#1
Lekker fappen op de bank ook?Eerst sociaal en nu vooral alleen op de bank... gek he???
Lekker fappen op de bank ook?Eerst sociaal en nu vooral alleen op de bank... gek he???
Wat je geheim houdt, groeit. Wat je uitspreekt wordt kleiner.
Ja dat laatste snap ik volledig. Dat is waar. Want ben nu gewoon weer bij het begin. De alcohol was gestopt en nu coke...Nice one! Die was ik bijna vergeten. Was net bij een vraag in stap 1 bezig waar ik deze mooi in mee kan nemen.
Ik was daar altijd erg goed in. Vooral niet de hele waarheid vertellen. Dan vond ik in elk geval niet dat ik loog. Ik vond het heerlijk om een beetje gehuld te zijn in wat mysterieus. Zo kon ik heel goed voorkomen dat mensen ècht dichtbij kwamen. Uiteindelijk blijft dat toch een soort kernovertuiging: als men mij echt goed kent (inclusief mijn diepste geheimen), dan hoeven ze niets meer van me te hebben.
Maar even zonder gekheid. De hulpverlening kan je pas helpen als je de hele waarheid vertelt. Eerlijk gezegd, zolang je dat niet doet, ben je zowel jouw eigen tijd als hun tijd door de goot aan het spoelen. Klinkt misschien hard, maar dat is wel mijn ervaring.
Ik kon dit echt even gebruiken, gast. Alsof je het wist.
Ik snap alleen niet hoe je voor jezelf kunt zeggen dat niet vertellen "niet liegen' is. Ik loog altijd over mijn verslavingen. Want geloof me, wat je zegt in dikgedrukt
blijft dat toch een soort kernovertuiging: als men mij echt goed kent (inclusief mijn diepste geheimen), dan hoeven ze niets meer van me te hebben.
ben ik heilig van overtuigd dat dit weer een van de vele drogredenen is die je jezelf hebt wijsgemaakt. Begrijp me niet verkeerd, écht dichtbij iemand komen en iemand dichtbij laten is een van de grootste uitdagingen van je leven, en je zult zelf of zij een andere kiijk hebben op dingen... maar geloof je oprecht dat je vanuit je diepste vezels van je lijf niet oprecht en waardig bent? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat gelooft.
Maar, in alle eerlijkheid, ik denk ook niet dat mensen mij helemaal zullen doorgronden. Maar daar streef ik ook niet naar. Ik handel alleen vanuit de gedachte dat áls mensen dichtbij komen dat het niet zeker is dat ze het niet aan kunnen of willen.
Ik haat coke en wat het met me doet
Damn, wat heb jij vandaag? Je zegt hele rake dingen. Allereerst was ik een beetje overrompeld en ik wilde niet de indruk wekken dat je iets moet dat je jezelf meteen open moet stellen omdat ik dat geloof, dat slaat natuurlijk nergens op, natuurlijk ligt het een stuk genuanceerder.Mwah, die kernovertuiging gaat niet zomaar weg. Dat betekent niet dat ik er niet naar hoef te luisteren en handelen.
Ik heb toevallig eergisteren nog mijn diepste geheim gedeeld met een goede fellow, zeg inmiddels maar beste vriend haha
Wat dit betreft was 'gewoon' uit de kast komen als niet-hetero een stuk eenvoudiger dan over dit stukje van m'n leven praten.
Ik oefen met mensen wèl dichtbij laten komen. Mezelf blootgeven. En dat bevalt me meer dan prima. Op dagelijkse basis ongefilterd wat er in me omgaat aan (zieke) gedachtes en emoties delen. Op meer incidentele basis moeilijkere dingen bespreken. Hoeven niet altijd geheimen te zijn. Kan bijvoorbeeld ook een lastig confronterend gesprek wezen om iemand te wijzen op hun gedrag en wat voor invloed dat heeft op mij.
Kernovertuigingen zijn vaak foutief. Neemt niet weg dat die overtuiging er wel degelijk gewoon is. Maar waar mijn hoofd schreeuwt: ga hier linksaf! Ga ik dan toch maar rechtsaf. Omdat dat uiteindelijk toch beter is.
Dat is toch wel een beetje de kern van herstel voor mij. Hoeveel angst of weerstand ik ook voel. We gaan het gewoon maar aan.
En by the way: ik vind niet vertellen net zo goed liegen. Was dat niet duidelijk uit mijn betoog? Haha
Ach ja sarcasme valt niet van een scherm te lezen. Maar als ik in verleden tijd praat, is het vaak al een gedane zaak voor mij. Wil niet zeggen dat het nooit meer speelt. Ik ben geen heilige.

Mwah, die kernovertuiging gaat niet zomaar weg. Dat betekent niet dat ik er niet naar hoef te luisteren en handelen.
Ik heb toevallig eergisteren nog mijn diepste geheim gedeeld met een goede fellow, zeg inmiddels maar beste vriend haha
Wat dit betreft was 'gewoon' uit de kast komen als niet-hetero een stuk eenvoudiger dan over dit stukje van m'n leven praten.
Ik oefen met mensen wèl dichtbij laten komen. Mezelf blootgeven. En dat bevalt me meer dan prima. Op dagelijkse basis ongefilterd wat er in me omgaat aan (zieke) gedachtes en emoties delen. Op meer incidentele basis moeilijkere dingen bespreken. Hoeven niet altijd geheimen te zijn. Kan bijvoorbeeld ook een lastig confronterend gesprek wezen om iemand te wijzen op hun gedrag en wat voor invloed dat heeft op mij.
Kernovertuigingen zijn vaak foutief. Neemt niet weg dat die overtuiging er wel degelijk gewoon is. Maar waar mijn hoofd schreeuwt: ga hier linksaf! Ga ik dan toch maar rechtsaf. Omdat dat uiteindelijk toch beter is.
Dat is toch wel een beetje de kern van herstel voor mij. Hoeveel angst of weerstand ik ook voel. We gaan het gewoon maar aan.
En by the way: ik vind niet vertellen net zo goed liegen. Was dat niet duidelijk uit mijn betoog? Haha
Ach ja sarcasme valt niet van een scherm te lezen. Maar als ik in verleden tijd praat, is het vaak al een gedane zaak voor mij. Wil niet zeggen dat het nooit meer speelt. Ik ben geen heilige.
Je hebt discipline. Ik heb geen rem. Heb trouwens adhd. Kei verslavingsgevoelig. Slaat nergens op, want zonder ben ik veel gelukkiger.Grappig, ik hou van coke en wat het met me doet, dat is precies de reden dat ik het ff n tijdje niet doe
Inderdaad opmerkelijk, cocaine maakt me arrogant en vijandig, bijna geen enkele stimulant heeft dat effect op mij. Het creert een soort schild van zelfoverschatting. Met coke kan het me niet schelen wat anderen doen of denken. Het pakt datgene wat ik fijn vind aan mezelf, dat ik oprecht geintresseerd ben en luister/hulp probeer te bieden, van mij af.Grappig, ik hou van coke en wat het met me doet, dat is precies de reden dat ik het ff n tijdje niet doe
🤣 je overschat me, ik ga alle situaties waarin ik coke tegenkomen kan uit de weg, zien gebruiken, is gebruikenJe hebt discipline. Ik heb geen rem. Heb trouwens adhd. Kei verslavingsgevoelig. Slaat nergens op, want zonder ben ik veel gelukkiger.
Coke maakt mij helder en relaxt, en een betere praterInderdaad opmerkelijk, cocaine maakt me arrogant en vijandig, bijna geen enkele stimulant heeft dat effect op mij. Het creert een soort schild van zelfoverschatting. Met coke kan het me niet schelen wat anderen doen of denken. Het pakt datgene wat ik fijn vind aan mezelf, dat ik oprecht geintresseerd ben en luister/hulp probeer te bieden, van mij af.
🤣 je overschat me, ik ga alle situaties waarin ik coke tegenkomen kan uit de weg, zien gebruiken, is gebruikenmaar je doet het dan al goed. Je gaat het uit de weg.
Ik ook. Over mezelf. Anderen interesseren me niet meer zo.betere prater
Ja ik snap als je dat normaal niet bent het fijn is. Maar ik ben van mezelf helder, relaxed en een goeie prater. Dus het slaat nergens op dat ik het gebruik. Waarom doe ik dit. Deed het gwn op feesten om wakker te blijven en los te gaan. Ik ben gewoon achterlijk. Een achterlijk wijf.Coke maakt mij helder en relaxt, en een betere prater
Ja, maar McCrazy. Van jezelf steeds schuldig voelen, je bestraffen na middelengebruik, gaat je herstel niet de goede kant op. Je zult leren steeds meer goede en leuke kanten van jezelf te ontdekken. Verder gaat het bij iedereen natuurlijk anders.Ja ik snap als je dat normaal niet bent het fijn is. Maar ik ben van mezelf helder, relaxed en een goeie prater. Dus het slaat nergens op dat ik het gebruik. Waarom doe ik dit. Deed het gwn op feesten om wakker te blijven en los te gaan. Ik ben gewoon achterlijk. Een achterlijk wijf.
Dit doe ik ook, ben even gestopt omdat ik t ook leuk vond om thuis op de bank of in bed te gebruiken, maakt je niet achterlijk verder denk ik.Ja ik snap als je dat normaal niet bent het fijn is. Maar ik ben van mezelf helder, relaxed en een goeie prater. Dus het slaat nergens op dat ik het gebruik. Waarom doe ik dit. Deed het gwn op feesten om wakker te blijven en los te gaan. Ik ben gewoon achterlijk. Een achterlijk wijf.
Das echt kut.Ik ook. Over mezelf. Anderen interesseren me niet meer zo.
Even wat anders, waarom heet ik belezen gebruiker, wat betekend dat.Grappig, ik hou van coke en wat het met me doet, dat is precies de reden dat ik het ff n tijdje niet doe
Zo voelt het wel omg...Dit doe ik ook, ben even gestopt omdat ik t ook leuk vond om thuis op de bank of in bed te gebruiken, maakt je niet achterlijk verder denk ik.
Dat je hier 100 berichten ofzo geplaatst hebtDas echt kut.
Even wat anders, waarom heet ik belezen gebruiker, wat betekend dat.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."