Gisteren had ik een TRIO! Dat wil zeggen: een gesprek met zowel de psychiater en mijn verslavingsarts én eentje met mijn psycholoog. In het gesprek met de eerste twee hebben we het medicijngebruik tijdens mijn afbouw besproken. De psychiater is de heks die mij niet over wilde zetten op de diazepam. Ze zag er heksachtiger uit dan ooit. Ze droeg een soort gewaad en haar haren zaten door de war. Het leek wel een vogelnest. Ze liep stram en voorovergebogen en deed ongelofelijk bits tegen de doktersassistente die ze tijdens ons gesprek aan de telefoon had. Het had me niets verbaasd als ze op een bezem de kamer had verlaten. Kortom: ze deed haar naam
heks eer aan. Maar dit terzijde.
Ze wil mij op Valproïnezuur zetten in verband met mijn bipolaire stoornis, maar dat wil ik niet. Ik wil eerst clean zijn van de benzo's voor ik het überhaupt overweeg om nieuwe medicatie te nemen. Ben momenteel (obsessief) goed bezig met voeding en supplementen, waarvan ik eerst de werking wil kunnen observeren voor ik ga klooien met nieuw spul. Het alternatief is voor nu dat ik de quetiapine mag ophogen naar 75 mg indien nodig. Dit om me te helpen slapen. Vannacht die 75 mg genomen naast 0,5 mg bromazolam (ik kom van 0,75 mg -> equals 7,5 mg diazepam, nu dus 5 mg diazepam). As we speak als een zombie op de bank (vermaledijde quetiapine), maar ik wéét dat ik die bedompte deken straks van me af kan gooien als ik de deur uit ga en ga sporten. Zonlicht, actie, hoofd leeg laten waaien, dat helpt. Het slapen ging wel goed! Dwz: denk wel 6 of misschien zelfs 6,5 uur kunnen pakken. Da's voor mijn doen een dikke 8. Het werd lekker stil in mijn hoofd, zoals ik dat wel ken van de eerste dagen van de quetiapine.
Vandaag wél een feestje. Maar ik heb mijn tickets voor PRSPCT XL (snoeiharde dnb, industrial jungle, techno en breakcore) ingeruild voor een dansje op het veel bravere Toffler-festival, wat bovendien overdag is. Dit zodat ik geen nacht ga doorhalen, want dat is nu gewoon niet slim. Niet helemaal braaf dus (helemáál braaf vind ik moeilijk), maar toch een beetje.
Het plan? Tot woensdag 4 december deze 0,5 mg aanhouden. Daarna weer iets eraf halen. Ik overweeg om - als ik op 0,2/0,3 zit - de wat grotere stap naar 0,0 te maken. Vanavond denk ik weer die 75 mg quetiapine. Vanaf morgen dan terug naar 62,5 (ik mag hier van de heks mee schommelen in dosering, al naar gelang de behoeften).
So far so good.
![:heartsuit:]()