#1
Graag zelfs, altijd interessant om iets van meerdere kanten te bekijken!Wil me er toch even mee bemoeien als vrouw zijnde 😋
Ik denk dat heel veel mensen, mannen én vrouwen, zitten met onzekerheid over zichzelf.Het is niet zo zwart wit dat alle vrouwen zomaar scoren. Ik ben sociaal, grappig en durf te zeggen dat ik er goed uit zie, maar puntje bij paaltje word ook ik héél debiel onzeker als ik iemand leuk vind. Terwijl men dit niet van mij verwacht.
Ben ik wel leuk genoeg?
Klopt zeker. Dat zijn valide zorgen en mensen die je wilt vermijden.Maar ook:
De een gaat vreemd, de ander is narcist, of ze appen je steeds minder... Leuke mannen zijn bezet... En saaie mannen of psycho's zijn nog vrijgezel...
Maar het verschil is:
Als een vrouw een man zoekt, kan zij die in principe binnen no-time krijgen. Maak bijvoorbeeld een account op een Tinder of een datingsite en je zult overspoeld worden met reacties, ongeacht of je heel aantrekkelijk bent, gemiddeld aantrekkelijk, of zelfs minder dan dat.
Het blijkt dat 80% van de vrouwen achter 10-20% van de mannen aan zit. Meer dan 80% van de mannen, maakt tenminste online (waar de meeste dating plaatsvindt) geen tot weinig kans. Die verhoudingen liggen dus krom, omdat de meeste vrouwen (niet alle!) hele (te) hoge eisen stellen.
Wat is bijvoorbeeld een "leuke man"? Een vrouw zal in de regel een hele waslijst aan dingen opnoemen, omdat een vrouw in de regel die keuze hééft. Mannen hebben doorgaans veel minder eisen wat betreft een vrouw: lief, zorgzaam, vrouwelijk en om voor mezelf te spreken: ja, ik moet me wel lichamelijk aangetrokken voelen tot haar. Maar that's it...
Zoals gezegd: mannen hebben in de regel een veel lagere standaard dan dat vrouwen hebben. Vaak eigenlijk: een te lage standaard.Maar dit zal toch andersom ook zo zijn?!
Kijk maar eens naar van die mannen die voor de grap fake accounts aanmaken op Twitter of zo met een profielfoto van een hele lelijke vrouw die daarnaast ook nog absurde eisen stelt. Binnen no time wordt zelfs zo'n account overspoeld met reacties van mannen. Óók succesvolle, niet onaantrekkelijke mannen. Dan kun je je natuurlijk wel afvragen wat die intenties van die mannen precies zijn... Maar voor een vrouw is er keuze.
Wellicht is het zo dat over het algemeen de standaard die mannen voor vrouwen stellen te laag is en de standaard die vrouwen voor mannen stellen te hoog is. Eigenlijk moet ik dit er niet steeds bij zeggen, maar omdat dit bij sommigen heel gevoelig ligt: natuurlijk zijn er uitzonderingen en als deze dingen niet gelden voor jou, voel je dan niet aangesproken.
Vind ik een goede instelling ja!Ik verwacht ook niet dat een man van alles voor mij doet om me te veroveren. Gewoon wederzijds respect en interesse, zodat je leuke gesprekken, grapjes en afspraakjes hebt, is toch genoeg?
Heel belangrijk! Dat die aanwezig is en ook overeenkomt!Humor is the key!
Daar zeg je wel wat. De vrouw in kwestie die zich dus "om liet bouwen" tot man en toen vrouwen aan ging spreken, was nou niet bepaald het type "mannelijke man". Eigenlijk meer een sulletje. Maar dan nog: de reacties van vrouwen op haar avances waren echt kil gewoon. Dit, terwijl toen ze nog "vrouw was", ze altijd heel hartelijk contact had met vrouwen, puur omdat ze een vrouw was. Hier is ze heel erg van geschrokken en ontwikkelde ze een empathie voor mannen door, voor hoe moeilijk het is voor veel mannen om contact te maken met vrouwen, omdat vrouwen heel makkelijk en snel mannen afwijzen. Ze had verwacht dat de dating game vergelijkbaar zou zijn, maar kwam bedrogen uit. Maar goed, als "man" leek ze dus ook nogal een sulletje. Maar dan nog, de kille reacties van vrouwen op haar/hem, maakten echt impact en droegen eraan bij dat zij/hij dus een paar jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.Ligt er denk ook aan dat dit dan een 'omgebouwde' is ? Daar zou ik niet warm voor lopen.
Ik zou zo graag haar naam willen weten, maar kom er niet op en kan die docu of whatever niet vinden. Als ik erop kom, zal ik hem hier even neerzetten.
Ja precies. De man is van nature degene die initiatief neemt. Dat is voor veel mannen alsnog moeilijk, mede ook omdat ons dat niet altijd zo geleerd wordt in deze moderne maatschappij waarin mannelijke waarden aan het eroderen zijn. Maar het is denk ik prettig voor beide partijen dat de man over het algemeen assertiever en meer alpha is hierin.Verder zou ik er persoonlijk een beetje zenuwachtig van worden als iemand vraagt of hij me mag kussen. Ik denk dat liefde vooral vanzelf moet gaan. En anders kun je altijd achteraf wel uit de appjes lezen of iemand het leuk vond met je, toch? Ik als vrouw zijnde zou best ook initiatief nemen voor een kus trouwens.![]()
Betekent niet dat een vrouw geen initiatief mag nemen voor bijvoorbeeld een kus natuurlijk. Dat wordt juist zeer gewaardeerd door mannen! En daarnaast: een vrouw heeft echt heel weinig kans om afgewezen te worden.
Zo hoort het te zijn ja! Anders ben je eigenlijk met de "verkeerde"... De verkeerde voor jou that is.Ik zie liefde altijd als een fijn stromende rivier, zonder irritante rotsblokken waar het water zich telkens omheen moet vechten. Het moet gewoon relaxt stromen. En dat zul je vinden, ook als je bepaalde issues hebt. Ergens loopt je dekseltje. En als je dat gevonden hebt, dan merk je het snel genoeg 😊 dan loopt het zoals dat fijne riviertje.
Denk dat je daar zeker gelijk hebt, als je veel stelletjes ziet.Trouwens, hebben juist niet vaker 'lelijke'
mensen een relatie? Die zijn misschien sneller tevreden en/of toegankelijker, o.i.d.? Ik zie regelmatig stelletjes lopen in een winkel, waarvan ik denk JEETJE ik ben liever vrijgezel dan dat dat mijn partner zou zijn.
Ik zou daarentegen veel minder snel mijn hoop vestigen op een heel knap iemand, want ik ga er dan toch vanuit dat die bezet of onaardig is.
Yup, ook vrijgezellig de jaarwisseling doorgemaakt.Anyway uiteindelijk zit ik dus ook dit hele verhaal te typen op oudjaarsavond omdat ik zo vrijgezellig ben als de pest. We gaan maar eens kijken wat 2023 brengt.
Fijne avond!
Zat alleen bij mijn ouders dit jaar for god's sake... Dat is toch te triest voor woorden? Ik zou me moeten schamen...
Grapje
Edit: oeps... Realiseer me dat dit allemaal in jouw topic is @Walterego. Was niet de bedoeling om je topic te kapen...
