Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

De laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

202 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Waarin zou je het oplossen? Bromazolam lost niet op in water.
Klik om te vergroten...
Goeie vraag, moest even zoeken.
90% ethanol en 10% water.
Ben er even van uitgegaan dat dit voor bromazolam ook opgaat
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jazz35 zei:
Ik vrees dat het op de gok wordt dan. Sja, ik kan er niet veel mooiers van maken helaas. 🤐
Klik om te vergroten...

Pellet pletten en afwegen en innemen in poedervorm via een capsule? Of werkt dat ook niet?

Wat een verhaal van die heks.
Bizar dat ze je niet op diazepam wilt zetten
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wellicht heb je hier wat aan @Jazz35 Een beetje wat @Kordie net ook zegt maar dan in meer detail. De methode van @Hippie Langwaus
Hippie Langwaus zei:
Een niet volledig betrouwbare methode, maar die voor jouw doeleinden waarschijnlijk toch geschikt genoeg is, is het volgende:

Weeg 10 pellets af, waardoor je dan weet welk gewicht aan pellet overeenkomt met 30 mg bromazolam.

Dus stel 10 pellets wegen 500 mg, dan komt dat overeen met 30 mg bromazolam. Voor 4,5 mg bromazolam heb je dan dus 75 mg pellet nodig.

Je kunt de pellets helemaal tot fijn egaal poeder stampen met een mortier en vijzel en dan capsules vullen met het pelletpoeder.
Klik om te vergroten...
Zo kun je vrij nauwkeurig doseren. Het is alleen iets meer werk, maar in een afbouw misschien wel het proberen waard.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Gedoe, maar inderdaad wellicht de moeite van het proberen waard!

Moet ik wel even een vijzel en lege capsules kopen, maar dat is geen probleem natuurlijk. Wel benieuwd hoe ik vervolgens die piepkleine beetjes poeder in zo'n capsule krijg (op een stukje (afgewogen) bakpapier leggen misschien...?). Zal wel een klotewerkje zijn. Maar ik zal er eens mee gaan stoeien deze week.

Thanks. ♥️
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jazz35 zei:
Wel benieuwd hoe ik vervolgens die piepkleine beetjes poeder in zo'n capsule krijg (op een stukje (afgewogen) bakpapier leggen misschien...?).
Klik om te vergroten...
Je kunt mini trechters kopen precies voor dit doel. Anders lukt het ook aardig met een dubbelgevouwen papiertje. Of als je een weegschaal hebt met zo’n bakje in de vorm van een koekenpan, dan lukt het ook vrij aardig.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazz35 zei:
Gedoe, maar inderdaad wellicht de moeite van het proberen waard!

Moet ik wel even een vijzel en lege capsules kopen, maar dat is geen probleem natuurlijk. Wel benieuwd hoe ik vervolgens die piepkleine beetjes poeder in zo'n capsule krijg (op een stukje (afgewogen) bakpapier leggen misschien...?). Zal wel een klotewerkje zijn. Maar ik zal er eens mee gaan stoeien deze week.

Thanks. ♥️
Klik om te vergroten...
Water taper is misschien makkelijker. Pil fijnstampen, in leeg jampotje met 100ml water, schudden en dan iedere dag 5ml minder nemen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Water taper is misschien makkelijker. Pil fijnstampen, in leeg jampotje met 100ml water, schudden en dan iedere dag 5ml minder nemen.
Klik om te vergroten...
Ik ben hier persoonlijk niet zo’n fan van. De bromazolam zal niet oplossen in water, dus ik denk dat je dan nooit een gelijke verdeling krijgt, hoe hard je ook steeds van tevoren schudt. Dan kun je de bromazolam beter oplossen in glycerine of ethanol met een klein beetje water. Maar goed, dan wordt het proces weer een stukje ingewikkelder.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jazz35 zei:
Thanks!

Ik lijk misschien laconiek mensen (@Mezelf ), maar dat ben ik niet hoor. Feit is alleen dat ik vooralsnog niet heel veel bijverschijnselen heb gehad, misschien doordat ik al zooooooo lang zelf aan het afbouwen ben, dus het hele proces zooooo ontzettend traag gaat. Als het lastig wordt, ga ik het écht nauwkeurig afwegen die troep (beloofd :relieved: ). Maar het lijkt erop dat het 'allemaal wel meevalt', tot nu toe dan. Ik heb me heel lang gek laten maken door horrorverhalen, maar dat weiger ik nog langer te doen. We'll cross that bridge when we get there. En ja, dan ga ik ook écht netjes afwegen met precisie-instrumenten.
Klik om te vergroten...
Gewoon doorgaan op de manier die je tot nu toe hebt gehanteerd. Kijk maar hoe het gaat. Conclusies komen wel als je helemaal gestopt bent.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jazz35 zei:
En ja, dan ga ik ook écht netjes afwegen met precisie-instrumenten
Klik om te vergroten...
Als je hiermee begint, en je twijfelt, post dan ff hier wat je doet. Ik reken graag even na hoeveel poeder van vermalen pillen je moet nemen bij een bepaalde dosis. Heb je toch weer een check :wink:
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Als je hiermee begint, en je twijfelt, post dan ff hier wat je doet. Ik reken graag even na hoeveel poeder van vermalen pillen je moet nemen bij een bepaalde dosis. Heb je toch weer een check :wink:
Klik om te vergroten...
Dat is erg lief van je, dank je wel! :heartsuit:
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat vele hier een soort van apotheker zijn haha ,ik heb chemie geleerd ook een apothekers vak.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Als je hiermee begint, en je twijfelt, post dan ff hier wat je doet. Ik reken graag even na hoeveel poeder van vermalen pillen je moet nemen bij een bepaalde dosis. Heb je toch weer een check :wink:
Klik om te vergroten...
Ik wéét het hoor, dat de dosering wellicht niet betrouwbaar is (want: rc-chemical), maar het lukt me nu in ieder geval heel prima om 0,5 mg nauwkeurig af te wegen op dat weegschaaltje. En dat zal met 0,4/0,3 ook nog wel gaan. Dus de komende dagen probeer ik het zo! ⚖️
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazz35 zei:
Ik wéét het hoor, dat de dosering wellicht niet betrouwbaar is (want: rc-chemical), maar het lukt me nu in ieder geval heel prima om 0,5 mg nauwkeurig af te wegen op dat weegschaaltje. En dat zal met 0,4/0,3 ook nog wel gaan. Dus de komende dagen probeer ik het zo! ⚖️
Klik om te vergroten...
Hoe meet je precies die 0,5 mg bromazolam? Want je startmateriaal was pillen toch? Dus ik neem aan dat je iets anders doet dan 0,0005 g afwegen op de weegschaal?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Hoe meet je precies die 0,5 mg bromazolam? Want je startmateriaal was pillen toch? Dus ik neem aan dat je iets anders doet dan 0,0005 g afwegen op de weegschaal?
Klik om te vergroten...
Ik heb magic skills. Brak een stukje af en het was exact 0,5 mg. :sunglasses::tearsofjoy: (I kid you not)
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Kortom: niet door fijn te malen, maar gewoon door stukjes van 1 pil af te breken. Ben ik er zeker van dat het 0,5 mg is. Nee. Ben ik daar zeker van als ik eerst meerdere pillen ga fijnmalen en het dan afweeg? Ook niet. Iets zekerder misschien, maar zeker: nee.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Okee, maar een pil weegt ongeveer 182 milligram zei je hierboven. En die pillen bevatten 3 milligram bromazolam dacht ik, toch?

Als we dan even aannemen dat de bromazolam perfect evenredig verdeeld is over de hele pil..
Dan bevat een brokje van 0,5 milligram slechts 0,008 milligram, oftewel 1 microgram bromazolam.
Dat is zo weinig dat ik zou aannemen dat je eigenlijk geen bromazolam hebt ingenomen :wink:
Klik om te vergroten...
Maar even ter controle, je weegschaal gaf 0,0005g aan? Want dat is echt HEEL weinig he.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Okee, maar een pil weegt ongeveer 182 milligram zei je hierboven. En die pillen bevatten 3 milligram bromazolam dacht ik, toch?

Als we dan even aannemen dat de bromazolam perfect evenredig verdeeld is over de hele pil..
Dan bevat een brokje van 0,5 milligram slechts 0,008 milligram, oftewel 1 microgram bromazolam.
Dat is zo weinig dat ik zou aannemen dat je eigenlijk geen bromazolam hebt ingenomen :wink:
Klik om te vergroten...
Haha, nee, het brokje was niet 0,5 mg. Ik ben wel dom, maar niet zó dom. :grinning: Ik had natuurlijk berekend hoeveel dat brokje dan zou moeten wegen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
Haha, nee, het brokje was niet 0,5 mg. Ik ben wel dom, maar niet zo dom. Ik had natuurlijk berekend hoeveel dat brokje dan zou moeten wegen.
Klik om te vergroten...
Daarom vroeg ik het volgende:

Neo-Shulginist zei:
Hoe meet je precies die 0,5 mg bromazolam? Want je startmateriaal was pillen toch? Dus ik neem aan dat je iets anders doet dan 0,0005 g afwegen op de weegschaal?
Klik om te vergroten...
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Daarom vroeg ik het volgende:
Klik om te vergroten...
Door het gewicht van de pil door zes te delen. Want zes keer 0,5 is drie (mg). En dat correspondeerde inderdaad met wat ik de afgelopen dagen (op de gok) al steeds van die pil afbrak. Eerst door de helft, dan een derde van die helft proberen af te breken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazz35 zei:
Door het gewicht van de pil door 6 te delen. Want 6 keer 0,5 is 3 (mg). En dat correspondeerde inderdaad met wat ik de afgelopen dagen (op de gok) al steeds van die pil afbrak. Eerst door de helft, dan een derde van die helft proberen af te breken.
Klik om te vergroten...
Okee, top! =D
Goed gedaan

(Ik had beloofd even mee te rekenen dus vandaar mijn vragen)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."