Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

De laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

202 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lieve Jazz, kijk naar de lange weg die je in jouw unieke traject al hebt afgelegd! Ik steun je keuze met betrekking tot dit topic uiteraard, zoals via PB besproken. Het is niet aan ons, het is jouw topic, als je daar (al dan niet tijdelijk) een stapje van terug wil doen, dan is dat je goed recht.

Take care, be proud. 🍀❤️ Graag tot snel!

Voor nu: een slotje.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Jazz35 ik vroeg mij later vandaag af; hoe uit jouw angststoornis zich / waar ben je bang voor? Als je daar liever niet op in wilt gaan, dan begrijp ik dat goed hoor. Voel je niet verplicht als je het een vervelend topic vindt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
Zelf heb ik nooit diazepam gebruikt, dus ik durf niet te zeggen hoe accuraat dit is. Blijft nattevingerwerk natuurlijk, met die rc's.
Klik om te vergroten...
Het is ook een persoonlijk ding hoor. Maar ik geloof dat @Raver en @MyLittlePonyPack ervaring hebben met precies die overstap plus afbouw.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Het is ook een persoonlijk ding hoor. Maar ik geloof dat @Raver en @MyLittlePonyPack ervaring hebben met precies die overstap plus afbouw.
Klik om te vergroten...

Bij mij in de kliniek was het helaas ook natte vinger werk en eigenlijk veel te weinig qua Diazepam.
Ik nam toen gemiddeld 27mg Bromozolam per dag en werd op maar 40 mg Diazepam overgezet.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
MyLittlePonyPack zei:
Bij mij in de kliniek was het helaas ook natte vinger werk en eigenlijk veel te weinig qua Diazepam.
Ik nam toen gemiddeld 27mg Bromozolam per dag en werd op maar 40 mg Diazepam overgezet.
Klik om te vergroten...
Ja, echt compleet van de pot gerukt was dat zeg! Nowhere NEAR enough. Wát een hel moet dat geweest zijn.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Damius zei:
@Jazz35 ik vroeg mij later vandaag af; hoe uit jouw angststoornis zich / waar ben je bang voor? Als je daar liever niet op in wilt gaan, dan begrijp ik dat goed hoor. Voel je niet verplicht als je het een vervelend topic vindt.
Klik om te vergroten...
Hier reageer ik zo thuis even op, ipv met mijn step aan mijn hand, een podcast luisterend, in de metro op weg van werk naar huis. 😅
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Het is ook een persoonlijk ding hoor. Maar ik geloof dat @Raver en @MyLittlePonyPack ervaring hebben met precies die overstap plus afbouw.
Klik om te vergroten...

Ik heb de overstap nooit echt als heel lastig ervaren. Ik denk dat het kloten met bromazolam doseringen lastiger is dan het overzetten. Ik zou gewoon in dat geval even een paar MG boven de uitgerekende dosis zitten. Dan komt het echt wel goed. 👍

In de detox ben ik in 1 keer omgezet.

Ambulant heb ik het in 3 stapjes gedaan.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Damius zei:
@Jazz35 ik vroeg mij later vandaag af; hoe uit jouw angststoornis zich / waar ben je bang voor? Als je daar liever niet op in wilt gaan, dan begrijp ik dat goed hoor. Voel je niet verplicht als je het een vervelend topic vindt.
Klik om te vergroten...
Inmiddels is het verworden tot angst voor de angst en ervaar ik zelden meer de good old panic attacks van weleer. Winst dus. Maar ook angst voor de angst kan hardnekkig zijn. En je klein houden. Inmiddels uit het zich in een gevoel van - ik kan het niet anders omschrijven - transparantie. The feeling that there is nowhere to hide. Een bruistablet die oplost in het water, een uiteenvallen van mezelf. Fysiek kan dat zich vertalen in lichtheid in m'n hoofd, duizelingen, onrust, black outs. Maar nogmaals: over het algemeen ben ik het station dikke vette paniekaanvallen voorbij. Wat rest is de angst dat die vreselijke kwetsbaarheid terugkomt. De echo van die angst resoneert nog in mijn hoofd en lijf. Exposure is wat me nu helpt. Iedere keer een beetje minder 'medicatie'. Iedere keer weer iets zónder doen wat ik eerst nog mét deed. Dat lukt vaak. Soms ook even niet. Maar als het lukt, dan sta ik daar heel bewust bij stil, om mezelf ervan te overtuigen DAT IK HET DUS ZONDER KAN. Zo ga ik twee stapjes voorwaarts, en moet ik er soms eentje terug.

Lastige is dat de angst meestal toeslaat als ik ingewikkelde en spannende trainingen sta te geven (trainingen spanningscontrole bijvoorbeeld, haha, de ironie!!!) aan groepen behoorlijk intelligente en kritische mensen, of dat ik voor een publiek van zevenhonderd man iets 'lekker onderhoudend' wil uitleggen. Niet echt situaties waarin je er even tussenuit kunt piepen. In dat laatste word ik trouwens steeds beter, dat lukt me tegenwoordig vrij goed zonder angst. Begin ik zelfs weer van te genieten. En de tips die ik mijn deelnemers geef, pas ik ook schaamteloos op mezelf toe natuurlijk. Maar dan nog.... angst is een FOCKING BIAAATCH!!!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Gisteren had ik een TRIO! Dat wil zeggen: een gesprek met zowel de psychiater en mijn verslavingsarts én eentje met mijn psycholoog. In het gesprek met de eerste twee hebben we het medicijngebruik tijdens mijn afbouw besproken. De psychiater is de heks die mij niet over wilde zetten op de diazepam. Ze zag er heksachtiger uit dan ooit. Ze droeg een soort gewaad en haar haren zaten door de war. Het leek wel een vogelnest. Ze liep stram en voorovergebogen en deed ongelofelijk bits tegen de doktersassistente die ze tijdens ons gesprek aan de telefoon had. Het had me niets verbaasd als ze op een bezem de kamer had verlaten. Kortom: ze deed haar naam heks eer aan. Maar dit terzijde.

Ze wil mij op Valproïnezuur zetten in verband met mijn bipolaire stoornis, maar dat wil ik niet. Ik wil eerst clean zijn van de benzo's voor ik het überhaupt overweeg om nieuwe medicatie te nemen. Ben momenteel (obsessief) goed bezig met voeding en supplementen, waarvan ik eerst de werking wil kunnen observeren voor ik ga klooien met nieuw spul. Het alternatief is voor nu dat ik de quetiapine mag ophogen naar 75 mg indien nodig. Dit om me te helpen slapen. Vannacht die 75 mg genomen naast 0,5 mg bromazolam (ik kom van 0,75 mg -> equals 7,5 mg diazepam, nu dus 5 mg diazepam). As we speak als een zombie op de bank (vermaledijde quetiapine), maar ik wéét dat ik die bedompte deken straks van me af kan gooien als ik de deur uit ga en ga sporten. Zonlicht, actie, hoofd leeg laten waaien, dat helpt. Het slapen ging wel goed! Dwz: denk wel 6 of misschien zelfs 6,5 uur kunnen pakken. Da's voor mijn doen een dikke 8. Het werd lekker stil in mijn hoofd, zoals ik dat wel ken van de eerste dagen van de quetiapine.

Vandaag wél een feestje. Maar ik heb mijn tickets voor PRSPCT XL (snoeiharde dnb, industrial jungle, techno en breakcore) ingeruild voor een dansje op het veel bravere Toffler-festival, wat bovendien overdag is. Dit zodat ik geen nacht ga doorhalen, want dat is nu gewoon niet slim. Niet helemaal braaf dus (helemáál braaf vind ik moeilijk), maar toch een beetje.

Het plan? Tot woensdag 4 december deze 0,5 mg aanhouden. Daarna weer iets eraf halen. Ik overweeg om - als ik op 0,2/0,3 zit - de wat grotere stap naar 0,0 te maken. Vanavond denk ik weer die 75 mg quetiapine. Vanaf morgen dan terug naar 62,5 (ik mag hier van de heks mee schommelen in dosering, al naar gelang de behoeften).

So far so good.

:heartsuit:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Gisteren had ik een TRIO! Dat wil zeggen: een gesprek met zowel de psychiater en mijn verslavingsarts én eentje met mijn psycholoog. In het gesprek met de eerste twee hebben we het medicijngebruik tijdens mijn afbouw besproken. De psychiater is de heks die mij niet over wilde zetten op de diazepam. Ze zag er heksachtiger uit dan ooit. Ze droeg een soort gewaad en haar haren zaten door de war. Het leek wel een vogelnest. Ze liep stram en voorovergebogen en deed ongelofelijk bits tegen de doktersassistente die ze tijdens ons gesprek aan de telefoon had. Het had me niets verbaasd als ze op een bezem de kamer had verlaten. Kortom: ze deed haar naam heks eer aan. Maar dit terzijde.

Ze wil mij op Valproïnezuur zetten in verband met mijn bipolaire stoornis, maar dat wil ik niet. Ik wil eerst clean zijn van de benzo's voor ik het überhaupt overweeg om nieuwe medicatie te nemen. Ben momenteel (obsessief) goed bezig met voeding en supplementen, waarvan ik eerst de werking wil kunnen observeren voor ik ga klooien met nieuw spul. Het alternatief is voor nu dat ik de quetiapine mag ophogen naar 75 mg indien nodig. Dit om me te helpen slapen. Vannacht die 75 mg genomen naast 0,5 mg bromazolam (ik kom van 0,75 mg -> equals 7,5 mg diazepam, nu dus 5 mg diazepam). As we speak als een zombie op de bank (vermaledijde quetiapine), maar ik wéét dat ik die bedompte deken straks van me af kan gooien als ik de deur uit ga en ga sporten. Zonlicht, actie, hoofd leeg laten waaien, dat helpt. Het slapen ging wel goed! Dwz: denk wel 6 of misschien zelfs 6,5 uur kunnen pakken. Da's voor mijn doen een dikke 8. Het werd lekker stil in mijn hoofd, zoals ik dat wel ken van de eerste dagen van de quetiapine.

Vandaag wél een feestje. Maar ik heb mijn tickets voor PRSPCT XL (snoeiharde dnb, industrial jungle, techno en breakcore) ingeruild voor een dansje op het veel bravere Toffler-festival, wat bovendien overdag is. Dit zodat ik geen nacht ga doorhalen, want dat is nu gewoon niet slim. Niet helemaal braaf dus (helemáál braaf vind ik moeilijk), maar toch een beetje.

Het plan? Tot woensdag 4 december proberen deze 0,5 mg aan te houden. Daarna weer iets eraf halen. Ik overweeg wel om - als ik op 0,2/0,3 zit - een wat grotere stap naar helemaal niets meer te maken. Vanavond denk ik weer die 75 mg quetiapine. Vanaf morgen dan terug naar 62,5 (ik mag hier van de heks mee schommelen in dosering, al naar gelang de behoeften).

So far so good.

:heartsuit:
Klik om te vergroten...
De laatste loodjes wegen het zwaarst maar je bent goed op weg.

Jazz35 zei:
Ik overweeg wel om - als ik op 0,2/0,3 zit - een wat grotere stap naar helemaal niets meer te maken.
Klik om te vergroten...
In de regel worden de laatste stapjes juist kleiner gemaakt ipv groter. Want echt...... Die laatste mg's kunnen heel zwaar vallen. Dus hou je er niet al te veel aan vast om een grotere laatste stap te willen doen. Als het lukt, dan lukt het natuurlijk, maar geef de moed niet op als het laatste stapje toch kleiner moet 💪 .

Go for it !! You can do it !!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
De laatste loodjes wegen het zwaarst maar je bent goed op weg.


In de regel wordt de laatste stapjes juist kleiner gemaakt ipv groter. Want echt...... Die laatste mg's kunnen heel zwaar vallen. Dus hou je er niet al te veel aan vast om een grotere laatste stap te willen doen. Als het lukt, dan lukt het natuurlijk, maar geef de moed niet op als het laatste stapje toch kleiner moet 💪 .

Go for it !! You can do it !!
Klik om te vergroten...
Dank je! :heartsuit:

Die tip neem ik inderdaad mee. Van jou en ook van anderen. Ik heb een plan, maar sta mezelf toe daar vanaf te wijken als de situatie daarom vraagt. Mocht het lukken, super! Mocht het niet lukken, dan kan ik nog steeds trots zijn op waar ik nu ben vergeleken met waar ik twee/drie jaar geleden was. Dan haal ik de eindstreep misschien een maandje later. Boeie. Ik ga 'm sowieso halen. No doubt in my mind. Het is een project van de lange adem. That's for sure.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Hoe ben je eigenlijk van plan 0,2 mg te nemen? Lijkt me een zeer lastige dosis om accuraat af te wegen.
Klik om te vergroten...
Is het ook. En: géén idee! Op de gok..? Ik heb een weegschaaltje gekocht, maar denk niet dat dat heel goed gaat werken. Dus ik vermoed op de gok en ik hoop eigenlijk dat ik voordat ik bij 0,2 ben gewoon in één keer naar nul kan gaan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazz35 zei:
Gisteren had ik een TRIO!
Klik om te vergroten...
😊

Jazz35 zei:
Dat wil zeggen: een gesprek met zowel de psychiater en mijn verslavingsarts én eentje met mijn psycholoog.
Klik om te vergroten...
😔

Jazz35 zei:
In het gesprek met de eerste twee hebben we het medicijngebruik tijdens mijn afbouw besproken. De psychiater is de heks die mij niet over wilde zetten op de diazepam. Ze zag er heksachtiger uit dan ooit. Ze droeg een soort gewaad en haar haren zaten door de war. Het leek wel een vogelnest. Ze liep stram en voorovergebogen en deed ongelofelijk bits tegen de doktersassistente die ze tijdens ons gesprek aan de telefoon had. Het had me niets verbaasd als ze op een bezem de kamer had verlaten. Kortom: ze deed haar naam heks eer aan. Maar dit terzijde.
Klik om te vergroten...
Hahaha! Prachtig. Ik hoorde iemand ooit zeggen, toen een dame heeeeel onaardig deed, "waar is je bezem?". "hoezo? " "Waarop je hierheen gevlogen bent". Die werd zo ff op 'r nummer gezet. Ik wacht nog op een kans om 'm in te zetten :wink:
Jazz35 zei:
Ze wil mij op Valproïnezuur zetten in verband met mijn bipolaire stoornis, maar dat wil ik niet. Ik wil eerst clean zijn van de benzo's voor ik het überhaupt overweeg om nieuwe medicatie te nemen. Ben momenteel (obsessief) goed bezig met voeding en supplementen, waarvan ik eerst de werking wil kunnen observeren voor ik ga klooien met nieuw spul. Het alternatief is voor nu dat ik de quetiapine mag ophogen naar 75 mg indien nodig. Dit om me te helpen slapen. Vannacht die 75 mg genomen naast 0,5 mg bromazolam (ik kom van 0,75 mg -> equals 7,5 mg diazepam, nu dus 5 mg diazepam). As we speak als een zombie op de bank (vermaledijde quetiapine), maar ik wéét dat ik die bedompte deken straks van me af kan gooien als ik de deur uit ga en ga sporten. Zonlicht, actie, hoofd leeg laten waaien, dat helpt. Het slapen ging wel goed! Dwz: denk wel 6 of misschien zelfs 6,5 uur kunnen pakken. Da's voor mijn doen een dikke 8. Het werd lekker stil in mijn hoofd, zoals ik dat wel ken van de eerste dagen van de quetiapine.
Klik om te vergroten...
Mooi, en verstandige keuze denk ik. 1 ding tegelijkertijd veranderen anders weet je niet waar het door komt als je een bijwerking of ontwenning hebt ofzo.
Jazz35 zei:
Vandaag wél een feestje. Maar ik heb mijn tickets voor PRSPCT XL (snoeiharde dnb, industrial jungle, techno en breakcore) ingeruild voor een dansje op het veel bravere Toffler-festival, wat bovendien overdag is. Dit zodat ik geen nacht ga doorhalen, want dat is nu gewoon niet slim. Niet helemaal braaf dus (helemáál braaf vind ik moeilijk), maar toch een beetje.

Het plan? Tot woensdag 4 december deze 0,5 mg aanhouden. Daarna weer iets eraf halen. Ik overweeg om - als ik op 0,2/0,3 zit - de wat grotere stap naar 0,0 te maken. Vanavond denk ik weer die 75 mg quetiapine. Vanaf morgen dan terug naar 62,5 (ik mag hier van de heks mee schommelen in dosering, al naar gelang de behoeften).
Klik om te vergroten...
Baby steps. Doe het nou op basis van hoe je je voelt en niet op een specifieke tijd.
Jazz35 zei:
So far so good.

:heartsuit:
Klik om te vergroten...
Lekker!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jazz35 zei:
Het plan? Tot woensdag 4 december deze 0,5 mg aanhouden. Daarna weer iets eraf halen. Ik overweeg om - als ik op 0,2/0,3 zit - de wat grotere stap naar 0,0 te maken.
Klik om te vergroten...
Hoe ben je eigenlijk van plan 0,2 mg te nemen? Lijkt me een zeer lastige dosis om accuraat af te wegen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
😊


😔



Hahaha! Prachtig. Ik hoorde iemand ooit zeggen, toen een dame heeeeel onaardig deed, "waar is je bezem?". "hoezo? " "Waarop je hierheen gevlogen bent". Die werd zo ff op 'r nummer gezet. Ik wacht nog op een kans om 'm in te zetten :wink:

Mooi, en verstandige keuze denk ik. 1 ding tegelijkertijd veranderen anders weet je niet waar het door komt als je een bijwerking of ontwenning hebt ofzo.

Baby steps. Doe het nou op basis van hoe je je voelt en niet op een specifieke tijd.

Lekker!
Klik om te vergroten...
Fijne post. Dank je! ♥️



Ps - domper hè, van dat trio...
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jazz35 zei:
Is het ook. En: géén idee! Op de gok..? Ik heb een weegschaaltje gekocht, maar denk niet dat dat heel goed gaat werken. Dus ik vermoed op de gok en ik hoop eigenlijk dat ik voordat ik bij 0,2 ben gewoon in één keer naar nul kan gaan.
Klik om te vergroten...
Oplossen in een spuitje van 10 ml?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Relmuis zei:
Oplossen in een spuitje van 10 ml?
Klik om te vergroten...
Waarin zou je het oplossen? Bromazolam lost niet op in water.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vrees dat het op de gok wordt dan. Sja, ik kan er niet veel mooiers van maken helaas. 🤐
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Waarin zou je het oplossen? Bromazolam lost niet op in water.
Klik om te vergroten...
Goeie vraag, moest even zoeken.
90% ethanol en 10% water.
Ben er even van uitgegaan dat dit voor bromazolam ook opgaat
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazz35 zei:
Ik vrees dat het op de gok wordt dan. Sja, ik kan er niet veel mooiers van maken helaas. 🤐
Klik om te vergroten...

Pellet pletten en afwegen en innemen in poedervorm via een capsule? Of werkt dat ook niet?

Wat een verhaal van die heks.
Bizar dat ze je niet op diazepam wilt zetten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."