Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
197 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Gaat je lukken man :redheart:

Niet stoppen als het gevoel aanvankelijk juist intenser wordt als je gericht gaat voelen. Dat is normaal en juist een teken dat je goed bezig bent.

"Zeg" er dan tegen dat je er oké mee bent dat dit gevoel dat je nu ervaart hier mogelijk altijd zal blijven en blijf in die openheid. Zie wat er gebeurt.

Dit faken werkt niet. Je acceptatie moet oprecht zijn. Je kunt je hart niet voor de gek houden.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook. Uiteindelijk heelt de tijd alle wonden. Ondanks het gevoel ga ik wel gewoon door met wat ik bezig ben. Ik was gister ook veel in me hoofd bezig toch zonder hasj 10uur geslapen wel met melatonine . Maar sliep echt mega vast. Ik denk dat het uiteindelijk wel minder word.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
trippymeeuw zei:
Zal het doen @Mindless ❤️. Hoe moeilijk het ook is. Mijn poh ggz zegt dat ik het gevoel gewoon moet verdragen en accepteren
Klik om te vergroten...
Gaat je lukken man :redheart:

Niet stoppen als het gevoel aanvankelijk juist intenser wordt als je gericht gaat voelen. Dat is normaal en juist een teken dat je goed bezig bent.

"Zeg" er dan tegen dat je er oké mee bent dat dit gevoel dat je nu ervaart hier mogelijk altijd zal blijven en blijf in die openheid. Zie wat er gebeurt.

Dit faken werkt niet. Je acceptatie moet oprecht zijn. Je kunt je hart niet voor de gek houden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
trippymeeuw zei:
@Mindless Weet jij het verschil tussen s-ggz en b-ggz
Klik om te vergroten...
Nee sorry heb praktisch geen kennis hiervan.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippymeeuw zei:
@Mindless Weet jij het verschil tussen s-ggz en b-ggz
Klik om te vergroten...
Basis GZZ gaat om lichte tot matige problematiek waarvan de verwachting is dat dit in relatief korte tijd kan worden behandeld. Behandeling is klachtgericht.

Specialistische GGZ is voor de behandeling van meer complexe problematiek. Behandeling kan langer duren en meer specialisme vereisen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Basis GZZ gaat om lichte tot matige problematiek waarvan de verwachting is dat dit in relatief korte tijd kan worden behandeld. Behandeling is klachtgericht.

Specialistische GGZ is voor de behandeling van meer complexe problematiek. Behandeling kan langer duren en meer specialisme vereisen.
Klik om te vergroten...
Ik ben wel benieuwd hoe dat is. Heb in mijn kindertijd en leven veel hulpverleners gezien. Ik ben altijd een probleem kind geweest
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb op 20mei een techno feest staan van 00:00-09:00. Ik ga met een vriend die wil een keer xtc proberen. We gaan rond half 6 terug naar huis. Heb zo’n 4 pillen. Ik wil zelf ook wel graag een keer een feestje op mdma. De laatste keer was 7maand terug toen had ik veel te veel gehad. 4pillen. Daar had ik echt veel van geleerd dikke kater de hele week moe. Als ik gewoon erom denk en het laat bij max 1.5pil. Dan heb ik nauwelijks tot geen kater. En als ik het ga doen doe ik echt een klein beetje max 1pil. Om toch niet een hele kater te krijgen. Wil dan eerst de eerste paar uur op het feest nuchter rond lopen om de tijd te verkorten.

Ik snap dat jullie nu zeggen dit moet je niet doen. Maar om nu alles uit de weg te gaan wat ik hiervoor ook leuk vond om te doen. Misschien kom ik wel tot andere inzichten met mdma.
B
BrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
trippymeeuw zei:
Ik ga dit naar de poh ggz benoemen:


ANGST:

Merk gewoon dat ik continu mijn verleden weer terug haal en continu het weer herbeleef ik word erg gek van. En die gedachte maakt mij alleen maar gekker. Vooral de angst dat dit nooit meer weggaat dat maakt mij zo angstig en bang. Vooral het gevoel dat ik mijzelf niet ben en het continu het gevoel hebben dat ik nog steeds in dezelfde situatie zit. Het continu herbeleven het continu in hetzelfde gevoel zitten. Dit speelt vooral heel erg s’avonds op. Dagelijkse dingen gaan mij goed af ben ook goed aan het sporten maar het gevoel blijft terug komen het lijkt mij continu te achter volgen en me straffen. En continu word ik ermee geconfronteerd. Heb er wel eens dan over nagedacht dat ik het niet meer trek en dat ik niet meer wil.
Klik om te vergroten...
Hoi, ik denk dat het zeker goed is als je deze angsten met het ggz gaat bespreken. Ik denk, en dat is puur mijn mening, dat daar een groot punt ligt van het probleem. Ook je behoefte om te gebruiken heeft daar zijn oorsprong. Eerst, neem ik aan, rookte je omdat het lekker en leuk was. Nu rook je om dat gevoel vast te kunnen houden maar ik denk ook dat je weet dat je jezelf daarmee een beetje voor de gek houdt. Om dingen te kunnen verwerken moet je ze aangaan. Hoe vervelend ze ook zijn. Je voelt ze, de emoties die er met mee komen zijn er en dan dek je het af met een roes van de thc. En stopt het weg tot je weer bij je emoties uitkomt en dan begint het weer opnieuw. En dan is de cirkel rond. En zo blijf je het herhalen.

Ik zal eerlijk zijn. Ik heb een angststoornis. Al zolang als ik me kan herinneren zijn 70% van mijn gedachten gericht op bang zijn voor iets. Het heeft er vooral mee te maken hoe ik denk dat "anderen" over me denken. Omdat ik niet zogoed over mezelf denk. Maar goed, het is een lang verhaal.

Ik heb 24 jaar stevig gebloowd. Eerst voor de fun en daarna 5g per dag om rustig te kunnen zijn. De laatste jaren aangevuld met medicatie en de nodige alcohol omdat mijn joint niet meer afdoende was. Ik was 24/7 onder invloed en in paniek. Ik leefde in paniek en ik dacht er nooit mee te kunnen stoppen. Tot een punt dat de enigste logische gedachte die over bleef was dat ik uit dit leven moest. Ik heb ook hulp gezocht. De afkickkliniek en het ggz. Het heeft me veel moeite gekost. Vooral omdat ik vast wou blijven houden aan recreatief gebruik. Wat voormij een fabel was, iets wat niet bestaat.

Wat je schrijft, ik moest het doen om te kunnen slapen. Om te kunnen overleven. Zo voelde het.

Nu maak ik een sprong naar nu. Ik wil je niet ontmoedigen met hoe zwaar het voor mij was. Maar vertellen hoe het nu is.

Ik ben nu bijna 8 jaar gestopt met drinken en 6,5 jaar met blowen. Het heeft even geduurd maar ik ben rustiger dan dat ik ooit onder invloed ben geweest. Ik slaap iedere nacht minimaal 8 tot 9 uur en slaap in binnen minuten. Dat is mijn winst. Inderdaad, ik droom veel en intens realistisch maar ben nuchter als ik wakker wordt en kan ten volste begrijpen dat het een droom was. En geniet er vaak intens van.

Ik leef nog steeds in angst. Mijn angststoornis is nog zeker dagelijks aanwezig maar zonder het gebruik van alcohol en thc heb ik geen last meer van paniek. Ik kan relativeren en begrijpen dat ik het allemaal zelf doe. Dat ik de gene ben die het verleden moet laten rusten en niet bang moet zijn voor de toekomst. Ik mag genieten van het nu. De tranen lopen over mijn wangen als ik het schrijft. Emotioneel raakt het me terwijl mijn ratio moeite heeft om de woorden te geloven.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat als jij het werk er in wilt steken het op den duur beter gaat worden. Het kost tijd. En helaas praat ik over jaren. Blijf er niet voor op de loop. Voor je het weet ben je, ik was 39 toen ik de draai kon maken, heel wat jaren van je leven kwijt door stoned je rust te zoeken.

Ik weet nu dat veel van de heftigheid van mijn emoties lag aan het gebruik van thc. Dat ik er veel last van had omdat mijn hoofd op angst is ingesteld. Dan verwerken je hersens dingen anders dan bij anderen.

En ik hoor je bijna denken, waar blijft het plezier in het leven. Ik ben echt geen heilige. Ik haal het uit dingen waarvan het geen zin heeft om ze dagelijks te gebruiken. Waarmee ik opzoek kan gaan in mezelf naar het hoe en wat van mijn ik. Naar lang oefenen en weten dat het alleen toevoeging is in mijn bestaan. Geen oplossing.

Ik hoop echt dat je er mee verder kunt komen. Ik gun het jouw, en anderen, om rust te kunnen ervaren die uit jezelf komt. En jij, jij bet de gene die dat voor elkaar kan krijgen. Jij bent de gene die kan kiezen om het anders te doen.

En dat is wat het is. Jouw keuze!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Vandaag weer een dag zonder hasj. Zo 5mg melatonine en slapen. Redelijke goede dag gehad vandaag :)
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bril zei:
Hoi, ik denk dat het zeker goed is als je deze angsten met het ggz gaat bespreken. Ik denk, en dat is puur mijn mening, dat daar een groot punt ligt van het probleem. Ook je behoefte om te gebruiken heeft daar zijn oorsprong. Eerst, neem ik aan, rookte je omdat het lekker en leuk was. Nu rook je om dat gevoel vast te kunnen houden maar ik denk ook dat je weet dat je jezelf daarmee een beetje voor de gek houdt. Om dingen te kunnen verwerken moet je ze aangaan. Hoe vervelend ze ook zijn. Je voelt ze, de emoties die er met mee komen zijn er en dan dek je het af met een roes van de thc. En stopt het weg tot je weer bij je emoties uitkomt en dan begint het weer opnieuw. En dan is de cirkel rond. En zo blijf je het herhalen.

Ik zal eerlijk zijn. Ik heb een angststoornis. Al zolang als ik me kan herinneren zijn 70% van mijn gedachten gericht op bang zijn voor iets. Het heeft er vooral mee te maken hoe ik denk dat "anderen" over me denken. Omdat ik niet zogoed over mezelf denk. Maar goed, het is een lang verhaal.

Ik heb 24 jaar stevig gebloowd. Eerst voor de fun en daarna 5g per dag om rustig te kunnen zijn. De laatste jaren aangevuld met medicatie en de nodige alcohol omdat mijn joint niet meer afdoende was. Ik was 24/7 onder invloed en in paniek. Ik leefde in paniek en ik dacht er nooit mee te kunnen stoppen. Tot een punt dat de enigste logische gedachte die over bleef was dat ik uit dit leven moest. Ik heb ook hulp gezocht. De afkickkliniek en het ggz. Het heeft me veel moeite gekost. Vooral omdat ik vast wou blijven houden aan recreatief gebruik. Wat voormij een fabel was, iets wat niet bestaat.

Wat je schrijft, ik moest het doen om te kunnen slapen. Om te kunnen overleven. Zo voelde het.

Nu maak ik een sprong naar nu. Ik wil je niet ontmoedigen met hoe zwaar het voor mij was. Maar vertellen hoe het nu is.

Ik ben nu bijna 8 jaar gestopt met drinken en 6,5 jaar met blowen. Het heeft even geduurd maar ik ben rustiger dan dat ik ooit onder invloed ben geweest. Ik slaap iedere nacht minimaal 8 tot 9 uur en slaap in binnen minuten. Dat is mijn winst. Inderdaad, ik droom veel en intens realistisch maar ben nuchter als ik wakker wordt en kan ten volste begrijpen dat het een droom was. En geniet er vaak intens van.

Ik leef nog steeds in angst. Mijn angststoornis is nog zeker dagelijks aanwezig maar zonder het gebruik van alcohol en thc heb ik geen last meer van paniek. Ik kan relativeren en begrijpen dat ik het allemaal zelf doe. Dat ik de gene ben die het verleden moet laten rusten en niet bang moet zijn voor de toekomst. Ik mag genieten van het nu. De tranen lopen over mijn wangen als ik het schrijft. Emotioneel raakt het me terwijl mijn ratio moeite heeft om de woorden te geloven.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat als jij het werk er in wilt steken het op den duur beter gaat worden. Het kost tijd. En helaas praat ik over jaren. Blijf er niet voor op de loop. Voor je het weet ben je, ik was 39 toen ik de draai kon maken, heel wat jaren van je leven kwijt door stoned je rust te zoeken.

Ik weet nu dat veel van de heftigheid van mijn emoties lag aan het gebruik van thc. Dat ik er veel last van had omdat mijn hoofd op angst is ingesteld. Dan verwerken je hersens dingen anders dan bij anderen.

En ik hoor je bijna denken, waar blijft het plezier in het leven. Ik ben echt geen heilige. Ik haal het uit dingen waarvan het geen zin heeft om ze dagelijks te gebruiken. Waarmee ik opzoek kan gaan in mezelf naar het hoe en wat van mijn ik. Naar lang oefenen en weten dat het alleen toevoeging is in mijn bestaan. Geen oplossing.

Ik hoop echt dat je er mee verder kunt komen. Ik gun het jouw, en anderen, om rust te kunnen ervaren die uit jezelf komt. En jij, jij bet de gene die dat voor elkaar kan krijgen. Jij bent de gene die kan kiezen om het anders te doen.

En dat is wat het is. Jouw keuze!
Klik om te vergroten...
Ik zal dit zo even doorlezen en erop reageren ❤️ thanks voor je openheid je bent een topper❤️ zit nu bij de bingo. Ik rook nog wel voor me plezier. Want ik doe het niet overdags alleen s'avonds om de dag af te sluiten en ik vind de combinatie met thc +gamen en muziek luisteren of videos kijken zo top. Rap muziek komt heel anders aan als je stoned bent.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#10
trippymeeuw zei:
Pffff net met mijn vriendin gepraat.. we gaan uit elkaar. Ik heb uiteindelijk toch nog wat verzwegen en ben daarbij met 4 vrouwen digitaal vreemdgegaan. Na vorige week ben ik weer wat aan het nadenken geweest en toen wist ik dat ik nog wat had achtergehouden. Ik twijfelde om het te vertellen, omdat ik wist dta dit het einde zou ebtekenen. En inderdaad ik was al de hele week vol met spanning en stress en vanfaag was ik heel stil. Ik kon nhet niet meer verzwijgen. Ik ehb het hele maal verkloot wat deze meid voor mij gaf aan liefde gaat niemand mij ooit geven. Godverdomme ik wil dood ik ga vnv een overdosis nemen. Of ik hang mezelf op. Dat is wat io verdien
Klik om te vergroten...
Wat klote man hopelijk doe je geen gekke dingen! Ook al zie je op het moment geen uitweg betekend niet dat het ooit beter kan worden!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De pen is van je zus zei:
Wat klote man hopelijk doe je geen gekke dingen! Ook al zie je op het moment geen uitweg betekend niet dat het ooit beter kan worden!
Klik om te vergroten...
Na vnv ben ik er niet meer
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#12
trippymeeuw zei:
Na vnv ben ik er niet meer
Klik om te vergroten...

Chat | 113 Zelfmoordpreventie

www.113.nl www.113.nl
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kan je me een privé conversatie starten met me als je wilt, ik heb het net geprobeerd maar kan je niet uitnodigen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
A88A8372-4221-4819-93E5-4CABFC3E6C2E.jpeg
Heb al contact gehad via whatsapp met mijn behandelaar waarbij ik een intake heb maandag op 17juli. Voel mij wel fijn bij haar.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#15
wat een nare situatie zit je nu zeg! Snap dat het je allemaal teveel wordt, en even geen uitweg meer ziet. En natuurlijk lijkt diegene de liefste en de leukste meid te zijn, en denk je dat je nooit weer zo’n eentje tegen gaat komen.

Maar dat mag absoluut geen reden zijn om aan zelfmoord te denken. Jou leven kan en mag niet afhankelijk zijn van een relatie, je bent veel meer dan dat!

sterkte de komende tijd 🙏🏻
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik leef nog… net lange gesprekken gehad. De tijd gehad om nog alle dingen te vertellen dit gedaan. Had toch nog wel hoop dat het goed zou komrn. Maar ik lig nu naast haar maar zie het somber in. Morgenochtend is de laatste keer dat ik haar zie, wat word dit lastig. Ik moet binnenkort mijn spullen halen bij haar weg me excuus maken en haar ouders en bedanken. En mijn moeder is net bevriend geraakt met mijn schoonmoeder. Heb mij nog nooit zo kut gevoeld. Wie ben ik eigenlijk? Alles wat ik heb opgebouwd qua persoonlijkheid is weg…
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Nu weggelopen van huis ik ga buiten slapen. Niemand hoeft me te zoeken. Mijn leven is voorbij
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
trippymeeuw zei:
Nu weggelopen van huis ik ga buiten slapen. Niemand hoeft me te zoeken. Mijn leven is voorbij
Klik om te vergroten...
Nee, je relatie is voorbij. Dat doet nu heel veel zeer, maar dat slijt. Tijd om aan jezelf te gaan werken, zodat je in een volgende relatie niet dezelfde fouten maakt als in deze relatie.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
Nee, je relatie is voorbij. Dat doet nu heel veel zeer, maar dat slijt. Tijd om aan jezelf te gaan werken, zodat je in een volgende relatie niet dezelfde fouten maakt als in deze relatie.
Klik om te vergroten...
Het is klaar. Ik kan niet meer. Wiedm de fuck ben ik? Ik wil niet meer bestaan. Wat voor waarde heb ik? Hoop dat niemand me vind strajs
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Omw treinstration

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5455565758...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."