Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

Mijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

320 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diamant zei:
dus ik ben voornemens niet te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Dit dus.
Het blijft bij voornemens, die keer op keer mislukken.
Je mist de wil.

Het gaat niet om wat je zegt, maar om wat je doet.
Wat je doet is steeds hetzelfde.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diamant zei:
Tijd voor weer een update. Ik heb gemerkt dat ik het lastig vond dat veel reacties vrij sceptisch waren over mijn wil / daadkracht om mijn verslaving aan te pakken. En ik zie ook waar jullie twijfels vandaan komen, ik zit zelf namelijk ook met heel veel twijfel. Eigenlijk vanaf mijn eerste intake bij verslavingszorg worstel ik met wat nou eigenlijk mijn doel is mbt mijn verslaving.
Zoals ik al eerder heb aangegeven wil ik niet 100% stoppen, maar wil ik naar gecontroleerd gebruik. Omdat die commitment vanuit mijzelf er dus niet is om te stoppen, maak ik het mezelf inderdaad alleen maar lastiger.
De afgelopen weken gingen best goed. Ik zat goed in mijn energie, heb weinig dingen afgezegd en heb redelijk een dagritme kunnen handhaven.
Wel heb ik 2x cocaine besteld (en gebruikt) en ik heb online weer een gram 2fma besteld. Vorige week ben ik een paar dagen weg geweest waar ik geen drugs of andere middelen tot mijn beschikking had en heb ik veel nagedacht over wat ik nou eigenlijk wil. Ik heb toen de gram 2fma besteld - en 20 pyrazolam tabletjes. Heel bewust, met het idee hier tot aan de feestdagen mee te doen. Niet eens om het direct te gebruiken, maar meer als vervanger voor mijn 'excessieve' cocaïne gebruik.
Vorige week woensdag heb ik 4x2 sleutels 2fma gebruikt. De 6 dagen ervoor had ik niets gebruikt.
Voor het slapen heb ik één pyrazolam genomen.
Donderdag had ik een date. Ik heb voor die date niets gebruikt, maar wel rond een uurtje of 12 twee sleutels 2 fma. Tijdens de date heb ik wel alcohol gedronken. De date was erg leuk.
Vrijdag heb ik wat dingetjes gedaan voor mijn werk, maar wel 2fma gebruikt (ik werk nu niet, maar wilde wat admin dingen doen en heb een beetje naar nieuwe vacatures gekeken). Gedurende de dag heb ik denk ik zo'n 6 x 2 sleutels 2fma gebruikt.
Die avond ging ik een weekendje weg en ik had een mini beetje 2fma meegenomen, die vrijdag avond niet meer bij gebruikt en s nachts wel een slaaptabletje genomen.
Zaterdag aan het eind van de dag - rond borreltijd 2 sleutels 2fma genomen en s avonds gingen we op stap. Ik wilde toen coke bestellen, maar we waren in een onbekende stad dus mijn vriendinnen vonden het niet nodig dus heb t erbij gelaten. Wel raakten we in contact met een andere groep jongens, die coke bij zich hadden. We zijn eigenlijk de hele nacht verder opgetrokken met die groep en ik heb denk ik 4x 2 sleutels coke van die jongens gehad.
Na het stappen heb ik weer een slaaptabletje genomen en een prima zondag gehad.
Eenmaal weer alleen thuis, kon ik t niet laten om toch weer coke te bestellen. Ik heb mezelf een goed glas wijn ingeschonken en ben bezig geweest voor werkdingen (motivatiebrief geschreven, CV gefinetuned, vacatures bekeken etc). Rond 3u nam ik een pyrazolam en vandaag overdag wat opgeruimd en bij een vriendinnetje een theetje gedronken en bijgekletst.
Toen ik thuis kwam; weer coke besteld. Ik heb daar nu zo'n 4 flinke lijnen van genomen maar ik stop er nu mee. Zag er tegenop deze update te delen met jullie omdat het natuurlijk totaal inconsequent is aan alles wat ik hier eerder heb verkondigd, maar ik wilde t toch kwijt omdat ik mezelf heb beloofd om alles hier eerlijk te delen.
Ik ga zo nog even in mijn dagboek schrijven en dan neem ik weer een slaaptablet. Morgen heb ik weer een date, ik wil dan niet gebruiken en ook geen slaaptablet nemen. Voor de rest van de week heb ik ook best veel gepland overdag en in de avonden dus ik ben voornemens niet te gebruiken.

Thaaaanks voor t lezen 😅
Klik om te vergroten...
Ik wou toen ik net in behandeling was ook niet helemaal stoppen met gebruiken en net als jou had ik de wens om gecontroleerd te gebruiken (ik denk dat iedere verslaafde die wens heeft😅). Mijn behandelaar begreep dit en toen hebben we dit eerst geprobeerd. Maar gaandeweg ging het erg slecht met mij en kwam ik erachter dat gecontroleerd gebruiken voor mij geen optie was. Bij mij was het persoonlijk zo dat ik eerst heel diep moest zinken voor ik tot deze conclusie kon komen.

Vaak houd je verslaafde stem je voor de gek door te zeggen dat je wel gecontroleerd kunt gebruiken.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeehond zei:
Dit dus.
Het blijft bij voornemens, die keer op keer mislukken.
Je mist de wil.

Het gaat niet om wat je zegt, maar om wat je doet.
Wat je doet is steeds hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Ja dat is het ook en je je helemaal gelijk in! Snap nu ook beter wat jullie bedoelen met “rock bottom” raken. De schade van mijn gebruik is niet zodanig dat de wil sterk genoeg is om het echt vol dedication aan te pakken.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diamant zei:
Ja dat is het ook en je je helemaal gelijk in! Snap nu ook beter wat jullie bedoelen met “rock bottom” raken. De schade van mijn gebruik is niet zodanig dat de wil sterk genoeg is om het echt vol dedication aan te pakken.
Klik om te vergroten...
Ik moet zeggen dat het me gewoon pijn doet als ik je verhalen lees.
Je steekt zo je ‘kop in het zand’.
Maar inderdaad als je zelf niet wilt, dan verandert er niks en leef je morgen net als gisteren.

Om die reden check ik uit.

Ik voorspel je wel dat dit helemaal de verkeerde kant op gaat met je. Sterkte.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeehond zei:
Ik moet zeggen dat het me gewoon pijn doet als ik je verhalen lees.
Je steekt zo je ‘kop in het zand’.
Maar inderdaad als je zelf niet wilt, dan verandert er niks en leef je morgen net als gisteren.

Om die reden check ik uit.

Ik voorspel je wel dat dit helemaal de verkeerde kant op gaat met je. Sterkte.
Klik om te vergroten...
Het spijt mij dat ik je pijn doe met mijn verhalen. Dat is natuurlijk het laatste wat ik wil bereiken door mijn verhaal hier te delen.
Ik begrijp het volkomen dat je om deze reden uitcheckt. Ik zal hier blijven delen, maar als mijn verhaal jou op zo’n negatieve manier raakt, is het inderdaad beter die negativiteit te vermijden.

Jammer dat je het afsluit met een negatieve voorspelling, is mijn inziens niet nodig, maar toch attent dat je je om me bekommert. Bedankt voor je hulp dusver en ik wens je het beste!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Koffieb00n zei:
Oke waarom ben je al zo druk met werk zoeken. Is dat om financiele redenen? Werken is wel goed, omdat het regelmaat, structuur en voldoening kan geven. Maar ook plezier en verbinding. Alleen zorgt werk vaak ook voor frustraties, stress, drukte en weinig tijd. Het is een beetje aan jou hoe je dat het beste kunt vormgeven, maar ik zou jezelf wel op één zetten de komende tijd gezien je problematische situatie.

Wat betreft kerst thuis, oke goed als dat voor jou werkt. Ik zou wel waakzaam blijven, want je kunt zo ineens doorslaan als je alleen bent en met bepaalde gevoelens zit. Dat overkwam mij ook vaak genoeg, en daar heb jij ook wel een handje van 😅.
Klik om te vergroten...
Dit. Als het kan meld je dan ziek en ga een jaar aan je herstel werken @Diamant - als je je verslaving niet aanpakt wordt werk ook niks.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Koffieb00n zei:
Oke waarom ben je al zo druk met werk zoeken. Is dat om financiele redenen? Werken is wel goed, omdat het regelmaat, structuur en voldoening kan geven. Maar ook plezier en verbinding. Alleen zorgt werk vaak ook voor frustraties, stress, drukte en weinig tijd. Het is een beetje aan jou hoe je dat het beste kunt vormgeven, maar ik zou jezelf wel op één zetten de komende tijd gezien je problematische situatie.

Wat betreft kerst thuis, oke goed als dat voor jou werkt. Ik zou wel waakzaam blijven, want je kunt zo ineens doorslaan als je alleen bent en met bepaalde gevoelens zit. Dat overkwam mij ook vaak genoeg, en daar heb jij ook wel een handje van 😅.
Klik om te vergroten...
Ik krijg tot april gewoon mijn maandsalaris uitbetaald, dus het is zeker niet om financiële redenen. Had ik maar niet zoveel salaris dan zou ik ook minder drugs bestellen, of imulsaankopen doen.
Ik ben op zoek naar werk omdat ik geen purpose heb nu - ik hield van mijn vorige baan, en het gaf me motivatie en ambitie en energie. Omdat ik nu vaak de volgende dag niets te doen heb, of pas in de avond plannen heb, heb ik helemaal geen reden meer om ‘s ochtends m’n bed uit te komen. Ik kan niet omgaan met het “niks” doen en de verveling. Ik zoek nu weer werk omdat ik mezelf een mislukking vind en me nutteloos voel. Ik heb dinsdag 3 sollicitaties uitgestuurd en alle drie ben ik op interview uitgenodigd. Ik heb zin om weer aan de slag te gaan, mezelf nuttig te maken en waarde toe te voegen. Ik was altijd goed in m’n werk, en de waardering die je krijgt van je collega’s is ook een vorm van externe validatie - dus dopamine. Ik weet dat ik moet leren die validatie uit mezelf te halen ipv extern maar ik mis het gewoon om mezelf nuttig te maken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diamant zei:
Ik krijg tot april gewoon mijn maandsalaris uitbetaald, dus het is zeker niet om financiële redenen. Had ik maar niet zoveel salaris dan zou ik ook minder drugs bestellen, of imulsaankopen doen.
Ik ben op zoek naar werk omdat ik geen purpose heb nu - ik hield van mijn vorige baan, en het gaf me motivatie en ambitie en energie. Omdat ik nu vaak de volgende dag niets te doen heb, of pas in de avond plannen heb, heb ik helemaal geen reden meer om ‘s ochtends m’n bed uit te komen. Ik kan niet omgaan met het “niks” doen en de verveling. Ik zoek nu weer werk omdat ik mezelf een mislukking vind en me nutteloos voel. Ik heb dinsdag 3 sollicitaties uitgestuurd en alle drie ben ik op interview uitgenodigd. Ik heb zin om weer aan de slag te gaan, mezelf nuttig te maken en waarde toe te voegen. Ik was altijd goed in m’n werk, en de waardering die je krijgt van je collega’s is ook een vorm van externe validatie - dus dopamine. Ik weet dat ik moet leren die validatie uit mezelf te halen ipv extern maar ik mis het gewoon om mezelf nuttig te maken.
Klik om te vergroten...
En dit is nou juist het probleem - werk nodig hebben om je goed te kunnen voelen over jezelf. Als je je herstel goed oppakt word je happy met jezelf ongeacht de omstandigheden. Ga aan de slag met herstel en laat werk voor wat het is. De ziektewet geeft je 2 jaar de tijd om aan je ziekte te werken, maak er gebruik van.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diamant zei:
Ik ben op zoek naar werk omdat ik geen purpose heb nu -
Klik om te vergroten...
Die heb je wel en dat is van je verslaving afkicken en op een gezonde manier leren omgaan met jezelf en hoe jij bent. Want jij pakt nu 2fma om een sollicitatiebrief de deur uit te kunnen doen.. en later op de dag alcohol en coke om te kunnen chillen. uhh hoe denk je dat dat straks op het werk weer zal gaan dan?

Je hebt nu mooi de tijd om af te kicken, rust te pakken en in de startblokken te komen voor je herstel, maar ik snap ook wel dat je verslaving andere plannen met je heeft. Begrijp me niet verkeerd, ik was geen haar beter als jij. Vorige kerstvakantie nog 2 weken vrij genomen omdat ik echt aanvoelde dat ik rust nodig had. Ik was ook dag in dag uit zo ontzettend moe. Elke dag op werk was een dag om te overleven. Toen eenmaal mijn vakantie aanbrak, rara, ging ik gelijk helemaal los. Zuipen, snuiven, doorhalen. Hele vakantie weggeblowed, witte kerst gehad, hier een feestje daar een feestje, oud en nieuw begon al op 30 december - eindigde 2 januari. Je raad het al, ik kwam er slechter uit dan dat ik er in ging.. en voor de 100ste keer mezelf het goeie voornemen verkopen dat ik: 'nu echt ging stoppen met gebruiken en doorhalen.'

Wees niet zo en zorg voor jezelf. Je zult je toekomstige jij enorm dankbaar zijn, want vergis je niet. Vermoeidheidsklachten door drugs kunnen laaaaaaaaaang duren.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Koffieb00n zei:
uhh hoe denk je dat dat straks op het werk weer zal gaan dan?
Klik om te vergroten...
Nou ik heb bijna mijn hele leven toch ook zonder dagelijks drugsgebruik kunnen leven? Toen haalde ik ook gewoon voldoening uit mijn werk en leven zonder drugs.
Koffieb00n zei:
Toen eenmaal mijn vakantie aanbrak, rara, ging ik gelijk helemaal los. Zuipen, snuiven, doorhalen.
Klik om te vergroten...
Ja sinds ik vrijgesteld ben van mijn werkzaamheden gaat t eigenlijk met ups en downs. Maar ik zag t al wel aankomen dat het helemaal niet werken op termijn mijn gebruik zou versterken. Stiekem weet elke verslaafde wanneer er in principe geen verplichtingen meer zijn om rekening mee te houden dat het dé kans is om daar optimaal gebruik van te maken toch?? Ik baal daarom ontzettend van mezelf en wil gewoon weer een leuke baan. Wat ik zeg, ik wil me nuttig voelen.

Ik kom er net achter dat 2fma staat voor 2-fluormethamphetamine. En dat methamfetamine crystal meth is. Ik ben dus eigenlijk gewoon een meth junk.. heb nooit eerder dit besef gehad
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Diamant zei:
Nou ik heb bijna mijn hele leven toch ook zonder dagelijks drugsgebruik kunnen leven?
Klik om te vergroten...
Helaas niet hoe t werkt. Je weet hoe het nu is om dagelijks te gebruiken + hoe je lekker emoties kan verdoven. Drukte/stress door werk kan dan een prachtige trigger zijn. Dat pad heb je al eens bewandeld. Zal wellicht een beetje vervagen maar zal nooit echt weggaan. Eerst aan jezelf werken dan maak je het jezelf alleen maar makkelijker.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Diamant zei:
Mijn intake werd toen telkens verplaatst en toen ik mijn eerste behandel afspraak zou hebben in september, was de conclusie dat ik een zwaardere behandeling nodig had omdat het probleem in de tussentijd was verergerd. Hierdoor moest er een nieuwe intake worden ingepland, en nu staat mijn behandeling gepland voor januari.
Klik om te vergroten...
Weet je al wat voor behandeling je gaat krijgen? Want als je het over zwaardere behandeling hebt dan kan ik me voorstellen dat het bijvoorbeeld een dagbehandeling of wellicht een behandelopname is? Dan heb je toch wat nuttigs te doen op een dag in plaats van werken? Ja werken aan je herstel wat op dit moment heel erg belangrijk is. Zorg eerst dat je jezelf op de rails hebt voordat je weer aan werk gaat denken!💕
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Torchic zei:
Weet je al wat voor behandeling je gaat krijgen? Want als je het over zwaardere behandeling hebt dan kan ik me voorstellen dat het bijvoorbeeld een dagbehandeling of wellicht een behandelopname is?
Klik om te vergroten...
Geen behandelopname en ook geen dagbehandeling. Het had meer met de locatie te maken en dat het online was, toen mijn vorige behandeling zou starten, maar dat ik nu toch beter fysiek aanwezig kan zijn. 1x per week ACT therapie. Heb hier ook al het eea over ingelezen.

Ik ben echt in shock dat 2fma meth is - dus daar waag ik me niet meer aan. Benzos heb ik ook niet meer besteld. En nu ben ik online aan t zoeken naar supplementen waar je energie van krijgt, misschien werkt dit voor mij ook een beetje als placebo “stims”.

Hebben jullie suggesties voor supplementen om overdag te slikken? Ik heb van mijn moeder wel eens hypericum, ginkgo, eleutherococcus gehad en daar werd ik vaak wel wat blijer van (volgens mij iets met Sint janskruid?) en dus energieker.

Ook zoek ik iets voor het slapen, melatonine etc haalt bij mij natuurlijk helemaal niks uit en alle vormen van slaaplekker, nighty night en zen thee heb ik al geprobeerd.

Volgens mij is er ook een apart topic over supplementen, zal daar ook eens naar kijken.

Door mijn terugval naar 2fma, is eigenlijk mijn hele verslavingscirkel aangeslingerd. Maar dat wil ik gewoon echt niet meer. Ik vond t altijd al junken spul maar dat is t dus ook echt. Dus ik hoop dat ik de feestdagen nog even doorkomen met natuurlijke alternatieven om zo’n goed mogelijke start te maken met mijn behandeling.

Ik ben al eerder cold turkey van de 2fma gegaan en toen werkte ik gewoon nog, dus ik heb er vertrouwen in dat het me nu ook lukt.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ga het gewoon aan zonder naar iets externs te grijpen. Er bestaat geen wonder middeltje. Ook niet in supplementen. Leer te accepteren dat je moe bent en je kut voelt. Haal desnoods je energie uit voeding: dus meer gaan eten, maar ook meer rust momentjes gedurende de dag te nemen om op te laden. Dus een kop thee pakken, telefoon weg en gewoon eens een kwartier uit het raam gaan kijken. Slaap doet ook wonderen. Dus elke dag op een vaste tijd naar bed, tussen half 10 en 11, waar jij je prettig bij voelt.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee dat snap ik ook wel - maar als verslaafde grijp ik natuurlijk alle externe hulpmiddelen die er beschikbaar zijn aan. Ik heb de afgelopen periode veel gehad dat ik gewoon dagen achter elkaar sliep. En ik wil inderdaad juist dat dagritme er meer inkrijgen en lekker wandelen / yoga gaan doen. Maar ik kom gewoon m’n bed niet uit dan. Dus vandaar dat ik in deze “transitie” periode het fijn zou vinden als ik met supplementen al iets kan doen om meer rust reinheid en regelmaat te creëren.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk ook dat ik aanraad om even naar een periode toe te werken zonder middelen. Paar kopjes koffie doe ik zelf wel, maar zelfs die kan ik niet echt aanraden.
Vervelen en toch zonder middelen de dag door komen. Mediteren, schrijven, lezen, sporten en mensen ontmoeten. Meetings, goed eten... Werken aan jezelf en niet verdoven maar voelen wat je wil gaan doen zonder drugs.
En dan zal werken je nog meer voldoening bieden in de toekomst.

Moeilijk zal het zijn, maar zo snel mogelijk weer werken gaat je waarschijnlijk niet blij maken op de middellange termijn.

Hoe ziet je mooie toekomst eruit zonder verslavingen? Kun je daar naartoe werken?

Veel succes toegewenst en daarna natuurlijk ook geluk!
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb afgelopen periode ook nuchtere weken gehad en dan hield ik t ook ik t ook bij 2 koffies per dag, en dan kon de tweede kop koffie nog echt verkeerd vallen ook 😅
Manu76 zei:
Paar kopjes koffie doe ik zelf wel, maar zelfs die kan ik niet echt aanraden.
Klik om te vergroten...
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Diamant zei:
Nee dat snap ik ook wel - maar als verslaafde grijp ik natuurlijk alle externe hulpmiddelen die er beschikbaar zijn aan.
Klik om te vergroten...
En dat moet je nu juist afleren.


Diamant zei:
Ik heb de afgelopen periode veel gehad dat ik gewoon dagen achter elkaar sliep.
Klik om te vergroten...
Jouw lichaam is zo uitgeput en heeft die rust nodig. Ga dat nou eens inzien!
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Koffieb00n zei:
En dat moet je nu juist afleren.
Klik om te vergroten...
Dat wil ik ook. Maar Rome is ook niet in één dag gebouwd en elk stapje in de goede richting is er een toch? Als ik mijn drugs kan vervangen voor middelen die ik gewoon bij de drogist kan aanschaffen vind ik dat al een behoorlijke stap. Dan is de stap naar een middelvrij leven minder groot - lijkt me.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je kan eventueel bloed laten prikken bij de huisarts om je vitD, B12 en ijzergehalte te laten checken. Deze hebben ook een positieve invloed op je energie/gemoedstoestand en kunnen als een fijne ondersteuning werken als er daadwerkelijk tekorten zijn. Mijn lichaam kan geen voldoende B12 halen uit een afwisselend eetpatroon en daarom is suppleren voor mij belangrijk. Maar daarvoor is bloedonderzoek wel noodzakelijk in plaats van zelf te gaan dokteren. En magnesium is bij veel processen betrokken in je lichaam, en in tijden van stress verbruikt je lichaam meer magnesium dan het weer aan kan maken. Dus daar zou je je ook in kunnen verdiepen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."