Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo Verslaving support

Benzo Verslaving support

233 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
AntiBenzo1312 zei:
Is de beste manier en de grootste kans. Je zult er niks van merken als dit met kleine stapjes gebeurd. En je kan op eigen tempo afbouwen ik wel tenminste. Als ik een weekje kut zat bleef ik op dezelfde dosering.
Klik om te vergroten...
Maar waarom diazepam als ik hetzelfde met broma kan doen dan?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Er komt nog bij dat ik ben gestopt met vapen op eigen houtje (twee maanden nu, yes!) en sinds ruim een jaar thuis geen alcohol meer drink na jarenlang gebruik van alcohol als medicijn tegen angst (toen de Oxa moeilijker verkrijgbaar werd en voor ik de rc vond). Dus ik kán dit. I know I can. Maar dit fuckt echt met m'n hele wezen, deze terugvalverschijnselen.

Ik las wel een mooie tip van iemand net: doe de dingen die je fijn vindt, omring je met mensen die je fijn vindt en gun jezelf de tijd. Een vriend van mij schreef vanochtend: het leven hoeft niet altijd op 'hard mode' gespeeld te worden hè. ♥️
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
Ik ben dus idd in een maand of negen van anderhalf tot twee tabletten, naar een kwart tot (in extreme gevallen) max één gegaan (en soms dus sinds kort 24 uur of langer niets). Van twee zou ik nu compleet van de kaart zijn. 😅
Klik om te vergroten...
Klinkt positief en algemene in de goede richting. Maar ik denk ook dat je bij overstappen naar Diazepam/Valium makkelijker naar 0 mg benzo kunt geraken..
Die laatste dosis die jij 1/4 tot max 1 Bromazolam noemt.. is nog wel erg lastig om af te bouwen misschien..
Je spreekt dan een beetje alsof je nu aankunt met 1 flesje wijn en in extreme gevallen 4.. 😅 Ik overdrijf natuurlijk, maar dagen overslaan om op andere dagen tot 4x meer te nemen dan je minimale dosis klinkt niet helemaal soepeltjes.. en heel langzaam afbouwen kan wel redelijk soepel aanvoelen hoop ik voor je.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jazz35 zei:
Maar waarom diazepam als ik hetzelfde met broma kan doen dan?
Klik om te vergroten...
Diazepam werkt veel langer, waardoor je een stabielere bloedspiegel hebt. Met de Broma gaan de spiegels je op en neer, met Diazepam niet. Daardoor kun je heel rustig afbouwen. Daarnaast zijn er tabletten van 2mg waadoor je heel makkelijk een kleine reductie kunt maken (0,5 of 1mg). Die pellets van RC vendors zijn piepklein en hoog (en waarschijnlijk onnauwkeurig) gedoseerd, als je dat met kleine stapjes wilt afbouwen moet je gaan afwegen of een water taper doen. Met Diazepam wordt het allemaal een stuk makkelijker.

Luister nou maar naar de mensen met ervaring hier.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Klinkt positief en algemene in de goede richting. Maar ik denk ook dat je bij overstappen naar Diazepam/Valium makkelijker naar 0 mg benzo kunt geraken..
Die laatste dosis die jij 1/4 tot max 1 Bromazolam noemt.. is nog wel erg lastig om af te bouwen misschien..
Je spreekt dan een beetje alsof je nu aankunt met 1 flesje wijn en in extreme gevallen 4.. 😅 Ik overdrijf natuurlijk, maar dagen overslaan om op andere dagen tot 4x meer te nemen dan je minimale dosis klinkt niet helemaal soepeltjes.. en heel langzaam afbouwen kan wel redelijk soepel aanvoelen hoop ik voor je.
Klik om te vergroten...
Maar waarom zou het met valium of diazepam makkelijker zijn dan? De broma heeft een lange half life en ik heb niet die kleine, hoge pellets, maar grotere tabletten en een pillensnijder, dus de dosering kan nauwkeurig gemaakt worden.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Diazepam werkt veel langer, waardoor je een stabielere bloedspiegel hebt. Met de Broma gaan de spiegels je op en neer, met Diazepam niet. Daardoor kun je heel rustig afbouwen. Daarnaast zijn er tabletten van 2mg waadoor je heel makkelijk een kleine reductie kunt maken (0,5 of 1mg). Die pellets van RC vendors zijn piepklein en hoog (en waarschijnlijk onnauwkeurig) gedoseerd, als je dat met kleine stapjes wilt afbouwen moet je gaan afwegen of een water taper doen. Met Diazepam wordt het allemaal een stuk makkelijker.

Luister nou maar naar de mensen met ervaring hier.
Klik om te vergroten...


_shikantaza zei:
Volgens mij werkt diazepam niet langer dan broma. Zou ik even goed moeten uitzoeken, maar broma staat er juist ik bekend erg lang te werken. Het ding bij mij is dat ik voor mijn werk vaak spannende dingen moet doen en het me dan (placebo deels ,I know) écht momenteel nog helpt om van tevoren iets te kunnen nemen. Dat zou dan niet meer zomaar kunnen. En juist bij het werken daaraan maak ik stappen. Nu in één keer schakelen naar een ander systeem, haalt denk ik heel mijn proces door de war. Daar ben ik tenminste bang voor.
Klik om te vergroten...
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Jazz35 zei:
Ik snap wat je zegt. Maar ik raak al in paniek bij het idee. Écht, ik ben heel gecontroleerd aan het afbouwen en dat gaat in principe best wel goed, als je bedenkt hoeveel jaar ik aan de benzo's en/of alcohol heb gezeten om rustig te worden. Dus ik denk écht dat ik het zelf kan. En mijn begeleider is het daarmee eens.

Ik snap heel goed dat dit praat van een van middelen afhankelijk persoon is, maar als ik zie welke stappen ik heb gemaakt in het afgelopen jaar, denk ik dat ik er zelfstandig moet kunnen komen.
Klik om te vergroten...
Heel slecht idee maar ik wens je het beste en veel succes je kan hier altijd komen. Je moet helemaal niks zelf doen in deze situatie
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Diazepam werkt veel langer, waardoor je een stabielere bloedspiegel hebt. Met de Broma gaan de spiegels je op en neer, met Diazepam niet. Daardoor kun je heel rustig afbouwen. Daarnaast zijn er tabletten van 2mg waadoor je heel makkelijk een kleine reductie kunt maken (0,5 of 1mg). Die pellets van RC vendors zijn piepklein en hoog (en waarschijnlijk onnauwkeurig) gedoseerd, als je dat met kleine stapjes wilt afbouwen moet je gaan afwegen of een water taper doen. Met Diazepam wordt het allemaal een stuk makkelijker.

Luister nou maar naar de mensen met ervaring hier.
Klik om te vergroten...
Precies
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil overigens niet bijdehand doen hoor. Ik ben écht blij met mensen die meedenken, maar ik ben momenteel onder professionele begeleiding in een pittig, maar goed afbouwtraject en ik voel niet per se noodzaak om een andere weg in te slaan nu ik zo veel vooruitgang heb geboekt en steeds meer voel dat ik dit moet kunnen gaan nailen. Ik loop nu alleen tegen een muur van rebound effecten aan en zou graag van jullie horen hoe jullie ervaringen daarmee zijn en hoe ik er het beste om kunt gaan. Misschien de dosis gewoon nog meer minimaliseren ipv het helemaal zonder willen doen. Met blowen werkte dat in het verleden ook uiteindelijk het beste. Terug naar een minimale dosis en dat heel lang volhouden om dan langzaam uit te faden.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Maar waarom zou het met valium of diazepam makkelijker zijn dan? De broma heeft een lange half life en ik heb niet die kleine, hoge pellets, maar grotere tabletten en een pillensnijder, dus de dosering kan nauwkeurig gemaakt worden.
Klik om te vergroten...
Nou, je doet maar waar je je het beste bij voelt, maar volgens mij maak je het jezelf er niet makkelijker mee. Broma is toch ook nog een pil die niet door officiële instanties wordt gemaakt? Maar een Research Chemical. Valium = Diazepam en wordt meestal gebruikt bij afbouw.
Succes!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
AntiBenzo1312 zei:
Heel slecht idee maar ik wens je het beste en veel succes je kan hier altijd komen. Je moet helemaal niks zelf doen in deze situatie
Klik om te vergroten...
Hoezo een heel slecht idee? Ik ben onder wekelijkse behandeling hè van een psycholoog en verslavingsdeskundige, vergeet dat niet. Ik ben dit niet zonder begeleiding aan het doen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
Nou, je doet maar waar je je het beste bij voelt, maar volgens mij maak je het jezelf er niet makkelijker mee. Broma is toch ook nog een pil die niet door officiële instanties wordt gemaakt? Maar een Research Chemical. Valium = Diazepam en wordt meestal gebruikt bij afbouw.
Succes!
Klik om te vergroten...
Ik zal het overleggen met mijn begeleider! Dank jullie wel!! 🙏
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
M
Jazz35 zei:
dus de dosering kan nauwkeurig gemaakt worden.
Klik om te vergroten...


Bij veel pillen is de werkzame stof niet gelijk verdeeld door de pil. Zeker bij rc's kun je daar niet van op aan.

Dit is een goed bedoelde tip, niet bedoeld als bedweter. Succes!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Jij kunt er ook van af komen! 't Is hard werken maar onwijs de moeite waard.
Klik om te vergroten...
Ik weet het. En dat wil ik ook, een leven zonder afhankelijkheid. Soms lijkt het binnen handbereik en soms nog zo ver weg of zelfs onmogelijk.

I'm working my ass off. En ik word stapje bij beetje beter (ik ben al zo'n andere ik dan anderhalf jaar geleden). Maar ik ben er nog niet. De demonen zijn zo groot nog soms.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Houd vol en bouw langzaam af!
Ik ben niet gaan compenseren met iets anders gelukkig, en als ik dat kan, dan kun jij dat ook!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Houd vol en bouw langzaam af!
Ik ben niet gaan compenseren met iets anders gelukkig, en als ik dat kan, dan kun jij dat ook!
Klik om te vergroten...
Dank! Ik doe mijn best. Wil soms ook nog weleens naar drank en drugs grijpen. Maar drink gelukkig niet meer thuis. Dat scheelt een boel. De alcohol is onder controle nu. Drink nooit meer meer dan vier drankjes en drinken is echt met mate en bij gelegenheden geworden. Drugs moet ik maar gewoon niet te vaak in huis hebben. 🙈 Uiteindelijk het slimste denk ik om overal mee te stoppen. Maar one thing at a time. Twee maanden geleden ook al met vapen gestopt. Nu eerst de benzo's. Thnx voor alle support. 🙏
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Jazz35 zei:
Uiteindelijk het slimste denk ik om overal mee te stoppen.
Klik om te vergroten...
Neeeeee, je moet met nieuwe dingen beginnen en probeer alleen even "betere" keuzes te maken voor de volgende fase..
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Manu76 zei:
Neeeeee, je moet met nieuwe dingen beginnen en probeer alleen even "betere" keuzes te maken voor de volgende fase..
Klik om te vergroten...
Haha, waar moet ik mee beginnen dan? Ik ben in mijn leven al met zo veel dingen begonnen.... 🙈😅
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazz35 zei:
Haha, waar moet ik mee beginnen dan? Ik ben in mijn leven al met zo veel dingen begonnen.... 🙈😅
Klik om te vergroten...
tja, dat gaat het niet worden vrees ik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Een verslaving heeft de vervelende eigenschap om van de ene soort naar de andere over te springen.....eigen ervaring helaas.
Bij mij o.a.: drugs, drank, benzo's, gokken....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...789101112
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."