Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
129 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Torchic zei:
Dat is dus juist het tegenovergestelde van emotieloos.

Hoe gaat het met het niet gebruiken van thc en alcohol? Lukt het een beetje of is het zwaar?
Klik om te vergroten...
Thc is easy. Alcohol minder makkelijk vooral met de warme dagen. Mijn vriendin en ik vinden het leuk om ergens te eten en dan nemen we vaak cocktails. Dat vind ik wel moeilijk.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mevrouw Pløp zei:
Of omdat je bent begonnen met nieuw werk, veel indrukken hebt opgedaan en lange diensten hebt gedraaid 🤷🏼‍♀️
Klik om te vergroten...
Zou ook nog kunnen vond het wel erg leuk
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
BenzoLiefhebber zei:
Dit ligt echt in je eigen handen... Zij willen je zo snel mogelijk helpen, en alles wat niet hoeft besparen ze. Dus vooral veel aangeven, aansturen wat je wilt bereiken en je niet zomaar over laten lopen want dat kan gebeuren. Ik hoop echt dat je de juiste behandeling kunt vinden, dat is ook mogelijk in een keer.

Geef vooral aan wat je doel is, en ook je volgende doel. Als je bijvoorbeeld aangeeft aan je depressie te willen werken, zal je ook in het verleden moeten. En daarmee beginnen ze eigen zelden. Meestal is het emotie regulatie, anders leren denken ( je negatieve gedachten inzien) en sporten. Misschien komt de depressie voort uit dingen die je hebt meegemaakt, en dan is PTSS het hoofdprobleem i.p.v de depressie. (Dit was als voorbeeld)

Ik stel voor eerst goed onderzoek te doenom te weten wat je nodig hebt , kun je zelf ook al voorbereiden deels, en daarop een plan van aanpak maken. En wat ik aanraad, laat je niet zomaar gezond praten, want als je eenmaal weg bent kun je weer lang wachten. Doe zeker niet te gehaast, want misschien heb je ineens over een tijdje nieuwe ontdekkingen gedaan waar je last van hebt en kun je dat nog aanpakken.

Ikzelf heb meerdere sGGZ geprobeerd, en het verschilt enorm hoe mensen met je werken.
Ik heb helaas wel 2/3 keer te vroeg afgerond, maar ik had destijds al zoveel vooruitgang geboekt dat ik dacht, hier red ik het mee. Niet dus. Je kunt ook in je eigen idee vergissen.
Ik zou zeggen, wees op je hoede laat niet zomaar over je heen lopen en sta open voor alles, al bevalt het niet. Het beste en ik lees graag dit topic. Groetjes
Klik om te vergroten...
Dankje voor je bericht topper. Heb wel erg veel zin in mijn behandeling ben benieuwd wanneer ze contact opnemen heb 0weken wachttijd misschien bel ik morgen zelf even.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zo straks voor het eerst weer sporten ben wel benieuwd hoe het met de kracht is
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#5
trippymeeuw zei:
Thc is easy. Alcohol minder makkelijk vooral met de warme dagen. Mijn vriendin en ik vinden het leuk om ergens te eten en dan nemen we vaak cocktails. Dat vind ik wel moeilijk.
Klik om te vergroten...
Snap ik! Met dit mooie weer is het natuurlijk ook lekker om een drankje te drinken. Maar zoals al vaker benoemd is door meerdere forum leden is het niet verstandig om alcohol te combineren met antidepressiva want dit kan de bijwerkingen verergeren én daarnaast weet je niet of de citalopram zijn werk doet.

Maar ik dacht dat je ook niet meer van plan was om alcohol te nuttigen?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Torchic zei:
Snap ik! Met dit mooie weer is het natuurlijk ook lekker om een drankje te drinken. Maar zoals al vaker benoemd is door meerdere forum leden is het niet verstandig om alcohol te combineren met antidepressiva want dit kan de bijwerkingen verergeren én daarnaast weet je niet of de citalopram zijn werk doet. Maar ik dacht dat je ook niet meer van plan was om alcohol te nuttigen?
Klik om te vergroten...
Klopt dat begrijp ik. Maar het is dan niet echt zuipen wat ik doe. Het is gewoon even een drankje maar ik probeer het niet te doen. Je hebt gelijk hoor maar heb er meer moeite mee als met thc
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
trippymeeuw zei:
Vriendin heeft wel benoemd dat ik vandaag afstandelijk was en dat ze me gedrag vervelend vond.
Klik om te vergroten...
Weet je vriendin dat je het moeilijk vond om naar haar huis te gaan? En alle andere dingen waarmee je bezig bent?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#8
trippymeeuw zei:
Dankje voor je bericht topper. Heb wel erg veel zin in mijn behandeling ben benieuwd wanneer ze contact opnemen heb 0weken wachttijd misschien bel ik morgen zelf even.
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf vandaag gebeld naar sggz waar ik naar verwezen was, en ineens word ik donderdag terug gebeld.

Had van de HA urgentieverklaring, maar hoorde al maanden niets, ik bel eenmaal om re vragen hoe het zit en ineens dit.

Het kan zomaar snel gaan. Wat ik zou zeggen, blijf gemotiveerd om de behandeling goed en sterk in te gaan. Het gaat bloed, zweet en tranen kosten, maar dat komt allemaal ten goede. Geloof me, dingen die je bijvoorbeeld als kind geraakt hebben en vervolgens nooit verwerkt zijn, om dat los te kunnen laten en met iemand te delen, kan zoveel opluchten, is onbeschrijfelijk.

Btw, ik las ergens dat je nu Alprazolam hebt. Wie heeft dit voorgeschreven? Lijkt me nogal snel, van 10mg oxa naar 0.5 xanax. In zo'n korte tijd. Ik zou als ik jou was wel oppassen, maar lees dat je het zelf ook wel weet en doet :wink:

Ik wens je alle succes en ik blijf dit topic volgen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Tijdens depressie lijken veel dingen die normaal relatief makkelijk lijken vaak extreem moeilijk tot onmogelijk om bij te houden.

Imo: beter op de depressie richten: de gevoelens in jezelf verkennen. Dat is primair, daarna worden andere dingen ook weer goed te doen.
Klik om te vergroten...
Dat is zo
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Tijdens depressie lijken veel dingen die normaal relatief makkelijk lijken vaak extreem moeilijk tot onmogelijk om bij te houden.

Imo: beter op de depressie richten: de gevoelens in jezelf verkennen. Dat is primair, daarna worden andere dingen ook weer goed te doen.
Klik om te vergroten...
Ze hebben nog geen officiele diagnose gedaan wat ik heb. Ze hadden gezegd angst/panieksstoornis en een groot jeugtrauma rugzakje en depressie verleden.

Vroeger toen ik klein was was ik ook heel angstig vooral met slapen tot grote frustratie van me ouders. Op vakantie kon ik wel alleen slapen, dus toen hadden ze een tent in me kamer gezet klinkt gek maar had wel gewerkt top idee van de psycholoog toen. En ben heel erg bang voor harde wind buiten maar daar weet ik de oorzaak niet van. @Mindless
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Lang geslapen. Na mijn nachtdienst 1.0mg xanax genomen. Beetje met onrust wakker geworden, gedachtes zoals in het verleden terug gaan en twijfelen of ik dingen wel verteld hebt maar heb dat al verteld dat soort dingen komen continu terug en veroorzaken onrust. Net 0.5mg xanax genomen. Dit was de eerste week van de ophoging naar 20mg. Heb maandag weer een gesprek met de arts vanaf volgende week zit ik 4week op citalopram. Vind het zo irritant dat het verleden nog zoveel onrust oproept
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niet zo lang geleden zei je nog dat je niet meer meer dan 0.5 mg xanax ging nemen?

Onrust is niet erg. Nogmaals: ga ermee zitten, omarm het en loop het lijstje van Torchic door.

Wat wil je morgen met het gesprek met je arts?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
trippymeeuw zei:
Lang geslapen. Na mijn nachtdienst 1.0mg xanax genomen. Beetje met onrust wakker geworden, gedachtes zoals in het verleden terug gaan en twijfelen of ik dingen wel verteld hebt maar heb dat al verteld dat soort dingen komen continu terug en veroorzaken onrust. Net 0.5mg xanax genomen. Dit was de eerste week van de ophoging naar 20mg. Heb maandag weer een gesprek met de arts vanaf volgende week zit ik 4week op citalopram. Vind het zo irritant dat het verleden nog zoveel onrust oproept
Klik om te vergroten...
Ik maak ook maar een inschatting op wat ik hier van je lees, ik ken je natuurlijk niet echt, dus neem het allemaal ook niet persoonlijk op.

Maar het lijkt voor mij dat je teveel naar je verleden kijkt als dat wat je in de weg zit. Wat er in de werkelijkheid van dat verleden bestaat, zijn jouw gedachten en gevoelens nu, op dit moment.

En ik zeg je: als je die blijft zien als een soort obstakels die jou in de weg staan van je leven te leiden, dan blijf je ermee zitten.

Misschien ook al eerder hier gepost:

546954999029dcdf42642c8a0539675c.jpg


Deze gevoelens zijn er niet om jou te irriteren. Het is de kwaal en de genezing in 1. De manier om er "vanaf te komen", is om er niet zo vanaf te willen komen, maar er naar beginnen te luisteren:

Wat zeggen mijn gevoelens mij? Waar leiden ze me heen, als ik er mijn aandacht aan geef? En zoals met alles is ook hier: geduld een schone zaak. Je gaat het snelste, als je rustig aan doet.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Niet zo lang geleden zei je nog dat je niet meer meer dan 0.5 mg xanax ging nemen?

Onrust is niet erg. Nogmaals: ga ermee zitten, omarm het en loop het lijstje van Torchic door.

Wat wil je morgen met het gesprek met je arts?
Klik om te vergroten...
Ik mag officieel 2.0mg xanax per dag hebben
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ik maak ook maar een inschatting op wat ik hier van je lees, ik ken je natuurlijk niet echt, dus neem het allemaal ook niet persoonlijk op.

Maar het lijkt voor mij dat je teveel naar je verleden kijkt als dat wat je in de weg zit. Wat er in de werkelijkheid van dat verleden bestaat, zijn jouw gedachten en gevoelens nu, op dit moment.

En ik zeg je: als je die blijft zien als een soort obstakels die jou in de weg staan van je leven te leiden, dan blijf je ermee zitten.

Misschien ook al eerder hier gepost:

Bekijk bijlage 52259


Deze gevoelens zijn er niet om jou te irriteren. Het is de kwaal en de genezing in 1. De manier om er "vanaf te komen", is om er niet zo vanaf te willen komen, maar er naar beginnen te luisteren:

Wat zeggen mijn gevoelens mij? Waar leiden ze me heen, als ik er mijn aandacht aan geef? En zoals met alles is ook hier: geduld een schone zaak. Je gaat het snelste, als je rustig aan doet.
Klik om te vergroten...
Klopt alleen dit probeer ik al zolang. Dingen opschrijven, het proberen het te formuleren. Ik probeer het te relativeren. Het lijk gewoon alsof het me vast heeft een nooit meer los laat. Het blijft doorgaan de gedachtes en dan komen er gelijk gevoelens een heel zwaar gevoel alsof je een moord hebt gepleegd en er liggen lijken in je tuin zo voel ik mij elke dag. Dan heb je ongeveer een voorbeeld van hoe ik me voel.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Had een poging gedaan om mij af te melden voor werk. Maar ik moet toch heen, dus ik ga gewoon. Zijn maar 3uurtjes. Hoop dat ik binnenkort wat van de citalopram ga merken. Dat het een beetje ingaat spelen op mijn angstgedachtesz
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
trippymeeuw zei:
Ik mag officieel 2.0mg xanax per dag hebben
Klik om te vergroten...
Ik ga weer op mijn handen zitten.

Fijne avond!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
trippymeeuw zei:
Klopt alleen dit probeer ik al zolang. Dingen opschrijven, het proberen het te formuleren. Ik probeer het te relativeren. Het lijk gewoon alsof het me vast heeft een nooit meer los laat. Het blijft doorgaan de gedachtes en dan komen er gelijk gevoelens een heel zwaar gevoel alsof je een moord hebt gepleegd en er liggen lijken in je tuin zo voel ik mij elke dag. Dan heb je ongeveer een voorbeeld van hoe ik me voel.
Klik om te vergroten...
Het is ook een lastig iets. En het is ook niet zo dat je op een dag zoiets hebt van: ik ga het anders zien en dan is het vanaf dan altijd anders. Nee, het is meer: steeds terugkomen naar de basis. Dit zijn diep uitgesleten patronen die eerst doorzien en dan herschreven moeten worden.

Ik zou als ik jou was dit niet zien als iets dat overkomen moet worden, waarna je dan eindelijk vrij zonder die lastige gedachten kunt leven. Dat is wat verdoving eigenlijk doet.

Maar deze gevoelens kunnen je leiden naar inzichten over jezelf en je juist doen laten groeien. Uiteindelijk kan het je verrijken, is wat ik eigenlijk wil zeggen.

Cruciaal is denk ik om je gevoelens niet als je kwelgeesten te zien, maar je helpers. Ze kunnen beide zijn, afhankelijk van je perspectief. En meestal werkt het niet zo dat je perspectief ineens nooit meer je gedachten als kwelgeesten ziet, maar nu heb je dan tenminste elke keer de mogelijkheid weer te denken: nee, het is er om me te helpen.

Het is een vertrouwen dat je opbouwt. Een vertrouwen in jezelf eigenlijk.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Het is ook een lastig iets. En het is ook niet zo dat je op een dag zoiets hebt van: ik ga het anders zien en dan is het vanaf dan altijd anders. Nee, het is meer: steeds terugkomen naar de basis. Dit zijn diep uitgesleten patronen die eerst doorzien en dan herschreven moeten worden.

Ik zou als ik jou was dit niet zien als iets dat overkomen moet worden, waarna je dan eindelijk vrij zonder die lastige gedachten kunt leven. Dat is wat verdoving eigenlijk doet.

Maar deze gevoelens kunnen je leiden naar inzichten over jezelf en je juist doen laten groeien. Uiteindelijk kan het je verrijken, is wat ik eigenlijk wil zeggen.

Cruciaal is denk ik om je gevoelens niet als je kwelgeesten te zien, maar je helpers. Ze kunnen beide zijn, afhankelijk van je perspectief. En meestal werkt het niet zo dat je perspectief ineens nooit meer je gedachten als kwelgeesten ziet, maar nu heb je dan tenminste elke keer de mogelijkheid weer te denken: nee, het is er om me te helpen.

Het is een vertrouwen dat je opbouwt. Een vertrouwen in jezelf eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Ik doe echt mijn best. Ik probeer alles te doen mocht dit mijn hele leven doorgaan ga ik het echt niet volhouden. Voelt alsof ik een moord heb gepleegd. Ik voel me een psychopaat
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Vanochtend met HA gesproken, 30tabs oxazepam 3x daags 10mg gekregen. Vrijdag ophalen, als het over 2week niet beter is dsn moet ik op spreek uur komen om te kijken naar SRRI sertraline

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."