Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgecontroleerd gebruiken na verslaving

gecontroleerd gebruiken na verslaving

48 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#1
Queenir zei:
Seg mannekes, terwijl jullie hier de verslavingszorgkundige uithangen, weet ik nog altijd niks over die 3mmc! Wat is daar nu zo speciaal aan?
Klik om te vergroten...
Zeg manneke, gij kunt ook zelf onderzoek doen he. Iets met zoekfunctie en google...

m.psychonautwiki.org

3-MMC

3-Methylmethcathinone (also known as 3-MMC or metaphedrone[1]) is a novel stimulant-entactogen substance of the cathinone class. It is a structural analog of mephedrone (4-MMC) and was created as a legal designer drug after the banning of 4-MMC. The mechanism of action is not fully studied, but...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org
Q
QueenirLid
01-01-2024, 00:00
#2
XMR zei:
Zeg manneke, gij kunt ook zelf onderzoek doen he. Iets met zoekfunctie en google...

m.psychonautwiki.org

3-MMC

3-Methylmethcathinone (also known as 3-MMC or metaphedrone[1]) is a novel stimulant-entactogen substance of the cathinone class. It is a structural analog of mephedrone (4-MMC) and was created as a legal designer drug after the banning of 4-MMC. The mechanism of action is not fully studied, but...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org
Klik om te vergroten...
Dat heb ik allemaal al gedaan en ik word er geen steek wijzer van. Misschien omdat ik geen Xtc ken.
Q
QueenirLid
01-01-2024, 00:00
#3
Queenir zei:
Seg mannekes, terwijl jullie hier de verslavingszorgkundige uithangen, weet ik nog altijd niks over die 3mmc! Wat is daar nu zo speciaal aan?
Klik om te vergroten...
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
Queenir zei:
Dat heb ik allemaal al gedaan en ik word er geen steek wijzer van. Misschien omdat ik geen Xtc ken.
Klik om te vergroten...
ken je engels zoja


3-Methylmethcathinone (also 3-MMC; 3-MeMMC) : Erowid Exp: Main Index

A categorized index of first-person experiences with 3-Methylmethcathinone
www.erowid.org
psychonautwiki.org

3-MMC

3-Methylmethcathinone (also known as 3-MMC or metaphedrone[1]) is a novel stimulant-entactogen substance of the cathinone class. It is a structural analog of mephedrone (4-MMC) and was created as a legal designer drug after the banning of 4-MMC. The mechanism of action is not fully studied, but...
psychonautwiki.org psychonautwiki.org
k
kimmetjefromtheblockLid
01-01-2024, 00:00
#5
dag lezer,
Aangenaam ik ben Kim:blushing:
k zou graag mijn verhaal willen vertellen over gecontroleerd gebruiken na een verslaving

hier mijn verhaal:
ik ben maandelijkse gebruiker wat eigenlijk vrijwel elk weekend is (oeps)
zwaar verslaafd geweest, en 1x afkickkliniek gezeten, helaas had dat geen werking en de dag dat ik uit de kliniek was, meteen weer begonnen... daarna er op eigen benen zonder hulp afgekickt, voor 3 jaar, na 3 jaar dacht ik laat ik het weer eens proberen en dat was heerlijk! intussen kan ik vrijwel elk weekend gebruiken, en daar door de weeks geen last van te hebben, stiekem ben ik er best wel trots op, hoe raar het ook klinkt, want mij was altijd verteld dat als je afgekickt was je daarna nooit meer drugs kon gebruiken, omdat het te lastig zou zijn dat bij 1x te houden en de verslaving weer om de hoek lag...
wel heb ik de bewuste keuze gemaakt en daar goed over nagedacht en ervaren, dat ik wel echt alleen moet gebruiken op dagen dat ik me goed voel, dus na een goede dag en niet als k down ben etc, want toen merkte ik wel dat het weer heel moeilijk was.
dit was mijn verhaal, ben benieuwd naar jullie inkijk, ervaringen en verhalen hier op :grin:

op dit moment een beetje Miauw aan het gebruiken :relieved:

groetjes Kim:kissingsmiling:
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja, je lijkt vertrouwen te hebben in jezelf. Wie ben ik om je dat weer te ontnemen?

Succes ermee en laat maar eens weten na de zomer of je nog tevreden bent met je gebruik.
k
kimmetjefromtheblockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Tja, je lijkt vertrouwen te hebben in jezelf. Wie ben ik om je dat weer te ontnemen?

Succes ermee en laat maar eens weten na de zomer of je nog tevreden bent met je gebruik.
Klik om te vergroten...
ik zie nu dat ik er bij ben vergeten te vermelden dat ik dit nu al 2,5 jaar doe op deze manier...... :sweatsmile:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
kimvandebuurt zei:
hoe raar het ook klinkt, want mij was altijd verteld dat als je afgekickt was je daarna nooit meer drugs kon gebruiken, omdat het te lastig zou zijn dat bij 1x te houden en de verslaving weer om de hoek lag...
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dat snel verslaafd of gewend raken voor velen geldt, maar dat hoeft niet altijd. Het ligt denk ik aan hoe verslavingsgevoelig je bent.

Ik kon bv ook coke snuiven op zaterdag en dan paar weken niet. Of maanden. Totaal geen zin in meer.

Met alcohol vond ik dat het lastigste.
Ik ben nl fan van downers.
Als ik nu eens drink heb ik wel vaak dat ik teveel wil drinken. Maar ik kan na een dag doorzakken makkelijk weken of maanden niks drinken. Geen craving ervaar ik.
En als de gedachte komt kan ik die makkelijk uitzetten. Dit heb ik wel bij defensie geleerd denk ik. Gedachtes uitzetten of sturen. Daar kon ik ook niet twijfelen.

Maar in jouw geval is ieder weekend gebruik nog veel. Probeer eens een maand niks te gebruiken. En kijk dan hoe je lichaam reageert
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
kimvandebuurt zei:
dag lezer,
Aangenaam ik ben Kim:blushing:
k zou graag mijn verhaal willen vertellen over gecontroleerd gebruiken na een verslaving

hier mijn verhaal:
ik ben maandelijkse gebruiker wat eigenlijk vrijwel elk weekend is (oeps)
zwaar verslaafd geweest, en 1x afkickkliniek gezeten, helaas had dat geen werking en de dag dat ik uit de kliniek was, meteen weer begonnen... daarna er op eigen benen zonder hulp afgekickt, voor 3 jaar, na 3 jaar dacht ik laat ik het weer eens proberen en dat was heerlijk! intussen kan ik vrijwel elk weekend gebruiken, en daar door de weeks geen last van te hebben, stiekem ben ik er best wel trots op, hoe raar het ook klinkt, want mij was altijd verteld dat als je afgekickt was je daarna nooit meer drugs kon gebruiken, omdat het te lastig zou zijn dat bij 1x te houden en de verslaving weer om de hoek lag...
wel heb ik de bewuste keuze gemaakt en daar goed over nagedacht en ervaren, dat ik wel echt alleen moet gebruiken op dagen dat ik me goed voel, dus na een goede dag en niet als k down ben etc, want toen merkte ik wel dat het weer heel moeilijk was.
dit was mijn verhaal, ben benieuwd naar jullie inkijk, ervaringen en verhalen hier op :grin:

op dit moment een beetje Miauw aan het gebruiken :relieved:

groetjes Kim:kissingsmiling:
Klik om te vergroten...
Tsja. Je bent een maandelijks gebruiker die er ieder weekend aan zit. Dat zegt denk ik al genoeg. Je bent de controle al deels kwijt. Maar zolang je je leven niet al te zeer verneukt kan het toch? Misschien hoor jij wel bij die 1% die gecontroleerd gebruiken kan. Ik wil echt niet meer terug naar de ellende van gebruik, en vind mezelf een 100% fijner mens nadat ik me echt ingezet heb voor m’n herstel. Dat heeft een paar behandelingen geduurd, en had alles te maken met mijn eigen inzet.

Laat je af en toe weten hoe het met je gaat?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik volg mee niet omdat ik dit zelf zou willen , soms zeg ik van wel tegen mensen om me heen met "ik kom nooit van die verslaving af" gelukkig hangt dat helemaal van mezelf af ik sta achter het roer ik ben de baas over mijn eigen lichaam en bepaal zelf wat ik het aandoe (maar goed het is beter als ik niet meer gebruik en diep van binnen wil ik niet meer dat leven met geestelijke gezondheid die achteruitging )
dus ben benieuwd of sommige andere mensen het wel lukt, gecontroleerd gebruik, ik weet bij mijzelf van niet
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je gecontroleerd gebruiker wilt zijn van het middel waar je verslaafd aan "was", dat ís je verslaving sprekende. Imo.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
kimvandebuurt zei:
ik ben maandelijkse gebruiker wat eigenlijk vrijwel elk weekend is
Klik om te vergroten...
Deze ogenschijnlijke tegenstrijdigheid laat natuurlijk al zien dat er geen sprake is van gecontroleerd gebruik. Een gecontroleerde frequentie zou dan dus maandelijks zijn (op basis van de door jou gestelde norm). Je feitelijke gebruik is op een wekelijkse frequentie. Dat is 4x de door jou gestelde norm. Aan jou om je eigen conclusies hieraan te verbinden.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#13
Elk weekend gebruiken heb je ook gewoon een probleem en werk je weer aan je verslaving. Zolang je dat in je achterhoofd houdt is het best. Maar Vroeg of laat gaat het een probleem worden 🙂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Toevallig begint terugvallen in een verslaving ook altijd tijdens die momenten van weer gebruiken, niet tijdens momenten van niet gebruiken.

Iemand anders dit ook opgevallen?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#15
kimvandebuurt zei:
ik zie nu dat ik er bij ben vergeten te vermelden dat ik dit nu al 2,5 jaar doe op deze manier...... :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Ik heb het 15 jaar zo gedaan. 😂
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik wil eigenlijk weten of hier wel echt sprake is van gecontroleerd gebruik. Je laat met deze zin al een beetje doorschemeren dat je vaker gebruikt dan je zou willen:
kimvandebuurt zei:
ik ben maandelijkse gebruiker wat eigenlijk vrijwel elk weekend is (oeps)
Klik om te vergroten...
Gecontroleerd gebruik betekent echt dat je jezelf aan je eigen voornemens houdt. Qua frequentie lukt dat dus al niet. En als je gebruikt, gebruik je dan soms ook meer dan je bedoeling is? Ga je soms langer door dan je bedoeling is? Dit soort zaken kunnen een indicatie zijn dat er geen sprake is van gecontroleerd gebruik.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Ik wil eigenlijk weten of hier wel echt sprake is van gecontroleerd gebruik
Klik om te vergroten...

Wat me nu te binnen valt en ook voor mij geldt waarschijnlijk:
Interpreteren we gecontroleerd gebruik niet verkeerd?
Als ik naar mezelf kijk is een craving natuurlijk ook al verslavingsgedrag ... dat je er dan niet naar handelt is aangeleerd gedrag. En als je er toch op reageert en eens uit de boot vliegt (terwijl je minder wilt gebruiken) dan heb je het denk ik ook toch al over verslaving. Hoe dan ook ... het is een breed begrip
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
https://drugsforum.nl/threads/mijn-verhaal-poging-tot-gecontroleerd-gebruik-na-meer-dan-een-jaar-algehele-abstinentie.76583/
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
Queenir zei:
Dat heb ik allemaal al gedaan en ik word er geen steek wijzer van. Misschien omdat ik geen Xtc ken.
Klik om te vergroten...
Wat wil je precies van ons horen?
Of het voor jou speciaal is kun je alleen zelf bepalen.
Door het te proberen.
Dat is geen advies trouwens.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#20
Queenir zei:
Dat heb ik allemaal al gedaan en ik word er geen steek wijzer van. Misschien omdat ik geen Xtc ken.
Klik om te vergroten...
Sommige dingen vallen nou eenmaal niet anders uit te leggen. Ik zou ook niet aan iemand kunnen vertellen hoe lsd of paddo's zijn. Het is in zijn geheel een ervaring, dat is lastig in een paar zinnen uit te leggen.

Voor mij voelt het euforisch en ik krijg een enorme motivatie boost. Je merkt duidelijk dat je strak staat (zo kun je bijvoorbeeld heel snel gaan lopen en praten). Verder geeft het mij veel meer de push om te bewegen dan mdma of iets anders. Wellicht omdat het je zelfvertrouwen zo enorm omhoog krikt. Met 3-mmc voel je je gewoon ineens het mannetje.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."