven.

Maar ik dacht ook aan een sport. Zo zoek ik eigenlijk nog wel een tennis buddy want dat vind ik een leuke sport maar een buddy vinden die tijd over heeft én aan je gewaagd is qua niveau, dat is best moeilijk.
JG111 zei:
En wees jezelf. Jouw deksel loopt echt rond. Jouw ware zal door jouw onzekerheid heenprikken en je leuk vinden zoals je bent.
Klik om te vergroten...
Haha ja ik vind dat altijd een heel lastige opvatting: wees jezelf. Want wie ben ik dan? Ik verlies me dan al snel in duizend gedachten over de gelaagdheid van mezelf, hoe ik verander in contexten en wat die interrelatie dan zegt over wie ik echt ben. Serieus ik zou zo een paar PhD's kunnen doen over het concept 'zelf'.

Dus bedankt, fijn advies, maar geen idee hoe :tearsofjoy:

Ik geloof ook niet zo in 'de ware', want dat impliceert een vooropgezet plan of in ieder geval een zeker aspect van de realiteit wat door een entiteit zo bedoeld is om te zijn. Gewoon iemand die bij me past is wat mij betreft prima dus, en dan moet je vervolgens blijven ontdekken hoe je elkaar aanvult. Ik denk dat dat een wat realistischer idee is dan de ware vinden en dan happy ever after. Maar sorry dat ik het gelijk zo plat sla want je bedoelt het vast goed.

Die laatste alinea's zijn dus absoluut iets wat wel een onderdeel is van wie ik ben :tongueout:
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Walterego zei:
Ja dat was 'm volgens mij inderdaad! Ervaring mee? Hoe gaat dat in zijn werk?

Straks is het weer lente en kan ik een beetje in de tuin werken, dat vind ik altijd wel leuk. Ook als ik niet daadwerkelijk aan het tuinieren ben dan kan ik heel wat tijd verdrijven met gewoon kijken hoe de planten aan het groeien zijn en welke dieren (of schimmels of bacteriën) daar weer op leven.

Maar ik dacht ook aan een sport. Zo zoek ik eigenlijk nog wel een tennis buddy want dat vind ik een leuke sport maar een buddy vinden die tijd over heeft én aan je gewaagd is qua niveau, dat is best moeilijk.

Haha ja ik vind dat altijd een heel lastige opvatting: wees jezelf. Want wie ben ik dan? Ik verlies me dan al snel in duizend gedachten over de gelaagdheid van mezelf, hoe ik verander in contexten en wat die interrelatie dan zegt over wie ik echt ben. Serieus ik zou zo een paar PhD's kunnen doen over het concept 'zelf'.

Dus bedankt, fijn advies, maar geen idee hoe :tearsofjoy:

Ik geloof ook niet zo in 'de ware', want dat impliceert een vooropgezet plan of in ieder geval een zeker aspect van de realiteit wat door een entiteit zo bedoeld is om te zijn. Gewoon iemand die bij me past is wat mij betreft prima dus, en dan moet je vervolgens blijven ontdekken hoe je elkaar aanvult. Ik denk dat dat een wat realistischer idee is dan de ware vinden en dan happy ever after. Maar sorry dat ik het gelijk zo plat sla want je bedoelt het vast goed.

Die laatste alinea's zijn dus absoluut iets wat wel een onderdeel is van wie ik ben :tongueout:
Klik om te vergroten...
Om toch nog even wat door te gaan op wie ik dan ben.

Kijk deze omschrijving vind ik echt perfect bij mij passen:

Schermafbeelding 2023-01-06 om 17.59.20.png

En als ik nou even Google op ENTP-persoonlijkheden en relaties, dan kom ik ook dit tegen:
"ENTP's goals for their intimate relationships are similar to their other personal goals: improvement and growth. They constantly ask themselves questions such as: How can the relationship be improved? Where is the relationship headed? Am I growing in the relationship? They are likely to enthusiastically embrace new ideas and projects for themselves and their mates which they feel will propel them along their goal for growth and knowledge discovery. The ENTP's general enthusiasiam and good intentions are usually quite positive and healthful in a relationship."
https://www.personalitypage.com/html/ENTP_rel.html

Dat is dus een van de dingen die ik lastig vind. Want dit soort veranderlijke opvattingen worden al snel gezien als onzeker. Maar dat ligt ook wel echt aan de basis van wie ik ben als persoon. Dus mezelf als statisch object zien dat past dus juist helemaal niet bij me. En dat kan juist flinke toegevoegde waarde hebben! Maar dan moet je ook wel iemand hebben die een beetje het geduld en de interesse heeft om die diepere laag te zien. Vaak heb ik dus een beetje het idee dat ik die kans niet krijg.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Walterego zei:
Haha nou wat dat betreft zit ik een beetje in tweestrijd wat man-vrouwrollen betreft. Aan de ene kant voel ik me helemaal niet zo'n oer-man met een biologische basis om te jagen. Maar een mannelijk trekje wat ik wel heb is dat ik moeite heb met emotionele ambiguïteit. Of is dat niet mannelijk? Ik heb echt geen flauw benul wat mannelijke energie dan precies is en hoe je 'in je mannelijkheid' staat. Voor mij klinkt dat dan ook een andere manier van zeggen dat ik mezelf moet zijn maar dan op een andere manier. Dus eigenlijk niet mezelf zijn.

Dat vind ik zo lastig aan dat begin van daten. Er is een soort sociale code waar je je enerzijds wel aan moet houden, maar anderzijds mag er geen gekunsteldheid of ingestudeerde trucje zijn want dan is het niet spontaan. Ik ga dan heel erg zoeken naar wat dan wel verwacht wordt, maar dan kom ik weer onzeker over. Ja vind je het gek met al die verwarrende opdrachten xD
Klik om te vergroten...
Je hoeft ook geen "oer-man" jager type te worden. :wink:

Volgens mij heerst er een beetje het beeld dat "alpha" zijn betekent: macho, dominant, overheersend, agressief.

Maar mijn opvatting van "in je mannelijkheid staan" (oftewel alpha zijn), is dat je rustig, kalm, zelfverzekerd bent en dat op een natuurlijke manier dan ook uitstraalt. Als je in die energie zit, zit je er niet over in wat een ander mogelijk over je denkt. Je hoeft dan geen trucjes te bedenken en gebruiken om vrouwen te "scoren". Het gaat ook niet in tegen wie je als persoon bent. Je kunt namelijk rustig, kalm, zelfverzekerd zijn op je eigen manier. Juist op je eigen manier, want het interesseert je niet wat iemand daar mogelijk van zou denken.

Inderdaad, wat je zegt: je kunt niet spontaan zijn als je versiertrucjes gaat zitten leren en toepassen.

De echte "truc" zit hem er denk ik in om niet meer te denken in termen van sociale codes en wenselijk gedrag, maar om rustig en kalm de situatie op het moment te bekijken. Als je de situatie je aandacht geeft, dan is er de ruimte om spontaan te zijn. Wellicht moet je het wel wat "oefenen" door simpelweg bewust te letten op rustig blijven in elke situatie. Niet alleen met vrouwen, maar met iedereen.

Vrouwen zijn in mijn ervaring trouwens super intuïtieve "wezens" :wink: Ze voelen doorgaans haarfijn aan als jij een ingestudeerd versiertrucje doet, of dat je gewoon ontspannen spontaan bent. Dat voetstuk waarop je vrouwen zet, moet weg. En dat gaat weg als je meer aandacht geeft aan rustig, kalm blijven in elke situatie. Dan begint de zelfverzekerdheid van binnenuit te komen. En met dat kun je elke situatie aan op een spontane kalme manier.

Zo denk ik erover, althans. :) En dit werkt in mijn ervaring geweldig. Na een tijdje begin je je ook te beseffen dat puur het in je (mannelijke) energie blijven: rustig, kalm, zelfverzekerd zijn, eigenlijk hetgene is dat écht belangrijk is. Al het andere is secundair. Misschien kom je een leuke vrouw tegen en heb je een spontaan gesprek: helemaal prima. Maar misschien kom je die ook niet tegen: ook helemaal prima. Het voelt simpelweg goed om die zelfverzekerdheid die van binnenuit komt te voelen. Zodat je niet meer afhankelijk bent van trucjes, strategieën om te krijgen wat je denkt dat je wilt/nodig hebt.
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
De echte "truc" zit hem er denk ik in om niet meer te denken in termen van sociale codes en wenselijk gedrag, maar om rustig en kalm de situatie op het moment te bekijken. Als je de situatie je aandacht geeft, dan is er de ruimte om spontaan te zijn. Wellicht moet je het wel wat "oefenen" door simpelweg bewust te letten op rustig blijven in elke situatie. Niet alleen met vrouwen, maar met iedereen.
Klik om te vergroten...
Ja thanks dit is wel wat ik het afgelopen half jaar aan het proberen ben.
Mindless zei:
Vrouwen zijn in mijn ervaring trouwens super intuïtieve "wezens" :wink: Ze voelen doorgaans haarfijn aan als jij een ingestudeerd versiertrucje doet, of dat je gewoon ontspannen spontaan bent. Dat voetstuk waarop je vrouwen zet, moet weg. En dat gaat weg als je meer aandacht geeft aan rustig, kalm blijven in elke situatie. Dan begint de zelfverzekerdheid van binnenuit te komen. En met dat kun je elke situatie aan op een spontane kalme manier.
Klik om te vergroten...
En sinds ik dat aan het proberen ben gaat het ook stukken beter inderdaad.
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Walterego zei:
Ja thanks dit is wel wat ik het afgelopen half jaar aan het proberen ben.

En sinds ik dat aan het proberen ben gaat het ook stukken beter inderdaad.
Klik om te vergroten...
De Tegenlicht van afgelopen zomer met de psychiater Bessel van der Kolk was ook wel een eye-opener wat dat betreft. Daarin werd duidelijk dat trauma genesteld raakt in fysieke reacties (die dus ook herkenbaar zijn in lichaamstaal). En er werd zo'n brede benadering genomen van wat trauma zou kunnen zijn, dat ik dacht 'wacht eens even, dan ben heb ik ook een trauma'.

Want ik ben zeker 1,5 jaar heel depressief geweest. En ik wist wel dat die periode mezelf fundamenteel mezelf anders had doen functioneren, maar ik had nooit de gebeurtenissen in die periode gezien als in feite een langdurig traumatische ervaring.

In die tijd was ik eigenlijk zo verliefd op een vriendin van me dat ik dacht dat zij het gewoon was. Serieus, ik had nog nooit zoiets gevoeld. Ik wilde zelfs ineens kinderen, met haar. Ik, diegene die er zo vast, en zo rationeel, van overtuigd was dat kinderen 'nemen' echt onmogelijk een goede keuze kon zijn. Dat juist ik dan ineens VOELDE dat zulke gedachten betekenisloos waren. Want ik wilde het gewoon. Want ik kon me niks mooiers voorstellen dan een kleine ons maken. En daar had ik verder geen redenen voor.

Goed, zij zag me helaas niet op dezelfde manier. Dus laat ik een lang verhaal kort maken dat we meer dan een jaar lang een nogal ongezonde wisselwerking hadden, waardoor ik uiteindelijk de gedachte ontwikkelde dat zij wel degene was van wie ik altijd gedroomd had. Maar ze wilde mij niet, dus concludeerde ik dat ik gewoon niet leuk genoeg om liefde te mogen ervaren. Ik begon in die tijd ook gedachtes te ontwikkelen dat het beter zou zijn als ik er niet was. Nouja, dat was één grote shitshow die toch ook deels wel nodig was want het kwam er ook wel op neer dat ik echt anders in het leven moest gaan staan. Dat snap je. Ik heb ook wel veel geleerd en aan mezelf veranderd sinds die periode, maar ik heb toch ook wel (deels bewust en deels onbewust) gedrag ontwikkeld waarin die pijn van toen nog steeds te herkennen is.

Het is ook voornamleijk sinds die periode dat ik moeite heb met het aangaan van relaties. Maar de ervaring van depressief zijn en geen uitweg meer zien duurde zo lang dat ik het niet echt als een traumatische ervaring had herkend. Ik vond het gewoon logisch dat ik sinds die tijd het idee had dat liefde zoeken zinloos is. Je kunt het immers alleen maar ervaren. Dat vond ik een waardevolle les. Maar ik gebruikte ook die opvatting om eigenlijk nooit meer relaties aan te gaan. Ik had wel leren leven met het idee dat we kennelijk niet met elkaar voorbestemd waren. Maar ik vond het ook niet echt okee om met 'minder' dan haar akkoord te gaan.

Wat ik alleen dikwijls vergeet ik dat ik dat ik dat gevoel voor haar ook niet meteen had op de eerste dag dat ik haar ontmoette. Sterker nog, ik was eerst een jaar via-via vrienden met haar zonder eigenlijk ook maar iets van een klik te voelen. Het was pas veel later dat ik echt hopeloos verliefd werd, maar wat me wel gewoon echt continu heel erg kut deed voelen. Even los van wiens schuld dat was en waarom, dat is toch niet iets waar je naar op zoek bent. Maarja, toch onbewust bleken die gevoelens nog wel sterk aanwezig: dat zij het voor mij was, maar ik niet genoeg voor haar.

Met wat cynische zelfspot kan ik er inmiddels wel om lachen dat ik daarom maar op zoek gegaan ben naar de sterkste kunstmatige stimulatie die (op een oppervlakkige en problematische manier) misschien wat in de buurt kan komen bij het overweldigende gevoel wat ik toen had. Ik weet niet zeker of dat nou echt een soort ingesleten herbeleving is van een heftige ervaring uit het verleden die me op problematische manieren heeft beïnvloed. Maar als ik die woorden gebruik dan denk ik wel van 'shit, ja, als je het zo zegt dan klikt het wel toepasselijk eigenlijk ja'.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb je hele verhaal gelezen. Je bent heel welbespraakt en intelligent, wauw, dat vind ik heel sexy!

Vergeet wat je zus gezegd heeft! Ben niet bang om als viezerik of opdringerig gezien te worden. De meeste vrouwen kunnen wel voor zichzelf opkomen.

Ik weet ook een goede hobby voor je: ga op salsa dansles. Ik heb 4 jaar les gehad, en er was altijd een tekort aan mannelijke danspartners. Mannen konden zich bij onze dansschool aanmelden en werden dan vrijblijvend gekoppeld aan een danspartner. Er waren altijd meer vrouwen dan mannen die een danspartner zoeken. Beviel het niet, dan was dat niet erg en keken ze voor een andere match.
En het is een heel vrijblijvende manier om vrouwen te leren kennen! Zonder dat er meteen het stempel 'date' op zit.
Je hoeft niet te kunnen dansen! Dat leet je vanzelf wel.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Walterego zei:
De Tegenlicht van afgelopen zomer met de psychiater Bessel van der Kolk was ook wel een eye-opener wat dat betreft. Daarin werd duidelijk dat trauma genesteld raakt in fysieke reacties (die dus ook herkenbaar zijn in lichaamstaal). En er werd zo'n brede benadering genomen van wat trauma zou kunnen zijn, dat ik dacht 'wacht eens even, dan ben heb ik ook een trauma'.

Want ik ben zeker 1,5 jaar heel depressief geweest. En ik wist wel dat die periode mezelf fundamenteel mezelf anders had doen functioneren, maar ik had nooit de gebeurtenissen in die periode gezien als in feite een langdurig traumatische ervaring.

In die tijd was ik eigenlijk zo verliefd op een vriendin van me dat ik dacht dat zij het gewoon was. Serieus, ik had nog nooit zoiets gevoeld. Ik wilde zelfs ineens kinderen, met haar. Ik, diegene die er zo vast, en zo rationeel, van overtuigd was dat kinderen 'nemen' echt onmogelijk een goede keuze kon zijn. Dat juist ik dan ineens VOELDE dat zulke gedachten betekenisloos waren. Want ik wilde het gewoon. Want ik kon me niks mooiers voorstellen dan een kleine ons maken. En daar had ik verder geen redenen voor.

Goed, zij zag me helaas niet op dezelfde manier. Dus laat ik een lang verhaal kort maken dat we meer dan een jaar lang een nogal ongezonde wisselwerking hadden, waardoor ik uiteindelijk de gedachte ontwikkelde dat zij wel degene was van wie ik altijd gedroomd had. Maar ze wilde mij niet, dus concludeerde ik dat ik gewoon niet leuk genoeg om liefde te mogen ervaren. Ik begon in die tijd ook gedachtes te ontwikkelen dat het beter zou zijn als ik er niet was. Nouja, dat was één grote shitshow die toch ook deels wel nodig was want het kwam er ook wel op neer dat ik echt anders in het leven moest gaan staan. Dat snap je. Ik heb ook wel veel geleerd en aan mezelf veranderd sinds die periode, maar ik heb toch ook wel (deels bewust en deels onbewust) gedrag ontwikkeld waarin die pijn van toen nog steeds te herkennen is.

Het is ook voornamleijk sinds die periode dat ik moeite heb met het aangaan van relaties. Maar de ervaring van depressief zijn en geen uitweg meer zien duurde zo lang dat ik het niet echt als een traumatische ervaring had herkend. Ik vond het gewoon logisch dat ik sinds die tijd het idee had dat liefde zoeken zinloos is. Je kunt het immers alleen maar ervaren. Dat vond ik een waardevolle les. Maar ik gebruikte ook die opvatting om eigenlijk nooit meer relaties aan te gaan. Ik had wel leren leven met het idee dat we kennelijk niet met elkaar voorbestemd waren. Maar ik vond het ook niet echt okee om met 'minder' dan haar akkoord te gaan.

Wat ik alleen dikwijls vergeet ik dat ik dat ik dat gevoel voor haar ook niet meteen had op de eerste dag dat ik haar ontmoette. Sterker nog, ik was eerst een jaar via-via vrienden met haar zonder eigenlijk ook maar iets van een klik te voelen. Het was pas veel later dat ik echt hopeloos verliefd werd, maar wat me wel gewoon echt continu heel erg kut deed voelen. Even los van wiens schuld dat was en waarom, dat is toch niet iets waar je naar op zoek bent. Maarja, toch onbewust bleken die gevoelens nog wel sterk aanwezig: dat zij het voor mij was, maar ik niet genoeg voor haar.

Met wat cynische zelfspot kan ik er inmiddels wel om lachen dat ik daarom maar op zoek gegaan ben naar de sterkste kunstmatige stimulatie die (op een oppervlakkige en problematische manier) misschien wat in de buurt kan komen bij het overweldigende gevoel wat ik toen had. Ik weet niet zeker of dat nou echt een soort ingesleten herbeleving is van een heftige ervaring uit het verleden die me op problematische manieren heeft beïnvloed. Maar als ik die woorden gebruik dan denk ik wel van 'shit, ja, als je het zo zegt dan klikt het wel toepasselijk eigenlijk ja'.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je er goed aan doet om er wat meer stoïcijns in te staan.

Als man heb je ook gevoelens. Die moet je zeker niet gaan ontkennen of onderdrukken. Maar jezelf laten leiden door je gevoelens is als man zijnde denk ik een hele pijnlijke manier om door het leven te gaan. En ik herken dat zelf ook heel erg. Ik heb lang op die manier geleefd.

Imo: als gevoelens sterk aanwezig blijven terwijl de situatie eigenlijk zo is dat die gevoelens jou niet dienen maar juist sterk tegenwerken, dan is dat niet omdat die gevoelens er simpelweg nou eenmaal zijn, maar omdat je er je aandacht maar aan blijft geven. Je laat je emotioneel leiden en houdt het op die manier zelf in stand.

Meer stoïcijns zijn komt misschien(?) over als kil zijn en niet in contact staan met je gevoel, maar dat is het denk ik niet. Je kunt helemaal in contact staan met je gevoel maar je tegelijk niet laten leiden erdoor.

Eigenlijk zijn dit ook andere woorden voor wat ik bedoel met in je mannelijke energie staan: wel bewust/alert en sensitief zijn, maar niet meegetrokken worden door je emoties en daardoor bijna onvermijdelijk in lijden en depressie.
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Ik denk dat je er goed aan doet om er wat meer stoïcijns in te staan.

Als man heb je ook gevoelens. Die moet je zeker niet gaan ontkennen of onderdrukken. Maar jezelf laten leiden door je gevoelens is als man zijnde denk ik een hele pijnlijke manier om door het leven te gaan. En ik herken dat zelf ook heel erg. Ik heb lang op die manier geleefd.

Imo: als gevoelens sterk aanwezig blijven terwijl de situatie eigenlijk zo is dat die gevoelens jou niet dienen maar juist sterk tegenwerken, dan is dat niet omdat die gevoelens er simpelweg nou eenmaal zijn, maar omdat je er je aandacht maar aan blijft geven. Je laat je emotioneel leiden en houdt het op die manier zelf in stand.

Meer stoïcijns zijn komt misschien(?) over als kil zijn en niet in contact staan met je gevoel, maar dat is het denk ik niet. Je kunt helemaal in contact staan met je gevoel maar je tegelijk niet laten leiden erdoor.

Eigenlijk zijn dit ook andere woorden voor wat ik bedoel met in je mannelijke energie staan: wel bewust/alert en sensitief zijn, maar niet meegetrokken worden door je emoties en daardoor bijna onvermijdelijk in lijden en
Klik om te vergroten...
Hoe meer en vaker gevoelens domineren hoe meer die curve er is.
Een stabiele man dus
S
Sky_Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Walterego zei:
Ik heb het ook wel eens gehad dat een dame me nadat ik het vroeg speels een vluchtige kus gaf en dat ze zich toen meteen omdraaide en wegliep. Goed, dan is dat ook wel gewoon duidelijk verder toch?
Klik om te vergroten...
Als vrouw zijnde wil ik even reageren op jouw stukje over een ‘kus’ vragen. Ik las het en dacht omg dit overkwam mij dus precies vorige maand 😂.

Stonden bij het station, 3 kussen op de wang gegeven en een knuffel.. Waarop hij daarna vroeg ‘kus?’.

Nou, ik schrok! Was echt even flabbergasted, niet negatief! Maar meer van ‘huh, wat vraag jij?’. Omdat wij elkaar pas precies een week daarvoor leerden kennen en 24/7 gingen appen.

Die eerste date was overigens super geslaagd, maar ik schrok gewoon even.. NATUURLIJK wou ik hem zoenen! Maar durfde eigenlijk niet omdat ik alleen hoorde ‘kus’, tsja.. toen gaf ik dus letterlijk héél vluchtig een kus op zijn mond, we lachten en ik liep weg 😂.

Ik stond stijf van de zenuwen joh omdat hij zo leuk is als totaalplaatje! Daarna dacht ik wel van stom wijf, waarom gaf je ook letterlijk een kus van 1 seconde hahah! Maar goed, gebeurd is gebeurd. Volgende keer vraag ik het wel wat voor kus diegene wilt, zodat ik niet weer de verkeerde keuze maak 😅.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sky_ zei:
Als vrouw zijnde wil ik even reageren op jouw stukje over een ‘kus’ vragen. Ik las het en dacht omg dit overkwam mij dus precies vorige maand 😂.

Stonden bij het station, 3 kussen op de wang gegeven en een knuffel.. Waarop hij daarna vroeg ‘kus?’.

Nou, ik schrok! Was echt even flabbergasted, niet negatief! Maar meer van ‘huh, wat vraag jij?’. Omdat wij elkaar pas precies een week daarvoor leerden kennen en 24/7 gingen appen.

Die eerste date was overigens super geslaagd, maar ik schrok gewoon even.. NATUURLIJK wou ik hem zoenen! Maar durfde eigenlijk niet omdat ik alleen hoorde ‘kus’, tsja.. toen gaf ik dus letterlijk héél vluchtig een kus op zijn mond, we lachten en ik liep weg 😂.

Ik stond stijf van de zenuwen joh omdat hij zo leuk is als totaalplaatje! Daarna dacht ik wel van stom wijf, waarom gaf je ook letterlijk een kus van 1 seconde hahah! Maar goed, gebeurd is gebeurd. Volgende keer vraag ik het wel wat voor kus diegene wilt, zodat ik niet weer de verkeerde keuze maak 😅.
Klik om te vergroten...
Hij maakte het onnodig awkward daarmee denk ik. Had gewoon naar je toe moeten leunen om je een kus te geven.
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sky_ zei:
Als vrouw zijnde wil ik even reageren op jouw stukje over een ‘kus’ vragen. Ik las het en dacht omg dit overkwam mij dus precies vorige maand 😂.

Stonden bij het station, 3 kussen op de wang gegeven en een knuffel.. Waarop hij daarna vroeg ‘kus?’.

Nou, ik schrok! Was echt even flabbergasted, niet negatief! Maar meer van ‘huh, wat vraag jij?’. Omdat wij elkaar pas precies een week daarvoor leerden kennen en 24/7 gingen appen.

Die eerste date was overigens super geslaagd, maar ik schrok gewoon even.. NATUURLIJK wou ik hem zoenen! Maar durfde eigenlijk niet omdat ik alleen hoorde ‘kus’, tsja.. toen gaf ik dus letterlijk héél vluchtig een kus op zijn mond, we lachten en ik liep weg 😂.

Ik stond stijf van de zenuwen joh omdat hij zo leuk is als totaalplaatje! Daarna dacht ik wel van stom wijf, waarom gaf je ook letterlijk een kus van 1 seconde hahah! Maar goed, gebeurd is gebeurd. Volgende keer vraag ik het wel wat voor kus diegene wilt, zodat ik niet weer de verkeerde keuze maak 😅.
Klik om te vergroten...
Nouja als je nog een beetje verder appt en later afspreekt dan kan dat ook een prima spanningsopbouw zijn toch?

Mindless zei:
Hij maakte het onnodig awkward daarmee denk ik. Had gewoon naar je toe moeten leunen om je een kus te geven.
Klik om te vergroten...
Oneens. In mijn ervaring werkte het perfect. Was totaal niet ongemakkelijk. Het maakt natuurlijk wel uit wanneer en hoe je het vraagt. Timing is wel belangrijk.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."