#1
Dit dus.dus ik ben voornemens niet te gebruiken.
Het blijft bij voornemens, die keer op keer mislukken.
Je mist de wil.
Het gaat niet om wat je zegt, maar om wat je doet.
Wat je doet is steeds hetzelfde.
Dit dus.dus ik ben voornemens niet te gebruiken.
Ik wou toen ik net in behandeling was ook niet helemaal stoppen met gebruiken en net als jou had ik de wens om gecontroleerd te gebruiken (ik denk dat iedere verslaafde die wens heeft😅). Mijn behandelaar begreep dit en toen hebben we dit eerst geprobeerd. Maar gaandeweg ging het erg slecht met mij en kwam ik erachter dat gecontroleerd gebruiken voor mij geen optie was. Bij mij was het persoonlijk zo dat ik eerst heel diep moest zinken voor ik tot deze conclusie kon komen.Tijd voor weer een update. Ik heb gemerkt dat ik het lastig vond dat veel reacties vrij sceptisch waren over mijn wil / daadkracht om mijn verslaving aan te pakken. En ik zie ook waar jullie twijfels vandaan komen, ik zit zelf namelijk ook met heel veel twijfel. Eigenlijk vanaf mijn eerste intake bij verslavingszorg worstel ik met wat nou eigenlijk mijn doel is mbt mijn verslaving.
Zoals ik al eerder heb aangegeven wil ik niet 100% stoppen, maar wil ik naar gecontroleerd gebruik. Omdat die commitment vanuit mijzelf er dus niet is om te stoppen, maak ik het mezelf inderdaad alleen maar lastiger.
De afgelopen weken gingen best goed. Ik zat goed in mijn energie, heb weinig dingen afgezegd en heb redelijk een dagritme kunnen handhaven.
Wel heb ik 2x cocaine besteld (en gebruikt) en ik heb online weer een gram 2fma besteld. Vorige week ben ik een paar dagen weg geweest waar ik geen drugs of andere middelen tot mijn beschikking had en heb ik veel nagedacht over wat ik nou eigenlijk wil. Ik heb toen de gram 2fma besteld - en 20 pyrazolam tabletjes. Heel bewust, met het idee hier tot aan de feestdagen mee te doen. Niet eens om het direct te gebruiken, maar meer als vervanger voor mijn 'excessieve' cocaïne gebruik.
Vorige week woensdag heb ik 4x2 sleutels 2fma gebruikt. De 6 dagen ervoor had ik niets gebruikt.
Voor het slapen heb ik één pyrazolam genomen.
Donderdag had ik een date. Ik heb voor die date niets gebruikt, maar wel rond een uurtje of 12 twee sleutels 2 fma. Tijdens de date heb ik wel alcohol gedronken. De date was erg leuk.
Vrijdag heb ik wat dingetjes gedaan voor mijn werk, maar wel 2fma gebruikt (ik werk nu niet, maar wilde wat admin dingen doen en heb een beetje naar nieuwe vacatures gekeken). Gedurende de dag heb ik denk ik zo'n 6 x 2 sleutels 2fma gebruikt.
Die avond ging ik een weekendje weg en ik had een mini beetje 2fma meegenomen, die vrijdag avond niet meer bij gebruikt en s nachts wel een slaaptabletje genomen.
Zaterdag aan het eind van de dag - rond borreltijd 2 sleutels 2fma genomen en s avonds gingen we op stap. Ik wilde toen coke bestellen, maar we waren in een onbekende stad dus mijn vriendinnen vonden het niet nodig dus heb t erbij gelaten. Wel raakten we in contact met een andere groep jongens, die coke bij zich hadden. We zijn eigenlijk de hele nacht verder opgetrokken met die groep en ik heb denk ik 4x 2 sleutels coke van die jongens gehad.
Na het stappen heb ik weer een slaaptabletje genomen en een prima zondag gehad.
Eenmaal weer alleen thuis, kon ik t niet laten om toch weer coke te bestellen. Ik heb mezelf een goed glas wijn ingeschonken en ben bezig geweest voor werkdingen (motivatiebrief geschreven, CV gefinetuned, vacatures bekeken etc). Rond 3u nam ik een pyrazolam en vandaag overdag wat opgeruimd en bij een vriendinnetje een theetje gedronken en bijgekletst.
Toen ik thuis kwam; weer coke besteld. Ik heb daar nu zo'n 4 flinke lijnen van genomen maar ik stop er nu mee. Zag er tegenop deze update te delen met jullie omdat het natuurlijk totaal inconsequent is aan alles wat ik hier eerder heb verkondigd, maar ik wilde t toch kwijt omdat ik mezelf heb beloofd om alles hier eerlijk te delen.
Ik ga zo nog even in mijn dagboek schrijven en dan neem ik weer een slaaptablet. Morgen heb ik weer een date, ik wil dan niet gebruiken en ook geen slaaptablet nemen. Voor de rest van de week heb ik ook best veel gepland overdag en in de avonden dus ik ben voornemens niet te gebruiken.
Thaaaanks voor t lezen 😅
Ja dat is het ook en je je helemaal gelijk in! Snap nu ook beter wat jullie bedoelen met “rock bottom” raken. De schade van mijn gebruik is niet zodanig dat de wil sterk genoeg is om het echt vol dedication aan te pakken.Dit dus.
Het blijft bij voornemens, die keer op keer mislukken.
Je mist de wil.
Het gaat niet om wat je zegt, maar om wat je doet.
Wat je doet is steeds hetzelfde.
Ik moet zeggen dat het me gewoon pijn doet als ik je verhalen lees.Ja dat is het ook en je je helemaal gelijk in! Snap nu ook beter wat jullie bedoelen met “rock bottom” raken. De schade van mijn gebruik is niet zodanig dat de wil sterk genoeg is om het echt vol dedication aan te pakken.
Het spijt mij dat ik je pijn doe met mijn verhalen. Dat is natuurlijk het laatste wat ik wil bereiken door mijn verhaal hier te delen.Ik moet zeggen dat het me gewoon pijn doet als ik je verhalen lees.
Je steekt zo je ‘kop in het zand’.
Maar inderdaad als je zelf niet wilt, dan verandert er niks en leef je morgen net als gisteren.
Om die reden check ik uit.
Ik voorspel je wel dat dit helemaal de verkeerde kant op gaat met je. Sterkte.
Dit. Als het kan meld je dan ziek en ga een jaar aan je herstel werken @Diamant - als je je verslaving niet aanpakt wordt werk ook niks.Oke waarom ben je al zo druk met werk zoeken. Is dat om financiele redenen? Werken is wel goed, omdat het regelmaat, structuur en voldoening kan geven. Maar ook plezier en verbinding. Alleen zorgt werk vaak ook voor frustraties, stress, drukte en weinig tijd. Het is een beetje aan jou hoe je dat het beste kunt vormgeven, maar ik zou jezelf wel op één zetten de komende tijd gezien je problematische situatie.
Wat betreft kerst thuis, oke goed als dat voor jou werkt. Ik zou wel waakzaam blijven, want je kunt zo ineens doorslaan als je alleen bent en met bepaalde gevoelens zit. Dat overkwam mij ook vaak genoeg, en daar heb jij ook wel een handje van 😅.
Ik krijg tot april gewoon mijn maandsalaris uitbetaald, dus het is zeker niet om financiële redenen. Had ik maar niet zoveel salaris dan zou ik ook minder drugs bestellen, of imulsaankopen doen.Oke waarom ben je al zo druk met werk zoeken. Is dat om financiele redenen? Werken is wel goed, omdat het regelmaat, structuur en voldoening kan geven. Maar ook plezier en verbinding. Alleen zorgt werk vaak ook voor frustraties, stress, drukte en weinig tijd. Het is een beetje aan jou hoe je dat het beste kunt vormgeven, maar ik zou jezelf wel op één zetten de komende tijd gezien je problematische situatie.
Wat betreft kerst thuis, oke goed als dat voor jou werkt. Ik zou wel waakzaam blijven, want je kunt zo ineens doorslaan als je alleen bent en met bepaalde gevoelens zit. Dat overkwam mij ook vaak genoeg, en daar heb jij ook wel een handje van 😅.
En dit is nou juist het probleem - werk nodig hebben om je goed te kunnen voelen over jezelf. Als je je herstel goed oppakt word je happy met jezelf ongeacht de omstandigheden. Ga aan de slag met herstel en laat werk voor wat het is. De ziektewet geeft je 2 jaar de tijd om aan je ziekte te werken, maak er gebruik van.Ik krijg tot april gewoon mijn maandsalaris uitbetaald, dus het is zeker niet om financiële redenen. Had ik maar niet zoveel salaris dan zou ik ook minder drugs bestellen, of imulsaankopen doen.
Ik ben op zoek naar werk omdat ik geen purpose heb nu - ik hield van mijn vorige baan, en het gaf me motivatie en ambitie en energie. Omdat ik nu vaak de volgende dag niets te doen heb, of pas in de avond plannen heb, heb ik helemaal geen reden meer om ‘s ochtends m’n bed uit te komen. Ik kan niet omgaan met het “niks” doen en de verveling. Ik zoek nu weer werk omdat ik mezelf een mislukking vind en me nutteloos voel. Ik heb dinsdag 3 sollicitaties uitgestuurd en alle drie ben ik op interview uitgenodigd. Ik heb zin om weer aan de slag te gaan, mezelf nuttig te maken en waarde toe te voegen. Ik was altijd goed in m’n werk, en de waardering die je krijgt van je collega’s is ook een vorm van externe validatie - dus dopamine. Ik weet dat ik moet leren die validatie uit mezelf te halen ipv extern maar ik mis het gewoon om mezelf nuttig te maken.
Die heb je wel en dat is van je verslaving afkicken en op een gezonde manier leren omgaan met jezelf en hoe jij bent. Want jij pakt nu 2fma om een sollicitatiebrief de deur uit te kunnen doen.. en later op de dag alcohol en coke om te kunnen chillen. uhh hoe denk je dat dat straks op het werk weer zal gaan dan?Ik ben op zoek naar werk omdat ik geen purpose heb nu -
Nou ik heb bijna mijn hele leven toch ook zonder dagelijks drugsgebruik kunnen leven? Toen haalde ik ook gewoon voldoening uit mijn werk en leven zonder drugs.uhh hoe denk je dat dat straks op het werk weer zal gaan dan?
Ja sinds ik vrijgesteld ben van mijn werkzaamheden gaat t eigenlijk met ups en downs. Maar ik zag t al wel aankomen dat het helemaal niet werken op termijn mijn gebruik zou versterken. Stiekem weet elke verslaafde wanneer er in principe geen verplichtingen meer zijn om rekening mee te houden dat het dé kans is om daar optimaal gebruik van te maken toch?? Ik baal daarom ontzettend van mezelf en wil gewoon weer een leuke baan. Wat ik zeg, ik wil me nuttig voelen.Toen eenmaal mijn vakantie aanbrak, rara, ging ik gelijk helemaal los. Zuipen, snuiven, doorhalen.
Helaas niet hoe t werkt. Je weet hoe het nu is om dagelijks te gebruiken + hoe je lekker emoties kan verdoven. Drukte/stress door werk kan dan een prachtige trigger zijn. Dat pad heb je al eens bewandeld. Zal wellicht een beetje vervagen maar zal nooit echt weggaan. Eerst aan jezelf werken dan maak je het jezelf alleen maar makkelijker.Nou ik heb bijna mijn hele leven toch ook zonder dagelijks drugsgebruik kunnen leven?
Weet je al wat voor behandeling je gaat krijgen? Want als je het over zwaardere behandeling hebt dan kan ik me voorstellen dat het bijvoorbeeld een dagbehandeling of wellicht een behandelopname is? Dan heb je toch wat nuttigs te doen op een dag in plaats van werken? Ja werken aan je herstel wat op dit moment heel erg belangrijk is. Zorg eerst dat je jezelf op de rails hebt voordat je weer aan werk gaat denken!💕Mijn intake werd toen telkens verplaatst en toen ik mijn eerste behandel afspraak zou hebben in september, was de conclusie dat ik een zwaardere behandeling nodig had omdat het probleem in de tussentijd was verergerd. Hierdoor moest er een nieuwe intake worden ingepland, en nu staat mijn behandeling gepland voor januari.
Geen behandelopname en ook geen dagbehandeling. Het had meer met de locatie te maken en dat het online was, toen mijn vorige behandeling zou starten, maar dat ik nu toch beter fysiek aanwezig kan zijn. 1x per week ACT therapie. Heb hier ook al het eea over ingelezen.Weet je al wat voor behandeling je gaat krijgen? Want als je het over zwaardere behandeling hebt dan kan ik me voorstellen dat het bijvoorbeeld een dagbehandeling of wellicht een behandelopname is?
Paar kopjes koffie doe ik zelf wel, maar zelfs die kan ik niet echt aanraden.
En dat moet je nu juist afleren.Nee dat snap ik ook wel - maar als verslaafde grijp ik natuurlijk alle externe hulpmiddelen die er beschikbaar zijn aan.
Jouw lichaam is zo uitgeput en heeft die rust nodig. Ga dat nou eens inzien!Ik heb de afgelopen periode veel gehad dat ik gewoon dagen achter elkaar sliep.
Dat wil ik ook. Maar Rome is ook niet in één dag gebouwd en elk stapje in de goede richting is er een toch? Als ik mijn drugs kan vervangen voor middelen die ik gewoon bij de drogist kan aanschaffen vind ik dat al een behoorlijke stap. Dan is de stap naar een middelvrij leven minder groot - lijkt me.En dat moet je nu juist afleren.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."