Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kan ik afkicken van coke

Hoe kan ik afkicken van coke

119 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Coldshot zei:
Hier ben ik nog een keer, in een zoektocht naar jullie ervaring en advies.
Ik wil dolgraag stoppen met mijn cokegebruik. Niet afbouwen, niet minderen, definitief stoppen. Ik gebruik nog maar ruim een half jaar, maar wel al maanden praktisch dagelijks. Waar het aanvankelijk leuk was voor op feestjes, gebruik ik nu om me recht te houden lijkt het wel. Ik gebruik zelfs overdag op het werk om door te kunnen gaan en slaap als gevolg zeer onregelmatig. Maar nog nooit meer dan 0,5gr per dag. Wel vaak samen met alcohol. Wanneer ik een dag niet gebruik slaap ik de hele dag en nacht. Leuk is het al een tijdje niet meer... Het is een vicieuze cirkel die doorbroken moet worden. Ik was sportief voor mijn gebruik, fietste gemiddeld 200km per week, en daar komt niks meer van in huis. Vele avonden waarop ik gebruikte heb ik me voorgenomen om de volgende dag de fiets op te springen. Maar ik voel me zo futloos en lamlendig dat het me gewoon fysiek niet lukt. Hoe kom ik die cirkel uit? Concrete vraag... ik heb dit weekend mijn agenda leeg gemaakt en moet pas dinsdag weer aan het werk. Gaan die 3 dagen voldoende zijn om het tij te keren? Wat kan me helpen dinsdagochtend niet te beven en oververmoeid te zijn?
Dank alvast voor het lezen van mijn bezorgdheid en jullie antwoorden
Klik om te vergroten...

Ik kan jou niet vertellen wat jij moet doen. Ik kan alleen mijn eigen ervaring delen. En hopelijk kan jij daar ook iets mee.

Voor mij gaat stoppen met gebruiken hand in hand met herstel. Als ik niet actief aan mijn herstel werk, kan ik niet clean blijven. Door aan mijn herstel te werken, kan ik namelijk met het leven omgaan wat anders vaak als teveel aanvoelt. En uiteindelijk is dat de reden waarom ik zo overmatig ben gaan gebruiken. Het begon voor mij als leuk, feestjes, ontspanning etc. Maar zeker toen ik aan de harddrugs ging, werd het al vrij snel niet leuk meer. Ik had het nodig, zoals jij ook omschrijft, om overeind te blijven.

Door actief aan herstel te werken, is gebruik nu overbodig geraakt. Ik heb mezelf een andere manier van leven aangeleerd. En dat heb ik niet alleen gedaan. Daar heb ik veel hulp bij gehad. Vooral van fellows om me heen, maar ook met professionele hulp.

Persoonlijk had ik het ĆØcht nodig om fysiek van mijn middel gescheiden te worden (d.m.v. een detox) en om mijn ego te breken (d.m.v. kliniek). Maar uiteindelijk doorgaan herstel haal ik bij 12-stappen programma's als NA en CA.

Als je het écht klaar bent met gebruiken en deze manier van leven, kan je misschien ook een een NA of CA meeting bezoeken. Vraag ook daar om tips en ervaringen naar klinieken. Er is veel beroerde verslavingszorg in omloop. Maar via via kan je wel ervaringsverhalen horen over klinieken die wèl goede zorg leveren.

Ook ik kan je wel enkele klinieken aanbevelen als je wilt.

www.nanederland.nl

Narcotics Anonymous Nederland

Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.
www.nanederland.nl www.nanederland.nl
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo members,

Ik gebruik nu denk ik 2 maanden coke. Sinds 2 weken gebruik ik het dagelijks. Als ik wil slapen neem ik een quetipine.
Wat is de beste manier om van deze verslaving af te komen? Hoe kan ik de afkickverschijnselen dempen?

Alsjeblieft, iemand die me kan helpen. Ik vind het echt rot...

Liefs,
😘
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Met coke kan je prima stoppen zonder (gevaarlijke) lichamelijke consequenties. Je raakt er namelijk niet fysiek aan verslaafd. Dat wil overigens niet zeggen dat het makkelijk is om van een actieve verslaving af te komen. Het geestelijke deel is vaak het lastigste.

Maar de afkickverschijnselen die je kan verwachten zijn vooral psychisch van aard. Denk aan vermoeidheid, neerslachtig zijn, etc.

Moraal van het verhaal is dus eigenlijk: stop gewoon.
Als dat je niet lukt, betekent dat dat het jou alleen niet lukt.

Zoek in dat geval hulp. Dat begint bij je huisarts. Die kan je doorverwijzen naar verslavingszorg.

Je zou ook eens een NA of CA meeting kunnen bezoeken. Het 12-stappen programma is wat mij vandaag de dag nog steeds clean houd. Al had ik een 'kickstart' vanuit de kliniek wel nodig om clean te kunnen worden.

Verslaving is er niet voor niets. Drugs misbruik is slechts een symptoom van de rottigheid die eronder ligt. Gebruiken word dan een oplossing om 'om te gaan' met die rottigheid. Wil je uit de verslaving stappen, zal je dus die rottigheid aan moeten pakken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bovenstaande bericht is top.
Daarbij realiseren dat het nare gevoel niet altijd aanwezig is en langzaam weg ebt. Zie het als een goede alcohol kater
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Met coke kan je prima stoppen zonder (gevaarlijke) lichamelijke consequenties. Je raakt er namelijk niet fysiek aan verslaafd. Dat wil overigens niet zeggen dat het makkelijk is om van een actieve verslaving af te komen. Het geestelijke deel is vaak het lastigste.

Maar de afkickverschijnselen die je kan verwachten zijn vooral psychisch van aard. Denk aan vermoeidheid, neerslachtig zijn, etc.

Moraal van het verhaal is dus eigenlijk: stop gewoon.
Als dat je niet lukt, betekent dat dat het jou alleen niet lukt.

Zoek in dat geval hulp. Dat begint bij je huisarts. Die kan je doorverwijzen naar verslavingszorg.

Je zou ook eens een NA of CA meeting kunnen bezoeken. Het 12-stappen programma is wat mij vandaag de dag nog steeds clean houd. Al had ik een 'kickstart' vanuit de kliniek wel nodig om clean te kunnen worden.

Verslaving is er niet voor niets. Drugs misbruik is slechts een symptoom van de rottigheid die eronder ligt. Gebruiken word dan een oplossing om 'om te gaan' met die rottigheid. Wil je uit de verslaving stappen, zal je dus die rottigheid aan moeten pakken.
Klik om te vergroten...
Super bedankt voor je bericht waardeer het echt heel ergā¤ļøgeeft me rust.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mcrazy zei:
Super bedankt voor je bericht waardeer het echt heel ergā¤ļøgeeft me rust.
Klik om te vergroten...

Graag gedaan! Als je wilt, kan je ons op de hoogte houden over je proces. Er zijn hier best een aantal forumleden die ervaring hebben met verslaving en die weten wat er nodig is om er mee om te gaan.

Take care!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mcrazy zei:
Hallo members,

Ik gebruik nu denk ik 2 maanden coke. Sinds 2 weken gebruik ik het dagelijks. Als ik wil slapen neem ik een quetipine.
Wat is de beste manier om van deze verslaving af te komen? Hoe kan ik de afkickverschijnselen dempen?

Alsjeblieft, iemand die me kan helpen. Ik vind het echt rot...

Liefs,
😘
Klik om te vergroten...
Je bent pas net begonnen. Misschien helpen de praktische dingen nog. Nummer van je dealer verwijderen, stoppen met alcohol, geen contanten op zak hebben, je dealer vragen om je niks merr te brengen. En als het toch niet luktom te stoppen ga dan naar joiw huisarts voor hulp. Hoe langer je door gaat des te ellendiger wordt het allemaal.

Ik heb er 10 jaar aan gezeten en ben nu bijna 2 jaar clean. M’n inbox staat voor je open.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mcrazy zei:
Ik gebruik nu denk ik 2 maanden coke. Sinds 2 weken gebruik ik het dagelijks. Als ik wil slapen neem ik een quetipine.
Klik om te vergroten...
Je gebruikt niet alleen coke, toch? Ik heb je de afgelopen tijd ook over benzodiazepines (oxazepam en diazepam) en opiaten (oxycodon, lean, morfine) gehoord. Hoe staat het daarmee?
P
PinnacleLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is er een bepaalde context waarin je veel gebruikt? (met vrienden, uitgaan, etc.). Mijn ervaring met coke is dat het een super contextafhankelijk middel is dat je vaak spontaan neemt, veelal in een sociale setting. Als je dit soort context wegneemt, ebt het problematische gebruik vaak weg.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pinnacle zei:
Is er een bepaalde context waarin je veel gebruikt? (met vrienden, uitgaan, etc.). Mijn ervaring met coke is dat het een super contextafhankelijk middel is dat je vaak spontaan neemt, veelal in een sociale setting. Als je dit soort context wegneemt, ebt het problematische gebruik vaak weg.
Klik om te vergroten...
Eerst sociaal en nu vooral alleen op de bank... gek he???
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Je gebruikt niet alleen coke, toch? Ik heb je de afgelopen tijd ook over benzodiazepines (oxazepam en diazepam) en opiaten (oxycodon, lean, morfine) gehoord. Hoe staat het daarmee?
Klik om te vergroten...
De benzos gebruik ik zo nodig. Oxy ben ik volledig mee gestopt dat ging zooo fout, dat ik het echt niet meer haal. Ook geen zucht meer naar. Met de alcohol is het ook klaar. Komt hier niet meer binnen (met behulp van m'n vriend). Was in het begin erg moeilijk!!! Maar naar mate ik bleef doorbijten ben ik er vanaf gekomen en dat van 4 jaar structureel wekelijks drinken 🄹. Ook geen zucht meer. Als het er niet is heb ik geen verleiding🄲
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Je gebruikt niet alleen coke, toch? Ik heb je de afgelopen tijd ook over benzodiazepines (oxazepam en diazepam) en opiaten (oxycodon, lean, morfine) gehoord. Hoe staat het daarmee?
Klik om te vergroten...
Dus nu is het alleen coke. Ik drink bij de coke ook niet. Ik drink water en thee lol super weird. Maar het is zo🤣🄲
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mcrazy zei:
Dus nu is het alleen coke. Ik drink bij de coke ook niet. Ik drink water en thee lol super weird. Maar het is zo🤣🄲
Klik om te vergroten...
Tsja, zo te horen zal jouw hoofd altijd op zoek gaan naar iets. Zo gaat dat bij verslaving. Dus tijd om in therapie te gaan.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Lekker fappen op de bank ook?
Klik om te vergroten...
Wat is fappen? Ik drink er geen alcohol meestal gwn thee of water. Lol klinkt zo fakking vaag 🤣🤣
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mcrazy zei:
Wat is fappen? Ik drink er geen alcohol meestal gwn thee of water. Lol klinkt zo fakking vaag 🤣🤣
Klik om te vergroten...
masturberen.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Tsja, zo te horen zal jouw hoofd altijd op zoek gaan naar iets. Zo gaat dat bij verslaving. Dus tijd om in therapie te gaan.
Klik om te vergroten...
Ge
LucidLucy zei:
Graag gedaan! Als je wilt, kan je ons op de hoogte houden over je proces. Er zijn hier best een aantal forumleden die ervaring hebben met verslaving en die weten wat er nodig is om er mee om te gaan.

Take care!
Klik om te vergroten...
Jaaaaa dat doe ik🄲🄲🄹
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
masturberen.
Klik om te vergroten...
Wtf...
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#18
_shikantaza zei:
Tsja, zo te horen zal jouw hoofd altijd op zoek gaan naar iets. Zo gaat dat bij verslaving. Dus tijd om in therapie te gaan.
Klik om te vergroten...
Heb ik al!!! Maar het zegt ook weer dat ik van alles af kan komen. Maaar je hebt gelijk. Als dit niet verder alleen lukt zal ik dit zeker benoemen naar m'n therapeut en verder hulp zoeken. Heb goed advies gekregen hier boven. Ik ga dat navolgen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mcrazy zei:
Oxy ben ik volledig mee gestopt dat ging zooo fout, dat ik het echt niet meer haal. Ook geen zucht meer naar. Met de alcohol is het ook klaar.
Klik om te vergroten...
Okay mooi! Hoe vaak gebruik je benzos? Dagelijks? Op recept?

Ik krijg nu wel het idee @Mcrazy dat je al wel langer dan twee maanden verslaafd bent aan ā€œietsā€. Het gaat steeds om andere middelen, maar wel altijd om iets. Dus ik vraag me af of je hier met een paar tips van een forum vanaf gaat komen. Ik zou toch eens overwegen om het probleem voor te leggen aan je huisarts, want die kan je doorverwijzen naar professionele hulp.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mcrazy zei:
Eerst sociaal en nu vooral alleen op de bank... gek he???
Klik om te vergroten...
Lekker fappen op de bank ook?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."