#1
hoe raar het ook klinkt, want mij was altijd verteld dat als je afgekickt was je daarna nooit meer drugs kon gebruiken, omdat het te lastig zou zijn dat bij 1x te houden en de verslaving weer om de hoek lag...
Ik denk dat dat snel verslaafd of gewend raken voor velen geldt, maar dat hoeft niet altijd. Het ligt denk ik aan hoe verslavingsgevoelig je bent.
Ik kon bv ook coke snuiven op zaterdag en dan paar weken niet. Of maanden. Totaal geen zin in meer.
Met alcohol vond ik dat het lastigste.
Ik ben nl fan van downers.
Als ik nu eens drink heb ik wel vaak dat ik teveel wil drinken. Maar ik kan na een dag doorzakken makkelijk weken of maanden niks drinken. Geen craving ervaar ik.
En als de gedachte komt kan ik die makkelijk uitzetten. Dit heb ik wel bij defensie geleerd denk ik. Gedachtes uitzetten of sturen. Daar kon ik ook niet twijfelen.
Maar in jouw geval is ieder weekend gebruik nog veel. Probeer eens een maand niks te gebruiken. En kijk dan hoe je lichaam reageert