#1
Misschien is het tijd voor een gender button onder usernames.Zeg ik het weer sorry @Torchic 😂
Misschien is het tijd voor een gender button onder usernames.Zeg ik het weer sorry @Torchic 😂
Zal ik doen! Nooit gedacht dat ik actief zou worden op een drugsforum😂.Goedzo! In het begin kan het soms best lastig zijn om het uit te schrijven maar hoe vaker je het doet hoe beter het gaat.
En mocht je vragen hebben stel ze gerust!
Goed plan😂😊Misschien is het tijd voor een gender button onder usernames.![]()
Ik ga in mijn topic dit schema gebruiken er hier noteren misschien dat andere mensen er wat aan hebben.Ben je bekend met G-schema’s?
Bij een G-schema breng je je gedachtes, gevoelens en gedrag in kaart waardoor je patronen en niet-helpend gedrag kan ontdekken. Als je begrijpt waarom je je op een bepaalde manier voelt, waarom je zo denkt en wat het gevolg is van bepaalde gedachten en gedrag, kan je er ook iets aan veranderen.
Het is belangrijk om de gebeurtenis, gedachte, gevoel, gedrag en gevolg van elkaar te onderscheiden.
- Gebeurtenis: Wat is er gebeurd? Beschrijf dit zo feitelijk mogelijk
- Gevoel: Wat voelde ik? (bang, boos, bedroefd, blij, beschaamd)
- Gedachten: Wat waren mijn gedachten? Wat ging er door mijn hoofd? Wat zei ik tegen mezelf?
- Gedrag: Wat deed ik? Hoe reageerde ik?
Gevolg: Welk gevolg had dit?
Dit kun je uitschrijven en zo kun je meer inzicht krijgen in je eigen gedachten en gedrag. Ik had hier eerder nooit zoveel mee en vond het ook onzin maar toen ben ik het toch steeds vaker gaan opschrijven of benoemen en merk dat het wel heel helpend kan zijn!
Ja denk je dat het door de citalopram komt? Xanax werkt voor mij persoonlijk echt goed het zorgt ervoor dat ik minder emoties heb en beter kan ontspannen. Ik hoor zoveel over citalopram dit is de eerste week van de 20mg. Het is gewoon fijn om fie xanax erbij te hebben. Vooral ook voor slaap want slaap vind ik momenteel echt het fijnst in mijn leven als ik niet slaap dan ben ik helemaal niks.Relax, you'll live.
Citalopram blues, die zou over een paar dagen flink moeten minderen, en daar komen je gedachtes nog een keer bovenop.
Niet ongewoon beeld.
Ik zou me niet al te druk maken over die Xanax.
Maar tegen die typische serotonerge onrust doen benzos niet zo veel.
Dat heb je misschien al gemerkt.
Er staan een hoop niet farmacologische tips in dit topic waar je zeker iets mee kan, daar zou ik de voorkeur aan geven.
Omdat je meer problemen creëert (kan creëren)Ik snap het alleen niet wat boeit het als ik ze gewoon blijf nemen en daardoor gewoon minder last heb en daardoor beter functioneer. Ik krijg straks hulp van professionals om ervan af te komen. Ik sta er zelfs open voor om dit in een kliniek te doen dit heb ik ook al voorgesteld aan mijn vriendin. Mag ik dan eig gwn bezoek krijgen?
Ben bepaald niet tegen benzo's maar je bent geen domme jongen dus je weet dat bovenstaande een tricky instelling is.Ik snap het alleen niet wat boeit het als ik ze gewoon blijf nemen en daardoor gewoon minder last heb en daardoor beter functioneer. Ik krijg straks hulp van professionals om ervan af te komen.
Ik snap je maar voor nu is het het beste totdat VNN komt. Het houd mij rustig en lalen mijn gedachtes mij niet overnemen.Omdat je meer problemen creëert (kan creëren)
Het is gewoon een soort van uitstellen plus onderweg extra ellende mee nemen.
Als in nog minder emotiregulatie plus een eventuele verslaving/afkick proces.
Extra ellende is niet nodig he.
Ennn pillen zijn geen oplossing voor problemen natuurlijk.
Misschien dat @Raver iets kan vertellen. (Als hij wil) Ik dacht van hem laats te lezen dat hij had gewild, dat hij hier naar mensen had geluisterd die zo bezig waren over Benzo's. Van kijk nou uit en beter niet omdat......
Hoe langer je ze neemt, des te vervelender de afkick. Al die rust die ‘t je nu geeft moet je terugbetalen als je stopt.Ik snap het alleen niet wat boeit het als ik ze gewoon blijf nemen en daardoor gewoon minder last heb en daardoor beter functioneer. Ik krijg straks hulp van professionals om ervan af te komen. Ik sta er zelfs open voor om dit in een kliniek te doen dit heb ik ook al voorgesteld aan mijn vriendin. Mag ik dan eig gwn bezoek krijgen?
Ja dat is ook het plan om er mee te stoppen als mijn citalopram gestabiliseerd is. Ik zit onder de afgesproken dosering. En ik krijg er hulp bij van de verslavingszorgIk heb 10 jaar lang alprazolam op recept geslikt. Circa 1 a 2 mg per dag. Het werkt fantastisch tegen een diversheid aan klachten, maar het is ook ontzettend verslavend.
Ik denk echter dat het afbouwen na 4 tot 6 weken gebruik in de aanbevolen doseringen (zeker als dit je eerste keer benzo afhankelijkheid is?) wel te doen gaat zijn. Het gaat niet leuk zijn, maar je zult er vrij eenvoudig doorheen komen. Ik zeg dit uit eigen ervaringen en ontwenningen op eigen houtje. Probeer wel echt te stoppen als je citalopram is gestabiliseerd! Hoe langer je blijft gebruiken, ook in lage doseringen, hoe lastiger het zal worden om ermee te stoppen.
Is het straks je eerste keer benzoontwenning? Zo ja, zou ik je geen zorgen maken. Met enige wilskracht gaat het dan gewoon goedkomen!Ja dat is ook het plan om er mee te stoppen als mijn citalopram gestabiliseerd is. Ik zit onder de afgesproken dosering. En ik krijg er hulp bij van de verslavingszorg
Ja is mijn eerste keer. Ben er weleens eerder even vanaf geweest. Alleen toen ik begon met de citalopram vond de huisarts het verstandig om er xanax bij te doen.Is het straks je eerste keer benzoontwenning? Zo ja, zou ik je geen zorgen maken. Met enige wilskracht gaat het dan gewoon goedkomen!
Als je je voorbereid op de ontwenningsverschijnselen en die kunt accepteren, gaat het ontwennen zeker lukken!Ja is mijn eerste keer. Ben er weleens eerder even vanaf geweest. Alleen toen ik begon met de citalopram vond de huisarts het verstandig om er xanax bij te doen.
Als hij stopt na 4 weken die hij heeft afgesproken inderdaad. Hoe langer je eraan zit hoe moeilijker het gaat worden en hoe afhankelijker je ervan raakt. Het lijkt nu een wondermiddel maar alles wat je nu dempt komt uiteindelijk als je stopt veel harder terug. Maar het klopt wel dat als het een eerste ontwenning is dat het makkelijker verloopt maar alsnog niet onderschatten.Als je je voorbereid op de ontwenningsverschijnselen en die kunt accepteren, gaat het ontwennen zeker lukken!
Helemaal eens hiermee!Als hij stopt na 4 weken die hij heeft afgesproken inderdaad. Hoe langer je eraan zit hoe moeilijker het gaat worden en hoe afhankelijker je ervan raakt. Het lijkt nu een wondermiddel maar alles wat je nu dempt komt uiteindelijk als je stopt veel harder terug. Maar het klopt wel dat als het een eerste ontwenning is dat het makkelijker verloopt maar alsnog niet onderschatten.
Heb je het hele topic doorgelezen? Terugkomende situaties met middelen om te verdoven en niet altijd handige combinaties. Maar dat beseft hij zich nu wel denk ik en ik hoop dat hij snel hulp aangeboden krijgt!🤗Helemaal eens hiermee!
Het lijkt er mijn inziens in dit geval op dat de alprazolam precies gebruikt wordt, waarvoor hij bedoeld is.
Ja ik ga het stoppen als de citalopram gestabiliseerd is. Onder begeleiding van VNN en anders maar in een kliniek als het moet!Heb je het hele topic doorgelezen? Terugkomende situaties met middelen om te verdoven en niet altijd handige combinaties. Maar dat beseft hij zich nu wel denk ik en ik hoop dat hij snel hulp aangeboden krijgt!🤗
Ik gebruik zelfs minder als wat ik voorgeschreven krijg.Helemaal eens hiermee!
Het lijkt er mijn inziens in dit geval op dat de alprazolam precies gebruikt wordt, waarvoor hij bedoeld is.
Ja ik ga naar Poh ggz. Maar die kan maar beperkt hulp bieden. Zij heeft mij al doorverwezen naar een S-GGZ instantie maar die hebben een wachttijd van 6maand….Probeer je hier helemaal zelf uit te komen, of ga je naar een psycholoog? Zo niet, zou ik dat wel aanraden. Het is heel moeilijk om zelf je gedachtepatronen te herkennen en te veranderen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."