Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kan ik afkicken van coke

Hoe kan ik afkicken van coke

119 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mcrazy zei:
Eerst sociaal en nu vooral alleen op de bank... gek he???
Klik om te vergroten...
Lekker fappen op de bank ook?
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Wat je geheim houdt, groeit. Wat je uitspreekt wordt kleiner.
Klik om te vergroten...

LucidLucy zei:
Nice one! Die was ik bijna vergeten. Was net bij een vraag in stap 1 bezig waar ik deze mooi in mee kan nemen.

Ik was daar altijd erg goed in. Vooral niet de hele waarheid vertellen. Dan vond ik in elk geval niet dat ik loog. Ik vond het heerlijk om een beetje gehuld te zijn in wat mysterieus. Zo kon ik heel goed voorkomen dat mensen ècht dichtbij kwamen. Uiteindelijk blijft dat toch een soort kernovertuiging: als men mij echt goed kent (inclusief mijn diepste geheimen), dan hoeven ze niets meer van me te hebben.

Maar even zonder gekheid. De hulpverlening kan je pas helpen als je de hele waarheid vertelt. Eerlijk gezegd, zolang je dat niet doet, ben je zowel jouw eigen tijd als hun tijd door de goot aan het spoelen. Klinkt misschien hard, maar dat is wel mijn ervaring.
Klik om te vergroten...
Ja dat laatste snap ik volledig. Dat is waar. Want ben nu gewoon weer bij het begin. De alcohol was gestopt en nu coke...
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Ik kon dit echt even gebruiken, gast. Alsof je het wist.

Ik snap alleen niet hoe je voor jezelf kunt zeggen dat niet vertellen "niet liegen' is. Ik loog altijd over mijn verslavingen. Want geloof me, wat je zegt in dikgedrukt

blijft dat toch een soort kernovertuiging: als men mij echt goed kent (inclusief mijn diepste geheimen), dan hoeven ze niets meer van me te hebben.

ben ik heilig van overtuigd dat dit weer een van de vele drogredenen is die je jezelf hebt wijsgemaakt. Begrijp me niet verkeerd, écht dichtbij iemand komen en iemand dichtbij laten is een van de grootste uitdagingen van je leven, en je zult zelf of zij een andere kiijk hebben op dingen... maar geloof je oprecht dat je vanuit je diepste vezels van je lijf niet oprecht en waardig bent? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat gelooft.

Maar, in alle eerlijkheid, ik denk ook niet dat mensen mij helemaal zullen doorgronden. Maar daar streef ik ook niet naar. Ik handel alleen vanuit de gedachte dat áls mensen dichtbij komen dat het niet zeker is dat ze het niet aan kunnen of willen.
Klik om te vergroten...

Mwah, die kernovertuiging gaat niet zomaar weg. Dat betekent niet dat ik er niet naar hoef te luisteren en handelen.

Ik heb toevallig eergisteren nog mijn diepste geheim gedeeld met een goede fellow, zeg inmiddels maar beste vriend haha
Wat dit betreft was 'gewoon' uit de kast komen als niet-hetero een stuk eenvoudiger dan over dit stukje van m'n leven praten.

Ik oefen met mensen wèl dichtbij laten komen. Mezelf blootgeven. En dat bevalt me meer dan prima. Op dagelijkse basis ongefilterd wat er in me omgaat aan (zieke) gedachtes en emoties delen. Op meer incidentele basis moeilijkere dingen bespreken. Hoeven niet altijd geheimen te zijn. Kan bijvoorbeeld ook een lastig confronterend gesprek wezen om iemand te wijzen op hun gedrag en wat voor invloed dat heeft op mij.

Kernovertuigingen zijn vaak foutief. Neemt niet weg dat die overtuiging er wel degelijk gewoon is. Maar waar mijn hoofd schreeuwt: ga hier linksaf! Ga ik dan toch maar rechtsaf. Omdat dat uiteindelijk toch beter is.

Dat is toch wel een beetje de kern van herstel voor mij. Hoeveel angst of weerstand ik ook voel. We gaan het gewoon maar aan.

En by the way: ik vind niet vertellen net zo goed liegen. Was dat niet duidelijk uit mijn betoog? Haha
Ach ja sarcasme valt niet van een scherm te lezen. Maar als ik in verleden tijd praat, is het vaak al een gedane zaak voor mij. Wil niet zeggen dat het nooit meer speelt. Ik ben geen heilige.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Ik haat coke en wat het met me doet
Klik om te vergroten...


Grappig, ik hou van coke en wat het met me doet, dat is precies de reden dat ik het ff n tijdje niet doe
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Mwah, die kernovertuiging gaat niet zomaar weg. Dat betekent niet dat ik er niet naar hoef te luisteren en handelen.

Ik heb toevallig eergisteren nog mijn diepste geheim gedeeld met een goede fellow, zeg inmiddels maar beste vriend haha
Wat dit betreft was 'gewoon' uit de kast komen als niet-hetero een stuk eenvoudiger dan over dit stukje van m'n leven praten.

Ik oefen met mensen wèl dichtbij laten komen. Mezelf blootgeven. En dat bevalt me meer dan prima. Op dagelijkse basis ongefilterd wat er in me omgaat aan (zieke) gedachtes en emoties delen. Op meer incidentele basis moeilijkere dingen bespreken. Hoeven niet altijd geheimen te zijn. Kan bijvoorbeeld ook een lastig confronterend gesprek wezen om iemand te wijzen op hun gedrag en wat voor invloed dat heeft op mij.

Kernovertuigingen zijn vaak foutief. Neemt niet weg dat die overtuiging er wel degelijk gewoon is. Maar waar mijn hoofd schreeuwt: ga hier linksaf! Ga ik dan toch maar rechtsaf. Omdat dat uiteindelijk toch beter is.

Dat is toch wel een beetje de kern van herstel voor mij. Hoeveel angst of weerstand ik ook voel. We gaan het gewoon maar aan.

En by the way: ik vind niet vertellen net zo goed liegen. Was dat niet duidelijk uit mijn betoog? Haha
Ach ja sarcasme valt niet van een scherm te lezen. Maar als ik in verleden tijd praat, is het vaak al een gedane zaak voor mij. Wil niet zeggen dat het nooit meer speelt. Ik ben geen heilige.
Klik om te vergroten...
Damn, wat heb jij vandaag? Je zegt hele rake dingen. Allereerst was ik een beetje overrompeld en ik wilde niet de indruk wekken dat je iets moet dat je jezelf meteen open moet stellen omdat ik dat geloof, dat slaat natuurlijk nergens op, natuurlijk ligt het een stuk genuanceerder.

Kernovertuigingen zijn innderdaad vaak fout. Ik weet wat je bedoeld. Zoals bijvoorbeeld wawarom heb ik coke genomen vanavond? Ik voel diep van binnen dat ik het niet nodig heb en dat het me slecht doet, maar ik ben een mens en ik ben dom, mijn lichaam schreeuwde en ik was kwaad.

En zoals je zegt, nee ik had het niet door maar dat is misschien deels de coke.

En even om terug te komen op mensen dichtbij laten komen, ik ben ervan overtuigd dat ik zo gevoelig en emotioneel ben van binnen dat ik het zelf niet eens aankan om mensen dichtbij te laten komen, laat staan dat ik mezelf open durf te stellen naar anderen toe. Het leven heeft mij laten zien dat het je ongenadig hard kan straffen wanneer je het niet verwacht. Het leven heeft mijn beste vriendin van me afgepakt. Ik weet niet of ik hierna nog wel iets zo wil omarmen.

Ik haat coke en wat het met me doet, maar ik heb tenminste geen last van dit soort shit.

1713565578113.png
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Mwah, die kernovertuiging gaat niet zomaar weg. Dat betekent niet dat ik er niet naar hoef te luisteren en handelen.

Ik heb toevallig eergisteren nog mijn diepste geheim gedeeld met een goede fellow, zeg inmiddels maar beste vriend haha
Wat dit betreft was 'gewoon' uit de kast komen als niet-hetero een stuk eenvoudiger dan over dit stukje van m'n leven praten.

Ik oefen met mensen wèl dichtbij laten komen. Mezelf blootgeven. En dat bevalt me meer dan prima. Op dagelijkse basis ongefilterd wat er in me omgaat aan (zieke) gedachtes en emoties delen. Op meer incidentele basis moeilijkere dingen bespreken. Hoeven niet altijd geheimen te zijn. Kan bijvoorbeeld ook een lastig confronterend gesprek wezen om iemand te wijzen op hun gedrag en wat voor invloed dat heeft op mij.

Kernovertuigingen zijn vaak foutief. Neemt niet weg dat die overtuiging er wel degelijk gewoon is. Maar waar mijn hoofd schreeuwt: ga hier linksaf! Ga ik dan toch maar rechtsaf. Omdat dat uiteindelijk toch beter is.

Dat is toch wel een beetje de kern van herstel voor mij. Hoeveel angst of weerstand ik ook voel. We gaan het gewoon maar aan.

En by the way: ik vind niet vertellen net zo goed liegen. Was dat niet duidelijk uit mijn betoog? Haha
Ach ja sarcasme valt niet van een scherm te lezen. Maar als ik in verleden tijd praat, is het vaak al een gedane zaak voor mij. Wil niet zeggen dat het nooit meer speelt. Ik ben geen heilige.
Klik om te vergroten...
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind dat dus niet, daar verschillen onze meningen in. Maar ik heb gelijk🤪🤪🤪🤪grapje
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#8
miles zei:
Grappig, ik hou van coke en wat het met me doet, dat is precies de reden dat ik het ff n tijdje niet doe
Klik om te vergroten...
Je hebt discipline. Ik heb geen rem. Heb trouwens adhd. Kei verslavingsgevoelig. Slaat nergens op, want zonder ben ik veel gelukkiger.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
miles zei:
Grappig, ik hou van coke en wat het met me doet, dat is precies de reden dat ik het ff n tijdje niet doe
Klik om te vergroten...
Inderdaad opmerkelijk, cocaine maakt me arrogant en vijandig, bijna geen enkele stimulant heeft dat effect op mij. Het creert een soort schild van zelfoverschatting. Met coke kan het me niet schelen wat anderen doen of denken. Het pakt datgene wat ik fijn vind aan mezelf, dat ik oprecht geintresseerd ben en luister/hulp probeer te bieden, van mij af.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mcrazy zei:
Je hebt discipline. Ik heb geen rem. Heb trouwens adhd. Kei verslavingsgevoelig. Slaat nergens op, want zonder ben ik veel gelukkiger.
Klik om te vergroten...
🤣 je overschat me, ik ga alle situaties waarin ik coke tegenkomen kan uit de weg, zien gebruiken, is gebruiken
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Inderdaad opmerkelijk, cocaine maakt me arrogant en vijandig, bijna geen enkele stimulant heeft dat effect op mij. Het creert een soort schild van zelfoverschatting. Met coke kan het me niet schelen wat anderen doen of denken. Het pakt datgene wat ik fijn vind aan mezelf, dat ik oprecht geintresseerd ben en luister/hulp probeer te bieden, van mij af.
Klik om te vergroten...
Coke maakt mij helder en relaxt, en een betere prater
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#12
miles zei:
🤣 je overschat me, ik ga alle situaties waarin ik coke tegenkomen kan uit de weg, zien gebruiken, is gebruikenmaar je doet het dan al goed. Je gaat het uit de weg.
Klik om te vergroten...

Jaa en dat is al goed vind ik. Je vermijd het.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
miles zei:
betere prater
Klik om te vergroten...
Ik ook. Over mezelf. Anderen interesseren me niet meer zo.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#14
miles zei:
Coke maakt mij helder en relaxt, en een betere prater
Klik om te vergroten...
Ja ik snap als je dat normaal niet bent het fijn is. Maar ik ben van mezelf helder, relaxed en een goeie prater. Dus het slaat nergens op dat ik het gebruik. Waarom doe ik dit. Deed het gwn op feesten om wakker te blijven en los te gaan. Ik ben gewoon achterlijk. Een achterlijk wijf.
C
CeSterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mcrazy zei:
Ja ik snap als je dat normaal niet bent het fijn is. Maar ik ben van mezelf helder, relaxed en een goeie prater. Dus het slaat nergens op dat ik het gebruik. Waarom doe ik dit. Deed het gwn op feesten om wakker te blijven en los te gaan. Ik ben gewoon achterlijk. Een achterlijk wijf.
Klik om te vergroten...
Ja, maar McCrazy. Van jezelf steeds schuldig voelen, je bestraffen na middelengebruik, gaat je herstel niet de goede kant op. Je zult leren steeds meer goede en leuke kanten van jezelf te ontdekken. Verder gaat het bij iedereen natuurlijk anders.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mcrazy zei:
Ja ik snap als je dat normaal niet bent het fijn is. Maar ik ben van mezelf helder, relaxed en een goeie prater. Dus het slaat nergens op dat ik het gebruik. Waarom doe ik dit. Deed het gwn op feesten om wakker te blijven en los te gaan. Ik ben gewoon achterlijk. Een achterlijk wijf.
Klik om te vergroten...
Dit doe ik ook, ben even gestopt omdat ik t ook leuk vond om thuis op de bank of in bed te gebruiken, maakt je niet achterlijk verder denk ik.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Ik ook. Over mezelf. Anderen interesseren me niet meer zo.
Klik om te vergroten...
Das echt kut.
miles zei:
Grappig, ik hou van coke en wat het met me doet, dat is precies de reden dat ik het ff n tijdje niet doe
Klik om te vergroten...
Even wat anders, waarom heet ik belezen gebruiker, wat betekend dat.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#18
miles zei:
Dit doe ik ook, ben even gestopt omdat ik t ook leuk vond om thuis op de bank of in bed te gebruiken, maakt je niet achterlijk verder denk ik.
Klik om te vergroten...
Zo voelt het wel omg...
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mcrazy zei:
Das echt kut.

Even wat anders, waarom heet ik belezen gebruiker, wat betekend dat.
Klik om te vergroten...
Dat je hier 100 berichten ofzo geplaatst hebt
C
ColdshotLid
01-01-2024, 00:00
#20
Even een check of dit draadje nog actief is.
Wil dan graag mijn verhaal en zorgen met jullie delen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."