Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
128 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Sommigen zullen dit waarschijnlijk niet begrijpen, maar ik had vaak moeite met de kleinste dingen: een telefoongesprek, een afspraak, even een praatje maken op straat. Dan voelde ik op dat moment dat dat zo snel mogelijk voorbij moest zijn en wou ik snel terug naar mijn eigen huis om weer op te laden.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je er nog versteld van staat hoeveel mensen dit begrijpen 😉

Mindless zei:
Imo gaat het niet om de vorm waarin je iets doet, maar de intentie van waaruit je het doet: doe je iets uit liefde, of doe je iets uit angst. Het is 1 van die 2. Ik ben nu vaak uit liefde alleen om veel tijd met mezelf door te brengen: introvertie: mezelf overpeinzen, het/mijn bestaan contempleren. Genieten van stilte, van alleen met mezelf zijn.

Het kan namelijk ook andersom. Ik heb een vriend die net als mij ook vrij introvert is, maar die vele jaren geleden toen hij op zichzelf ging wonen uit angst juist op zoek naar een vriendin ging. Aan de oppervlakte zou je kunnen denken: hij zocht verbinding en dat is een goed iets. Maar wat het eigenlijk was, was juist een vluchten van zichzelf, van zijn alleen zijn. Tussen relaties mocht geen gat vallen, er moest meteen weer iemand anders komen. Met als eindresultaat nu: een ongelukkige relatie met kinderen waarin hij zich voelt vastzitten. Achteraf zegt hij ook: ik had juist de tijd moeten nemen. Na een break was juist de tijd om te leren alleen te zijn. Dat was op dat moment de liefde optie geweest. Het "verbinding zoeken" kwam op dat moment juist vanuit angst.
Klik om te vergroten...

Hmm ja, ik zou dat ook geen verbinding noemen.

Met verbinding bedoel ik dan connectie maken met die waardevolle mensen om je heen (neus dezelfde kant op). En met deze mensen ongefilterd delen wat er binnen in je omgaat. Dan is het pas echt verbinding omdat het dieper gaat dan oppervlakkige praatjes of schijnbehoeftes opvullen.

Een maat van mij heeft datzelfde geprobeerd en dat is stukgelopen. Nu zit ie weer bij zijn ouders thuis en had ook geen intentie om weg te gaan. Uit angst omdat ie zo slecht alleen kan zijn.

Ik vraag me af of en wanneer dat kwartje ooit nog gaat vallen. Maargoed, dat is zijn eigen weg. Doet me alleen wel pijn om dat zo te zien bij iemand van wie je houdt.

Maar inderdaad het verschil zit 'm wel in de achterliggende intenties waarmee je iets gaat doen. En daar kom je alleen maar achter door goed te voelen naar wat je lichaam je vertelt. Want mijn hoofd kan ik niet altijd van op aan 😂
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Mja isoleren... Voor mij heeft dat woord een wat negatieve bijklank.

Lang is het dat voor mij ook echt geweest op veel momenten: bewust afzonderen. Wat jij eerder zei over angst. Angst om te verbinden met de wereld. Sommigen zullen dit waarschijnlijk niet begrijpen, maar ik had vaak moeite met de kleinste dingen: een telefoongesprek, een afspraak, even een praatje maken op straat. Dan voelde ik op dat moment dat dat zo snel mogelijk voorbij moest zijn en wou ik snel terug naar mijn eigen huis om weer op te laden. In de laatste jaren is dat alles veranderd. Als er iemand gebeld moet worden voor wat voor reden dan ook, dan doe ik dat meteen zonder nadenken. Bij afspraken zit ik daar niet meer van tevoren tegenop te kijken. Ik sta buiten soms een tijd lang te praten met buren, ik zit zelfs op terrasjes in de stad tegenwoordig als ik daar een bekende tegenkom. Al dat is geen probleem meer en geniet ik nu juist zelfs van.
Klik om te vergroten...

100% herkenbaar. Alleen zijn was altijd mijn veilige optie. Maar een heel gevaarlijke omdat mijn hoofd dan op hol slaat en niet of nauwelijks meer relativeert. Daar heb ik echt andere mensen om me heen voor nodig. Van de week nog in de val getrapt door een telefoontje uit te stellen, en het werd daardoor steeds naarder. Toen ik uiteindelijk belde was het een heel fijn en relaxed gesprek. En ik weet dat het zo werkt maar ik blijf er in trappen, en dan laat ik me leiden door angst. Langzaam aan wel steeds minder zolang ik in actie blijf.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Ik denk dat je er nog versteld van staat hoeveel mensen dit begrijpen 😉
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je gelijk hebt.

Het gekke is alleen, toen ik hier nog zoveel last van had, dacht ik altijd dat ik de enige of de ergste hierin was. Natuurlijk wist ik wel dat dit niet zo was, maar het voelde zo. Dan zag ik mensen lopen en nam ik van ze aan: voor hen komen al deze dingen van nature. Terwijl je dat natuurlijk nooit kunt weten.

LucidLucy zei:
Hmm ja, ik zou dat ook geen verbinding noemen.

Met verbinding bedoel ik dan connectie maken met die waardevolle mensen om je heen (neus dezelfde kant op). En met deze mensen ongefilterd delen wat er binnen in je omgaat. Dan is het pas echt verbinding omdat het dieper gaat dan oppervlakkige praatjes of schijnbehoeftes opvullen.
Klik om te vergroten...
Klopt, dat was geen echte verbinding. Al denk ik wel dat hij dacht dat het dat was en dat hij dat (wanhopig) nodig had. Maar dan komt het uit angst dus.

LucidLucy zei:
Een maat van mij heeft datzelfde geprobeerd en dat is stukgelopen. Nu zit ie weer bij zijn ouders thuis en had ook geen intentie om weg te gaan. Uit angst omdat ie zo slecht alleen kan zijn.

Ik vraag me af of en wanneer dat kwartje ooit nog gaat vallen. Maargoed, dat is zijn eigen weg. Doet me alleen wel pijn om dat zo te zien bij iemand van wie je houdt.
Klik om te vergroten...
Lastig is dit hè... Je wilt zo iemand zo graag laten weten dat het echt niet zo moeilijk is en dat het vooral komt van dingen overdenken en dat je gewoon moet beginnen dingen te doen. Maar ik begrijp dat dat over kan komen alsof iemand er te makkelijk over denkt. Maar alsnog denk ik dat het vaak echt zo simpel is: just do it. Begin gewoon met iets. Het beste met iets kleins. Bijvoorbeeld je huis opruimen, of een wandeling maken. En wees dan blij met jezelf dat je iets hebt gedaan waar je tegenop keek. Je kunt op die manier in een flow komen waar je steeds meer capaciteit hebt om grotere uitdagingen aan te gaan. Maar ik begrijp die mindtrap waar je in kunt zitten heel goed. Je angst kan echt verlammend werken als je niet die eerste stap zet. Je hele energie stagneert daardoor en alles lijkt te moeilijk.

Het is heel tragisch dat iemand daardoor eigenlijk gevangen zit in zijn eigen geest en lichaam. Je leeft wel, maar ook weer niet echt.

LucidLucy zei:
Maar inderdaad het verschil zit 'm wel in de achterliggende intenties waarmee je iets gaat doen. En daar kom je alleen maar achter door goed te voelen naar wat je lichaam je vertelt. Want mijn hoofd kan ik niet altijd van op aan 😂
Klik om te vergroten...
Same here!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
[QUOTE="Mindless, post: 1857375, member: 120716"

Maar in de kern, denk ik dat ik wel altijd voornamelijk introvert zal blijven en daar ben ik gelukkig mee. :)
[/QUOTE]

Noot :
Dat is het allerbelangrijkste!
Dat je vrede hebt met jezelf....
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb een terugval gehad en ben eig weer terug in mijn hoofd met angst/spanning. Het ging een week top was eindelijk weer mezelf toen gebeurde er iets wat het gevoel weer terug bracht en nu is het weer terug.

Gebruik nu ook de 3x10mg oxazepam van de huisarts. En heb volgende week een gesprek met de HA over SSRI. Heb daar best zin in en in de eerste 2week ga ik daar nog pammetjes bij nemen om de angst bijwerkingen te dempen. En deze ssri ga ik tot mijn behandeling gebruiken en dan samen met de s-ggz afbouwen. Gebruik geen hasj. Sporten en dergelijk en eten blijf ik gewoon doen ondanks de angst ik wil vechten tegen mijn gedachtes er niet aan toegeven. Ik zit echt in me eigen hoofd en ik trek alles in twijfel haal mezelf continu naar beneden, echt overal over nadenken 24/7 voor 5maand lang.

Ik wil geen oordelende reacties graag. Mijn poh ggz zegt dat ik een ernstige angst/piekerstoornis heb en altijd al wel heb gehad maar dat het nu is uitgelokt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oordelen laten we aan de rechter en aan God over, de rest moet maar denken: oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde!
Wees wel voorzichtig met die pammetjes, je hebt er snel een extra verslaving bij....daar moet je straks ook weer vanaf....
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind het knap en goed dat je momenteel geen hasj rookt. Dat is namelijk echt niet handig met een angst of piekerstoornis. Hou vol en werk aan je herstel!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Oordelen laten we aan de rechter en aan God over, de rest moet maar denken: oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde!
Wees wel voorzichtig met die pammetjes, je hebt er snel een extra verslaving bij....daar moet je straks ook weer vanaf....
Klik om te vergroten...
Ben niet verslaafd aan hasj. Pammetjes kap ik mee na de 2week inwerktijf van ssri
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
Ik vind het knap en goed dat je momenteel geen hasj rookt. Dat is namelijk echt niet handig met een angst of piekerstoornis. Hou vol en werk aan je herstel!
Klik om te vergroten...
Nog 4tabs 10mg oxaze over. Woensdag 09:00 gesprek over ssri’s ik heb er zin in. Ik denk echt dat het mij kan helpen. Wss krijg ik nog benzo’s voor de eerste 2week. Maarja vooral goed luisteren naar de dokter dan heb ik de meeste kans van slagen. Mijn nicht heeft totaal geen angst meer, alleen wel 20kg aangekomen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Vandaag de start van citalopram 10mg. Huisarts heeft voor de eerste 2week wel 3x10mg oxazepam meegegeven. Hoop dat me seksdrive blijft. Want ik heb van mezelf een erg hoge libido. Mocht ik klachten ervaren moest ik contact opnemen.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#11

Focus alleen op vandaag. Dit plaatje hing in de kliniek, als je toen dacht van shit moet nog aantal weken hier blijven dan in het zo zwaar maar als je alleen focus in het hier en nu was het een stuk beter vol te houden.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
7.5uur slaap gepakt zonder iets. Net wel mijn 10mg citalopram gepakt. Vandaag heb ik mijn eerste dienst in de beveiliging een evenement ik moet van 16:00-04:00 werken. En die dag erop moet ik van 17:00-04:00. Wel lang maar ik ben dan verzekerd dat ik goed bezig ben en weer even iets aan het doen ben. Plus het is weer dat je lichaam beweging krijgt en daardoor ook weer goed slaapt.


Hoelang zouden jullie slapen als ik die dienst van 17:00-04:00 heb?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
trippymeeuw zei:
7.5uur slaap gepakt zonder iets. Net wel mijn 10mg citalopram gepakt. Vandaag heb ik mijn eerste dienst in de beveiliging een evenement ik moet van 16:00-04:00 werken. En die dag erop moet ik van 17:00-04:00. Wel lang maar ik ben dan verzekerd dat ik goed bezig ben en weer even iets aan het doen ben. Plus het is weer dat je lichaam beweging krijgt en daardoor ook weer goed slaapt.


Hoelang zouden jullie slapen als ik die dienst van 17:00-04:00 heb?
Klik om te vergroten...
Zorg dat je 8u slaap pakt of in ieder geval zo dicht mogelijk daarbij. Vermoeidheid heeft geen positieve invloed op mentale instabiliteit en angstklachten.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Zorg dat je 8u slaap pakt of in ieder geval zo dicht mogelijk daarbij. Vermoeidheid heeft geen positieve invloed op mentale instabiliteit en angstklachten.
Klik om te vergroten...
Je doelt dan op na die diensten neem ik aan?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
41AD3630-85B6-428C-8F57-9DD0B1AFD0C2.png
Een dagboek +2 nieuwe boeken besteld.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Denk dat ik wel wat emotielozer word, door de medicatie werd net een beetje chagrijnig door een discussie.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Niet met de huisarts gebeld vandaag ivm werk. Maar de HA heeft er toch voorgekozen om mij naar de VNN te verwijzen ipv S-GGZ. De poh ggz zal alles wel doorgekoppeld hebben
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Gister eigenlijk best veel plezier gehad op mijn nieuwe werk. Het was wel intens omdat je sociaal moest zijn. Maar dat ging mij goed af ik ben wel een persoon die snel gemogen word. Alleen op het einde een vechtpartij waar veel geweld bij te pas kwam. Toen ik thuis kwam zat ik nog vol adrenaline kon dus niet direct slapen. Maar uiteindelijk wel 6.3uur slaap gehad. Voel me uitgerust. Vandaag weer van 17:00-04:00.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Weer een 11uurs dienst gedraaid. 24uur gemaakt dit weekend in 2dagen tijd. Vnv wel rustige sfeer, sta nu bekend op dat studentenfeestje als die gozer die die belg neer sloeg😂 kleine pitbull werd ik vandaag genoemd. Lachen man
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Vind het best spannend om de stap te zetten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."