Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
191 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben ook veranderd in/na mijn relatie daarna ben ik nooit meer dezelfde geworden. Toen ik verslaafd werd aan benzo’s ben ik zo geworden.
Ik weet niet waarom ik ben veranderd en ik niet meer de oude ben geworden mijn moeder zegt dit ook
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
AntiBenzo1312 zei:
8k aan het eind van de zomer
Klik om te vergroten...
Daar kan je wel mooi van op vakantie gaan ja.

Wat verdien jij wel niet als je budget voor vakantie 8k is?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Daar kan je wel mooi van op vakantie gaan ja.

Wat verdien jij wel niet als je budget voor vakantie 8k is?
Klik om te vergroten...
Stufi + salaris+ zorgtoeslag+ stagevergoeding= 3k
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#4
AntiBenzo1312 zei:
Ik ben ook veranderd in/na mijn relatie daarna ben ik nooit meer dezelfde geworden. Toen ik verslaafd werd aan benzo’s ben ik zo geworden.
Ik weet niet waarom ik ben veranderd en ik niet meer de oude ben geworden mijn moeder zegt dit ook
Klik om te vergroten...
Wie je bent staat niet vast he. Als je er niet tevreden mee bent kan je veranderen. Dat gaat niet van de een op andere dag en zal veel frustratie opleveren, maar het is mogelijk.

Hou dus niet vast aan een gedachte dat je "verkeerd" bent en voor altijd zo blijft. Kijk naar wie je wilt worden en ga daarnaar leven.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#5
AntiBenzo1312 zei:
Stufi + salaris+ zorgtoeslag+ stagevergoeding= 3k
Klik om te vergroten...
Netto 3k? Dat is niet verkeerd. 👌👌
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
annihilation zei:
Netto 3k? Dat is niet verkeerd. 👌👌
Klik om te vergroten...
Ja maar is puur geluk man dat ik nog stufi enzo krijg. Als ik mijn diploma heb ga ik een eigen zzp bedrijf starten in de zorg. Naast loondienst. Krijg ook nog een schadevergoeding voor de mishandeling op mij vorig zomer voor mijn gebroken pink. Dat loopt nog juristen zijn er mee bezig dus dat zal ook wel nog 1k zijn zoiets
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#7
AntiBenzo1312 zei:
Ja maar is puur geluk man dat ik nog stufi enzo krijg. Als ik mijn diploma heb ga ik een eigen zzp bedrijf starten in de zorg. Naast loondienst. Krijg ook nog een schadevergoeding voor de mishandeling op mij vorig zomer voor mijn gebroken pink. Dat loopt nog juristen zijn er mee bezig dus dat zal ook wel nog 1k zijn zoiets
Klik om te vergroten...
Hoeveel stufi krijg jij wel niet dan? Stagevergoeding is meestal een wassen neus.
Want de zorg loop je nu nog stage dat is niet je baan/salaris?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
AntiBenzo1312 zei:
Ik ben ook veranderd in/na mijn relatie daarna ben ik nooit meer dezelfde geworden. Toen ik verslaafd werd aan benzo’s ben ik zo geworden.
Ik weet niet waarom ik ben veranderd en ik niet meer de oude ben geworden mijn moeder zegt dit ook
Klik om te vergroten...
Dat veranderen is niet zomaar vanzelf gegaan. Dat gebeurt als je ergens (je gevoelens) niet goed doorheen werkt en benzodiazepinen zijn perfect om ergens niet goed doorheen te werken.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
annihilation zei:
Hoeveel stufi krijg jij wel niet dan? Stagevergoeding is meestal een wassen neus.
Want de zorg loop je nu nog stage dat is niet je baan/salaris?
Klik om te vergroten...
Ik loop stage en ik werk daar tegelijk. Ik krijg 730€ aan stufi
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
AntiBenzo1312 zei:
Ik loop stage en ik werk daar tegelijk. Ik krijg 730€ aan stufi
Klik om te vergroten...
730 dat is serieus geld. Toen ik nog naar school ging kreeg ik 70€ ofzo 😂.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
annihilation zei:
730 dat is serieus geld. Toen ik nog naar school ging kreeg ik 70€ ofzo 😂.
Klik om te vergroten...
Ouders verdienen niet zoveel en me pa is gescheiden
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#12
AntiBenzo1312 zei:
Ouders verdienen niet zoveel en me pa is gescheiden
Klik om te vergroten...
Bouw je zo geen enorme studieschuld op?
Als je met dit erbij op 3k uitkomt dan ben je het in principe niet nodig toch?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kan ook nooit normaal door het centrum lopen kom ik een meid tegen die mij vroeger heeft gepest met haar vriendinnen. Kijkt ze me ook nog dom aan. Alleen omdat ik mijn wimpers eruit trok op school door de spanning. Werd ik maar gepest omdat ik er eng uitzag ze weten helemaal niet hoeveel schade ze mij hebben aangedaan het liefst schiet ik hun hartstikke dood. Het doet me meer dan ik dacht. Op 13jarige leeftijd zijn er destijds ook beelden van mij door de hele school gestuurd 1000leerlingen. Dat is ook de reden waarom ik ergens anders een nieuw leven wil starten. Ik heb het gevoel dat al die meiden van die tijd kijken mij nog altijd heel dom en vernederend aan. Ze willen me gewoon vernederen ik word er zo kwaad van
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Waarom zij hun zo ze moeten mij vernederen ik ben er echt een klaar mee de volgende keer zeg ik er wat van en confronteer ik hun
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#15
AntiBenzo1312 zei:
Stufi + salaris+ zorgtoeslag+ stagevergoeding= 3k
Klik om te vergroten...

AntiBenzo1312 zei:
3k is niet mijn vast inkomen ik heb geluk deze maand
Klik om te vergroten...

Ja oké duidelijk had dat dan gewoon gezegd 😅
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
AntiBenzo1312 zei:
De mensen om mij heen hebben een perfect leven.
Klik om te vergroten...
Absoluut niet. Iedereen die dat beweert liegt dat ‘ie barst.

Jouw groei zit hem in het stoppen met jezelf vergelijken met anderen.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn persoonlijke ervaring met THC in het algemeen, of dit nou hasj of wiet is, is dat er eigenlijk amper werkelijk een echte verslaving is (waarschijnlijk triggered dit heel veel mensen). Ik heb het dan ook nooit gebruikt om pijn of iets mentaals te verdoven maar puur voor genot en ontspanning. Mogelijk maakt dat verschil.

Wel heb ik 10 jaar achter elkaar elke dag wiet gerookt (zo'n 1 gram extreem sterke wiet per dag (3 dikke joints per avond) tijdens een 40 uur baan). Als je over een span van een paar maanden afbouwt en dan cold turkey stopt valt het best mee. Het enige wat je echt merkt is dat je dromen vreselijk worden. Zo erg dat je bijna weer wiet/hasj wilt gaan roken om niet elke nacht nachtmerries te krijgen..

Verder merkte ik overdag helemaal niets. Vooral het moment dat je thuiskomt van school/werk en ff wil ontspannen, maar dit niet kan, is het ergste, maar daar ben je best snel overheen naar mijn mening.

Van de verslavingen die ik heb verslagen, is wiet wel de minst impactvolle geweest als ik erover terug denk. Ja, de nachten zijn kut, maar daar blijft het (voor mij) ook wel bij. Het is net als gewoon roken iets wat je moet willen (zeg ik terwijl ik nu een peuk rook). Het is de mindset die je kan laten stoppen. Het zijn niet de (ernstige) lichamelijke gevolgen zoals bij cold turkey opioides (en uiteraard veel meer dingen). of zoals ik zelf heb ervaren met cold turkey amphetamine dat je een week lang op bed ligt door gebrek aan natuurlijke energie (na 5 jaar dagelijks gebruik).

Mijn advies is dan ook, probeer eerst te minderen met blowen. tot je nog "maar" 5 gram in een maand rookt. Als je dan abrupt stopt valt het enorm mee. Als je van 5 gram per dag naar 0 gram per dag gaat is het bijzonder pijnlijk.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ILoveRCs zei:
Ik heb het dan ook nooit gebruikt om pijn of iets mentaals te verdoven
Klik om te vergroten...

ILoveRCs zei:
Wel heb ik 10 jaar achter elkaar elke dag wiet gerookt
Klik om te vergroten...

Beetje vreemd gevoel krijg ik bij je verhaal. Ik denk dat je ook niet helpt met je advies, al bedoel je het goed waarschijnlijk.
Wiet direct stoppen is makkelijker dan langzaam afbouwen.. misschien heb je nicotine verslaving en wiet verslaving niet van elkaar kunnen onderscheiden?
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Beetje vreemd gevoel krijg ik bij je verhaal. Ik denk dat je ook niet helpt met je advies, al bedoel je het goed waarschijnlijk.
Wiet direct stoppen is makkelijker dan langzaam afbouwen.. misschien heb je nicotine verslaving en wiet verslaving niet van elkaar kunnen onderscheiden?
Klik om te vergroten...
Oke, kan ik begrijpen ja. Ja het is zeker goed bedoeld. Voor mij was het iig makkelijker om af te bouwen gezien de vreselijke nachtmerries die ik kreeg toen ik een keer een week op vakantie ging met het vliegtuig en daar geen wiet had. Terwijl toen ik nog maar 5 gram per maand rookte dit veel minder ernstig was. Vandaar dat advies. "misschien heb je nicotine verslaving en wiet verslaving niet van elkaar kunnen onderscheiden?" goeie vraag. ik heb een keer verplicht moeten stoppen met roken voor een operatie en heb hier slechts 3 dagen last van gehad. Daarna was het compleet over. Maar bij stoppen met wiet merkte ik echt dat de nachten kut waren. Dus denk dat daar wel degelijk een verschil in zit.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Absoluut niet. Iedereen die dat beweert liegt dat ‘ie barst.

Jouw groei zit hem in het stoppen met jezelf vergelijken met anderen.
Klik om te vergroten...
En vergelijken met anderen doet vrijwel iedereen en is heel moeilijk te stoppen. Zeker als je nog jong bent. Ik doe het eerlijk gezegd ook nog regelmatig maar kan me er wel snel overheen zetten. Dat zal wel met leeftijd te maken hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4849505152...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."