Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
130 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
trippymeeuw zei:
Zeg ik het weer sorry @Torchic 😂
Klik om te vergroten...
Misschien is het tijd voor een gender button onder usernames. :wink:
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Torchic zei:
Goedzo! In het begin kan het soms best lastig zijn om het uit te schrijven maar hoe vaker je het doet hoe beter het gaat.
En mocht je vragen hebben stel ze gerust!
Klik om te vergroten...
Zal ik doen! Nooit gedacht dat ik actief zou worden op een drugsforum😂.

Merkte gister ook op dat er erg veel irritatie zit aan het feit dat het bodybuilding nu niet meer zo goed gaat ook omdat ik nu andere dingen in mijn leven heb. En dan kijk ik weer terug naar hoe ik vorig jaar in mijn leven stond 7 x per week sporten in voorbereiding voor me fotoshoot in een monster shape. Top mentale gezondheid, als ik daar dan aan terug denk dan baal ik toch ook omdat mensen in mijn omgeving een bepaalde verwachting hebben ze zijn niet anders gewend dat ik daar zo gedreven in ben. En dan baal ik toch als er dan iemand vraagt “hey ben je niet aan het droogtrainen” “hey hoe gaat het met het trainen dan” puur omdat ik vorig jaar zo hard ging en nu gaat het echt kut. Tijdens een training kan ik soms mijn focus er niet eens bijhouden. En voeding had ik vorig jaar ook straks elke dag hetzelfde eten elke dag wegen. Alle eten afwegen, elke dag voldoende eiwitten.
Een vriendin schoonfamilie werk school. Daar zit echt wel wat frustratie en emotie en angst in. Vooral de angst dat mijn lichaam weggaat waar ik al die jaren zo hard heb voor getraind. Ik stond laatst op de weegschaal en toen was ik nog gewoon mooi 74.6kg. Maar ik had al bijna 2week geen stap meer in de gym gezet terwijl ik er normaal nooit weg te slepen was. Toen ik te horen kreeg dat me ouders gingen scheiden ben ik gelijk naar de gym gereden. Het is zo apart hoe het menselijk brein werkt. Wil heel graag weer in goede shape komen in iedergeval weer met regelmaat trainen en zorgen dat ik mijn eiwitten binnen krijg ( 500gr kwark en 90 gr whey) maarja als dit dan niet lukt zorgt het ook weer voor spanning😂
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Misschien is het tijd voor een gender button onder usernames. :wink:
Klik om te vergroten...
Goed plan😂😊
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Torchic zei:
Ben je bekend met G-schema’s?

Bij een G-schema breng je je gedachtes, gevoelens en gedrag in kaart waardoor je patronen en niet-helpend gedrag kan ontdekken. Als je begrijpt waarom je je op een bepaalde manier voelt, waarom je zo denkt en wat het gevolg is van bepaalde gedachten en gedrag, kan je er ook iets aan veranderen.

Het is belangrijk om de gebeurtenis, gedachte, gevoel, gedrag en gevolg van elkaar te onderscheiden.


  • Gebeurtenis: Wat is er gebeurd? Beschrijf dit zo feitelijk mogelijk
  • Gevoel: Wat voelde ik? (bang, boos, bedroefd, blij, beschaamd)
  • Gedachten: Wat waren mijn gedachten? Wat ging er door mijn hoofd? Wat zei ik tegen mezelf?
  • Gedrag: Wat deed ik? Hoe reageerde ik?
  • Gevolg: Welk gevolg had dit?​

Dit kun je uitschrijven en zo kun je meer inzicht krijgen in je eigen gedachten en gedrag. Ik had hier eerder nooit zoveel mee en vond het ook onzin maar toen ben ik het toch steeds vaker gaan opschrijven of benoemen en merk dat het wel heel helpend kan zijn!
Klik om te vergroten...
Ik ga in mijn topic dit schema gebruiken er hier noteren misschien dat andere mensen er wat aan hebben.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Relmuis zei:
Relax, you'll live.
Citalopram blues, die zou over een paar dagen flink moeten minderen, en daar komen je gedachtes nog een keer bovenop.
Niet ongewoon beeld.
Ik zou me niet al te druk maken over die Xanax.
Maar tegen die typische serotonerge onrust doen benzos niet zo veel.
Dat heb je misschien al gemerkt. :smirk:
Er staan een hoop niet farmacologische tips in dit topic waar je zeker iets mee kan, daar zou ik de voorkeur aan geven.
Klik om te vergroten...
Ja denk je dat het door de citalopram komt? Xanax werkt voor mij persoonlijk echt goed het zorgt ervoor dat ik minder emoties heb en beter kan ontspannen. Ik hoor zoveel over citalopram dit is de eerste week van de 20mg. Het is gewoon fijn om fie xanax erbij te hebben. Vooral ook voor slaap want slaap vind ik momenteel echt het fijnst in mijn leven als ik niet slaap dan ben ik helemaal niks.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
trippymeeuw zei:
Ik snap het alleen niet wat boeit het als ik ze gewoon blijf nemen en daardoor gewoon minder last heb en daardoor beter functioneer. Ik krijg straks hulp van professionals om ervan af te komen. Ik sta er zelfs open voor om dit in een kliniek te doen dit heb ik ook al voorgesteld aan mijn vriendin. Mag ik dan eig gwn bezoek krijgen?
Klik om te vergroten...
Omdat je meer problemen creëert (kan creëren)

Het is gewoon een soort van uitstellen plus onderweg extra ellende mee nemen.
Als in nog minder emotiregulatie plus een eventuele verslaving/afkick proces.
Extra ellende is niet nodig he.

Ennn pillen zijn geen oplossing voor problemen natuurlijk.

Misschien dat @Raver iets kan vertellen. (Als hij wil) Ik dacht van hem laats te lezen dat hij had gewild, dat hij hier naar mensen had geluisterd die zo bezig waren over Benzo's. Van kijk nou uit en beter niet omdat......
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
trippymeeuw zei:
Ik snap het alleen niet wat boeit het als ik ze gewoon blijf nemen en daardoor gewoon minder last heb en daardoor beter functioneer. Ik krijg straks hulp van professionals om ervan af te komen.
Klik om te vergroten...
Ben bepaald niet tegen benzo's maar je bent geen domme jongen dus je weet dat bovenstaande een tricky instelling is. :nomouth:
Never underestimate Xanax...
Xanax is een beetje aan z'n eigen succes ten onder gegaan, het werkt soms een beetje te goed.
Ik neem de mensen die het nemen niks kwalijk maar is het is goed om je dit te realiseren.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Omdat je meer problemen creëert (kan creëren)

Het is gewoon een soort van uitstellen plus onderweg extra ellende mee nemen.
Als in nog minder emotiregulatie plus een eventuele verslaving/afkick proces.
Extra ellende is niet nodig he.

Ennn pillen zijn geen oplossing voor problemen natuurlijk.

Misschien dat @Raver iets kan vertellen. (Als hij wil) Ik dacht van hem laats te lezen dat hij had gewild, dat hij hier naar mensen had geluisterd die zo bezig waren over Benzo's. Van kijk nou uit en beter niet omdat......
Klik om te vergroten...
Ik snap je maar voor nu is het het beste totdat VNN komt. Het houd mij rustig en lalen mijn gedachtes mij niet overnemen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Ik snap het alleen niet wat boeit het als ik ze gewoon blijf nemen en daardoor gewoon minder last heb en daardoor beter functioneer. Ik krijg straks hulp van professionals om ervan af te komen. Ik sta er zelfs open voor om dit in een kliniek te doen dit heb ik ook al voorgesteld aan mijn vriendin. Mag ik dan eig gwn bezoek krijgen?
Klik om te vergroten...
Hoe langer je ze neemt, des te vervelender de afkick. Al die rust die ‘t je nu geeft moet je terugbetalen als je stopt.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb 10 jaar lang alprazolam op recept geslikt. Circa 1 a 2 mg per dag. Het werkt fantastisch tegen een diversheid aan klachten, maar het is ook ontzettend verslavend.

Ik denk echter dat het afbouwen na 4 tot 6 weken gebruik in de aanbevolen doseringen (zeker als dit je eerste keer benzo afhankelijkheid is?) wel te doen gaat zijn. Het gaat niet leuk zijn, maar je zult er vrij eenvoudig doorheen komen. Ik zeg dit uit eigen ervaringen en ontwenningen op eigen houtje. Probeer wel echt te stoppen als je citalopram is gestabiliseerd! Hoe langer je blijft gebruiken, ook in lage doseringen, hoe lastiger het zal worden om ermee te stoppen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
RnB_fan zei:
Ik heb 10 jaar lang alprazolam op recept geslikt. Circa 1 a 2 mg per dag. Het werkt fantastisch tegen een diversheid aan klachten, maar het is ook ontzettend verslavend.

Ik denk echter dat het afbouwen na 4 tot 6 weken gebruik in de aanbevolen doseringen (zeker als dit je eerste keer benzo afhankelijkheid is?) wel te doen gaat zijn. Het gaat niet leuk zijn, maar je zult er vrij eenvoudig doorheen komen. Ik zeg dit uit eigen ervaringen en ontwenningen op eigen houtje. Probeer wel echt te stoppen als je citalopram is gestabiliseerd! Hoe langer je blijft gebruiken, ook in lage doseringen, hoe lastiger het zal worden om ermee te stoppen.
Klik om te vergroten...
Ja dat is ook het plan om er mee te stoppen als mijn citalopram gestabiliseerd is. Ik zit onder de afgesproken dosering. En ik krijg er hulp bij van de verslavingszorg
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#12
trippymeeuw zei:
Ja dat is ook het plan om er mee te stoppen als mijn citalopram gestabiliseerd is. Ik zit onder de afgesproken dosering. En ik krijg er hulp bij van de verslavingszorg
Klik om te vergroten...
Is het straks je eerste keer benzoontwenning? Zo ja, zou ik je geen zorgen maken. Met enige wilskracht gaat het dan gewoon goedkomen!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
RnB_fan zei:
Is het straks je eerste keer benzoontwenning? Zo ja, zou ik je geen zorgen maken. Met enige wilskracht gaat het dan gewoon goedkomen!
Klik om te vergroten...
Ja is mijn eerste keer. Ben er weleens eerder even vanaf geweest. Alleen toen ik begon met de citalopram vond de huisarts het verstandig om er xanax bij te doen.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#14
trippymeeuw zei:
Ja is mijn eerste keer. Ben er weleens eerder even vanaf geweest. Alleen toen ik begon met de citalopram vond de huisarts het verstandig om er xanax bij te doen.
Klik om te vergroten...
Als je je voorbereid op de ontwenningsverschijnselen en die kunt accepteren, gaat het ontwennen zeker lukken!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#15
RnB_fan zei:
Als je je voorbereid op de ontwenningsverschijnselen en die kunt accepteren, gaat het ontwennen zeker lukken!
Klik om te vergroten...
Als hij stopt na 4 weken die hij heeft afgesproken inderdaad. Hoe langer je eraan zit hoe moeilijker het gaat worden en hoe afhankelijker je ervan raakt. Het lijkt nu een wondermiddel maar alles wat je nu dempt komt uiteindelijk als je stopt veel harder terug. Maar het klopt wel dat als het een eerste ontwenning is dat het makkelijker verloopt maar alsnog niet onderschatten.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Torchic zei:
Als hij stopt na 4 weken die hij heeft afgesproken inderdaad. Hoe langer je eraan zit hoe moeilijker het gaat worden en hoe afhankelijker je ervan raakt. Het lijkt nu een wondermiddel maar alles wat je nu dempt komt uiteindelijk als je stopt veel harder terug. Maar het klopt wel dat als het een eerste ontwenning is dat het makkelijker verloopt maar alsnog niet onderschatten.
Klik om te vergroten...
Helemaal eens hiermee!

Het lijkt er mijn inziens in dit geval op dat de alprazolam precies gebruikt wordt, waarvoor hij bedoeld is.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#17
RnB_fan zei:
Helemaal eens hiermee!

Het lijkt er mijn inziens in dit geval op dat de alprazolam precies gebruikt wordt, waarvoor hij bedoeld is.
Klik om te vergroten...
Heb je het hele topic doorgelezen? Terugkomende situaties met middelen om te verdoven en niet altijd handige combinaties. Maar dat beseft hij zich nu wel denk ik en ik hoop dat hij snel hulp aangeboden krijgt!🤗
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Torchic zei:
Heb je het hele topic doorgelezen? Terugkomende situaties met middelen om te verdoven en niet altijd handige combinaties. Maar dat beseft hij zich nu wel denk ik en ik hoop dat hij snel hulp aangeboden krijgt!🤗
Klik om te vergroten...
Ja ik ga het stoppen als de citalopram gestabiliseerd is. Onder begeleiding van VNN en anders maar in een kliniek als het moet!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
RnB_fan zei:
Helemaal eens hiermee!

Het lijkt er mijn inziens in dit geval op dat de alprazolam precies gebruikt wordt, waarvoor hij bedoeld is.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik zelfs minder als wat ik voorgeschreven krijg.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
KlaasVaak zei:
Probeer je hier helemaal zelf uit te komen, of ga je naar een psycholoog? Zo niet, zou ik dat wel aanraden. Het is heel moeilijk om zelf je gedachtepatronen te herkennen en te veranderen.
Klik om te vergroten...
Ja ik ga naar Poh ggz. Maar die kan maar beperkt hulp bieden. Zij heeft mij al doorverwezen naar een S-GGZ instantie maar die hebben een wachttijd van 6maand….

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."