Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
143 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Goede prioriteitstelling in ieder geval. Zet je goed in voor je herstel, dan kun je op termijn weer lekker bezig 💪. Probeer ‘t toch zo veel mogelijk los te laten de komende tijd.
Klik om te vergroten...
Ja doe ik ook maar het zit me zwaar dat het mij niet eens lukt om 2x te trainen en 500gr kwark plus 90gr whey naar binnen te krijgrn.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Het is ook minder, maar zo te horen zit er dus ook wel waarheid in dat je een stukje identiteit hierin zoekt/vindt? Zoals @dupont al dacht. (denk ik)

Dit komt ook helaas bij het leven: dingen en mensen veranderen, we raken dingen/mensen/vaardigheden/gezondheid/jeugd kwijt. Soms zijn dit hele harde lessen, omdat je soms echt gedwongen wordt iets los te laten. Persoonlijk denk ik dat dit een goed iets is, maar iemand moet dan wel bereid zijn dergelijke lessen te leren. Met als hoofdzaak imo: je bent niet je vorm. Natuurlijk, het blijft wel sucken als je in zeer goede vorm was en dat kwijtraakt.

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Klik om te vergroten...
Ik ben 22jaar oud
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
trippymeeuw zei:
Ja doe ik ook maar het zit me zwaar dat het mij niet eens lukt om 2x te trainen en 500gr kwark plus 90gr whey naar binnen te krijgrn.
Klik om te vergroten...
Komt wel weer. Nu eerst op een wat andere manier met jezelf aan de slag :)
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Lekker jong!

Als jij je nu gewoon goed richt op je mentale welzijn, dan zit je daarna zo weer op je oude fysiek waarschijnlijk!
Klik om te vergroten...
Ja dat denk ik ook wel je hebt muscle memory, plus het is niet dat ik helemaal niet meer sport blijf toch een doel stellen van 2x per week.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Zonet met iemand gepraat van VNN, klonk als een hele aardige vrouw ze belt mij donderdag ochtend weer om een aantal vragen te stellen. En daarna de juiste behandeling te treffen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo te lezen ben je goed bezig @trippymeeuw 😍
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Was gister zo angstig in de avond
Bij een G-schema breng je je gedachtes, gevoelens en gedrag in kaart waardoor je patronen en niet-helpend gedrag kan ontdekken. Als je begrijpt waarom je je op een bepaalde manier voelt, waarom je zo denkt en wat het gevolg is van bepaalde gedachten en gedrag, kan je er ook iets aan veranderen.



Het is belangrijk om de gebeurtenis, gedachte, gevoel, gedrag en gevolg van elkaar te onderscheiden.



  • Gebeurtenis: Ik was met mijn vriendin een film aan het kijken dat ging over moordenaars en verkrachters die persoon had 5 mensen vermoord en zijn nicht van 6maand verkracht. Dat laatste was een trigger voor mij. Ik zat dus in 18+ telegram groepen waar normale porno werd gedeeld en daar mastubeerde ik mij soms op maar heel soms kwam er ook kinderporno er tussen door uiteraard werd dat snel verwijderd maar dat staat nog steeds brandend op mijn netvlies. Ook zat ik destijds weleens op het deepweb te surfen daar was soms porno te vinden waar je normaal voor moest betalen ook door drukte ik op een verkeerde link en zag ik weer gruwelijke beelden.
  • Gevoel: Ik voel mij vies schuldig en een monster
  • Gedachten: Ben ik niet net zo als hun? Ben ik een pedofiel? Ik weet dat dit allemaal niet klopt maar toch dit zijn gedachtes die door mijn hoofd spoken en mij bang maakte
  • Gedrag: ik reageerde er gister erg angstig op
  • Gevolg: dat ik uiteindelijk 1.5mg xanax had gepakt en een shotje berenburg alcohol heb gedronken

    Dit kun je uitschrijven en zo kun je meer inzicht krijgen in je eigen gedachten en gedrag. Ik had hier eerder nooit zoveel mee en vond het ook onzin maar toen ben ik het toch steeds vaker gaan opschrijven of benoemen en merk dat het wel heel helpend kan zijn!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
trippymeeuw zei:
Was gister zo angstig in de avond
Bij een G-schema breng je je gedachtes, gevoelens en gedrag in kaart waardoor je patronen en niet-helpend gedrag kan ontdekken. Als je begrijpt waarom je je op een bepaalde manier voelt, waarom je zo denkt en wat het gevolg is van bepaalde gedachten en gedrag, kan je er ook iets aan veranderen.



Het is belangrijk om de gebeurtenis, gedachte, gevoel, gedrag en gevolg van elkaar te onderscheiden.



  • Gebeurtenis: Ik was met mijn vriendin een film aan het kijken dat ging over moordenaars en verkrachters die persoon had 5 mensen vermoord en zijn nicht van 6maand verkracht. Dat laatste was een trigger voor mij. Ik zat dus in 18+ telegram groepen waar normale porno werd gedeeld en daar mastubeerde ik mij soms op maar heel soms kwam er ook kinderporno er tussen door uiteraard werd dat snel verwijderd maar dat staat nog steeds brandend op mijn netvlies. Ook zat ik destijds weleens op het deepweb te surfen daar was soms porno te vinden waar je normaal voor moest betalen ook door drukte ik op een verkeerde link en zag ik weer gruwelijke beelden.
  • Gevoel: Ik voel mij vies schuldig en een monster
  • Gedachten: Ben ik niet net zo als hun? Ben ik een pedofiel? Ik weet dat dit allemaal niet klopt maar toch dit zijn gedachtes die door mijn hoofd spoken en mij bang maakte
  • Gedrag: ik reageerde er gister erg angstig op
  • Gevolg: dat ik uiteindelijk 1.5mg xanax had gepakt en een shotje berenburg alcohol heb gedronken

    Dit kun je uitschrijven en zo kun je meer inzicht krijgen in je eigen gedachten en gedrag. Ik had hier eerder nooit zoveel mee en vond het ook onzin maar toen ben ik het toch steeds vaker gaan opschrijven of benoemen en merk dat het wel heel helpend kan zijn!
Klik om te vergroten...

Goed om zo inzicht te krijgen. Ik ben wel benieuwd. Had je ook iets anders kunnen doen dan het gevolg dat er nu staat?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Ik zit erg met deze gedachte :(😢
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het je goed zou doen om hierover ook fysiek met mensen te praten. Mijn ervaring is dat boodschappen dan gewoon beter en intenser binnenkomen. Je krijgt dan namelijk ook geluid (intonatie) en lichaamstaal mee. Het is gewoon krachtiger dan wat tekst op een schermpje.

Je hebt het gezien en gedaan. Daar kan je niets aan veranderen. Maar je hebt ook de boel gelijk verwijdert, erkent dat het iets is wat gewoon echt niet kan en je hebt volgens mij ook geen intentie om het ooit weer te doen.

Wat mij betreft ga je er dan toch prima mee om!

Maar ik denk dat het je goed zal doen dit ook fysiek van mensen te horen. Hetzij van je therapeut(e) straks. Hetzij van lotgenoten of andere vertrouwelingen.

Mensen denken en doen nu soms eenmaal zieke dingen. Dat wil niet zeggen dat ze een ziek persoon of in- en in slecht zijn. Zeker niet als je spijt hebt en je voorkomt dat je dezelfde fout nog eens begaat.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
leuk weetje :
escitalopram en citalopram zijn 2 verschillende versies van 1 medicijn , wist ik zelf ook niet

misschien ooit weer eens denken aan medicatie om de scherpe kanten van het leven iets in te dammen

Citalopram en escitalopram zijn beide antidepressiva en nauw met elkaar verbonden. Escitalopram is het zuivere S-enantiomeer, vandaar de naam, "es-citalopram". Citalopram is een racemisch mengsel, een mix van S- en R-enantiomeren.

Escitalopram heeft een kortere halfwaardetijd en wordt meer voorgeschreven bij de behandeling van algemene angststoornissen. Er zijn sterke aanwijzingen dat dit medicijn effectiever is bij de behandeling van depressie. Waar hierbij de optimale dosis 10 mg per dag is, is die voor Citalopram 20 mg.
Klik om te vergroten...
Als het maar werkt😊
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Ik denk dat het je goed zou doen om hierover ook fysiek met mensen te praten. Mijn ervaring is dat boodschappen dan gewoon beter en intenser binnenkomen. Je krijgt dan namelijk ook geluid (intonatie) en lichaamstaal mee. Het is gewoon krachtiger dan wat tekst op een schermpje.

Je hebt het gezien en gedaan. Daar kan je niets aan veranderen. Maar je hebt ook de boel gelijk verwijdert, erkent dat het iets is wat gewoon echt niet kan en je hebt volgens mij ook geen intentie om het ooit weer te doen.

Wat mij betreft ga je er dan toch prima mee om!

Maar ik denk dat het je goed zal doen dit ook fysiek van mensen te horen. Hetzij van je therapeut(e) straks. Hetzij van lotgenoten of andere vertrouwelingen.

Mensen denken en doen nu soms eenmaal zieke dingen. Dat wil niet zeggen dat ze een ziek persoon of in- en in slecht zijn. Zeker niet als je spijt hebt en je voorkomt dat je dezelfde fout nog eens begaat.
Klik om te vergroten...
Ik ga sowieso alles vertellen aan de therapeute binnenkort. Je hebt gelijk het was thrill seeking
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Ik denk dat het je goed zou doen om hierover ook fysiek met mensen te praten. Mijn ervaring is dat boodschappen dan gewoon beter en intenser binnenkomen. Je krijgt dan namelijk ook geluid (intonatie) en lichaamstaal mee. Het is gewoon krachtiger dan wat tekst op een schermpje.

Je hebt het gezien en gedaan. Daar kan je niets aan veranderen. Maar je hebt ook de boel gelijk verwijdert, erkent dat het iets is wat gewoon echt niet kan en je hebt volgens mij ook geen intentie om het ooit weer te doen.

Wat mij betreft ga je er dan toch prima mee om!

Maar ik denk dat het je goed zal doen dit ook fysiek van mensen te horen. Hetzij van je therapeut(e) straks. Hetzij van lotgenoten of andere vertrouwelingen.

Mensen denken en doen nu soms eenmaal zieke dingen. Dat wil niet zeggen dat ze een ziek persoon of in- en in slecht zijn. Zeker niet als je spijt hebt en je voorkomt dat je dezelfde fout nog eens begaat.
Klik om te vergroten...
Voel me momenteel eigenlijk een beetje in paniek. Word over 13min opgehaald voor werk. En ik ben nu bijna in staat om er nog 1.0mg xanax erbij te nemen. Ik heb allerlei gedachtes wat voor viespeuk ik wel niet ben dit dat. En mijn vriendin weet dat ik die beelden heb gezien ik heb dat weleens verteld dat ik daarmee zit en toen zei ja daar heb je zelf voorgekozen. Alleen ze weet niet dat van die -16 video waar ik het op heb gedaan en totale afschuw voor heb. Moet ik dit vertellen of niet? Dit zal voor haar weer stress geven en paniek terwijl er eigenlijk niet veel aan de hand is HELPPPP… heb ook totaal geen eetlust
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
gewoon over alles eerlijk zijn, mensen waarderen het echt als je eerlijk bent
en ook eerlijk vertellen wat je erover denkt en het niet meer zal gebeuren

je kan dit zonder je xanax daar geloof ik in :redheart:
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
gewoon over alles eerlijk zijn, mensen waarderen het echt als je eerlijk bent
en ook eerlijk vertellen wat je erover denkt en het niet meer zal gebeuren

je kan dit zonder je xanax daar geloof ik in :redheart:
Klik om te vergroten...
Ja maar dat over die video van -16 ga ik niet vertellen heb mijn vriendin al genoeg aangedaan. Ze weet al dat ik die videos heb gezien hoef niet perse in details te gaan. Ze weet al dat ik die videos heb gezien. Dus inprincipe ben ik eerlijk geweest toch??
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
je bent in ieder geval eerlijk dat doet lang niet iedereen in een relatie/verkering/band
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
je bent in ieder geval eerlijk dat doet lang niet iedereen in een relatie/verkering/band
Klik om te vergroten...
Ja ik ben dan eerlijk geweest toch? Lijkt me ook dat iedereen weleens filmpjes heeft gezien die je eig niet moest zien. Heb wel al 1.0mg xanax genomen hoor. Een uurtje geleden. Mijn hoofd maakt me helemaal gek dan en die zegt dan je bent een viespeuk een pedofiel en viezerik. En dan voel ik mezelf vies en dan walg ik van mezelf. Heb vandaag ook nog helemaal niks gegeten.. nu omw naar de dienst van 9.5uur geen eten mee genomen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
niks gegeten en dan xanax :openmouth:

ik zou echt proberen te eten al is het brinta/drinkontbijt oid
Klik om te vergroten...
Heb ik gister ook gedaan hoor. Ik ben al weg, ben echt in tweestrijd om toch die detail te vertellen. Maar is eig totaal niet nodig om nog meer onrust te veroorzaken. Want ik heb het verteld dat ik heb gezien maar als ik die details ga vertellen veroorzaak ik verdriet en gaat ze echt weg. Echt kut dit ben echt in paniek
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Kan iemand helpen 😶
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
mijn mening wees open en eerlijk over alles , mocht je het later een keer vertellen, of ze het te weten komt , vind ze het denk ik nog erger
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als ik je berichten hier zo lees vraag ik me af wat je eigenlijk wil bereiken. Je ondermijnt jezelf op alle fronten. Misschien kan je eens opschrijven voor je zelf wat jij nou echt wil. Dus niet voor je vriendin of je ouders of je school of je hulpverleners. Maar wat jij als individu wil met het leven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."