Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

De laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

202 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Dat komt omdat de pillen nogal hoog gedoseerd zijn, en het verschil in effect bij hoge doseringen niet zo groot is :wink:
Klik om te vergroten...
Mjah, ik zit toch al best een tijd op een lage dosering van 0,75 mg. En ook daarin merk ik geen verschil. Maar je zult best gelijk hebben hoor. Honderd procent steady zal het niet zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeebats zei:
Je kunt beter gewoon diazepam kopen op darkweb. Of misschien gewoon aan je huisarts vragen, had ik ook gedaan bij laatste stukje afbouw (5mg & 2.5mg diazepam pilletjes)
Klik om te vergroten...
Ja ik snap enerzijds de psychiater wel. Bromazolam is zo nieuw dat er geen betrouwbare informatie is over hoeveel bromazolam overeenkomt met hoeveel diazepam.

Maar ik vind wel dat ze je een beetje laten zwemmen zo. Als je het niet weet dan kun je ook beginnen met een iets hogere dosering diazepam, en vanaf daar afbouwen. Van diazepam heb je gewoon pillen bij de apotheek die wel betrouwbaar zijn. Nog vergoed door de zorgverzekering ook.

Aan de andere kant had de psychiater alternatieve medicatie voorgesteld en heb je dat zelf afgewezen..
Maar ik zou een goed gesprek hierover nog wel aanraden eigenlijk. Want dat zelf aanmodderen is zoals gezegd dus verre van ideaal.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeebats zei:
Je kunt beter gewoon diazepam kopen op darkweb. Of misschien gewoon aan je huisarts vragen, had ik ook gedaan bij laatste stukje afbouw (5mg & 2.5mg diazepam pilletjes)
Klik om te vergroten...
Via mijn huisarts gaat niet. De huisarts en de ApareeGGZ werken samen en mijn psychiater gaat (helaas) over de medicatie, niet de huisarts. Maar het is oké zo. Ik ga niet (meer) naar het dark web. Almost home. De eindstreep is in zicht.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jazz35 zei:
Haha, nee, het brokje was niet 0,5 mg. Ik ben wel dom, maar niet zo dom. Ik had natuurlijk berekend hoeveel dat brokje dan zou moeten wegen.
Klik om te vergroten...
Daarom vroeg ik het volgende:

Neo-Shulginist zei:
Hoe meet je precies die 0,5 mg bromazolam? Want je startmateriaal was pillen toch? Dus ik neem aan dat je iets anders doet dan 0,0005 g afwegen op de weegschaal?
Klik om te vergroten...
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Daarom vroeg ik het volgende:
Klik om te vergroten...
Door het gewicht van de pil door zes te delen. Want zes keer 0,5 is drie (mg). En dat correspondeerde inderdaad met wat ik de afgelopen dagen (op de gok) al steeds van die pil afbrak. Eerst door de helft, dan een derde van die helft proberen af te breken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazz35 zei:
Door het gewicht van de pil door 6 te delen. Want 6 keer 0,5 is 3 (mg). En dat correspondeerde inderdaad met wat ik de afgelopen dagen (op de gok) al steeds van die pil afbrak. Eerst door de helft, dan een derde van die helft proberen af te breken.
Klik om te vergroten...
Okee, top! =D
Goed gedaan

(Ik had beloofd even mee te rekenen dus vandaar mijn vragen)
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Okee, top! =D
Goed gedaan

(Ik had beloofd even mee te rekenen dus vandaar mijn vragen)
Klik om te vergroten...
Ik ben een kluns hoor, met cijfers. Maar dít kon ik zelf toch nog wel bedenken. Desondanks lief. ♥️
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Om je nog even te helpen jezelf iets meer in te dekken..

Wat je kunt doen is 10 pillen tegelijk wegen, om te kijken of die 10 pillen ook exact 10 keer zoveel wegen als één pil.
Daarna kun je de 10 pillen één voor één op de weegschaal leggen, om te kijken hoeveel die ene pil afwijkt van het gemiddelde gewicht.

Als je die moeite even neemt dan heb je een grof idee hoe betrouwbaar de pillen zijn. Als er nou grote afwijking in het gewicht per pil zit, dan kun je nog besluiten om 10 pillen tegelijk te vermalen en van dat poeder steeds een beetje nemen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Om je nog even te helpen jezelf iets meer in te dekken..

Wat je kunt doen is 10 pillen tegelijk wegen, om te kijken of die 10 pillen ook exact 10 keer zoveel wegen als één pil.
Daarna kun je de 10 pillen één voor één op de weegschaal leggen, om te kijken hoeveel die ene pil afwijkt van het gemiddelde gewicht.

Als je die moeite even neemt dan heb je een grof idee hoe betrouwbaar de pillen zijn. Als er nou grote afwijking in het gewicht per pil zit, dan kun je nog besluiten om 10 pillen tegelijk te vermalen en van dat poeder steeds een beetje nemen.
Klik om te vergroten...
Thanks! :praying1:


Ben je apotheker of zo?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Ben je apotheker of zo?
Klik om te vergroten...
Nee, maar ik had wel een 9 voor mijn statistiek! :grin:
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Nee, maar ik had wel een 9 voor mijn statistiek! :grin:
Klik om te vergroten...
Daar ga ik gruwelijk misbruik van maken. :smilingimp:
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Soulassasins zei:
Ik denk dat vele hier een soort van apotheker zijn haha ,ik heb chemie geleerd ook een apothekers vak.
Klik om te vergroten...
Goed punt. Stelletje chemisten bij elkaar hier.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazz35 zei:
Daar ga ik gruwelijk misbruik van maken. :smilingimp:
Klik om te vergroten...
Is goed hoor!

Maar ik ga niet je toets maken :grin:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Soulassasins zei:
Ik denk dat vele hier een soort van apotheker zijn haha ,ik heb chemie geleerd ook een apothekers vak.
Klik om te vergroten...
Jarenlang mijn eigen recepten verzonnen :wink:
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Jarenlang mijn eigen recepten verzonnen :wink:
Klik om te vergroten...
Mijn kookkunsten heb ik nog steeds ,het is net als fietsen dat verleer je ook niet meer hahaha
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Soulassasins zei:
Mijn kookkunsten heb ik nog steeds ,het is net als fietsen dat verleer je ook niet meer hahaha
Klik om te vergroten...
Coke kunsten zeker 😇
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Coke kunsten zeker 😇
Klik om te vergroten...
Coke is klaar ik ben me gister heel erg tegen gekomen en het is gewoon klaar met spitten.
Lekker bij me wietje houden dacht ik zo ,veel medicatie heb ik ook al afgebouwd waaronder escitalopram ,xanax,olanzapine dus als ik zeg stop is het ook echt hooo!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
Slapen gaat nu 'goed' op 0,5 mg (wél met 75 mg quetiapine). Geen vervelende bijwerkingen vooralsnog. Dus vanavond maar eens 0,4 proberen dacht ik zo. Te optimistisch denken jullie, na een dag of vijf 0,5 mg genomen te hebben? Ik kan ook nog een dag of twee 0,5 mg pakken om te stabiliseren natuurlijk (en te proberen de quetiapine af te bouwen naar 50 mg). Of ik kan er gewoon voor gaan. Ik neig in mijn nimmer aflatende optimisme naar het laatste.

Het plan is om eerst 0,4 mg bromazolam te proberen met 75 mg quetiapine om dat vervolgens gedurende een week af te bouwen naar 50 mg. Als het goed gaat op 0,4 plus 50 mg quetiapine ga ik weer een treetje omlaag naar 0,3 mg bromazolam (en hoog ik de quetiapine weer tijdelijk op naar 75 mg).

Hè bah, het lijkt wel een rekenlesje. Krijg er wiskundebenen van. :grimacing:
Klik om te vergroten...
1 middel tegelijk afbouwen. Anders weet je niet meer wat de oorzaak is als er toch iets mis gaat. En ga niet spelen met de dosis zonder overleg met je psychiater.

Neem eerst nog maar een week 0,5mg Bromazolam, daarna kun je naar 0,4. Je geduld zal worden beloond.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
1 middel tegelijk afbouwen. Anders weet je niet meer wat de oorzaak is als er toch iets mis gaat. En ga niet spelen met de dosis zonder overleg met je psychiater.

Neem eerst nog maar een week 0,5mg Bromazolam, daarna kun je naar 0,4. Je geduld zal worden beloond.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je input. Dit is in overleg met de psychiater hoor, het 'spelen' met de quetiapine. Niet op eigen houtje.

Ik zal eerst nog wel twee dagen (oid) 0.5 pakken en dan de quetiapine verlagen naar de gebruikelijke 50 mg voor ik de stap naar 0.4 zet.

🙏
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazz35 zei:
Thanks voor je input. Dit is in overleg met de psychiater hoor, het 'spelen' met de quetiapine. Niet op eigen houtje.

Ik zal eerst nog wel twee dagen (oid) 0.5 pakken en dan de quetiapine verlagen naar de gebruikelijke 50 mg voor ik de stap naar 0.4 zet.

🙏
Klik om te vergroten...
En wat ga je dan doen als je onrust krijgt of niet meer slaapt? Quetiapine terug ophogen of de Benzo's?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."