Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
198 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
trippymeeuw zei:
Benzo zit ik nu een week dagelijks pas weer aan daarvoor niet. Heb nu nog voor 10dagen de huisarts heeft dit bepaald he. Ik zelf niet. De huisarts zal er wel verstand van hebben. Na de 2week ssri stop ik met benzo en begin ik met afbouw. Jullie doen net alsof ik alles zonder een arts doe. Het is allemaal volgens de arts. Ik doe geen zelfmedicatie.
Klik om te vergroten...
Het gaat hier vooral om bezorgdheid om jouw welzijn van ervaringsdeskundigen. We proberen jou te behoeden voor ellende die we in soortgelijke situaties hebben meegemaakt. Er zijn zat artsen die onverantwoord voorschrijven. Drie weken is geen ramp maar wel op het randje.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Het gaat hier vooral om bezorgdheid om jouw welzijn van ervaringsdeskundigen. We proberen jou te behoeden van ellende die we in soortgelijke situaties hebben meegemaakt. Er zijn zat artsen die onverantwoord voorschrijven. Drie weken is geen ramp maar wel op het randje.
Klik om te vergroten...
Zou net zeggen, daar stikt het van in NL. Helaas...

Dus het loont denk ik wel om ook altijd zelf onderzoek te doen naast de adviezen van je arts en: luisteren naar ervaringsdeskundigen (ik zeg niet per se: opvolgen, maar luisteren kan tenminste geen kwaad)
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#3
trippymeeuw zei:
Benzo zit ik nu een week dagelijks pas weer aan daarvoor niet. Heb nu nog voor 10dagen de huisarts heeft dit bepaald he. Ik zelf niet. De huisarts zal er wel verstand van hebben. Na de 2week ssri stop ik met benzo en begin ik met afbouw. Jullie doen net alsof ik alles zonder een arts doe. Het is allemaal volgens de arts. Ik doe geen zelfmedicatie.
Klik om te vergroten...
Artsen doen liever aan symptoombestrijding, dan dat ze de echte onderliggende problematiek opsporen/aanpakken. Benzo’s kunnen angsten heel goed onderukken, maar na het stoppen van een relatief korte periode benzo gebruik komen die angsten dubbel zo hard terug.

Naar mijn mening kun je mentale problematiek het beste bestrijden door eerst een periode nuchter te blijven. Daarna aansluitend therapie volgen. Daar zijn heel veel bewezen technieken voor.

Dat is echt knetter hard aan jezelf werken, en jezelf vaak tegenkomen. In een makkelijke oplossing door middel van een tabletje geloof ik niet in. Dat is het zelfde als “ dweilen met de kraan open “

Vaak zijn de dingen die mooi of bijzonder zijn, de dingen waar je hard aan werkt .
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb onlangs een baan gekregen als beveiliger om wat bij te verdienen in de vakantie. Heb al wat uren gekregen sommige diensten zijn wel lang. Heb er een dienst bij zitten van 08:00-22:00. Wat vinden jullie is dit wel een slim idee om te gaan werken? Vind het wel spannend. Maar uiteindelijk zal dit toch wel weer moeten want voor niks gaat de zon op.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ging naar de dokter omdat ik extreem veel last had van krampen in me maag. Hij wou mij pijnstillers voorschrijven.

Ik zei toen nee die wil ik niet ik wil de oorzaak weten. Het lichaam zegt joww er is iets aande hand.

Heb toen een bloedonderzoek geëist en wat bleek.. Mijn B12 was extreem laag.
Paar shots gehad en nu slik ik b12.
Een B12 tekort kan zeer gevaarlijk zijn. Je kan daar o.a ook mentaal slecht door gaan voelen.

Ik heb nu nergens geen last meer van maar als ik naar die kwakzalver had geluisterd was het probleem veel erger geworden.

Misschien een idee (voor iedereen) vraag ook eens om een bloedonderzoek laat alles eens ff na kijken of je misschien ergens een tekort aan hebt.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Vannacht geslapen zonder xanax :) dus gister maar 1x 1.0mg gehad. En had best goed geslapen, heb een mail terug gehad van de zorgbemiddelaar met best positief nieuws. De poh ggz wil mij liever niet doorverwijzen naar de vnn omdat ze het beter vind dat ik goede hulp krijg voor mijn klachten. Hoop de verwijzingen voor deze instellingen snel rond te hebben vandaag het liefst.ECF3D851-F675-4510-96BA-12E0D1EC7567.pngB03A22D3-38EA-4E45-BF8A-49086DE74B78.png
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Nu vanochtend wel 1.0mg xanax gehad. Ben vandaag van plan om te gaan hardlopen en omdat 3x per week te doen en daarnaast 2x naar ze sportschool te gaan. Ik wil weer wat meer een gezondere structuur creëeren qua sport en dagstructuur.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#8
trippymeeuw zei:
De poh ggz wil mij liever niet doorverwijzen naar de vnn omdat ze het beter vind dat ik goede hulp krijg voor mijn klachten.
Klik om te vergroten...
Waarom zou je dat niet bij de vnn kunnen krijgen? Sowieso voor je verslaving maar ook voor je mentale problematiek vaak deels wel.

Je kunt ook twee doorverwijzingen krijgen dus na de GGZ en verslavingszorg.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Torchic zei:
Waarom zou je dat niet bij de vnn kunnen krijgen? Sowieso voor je verslaving maar ook voor je mentale problematiek vaak deels wel.

Je kunt ook twee doorverwijzingen krijgen dus na de GGZ en verslavingszorg.
Klik om te vergroten...
Wil de poh ggz niet doen. Ze vind dat ik beter voor mijn gedrag eerst geholpen kan worden
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ga overigens geen 1.0mg xanax meer nemen overdag ik ga de dosis halveren naar 0.5mg voel me net een zombie. Vannacht zonder geslapen.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#11
trippymeeuw zei:
Wil de poh ggz niet doen. Ze vind dat ik beter voor mijn gedrag eerst geholpen kan worden
Klik om te vergroten...
Het hangt allemaal samen. Als je je laat doorverwijzen na VNN heb je in ieder geval eerder hulp en kun je overbruggen tot aan de GGZ. En de POH besluit niet in z’n eentje of die doorverwijzing er wel of niet komt, dat gaat in samenspraak met jou.

Ben je inmiddels wel eerlijk geweest over je verslaving aan middelen?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Torchic zei:
Het hangt allemaal samen. Als je je laat doorverwijzen na VNN heb je in ieder geval eerder hulp en kun je overbruggen tot aan de GGZ. En de POH besluit niet in z’n eentje of die doorverwijzing er wel of niet komt, dat gaat in samenspraak met jou.

Ben je inmiddels wel eerlijk geweest over je verslaving aan middelen?
Klik om te vergroten...
Heb morgen pas een belafspraak met de huisarts.(dan vertel ik alles over de thc alcohol heb ik niet echt een probleem mee ik hou het meestal bij 2 biertjes) Nou ik heb via de zorgbemiddelaar instellingen gekregen die maar 9 week wachttijd hebben dus ik ga regelen dat ik daar morgen doorverwezen word. Dan heb ik binnen 2week een intake. ik ga ook de vnn voorstellen bij de Huisarts ik wil gewoon doorverwezen bij alle opties en dan zie ik wel wie mij het eerst belt.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Best wel raar ik voel me beter als die 1.0mg xanax uit is gewerkt meer energie. Met 1.0mg xanax voel ik me een zombie ik reageer vet laat of niet. Dus ga sws geen 1.0mg meer nemen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
5085D917-CB53-46F0-B81A-9AC95EA0BBEB.jpeg
Gesprek met poh ggz
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
trippymeeuw zei:
Geen xanax gehad sinds vanochtend. Heb vandaag alleen een glas bier gehad omdat me vriendin me mee had genomen uiteten voor me verjaardag. Vannacht probeer ik weer geen xanax te pakken. En morgen ochtend heb ik een gesprek met de huisarts waarin ik mijn THC en alcohol gebruik ga delen en ik regel de doorverwijzingen. Daarna begint om 16:00 mijn eerste dienst van mijn werk ik moet van 16:00-4:00 s'nachts. Ik denk misschien dat dat ook goede dingen voor mij kan doen. Mijn leven heeft dan weer een invulling en een doel. Nu zit ik de hele dag thuis en zie ik bijna niemand. Ik denk dat ik door te werken en met dingen bezig zijn ook weer uit bepaalde patronen kan komen. Uit onderzoeken is gebleken dat mensen met depressie die blijven werken sneller genezen dan mensne die thuis blijven.

Ik heb ook een aantal doelen gesteld wat ik dagelijks wil gaan doen.

- 3x per week hardlopen 20min
- 1a2x per week full body training in de sportschool
- Weer meer eiwitten eten
- Elke dag 2x15min mediteren (bij opstaan en op bed gaan)
- Elke avond in notities positieve dingen op schrijven van de dag
- Goed bezig zijn met therapie
Klik om te vergroten...
Goede voornemens :)

Eigenlijk een beetje reclame voor mijn topic, maar zet die doelen anders hier:

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Sterkte man :) Het voor altijd stoppen op wilskracht werkt praktisch nooit. Maar op een dag kun je wel gaan inzien: het dient me niet meer. Met name als je de voordelen van nuchter zijn gaat ervaren en steeds meer de nadelen van gebruiken gaat zien. Dan kan er een moment komen: het is genoeg...
drugsforum.nl drugsforum.nl


Dat topic is hiervoor gemaakt. Het werkt echt beter als je op de korte termijn concrete doelen stelt.

Voel je absoluut niet verplicht, maar wat je kunt doen is een tijd range kiezen en daar al je doelen echt concreet in zetten. Dus bijvoorbeeld:

Start datum: 22-06-2023
Eind datum: 29-06-2023

Voornemens:

- Ma, Wo, Vrij 's ochtends 20 min lopen
- Di, Do Full Body training
- Minimaal ** gram extra eiwitten per dag
- 's ochtends en 's avonds 15 minuten meditatie
- 's avonds dagboek bijhouden: positieve gebeurtenissen

Is maar een voorbeeld, maar dan heb je het duidelijk voor jezelf, is de periode behapbaar (volgende week donderdag is in dit voorbeeld het doel, dat is iets dat 'in zicht' is zeg maar, in plaats van gewoon beginnen en zien hoe ver je komt) en daarnaast zet je het ook publiekelijk neer, zodat er een (positieve) druk is om je eraan te houden.

Nogmaals: voel je niet verplicht hè. Is maar een idee.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Geen xanax gehad sinds vanochtend. Heb vandaag alleen een glas bier gehad omdat me vriendin me mee had genomen uiteten voor me verjaardag. Vannacht probeer ik weer geen xanax te pakken. En morgen ochtend heb ik een gesprek met de huisarts waarin ik mijn THC en alcohol gebruik ga delen en ik regel de doorverwijzingen. Daarna begint om 16:00 mijn eerste dienst van mijn werk ik moet van 16:00-4:00 s'nachts. Ik denk misschien dat dat ook goede dingen voor mij kan doen. Mijn leven heeft dan weer een invulling en een doel. Nu zit ik de hele dag thuis en zie ik bijna niemand. Ik denk dat ik door te werken en met dingen bezig zijn ook weer uit bepaalde patronen kan komen. Uit onderzoeken is gebleken dat mensen met depressie die blijven werken sneller genezen dan mensne die thuis blijven.

Ik heb ook een aantal doelen gesteld wat ik dagelijks wil gaan doen.

- 3x per week hardlopen 20min
- 1a2x per week full body training in de sportschool
- Weer meer eiwitten eten
- Elke dag 2x15min mediteren (bij opstaan en op bed gaan)
- Elke avond in notities positieve dingen op schrijven van de dag
- Goed bezig zijn met therapie
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Goede voornemens :)

Eigenlijk een beetje reclame voor mijn topic, maar zet die doelen anders hier:

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Sterkte man :) Het voor altijd stoppen op wilskracht werkt praktisch nooit. Maar op een dag kun je wel gaan inzien: het dient me niet meer. Met name als je de voordelen van nuchter zijn gaat ervaren en steeds meer de nadelen van gebruiken gaat zien. Dan kan er een moment komen: het is genoeg...
drugsforum.nl drugsforum.nl


Dat topic is hiervoor gemaakt. Het werkt echt beter als je op de korte termijn concrete doelen stelt.

Voel je absoluut niet verplicht, maar wat je kunt doen is een tijd range kiezen en daar al je doelen echt concreet in zetten. Dus bijvoorbeeld:

Start datum: 22-06-2023
Eind datum: 29-06-2023

Voornemens:

- Ma, Wo, Vrij 's ochtends 20 min lopen
- Di, Do Full Body training
- Minimaal ** gram extra eiwitten per dag
- 's ochtends en 's avonds 15 minuten meditatie
- 's avonds dagboek bijhouden: positieve gebeurtenissen

Is maar een voorbeeld, maar dan heb je het duidelijk voor jezelf, is de periode behapbaar (volgende week donderdag is in dit voorbeeld het doel, dat is iets dat 'in zicht' is zeg maar, in plaats van gewoon beginnen en zien hoe ver je komt) en daarnaast zet je het ook publiekelijk neer, zodat er een (positieve) druk is om je eraan te houden.

Nogmaals: voel je niet verplicht hè. Is maar een idee.
Klik om te vergroten...
Ik zal er zo eens naar kijken
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#18
trippymeeuw zei:
Geen xanax gehad sinds vanochtend. Heb vandaag alleen een glas bier gehad omdat me vriendin me mee had genomen uiteten voor me verjaardag. Vannacht probeer ik weer geen xanax te pakken.
Klik om te vergroten...
Goede voornemens ben ik allergisch voor, nog erger is doelen stellen.

'Ik mag van mezelf vanochtend/vanavond geen Xanax'
'Ik heb gisterochtend geen Xanax genomen en dat ging goed, probeer ik morgen misschien weer'

De tweede instelling is makkelijker, zeker als het je lukt om er een kick van te maken.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik had vannacht toch iets geks jongens.

Ik had een ziek rare droom het was net echt het was ook mijn eerste lucide droom en ik vond het focking vet. Ik was met nog iemand geen herkenbare persoon die ik ken gewoon een random persoon. En ik zei in die droom tegen die gozer we kunnen alles doen wat we willen want we dromen toch dus niks boeit. Ging ik autorijden heb niet eens een rijbewijs. Gingen we mijn eigen huis leegroven😂😂. Alleen er stonden jongens met vuurwapens voor mijn huis die had ik eerst neergeschoten en ik schreeuwde in mijn droom dus ik vroeg mijn vriendin of ik schreeuwde in de nacht maar was niet zo😂. Toen ben ik naar binnen gegaan, en heb ik mijn eigen huis leeggeroofd. Toen zag ik dat de politie kwam toen kwam ik met het idee om snel de trap op te gaan en door het dakraam te klimmen om zo via de dakgoten weg te komen. En toen werd ik wakker het leek zo tering echt.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Relmuis zei:
Goede voornemens ben ik allergisch voor, nog erger is doelen stellen.

'Ik mag van mezelf vanochtend/vanavond geen Xanax'
'Ik heb gisterochtend geen Xanax genomen en dat ging goed, probeer ik morgen misschien weer'

De tweede instelling is makkelijker, zeker als het je lukt om er een kick van te maken.
Klik om te vergroten...
Ik heb alleen vanochtend vroeg 1.0mg xanax genomen en toen was ik niet te genieten. Heel traag heel emotieloos ongeintresserd de dosis is sws te hoog als ik het moet nemen neem ik de helft. Maar ik neem mezelf voor om niks te nemen. Want toen ik de dag verder verliep en dingen ondernam werd mijn mood ook beter.

Ik denk echt wel dat de citalopram gaat werken. Zoals de huisarts al zei het is een goed teken dat je lichaam er zo sterk op reageert nu moet je absoluut niet stoppen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5556575859...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."