Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

Mijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

320 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Diamant zei:
Heb thee gedronken make up zit erop en zet m’n glimlach maar weer op, mag zo een wijntje dus hopelijk wordt de onrust dan minder. Trek t maaatig
Klik om te vergroten...
Misschien de onrust er laten zijn. Ipv verdoven en afleiding zoeken van de emotie.

Voel je maar onrustig dat is misschien niet fijn maar niet erg ofzo.
Plus het "vervelende" gevoel/emotie ervaren (niet weg willen maken) is leren met je emoties omgaan. En kan tegelijkertijd een soort van verwerking zijn.
Wees lief voor kleine diamant verdoof haar niet.
En je mag je verdrietig//onrustig voelen he, (of wat dan ook) je hoeft niet perse te lachen.

❤
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
OtherShore zei:
Anti-trek medicatie voor alcohol?
Klik om te vergroten...

Antrabus of refusal zijn twee medicijnen die het haast onmogelijk maken om te drinken.
Je wordt dood en dood ziek als je toch drinkt als je een van deze twee medicijnen neemt.
Je kunt er zelfs dood van gaan.
Deze medicijnen zijn bedoeld als stok achter de deur.
S
SilverFoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diamant zei:
Katers zijn medium, als ik niet gebruik slaap ik veeel, daar heb ik t meeste last van denk ik, vermoeidheid
Klik om te vergroten...
Je bent je lichaam en geest aan het uitputten, dus als je slaapt slaap je veel. Dat is mooi voor herstel, maar niet voldoende.
Functioneel gebruiken herken ik, maar werkt eigenlijk niet (voor mij), terugval ligt op de loer en gebeurd ook.
Je gebruik lijkt een dieper oorzaak te hebben, zo heb ik de indruk. Even los van drukzijn, verdriet, etc.

Ik heb trouwens zeer goede ervaringen met ACT, dat heeft mij enorm geholpen bij mijn alcohol en Keta / 3MMC verslaving.
Was echt helemaal de weg kwijt...

Je moet wel echt willen, maar dan ook echt.
En er zoals nu open over posten...
s
spekbekLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diamant zei:
Heb thee gedronken make up zit erop en zet m’n glimlach maar weer op, mag zo een wijntje dus hopelijk wordt de onrust dan minder. Trek t maaatig
Klik om te vergroten...
Ibuprofen of paracetamol gaan je niet helpen. Best vermijden nu, is gewoon nog extra belasting op je lichaam. Let op met drinken om rustig te worden... voor je 't weet loopt dat uit de hand. Dus wees je ook bewust van alcohol. Als je echt voor nuchterheid gaat dan blijf je van alles weg omdat verschuivingen heel vaak voor komen. (Het een vervangen voor het andere. Verslaving durft wel eens van de hak op de tak te springen, het discrimineert niet. Het is verstandig om dat in je achterhoofd te houden.)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Campral is ook een anti cravings medicijn voor alcohol wat je zou kunnen proberen om van de alcohol af te blijven....
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#6
Herkenbaar!
Zelf ook in dit schuitje gezeten.
Speed in de ochtend tot de middag en dan in de avond na t werken aan de alcohol...
Nu wel clean sinds begin augustus van de speed en met de alcohol ook flink geminderd tot alleen af en toe.
Wat mij heeft geholpen om iets anders te doen wat mijn interesses wekt.
Eigenlijk is het beste om het feesten enzo te laten want je gaat toch alleen maar gebruiken.
veel sterkte toegewenst <3
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alcohol sucks! Wat is dat toch een enorme verwoester....en volledig maatschappelijk geaccepteerd op de koop toe.
Wat ben ik blij dat ik ervan af ben. Iedere nuchtere dag weer.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diamant zei:
Heb thee gedronken make up zit erop en zet m’n glimlach maar weer op, mag zo een wijntje dus hopelijk wordt de onrust dan minder. Trek t maaatig
Klik om te vergroten...
Pas nou op. Een glas wijn te veel en je goede voornemens worden net zo vloeibaar als je drankje.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heel goed dat je dit topic hebt aangemaakt. Nog beter dat je professionele hulp zoekt.

Even los van de coke en alcohol. Hoevaak gebruik je normaal gesproken ongeveer ‘pammetjes’ tegen de onrust?

Ondanks alles, veel plezier op ADE.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#10
PLOT TWIST - na het event wel coke besteld. Maaar ik kreeg ook een mannelijke loge. Dus heb letterlijk 2x sleutelpuntje gehad en wijn en toen naar bed gegaan met deze knappe knappe man. Nu kan ik alleen niet slapen omdat ik nooit kan slapen met iemand anders in m’n bed. Wil t eigenlijk ook niet, als t aan mij lag was die lekker naar huis gegaan maaarja
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Diamant zei:
Ik snap wat je zegt en als ik niet verslaafd was had ik rationeel gezien alles door de plee gespoeld.
Dit klinkt natuurlijk te achterlijk voor woorden, maar ik denk dat t goed is voor mij als ik een soort van bewust afscheid neem van deze laatste gram coke haha. Dat ik deze “laatste (heilige - geintje)” gram” gisteren heb besteld en ...
Klik om te vergroten...
De prijs van rituelen ? ONBETAALBAAR !

Een ritueel is alleen dat, als je het zo blijft beschouwen en in ere houdt.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat veel herkenning in je posts. De waanzin van actieve verslaving. “Dit is echt de laatste keer” heb ik wel 100 keer gezegd. Het is een heel moeilijk het te doorbreken op eigen kracht. Ik kon dat niet. Ik ben 5 (van de 6 weken want was eruit gezet) in zuid afrika geweest in een kliniek. Dat had ik echt nodig anders zat ik nog steeds in die waanzin.
ik voel me beetje idioot nu goed advies te geven omdat ik een terugval heb gehad na 4 maanden en 25 dagen clean te zijn. Maar ik ga het toch doen, want ik weet hoe de andere kant er uit ziet. En ik weet ook dat ik morgen een witte sleutelhanger ophaal op de meeting en het weer op ga pakken. Want die waanzin wil ik niet meer.
Ik snap dat je niet naar een kliniek wilt vanwege je werk. Maar als je zo doorgaat gaat je werk er uiteindelijk sowieso onder lijden door je verslaving. Ik herken de afspraken die je met jezelf maakt. Ik lees dat je er echt klaar mee bent, dat was ik ook. Maar toch lukte het steeds weer niet om te stoppen. Je hebt volgens mij mijn topic ook gelezen. Ik herken het echt zo erg.
mocht je echt niet naar een kliniek willen. Meetings. Die helpen mij echt. Ik heb nu een terugval maar heb contact opgenomen met fellows in het programma en ga vandaag gewoon naar een meeting met hulp van een fellow die me ophaalt.
je kan het. Echt! Maar kijk eerlijk naar jezelf. Wat voor hulp je echt nodig hebt. Je verdient beter ❤️
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
is er geen klein stukje in je brein die zegt " ik kan dit beter door de wc spoelen" ja ik weet het is "zonde", eigenlijk niet juist beter voor je
Klik om te vergroten...
Nou jongens de gram is op.
Diamant zei:
Laatste 14 dagen coke, 3mmc, alcohol, diazepam, speed (vandaag)
Klik om te vergroten...
Coke is op, 3m is op, alcohol niet, diazepam is op, speed heb ik weggegooid.

Ik hou jullie op de hoogte en als jullie niets horen slaap ik / of gaat t gewoon goed met me. Geen bericht goed bericht ✨
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diamant zei:
23 oktober stop ik met alle middelen anders kan ik niet starten met anti trek medicatie!
Klik om te vergroten...
Diamant zei:
Nou jongens de gram is op.
Klik om te vergroten...
Net op tijd, want morgen stop je met alle middelen 🙂 Ik hoop het echt. Veel succes!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik hoop dat je het volhoudt.

Stel kleine doelen die haalbaar zijn, en maak bij het behalen er van nieuwe.

"Vandaag stop ik met alles" is makkelijk gezegd, en heeft iedere verslaafde wel 1000 keer gezegd.

Gezien je reacties hier acht ik de kans dat je op dit moment volledig abstinent blijft erg klein (no offense trouwens!), stel daarom een doel welke haalbaar is. Bijvoorbeeld, tot en met 2 november wil ik niet gebruiken. Dat zou in het geval van de datum die ik stel betekenen dat je in ieder geval een volledig weekend en de werkdagen die daaromheen zitten niet gebruikt.

Zou voor een niet verslaafde persoon een makkelijk doel moeten zijn.
Mocht dit je keer op keer niet lukken, dan komt wellicht het besef wat sneller dat je dit probleem niet alleen gaat kunnen oplossen.

Lukt het wel, dan zou je indien je dat wilt je doelen wat groter kunnen maken.

Succes💪💪
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
hoop dat je lekker slaap ,ben zelf net wakker vandaar nu "pas" reactie
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#17
In december gaan we een leuke sportieve challenge doen hier op het forum misschien is het leuk dat je ook aanhaakt?

Ik maak er nog een apart topic voor. :grin:

https://drugsforum.nl/threads/het-pronk-met-of-klaag-over-uw-sportprestaties-topic.74968/page-20#post-1898906

Dan heb je een beetje een indicatie waar het over gaat.
Het is ook een klein beetje tegen elkaar strijden maar vooral om een sportieve maand te hebben om het jaar mee af te sluiten en samen dingen registeren die maand.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben benieuwd
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
In 1x stoppen met alles ik vind het echt heel knap. Heel veel succes hoop dat het niet al te heftig word voor je.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hellooo, ik zie veel mensen hun traject hier delen en dat het helpt dingen om dingen van je af te schrijven. Ik heb lang getwijfeld om ook zo’n soort topic te starten en ik denk dat het mij ook kan helpen.

Ik hou wel zelf al een dagboek bij, maar dat gaat ook over hele andere dingen en denk dat het ook nuttig kan zijn om mijn eigen voortgang / proces inzichtelijk te hebben zodat ik ook bepaalde patronen eerder doorzie.


De reden waarom ik niet eerder ben gestart, is omdat ik mezelf altijd zo achterlijk vind als ik dan toch weer gebruikt heb, en dan een beetje zielig ga lopen doen hier. Ik weet namelijk dondersgoed wat ik moet doen: niet bestellen, anders gaat t op. Maar misschien helpt t me ook, als ik vóór ik gebruik dan al even een update post, zodat ik mn craving beter in kaart heb en het dan ook kan rationaliseren of omdenken, zodat ik uiteindelijk niet gebruik!


Sinds maart loopt mijn gebruik steeds verder uit de hand. Ik heb toen een maand lang elke dag 2fma, wijn, cocaine en pyrazolam gebruikt. Ik begon de dag met 2fma, dan hele dag werken en aan het eind van de dag een paar wijntjes om te ontspannen, dan een paar lijnen coke en vervolgens rond een uurtje of 1/2 ‘s nachts nam een, twee of soms tweeenhalve pil pyrazolam om rond 7/8u s ochtends wakker te worden met een kopje thee en dan deed ik 2-3 kleine mespuntjes 2fma in mijn ontbijt smoothie. Knettergek.



NIET NORMAAL natuurlijk, ik leefde letterlijk op uppers en downers en ben in die periode naar het dagelijks gebruik toe zo’n 10 kilo afgevallen. Ik was een fractie van mezelf.

Ik ben ook rond die periode via de huisarts op de wachtlijst voor verslavingszorg terecht gekomen. Eerste intake was 28 juni. Die is toen afgezegd omdat de intaker ziek was en in de tussentijd heb ik veel zelfhulpboeken gelezen over verslaving en de mechanismen erachter.



Op een gegeven moment ben ik gestopt met het bestellen van 2fma en ik denk dat ik de laatste restjes rond juli heb opgemaakt. Het lukte me om mijn gebruik van dagelijks naar 2-3x per week te gaan, maar omdat ik net een nieuwe baan had die ik niet leuk en erg veeleisend vond, begon ik vaker kleine beetjes speed te gebruiken om mijn werk vol te houden en dragelijk te maken.



‘s avonds dronk ik veel wijn en gebruikte ik coke en kon soms tot diep in de nacht op dating apps zitten kletsen met mannen. Veel gefeest ook deze zomer, dus in de weekenden had ik altijd wel coke op zak.



Ik zou eind september mijn eerste online behandeling krijgen, act therapie. Tijdens het video gesprek werd al snel duidelijk dat ik een zwaardere behandelvorm nodig had - dus weer terug naar de tekentafel.



Ondertussen gebruik ik steeds meer, vooral coke. Ik kan het prima een week niet doen, maar ik bestel elke keer weer opnieuw. Ik word letterlijk gek van mezelf en wil dit niet meer. Toch is de wil niet sterk genoeg om mezelf in controle te houden. Ik heb hulp nodig maar ik moet t uiteindelijk zelf doen.



Ik heb erover nagedacht om naar een kliniek te gaan in zuid Afrika, maar dat duurt 7 weken en ik kan niet zo lang weg. Zijn er ook kortere behandelingen in het buitenland? Hoor graag!

Thanks voor het lezen 🩷

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."