Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

De laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

202 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Om je nog even te helpen jezelf iets meer in te dekken..

Wat je kunt doen is 10 pillen tegelijk wegen, om te kijken of die 10 pillen ook exact 10 keer zoveel wegen als één pil.
Daarna kun je de 10 pillen één voor één op de weegschaal leggen, om te kijken hoeveel die ene pil afwijkt van het gemiddelde gewicht.

Als je die moeite even neemt dan heb je een grof idee hoe betrouwbaar de pillen zijn. Als er nou grote afwijking in het gewicht per pil zit, dan kun je nog besluiten om 10 pillen tegelijk te vermalen en van dat poeder steeds een beetje nemen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Om je nog even te helpen jezelf iets meer in te dekken..

Wat je kunt doen is 10 pillen tegelijk wegen, om te kijken of die 10 pillen ook exact 10 keer zoveel wegen als één pil.
Daarna kun je de 10 pillen één voor één op de weegschaal leggen, om te kijken hoeveel die ene pil afwijkt van het gemiddelde gewicht.

Als je die moeite even neemt dan heb je een grof idee hoe betrouwbaar de pillen zijn. Als er nou grote afwijking in het gewicht per pil zit, dan kun je nog besluiten om 10 pillen tegelijk te vermalen en van dat poeder steeds een beetje nemen.
Klik om te vergroten...
Thanks! :praying1:


Ben je apotheker of zo?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
Ben je apotheker of zo?
Klik om te vergroten...
Nee, maar ik had wel een 9 voor mijn statistiek! :grin:
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Nee, maar ik had wel een 9 voor mijn statistiek! :grin:
Klik om te vergroten...
Daar ga ik gruwelijk misbruik van maken. :smilingimp:
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Soulassasins zei:
Ik denk dat vele hier een soort van apotheker zijn haha ,ik heb chemie geleerd ook een apothekers vak.
Klik om te vergroten...
Goed punt. Stelletje chemisten bij elkaar hier.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazz35 zei:
Daar ga ik gruwelijk misbruik van maken. :smilingimp:
Klik om te vergroten...
Is goed hoor!

Maar ik ga niet je toets maken :grin:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Soulassasins zei:
Ik denk dat vele hier een soort van apotheker zijn haha ,ik heb chemie geleerd ook een apothekers vak.
Klik om te vergroten...
Jarenlang mijn eigen recepten verzonnen :wink:
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Jarenlang mijn eigen recepten verzonnen :wink:
Klik om te vergroten...
Mijn kookkunsten heb ik nog steeds ,het is net als fietsen dat verleer je ook niet meer hahaha
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Soulassasins zei:
Mijn kookkunsten heb ik nog steeds ,het is net als fietsen dat verleer je ook niet meer hahaha
Klik om te vergroten...
Coke kunsten zeker 😇
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Coke kunsten zeker 😇
Klik om te vergroten...
Coke is klaar ik ben me gister heel erg tegen gekomen en het is gewoon klaar met spitten.
Lekker bij me wietje houden dacht ik zo ,veel medicatie heb ik ook al afgebouwd waaronder escitalopram ,xanax,olanzapine dus als ik zeg stop is het ook echt hooo!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jazz35 zei:
Slapen gaat nu 'goed' op 0,5 mg (wél met 75 mg quetiapine). Geen vervelende bijwerkingen vooralsnog. Dus vanavond maar eens 0,4 proberen dacht ik zo. Te optimistisch denken jullie, na een dag of vijf 0,5 mg genomen te hebben? Ik kan ook nog een dag of twee 0,5 mg pakken om te stabiliseren natuurlijk (en te proberen de quetiapine af te bouwen naar 50 mg). Of ik kan er gewoon voor gaan. Ik neig in mijn nimmer aflatende optimisme naar het laatste.

Het plan is om eerst 0,4 mg bromazolam te proberen met 75 mg quetiapine om dat vervolgens gedurende een week af te bouwen naar 50 mg. Als het goed gaat op 0,4 plus 50 mg quetiapine ga ik weer een treetje omlaag naar 0,3 mg bromazolam (en hoog ik de quetiapine weer tijdelijk op naar 75 mg).

Hè bah, het lijkt wel een rekenlesje. Krijg er wiskundebenen van. :grimacing:
Klik om te vergroten...
1 middel tegelijk afbouwen. Anders weet je niet meer wat de oorzaak is als er toch iets mis gaat. En ga niet spelen met de dosis zonder overleg met je psychiater.

Neem eerst nog maar een week 0,5mg Bromazolam, daarna kun je naar 0,4. Je geduld zal worden beloond.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
1 middel tegelijk afbouwen. Anders weet je niet meer wat de oorzaak is als er toch iets mis gaat. En ga niet spelen met de dosis zonder overleg met je psychiater.

Neem eerst nog maar een week 0,5mg Bromazolam, daarna kun je naar 0,4. Je geduld zal worden beloond.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je input. Dit is in overleg met de psychiater hoor, het 'spelen' met de quetiapine. Niet op eigen houtje.

Ik zal eerst nog wel twee dagen (oid) 0.5 pakken en dan de quetiapine verlagen naar de gebruikelijke 50 mg voor ik de stap naar 0.4 zet.

🙏
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazz35 zei:
Thanks voor je input. Dit is in overleg met de psychiater hoor, het 'spelen' met de quetiapine. Niet op eigen houtje.

Ik zal eerst nog wel twee dagen (oid) 0.5 pakken en dan de quetiapine verlagen naar de gebruikelijke 50 mg voor ik de stap naar 0.4 zet.

🙏
Klik om te vergroten...
En wat ga je dan doen als je onrust krijgt of niet meer slaapt? Quetiapine terug ophogen of de Benzo's?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jazz35 zei:
Slapeloze nacht tralalalalala, anxious tralalalalalalala.... het hoort erbij het hoort erbij het hoort erbij tralalalalalalaaaaaaa. Ik ga maar eens wat doen. :(:upsidedown:
Klik om te vergroten...
(half) uurtje actief buiten zijn, kan hopelijk helpen aankomende nacht beter te slapen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hippie Langwaus zei:
(half) uurtje actief buiten zijn, kan hopelijk helpen aankomende nacht beter te slapen.
Klik om te vergroten...
Ga ik zeker doen ja. Lange wandeling maken en sporten. Hopelijk helpt het!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jazz35 zei:
Ga ik zeker doen ja. Lange wandeling maken en sporten. Hopelijk helpt het!
Klik om te vergroten...

Misschien toch nu even de prijs betalen voor de hogere doseringen die je hebt genomen. Kom je wel doorheen!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Misschien toch nu even de prijs betalen voor de hogere doseringen die je hebt genomen. Kom je wel doorheen!
Klik om te vergroten...
Ja, dat zou het kunnen zijn. Of toch het versneld naar beneden gaan daarna. I don't know. Het is wel kut tbh. Naar ik ben nu in de gym, dus ga het er lekker uit trainen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Het kan óók goed zijn dat ik 0.4 of zo wilde nemen en per ongeluk 0 nam, door de onregelmatige verspreiding van de werkzame stof door die tabletten. Who knows. Ik zal er niet achterkomen helaas.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zou je de tabletten ook kunnen verpulveren en de doseringen afwegen? Daar heb je wel een heel nauwkeurige weegschaal voor nodig, maar wie weet helpt het (juist) met die laatste stukjes in je afbouw..
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazz35 zei:
Ik heb het initieel niet als slaapmiddel, maar tegen onrust ivm mijn bipolaire stoornis.
Klik om te vergroten...
Ah ok ik heb het in 25mg elke avond als slaapmiddel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."