Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
189 weergaven
18-5-2026
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het lijkt me in ieder geval een telefoontje waard, heel goed dat je dit gaat onderzoeken. Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt, maar als jij je gebruik problematisch vindt, dan is er genoeg aanleiding om met verslavingszorg in zee te gaan. Waarschijnlijk heb je een verwijzing van je huisarts nodig. Die je krijgt op het moment dat jij je gebruik als problematisch ervaart. Maar nogmaals, ik zie dat niet zo duidelijk terug in je verhaal hier.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
CaRRita zei:
Het lijkt me in ieder geval een telefoontje waard, heel goed dat je dit gaat onderzoeken. Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt, maar als jij je gebruik problematisch vindt, dan is er genoeg aanleiding om met verslavingszorg in zee te gaan. Waarschijnlijk heb je een verwijzing van je huisarts nodig. Die je krijgt op het moment dat jij je gebruik als problematisch ervaart. Maar nogmaals, ik zie dat niet zo duidelijk terug in je verhaal hier.
Klik om te vergroten...
Ja ik vind het nog niet problematisch. Maar mijn andere problemen wel
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
10mg melatonine op nu ff wachten tot ik moe word👍🏼
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippymeeuw zei:
Ja ik rook een pijp hasj voor ontspanning en rust. En fun wat ik vind het leuk om in mijn bureaustoel te zitten en dan of muziek te luisteren of te gamen.
Klik om te vergroten...
Daar deed ik het ook voor (maar dan wiet).

Het probleem daarmee is denk ik, dat in vergelijking met dat "alles is leuk gevoel" nuchterheid heel snel aan gaat voelen als saai/flauwtjes. Zelfs al heb je in principe geen of weinig last van iets wanneer je nuchter bent, in vergelijking met wiet voelen dingen wel heel saai aan.

Het is een zaak van nuchterheid leren (her)waarderen denk ik. En als ik eerlijk ben: ik denk niet dat dat gaat lukken op deze manier van af en aan gebruiken. Want zit je niet eigenlijk op de tijden dat je niet high bent uit te kijken naar wanneer je weer wiet kunt/mag doen en alles weer leuker/interessanter is? Nuchterheid krijgt zo nooit de kans om echt gewaardeerd te worden.

Misschien projecteer ik hier teveel.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
trippymeeuw zei:
Ja ik vind het nog niet problematisch. Maar mijn andere problemen wel
Klik om te vergroten...
Voor zover ik op basis van jouw berichten kan lezen, lijkt me jouw gebruik van hasj nog geen probleem. Maar je hebt wel moeilijkheden die je het beste kunt aanpakken i.p.v. ze onder het spreekwoordelijke tapijt te vegen door te veel te blowen.

Ik denk dat je nog op tijd bent om de hasj geen extra probleem te laten worden. Ga er bewust mee om en probeer wat vaker om zonder pijpje hasj een dag af te sluiten. Het is trouwens een goed teken dat je nog naar de sportschool gaat en je school nog serieus neemt.

Het gaat je vast lukken om hasj geen extra probleem te laten worden. Succes!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Daar deed ik het ook voor (maar dan wiet).

Het probleem daarmee is denk ik, dat in vergelijking met dat "alles is leuk gevoel" nuchterheid heel snel aan gaat voelen als saai/flauwtjes. Zelfs al heb je in principe geen of weinig last van iets wanneer je nuchter bent, in vergelijking met wiet voelen dingen wel heel saai aan.

Het is een zaak van nuchterheid leren (her)waarderen denk ik. En als ik eerlijk ben: ik denk niet dat dat gaat lukken op deze manier van af en aan gebruiken. Want zit je niet eigenlijk op de tijden dat je niet high bent uit te kijken naar wanneer je weer wiet kunt/mag doen en alles weer leuker/interessanter is? Nuchterheid krijgt zo nooit de kans om echt gewaardeerd te worden.

Misschien projecteer ik hier teveel.
Klik om te vergroten...
Dat laatste heb ik wel dat ik uitkijk naar het weekend
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je van kleine dingen al paniek ervaart, zou ik zeker geen hasj/wiet of überhaupt geen THC meer nemen. Althans, ik heb dat zelf destijds ondervonden. Iedereen werkt natuurlijk anders
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
BenzoLiefhebber zei:
Als je van kleine dingen al paniek ervaart, zou ik zeker geen hasj/wiet of überhaupt geen THC meer nemen. Althans, ik heb dat zelf destijds ondervonden. Iedereen werkt natuurlijk anders
Klik om te vergroten...
Hasj werkt voor mij top. Maar het doordeweekse gebruik is niet goed. Gewoon lekker in het weekend houden.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het lijkt gek, maar het is heel erg goed dat je hebt kunnen huilen. Fijn dat je zo'n goede vriendin hebt joh. Wees daar zuinig op.
trippymeeuw zei:
Hasj werkt voor mij top. Maar het doordeweekse gebruik is niet goed. Gewoon lekker in het weekend houden.
Klik om te vergroten...
Dus probeer je hieraan te houden. Ook omdat je dat niet alleen met jezelf afspreekt, maar ook met je vriendin.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus zei:
Het lijkt gek, maar het is heel erg goed dat je hebt kunnen huilen. Fijn dat je zo'n goede vriendin hebt joh. Wees daar zuinig op.

Dus probeer je hieraan te houden. Ook omdat je dat niet alleen met jezelf afspreekt, maar ook met je vriendin.
Klik om te vergroten...
Ze had alle recht om weg te gaan. En ik zeg het niet vaak maar dat had ik verdiend ook. Zij verdiend een veel beter persoon dan mij. Ik ben niks ik verdien helemaal niemand. Ik verdien een leven vol met leed.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Had ik maar bromazolam atm
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Heel slecht geslapen, eig gwn niet geslapen. Vriendin die veel slaap geluiden maakt. Ik pak zo een pijpje dan maar knetter stoned slapen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Toch uit snel handelen, een mok warme hasj melk gemaakt met een brokje banana kush hasj weet niet hoeveel. Het was wel heel sterk 1.30min in de magnetron gedaan. Daarna wat koude melk erop en opgedronken. Denk dat ik binnen een half uur kneiter stoned ben. Hoop dan toch nog 7uur te slapen
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#14
trippymeeuw zei:
Toch uit snel handelen, een mok warme hasj melk gemaakt met een brokje banana kush hasj weet niet hoeveel. Het was wel heel sterk 1.30min in de magnetron gedaan. Daarna wat koude melk erop en opgedronken. Denk dat ik binnen een half uur kneiter stoned ben. Hoop dan toch nog 7uur te slapen
Klik om te vergroten...
Je weet dat het nog geen weekend is he..

Je kan niet om elk wissewasje naar je hasj grijpen anders kom je er nooit vanaf.
Eerst ging het om trauma's nu om een vriendin die geluid maakt.

Dat is het gevaar ook van alleen in het weekend gebruiken.
Daar blijft 't eigenlijk nooit bij omdat het altijd binnen handbereik is.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
jackhan zei:
Je weet dat het nog geen weekend is he..

Je kan niet om elk wissewasje naar je hasj grijpen anders kom je er nooit vanaf.
Eerst ging het om trauma's nu om een vriendin die geluid maakt.

Dat is het gevaar ook van alleen in het weekend gebruiken.
Daar blijft 't eigenlijk nooit bij omdat het altijd binnen handbereik is.
Klik om te vergroten...
Tja ik hoop dat ik volgende week op medicatie word gezet
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Was eerder op oxazepam gezet maar dat was terug gezet. Wil misschien wel weer terug naar therapie met medicatie. Gewoon medicatie die mijn hoofd een beetje rustiger houd door de dag heen
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog een verslaving erbij! Top.

Ik zou alleen voor de therapie gaan. Als je met oxazepam therapie gaat volgen krijg je veel minder mee omdat je gedempt word. Bijvoorbeeld tijdens diagnostiek word aangegeven nuchter te blijven heel het traject. Ook EMDR word dit gedaan. Heeft allemaal redenen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
BenzoLiefhebber zei:
Nog een verslaving erbij! Top.

Ik zou alleen voor de therapie gaan. Als je met oxazepam therapie gaat volgen krijg je veel minder mee omdat je gedempt word. Bijvoorbeeld tijdens diagnostiek word aangegeven nuchter te blijven heel het traject. Ook EMDR word dit gedaan. Heeft allemaal redenen.
Klik om te vergroten...
Duurt nog fucking 6maand man tot ik echt in therapie kan bij de s-ggz
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Pffff net met mijn vriendin gepraat.. we gaan uit elkaar. Ik heb uiteindelijk toch nog wat verzwegen en ben daarbij met 4 vrouwen digitaal vreemdgegaan. Na vorige week ben ik weer wat aan het nadenken geweest en toen wist ik dat ik nog wat had achtergehouden. Ik twijfelde om het te vertellen, omdat ik wist dta dit het einde zou ebtekenen. En inderdaad ik was al de hele week vol met spanning en stress en vanfaag was ik heel stil. Ik kon nhet niet meer verzwijgen. Ik ehb het hele maal verkloot wat deze meid voor mij gaf aan liefde gaat niemand mij ooit geven. Godverdomme ik wil dood ik ga vnv een overdosis nemen. Of ik hang mezelf op. Dat is wat io verdien
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#20
trippymeeuw zei:
Pffff net met mijn vriendin gepraat.. we gaan uit elkaar. Ik heb uiteindelijk toch nog wat verzwegen en ben daarbij met 4 vrouwen digitaal vreemdgegaan. Na vorige week ben ik weer wat aan het nadenken geweest en toen wist ik dat ik nog wat had achtergehouden. Ik twijfelde om het te vertellen, omdat ik wist dta dit het einde zou ebtekenen. En inderdaad ik was al de hele week vol met spanning en stress en vanfaag was ik heel stil. Ik kon nhet niet meer verzwijgen. Ik ehb het hele maal verkloot wat deze meid voor mij gaf aan liefde gaat niemand mij ooit geven. Godverdomme ik wil dood ik ga vnv een overdosis nemen. Of ik hang mezelf op. Dat is wat io verdien
Klik om te vergroten...
Wat klote man hopelijk doe je geen gekke dingen! Ook al zie je op het moment geen uitweg betekend niet dat het ooit beter kan worden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4748495051...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."