Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
136 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
Wat wil je bereiken over een jaar of 4? Wat lijkt je leuk als baan? Wil je kinderen, wil je in de buurt van je familie wonen, en dergelijke vragen? Probeer je op de één of andere manier je leven aan te passen, zodat je ergens naartoe paddelt? Ik weet ook niet wat er mis kan zijn, maar je lijkt overgevoelig en ik denk dat je misschien een beetje in cirkels draait?
Maar kan gewoon teveel adrenaline door je lichaam gaan en daardoor kom je niet tot rust. Dan is sporten top, juiste voeding, ritme, lief zijn voor je vriendin, yoga en meditatie, lezen en schrijven, studeren en oppassen met verdovende middelen.
Je komt er wel, maar je depressie raak je niet kwijt, als je niet knokt voor een mooie toekomst waarschijnlijk.
Groetjes aan je lieve vriendin!
Klik om te vergroten...
Ik wil graag settlen met mijn vriendin na dit.
Ik ben gehandicapten begeleider mbo4 in opleiding laatste jaar. Alleen die stage is tijdelijk gestopt omdat school er lucht van kreeg dat ik medicijnen gebruikte om gevoel en gedachtes te bedrukken. Toen heeft school gezegd dat ik niet voor de bewoners kon zorgen momenteel en dat ik tijd voor mezelf nodig had.

Ik draai inderdaad in cirkels afgelopen 3week ging het wel weer beter ik sporte gewoon weer 4x per week ik at best goed dagelijks. Toen kregen we een discussie waardoor ik veel ging nadenken en toen kwam ik op iets wat ik was vergeten te vertellen en toen was de stress en paniek weer terug in mijn lijf op volle sterkte. En toen ik dat vertelde gebeurde het trauma natuurlijk weer opnieuw. Toen ben ik snachts naar het spoor gelopen. Ik probeer nu veel te mediteren en echt alleen in het weekend thc te gebruiken. En ik probeer veel te wandelen. Alleen afgelopen dagen krijg ik gewoon geen voeding binnen honger gevoel is 0. Heb vsndaag alleen een mexicano broodjes op. Ik wil zo even kijken voor een goed boek om te lezen over mijn problematiek.
Ja klopt ik ben heel erg overgevoelig ik kan weinig tot niks hebben. Een kleine verandering kan al leiden tot spanning. Ik probeer nu gewoon alles te bespreken met mijn vrienden zodra ik met iets zit ipv opkroppen. Dat was onze afspraak, om gelijk alles te zeggen maakt niet uit wat.

Hoop stiekem op weer een recept van de huisarts zodat me hoofd even rustig kan worden en de adrenaline weer een beetje weg kan gaan.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Probeer zoveel mogelijk routine qua slaaptijden voor komende periode. En THC niet overdrijven, maar ook niet teveel probleem van maken. Misschien is indica hash veel beter voor je dan een Sativa Wiet.
Lekker sporten en dagelijks opschrijven wat je kunt doen om naar je droom toekomst te werken. (Ik neem aan, oa activiteiten die je overgevoeligheid verminderen, zoals meditatie, slaaptijden, wegwerken van knelpunten, ...)

Lijkt me een mooie baan trouwens, gehandicapten begeleiding, zeker omdat je nu ook deel gehandicapt bent en even hulp nodig hebt om weer anderen te kunnen ondersteunen.

Take it easy, de dood komt wel, probeer nog even wat moois te maken van je leventje.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#3
trippymeeuw zei:
Ja ik zit nu bij de poh ggz. De eerste paar weken had ik een recept van 3x10mg oxazepam dagelijks. Toen was ik aardig chill alleen me geheugen was een beetje slecht. Alleen daar moest ik vanaf. Daarna ging het weer een tijdje goed totdat ik weer wat herinnerende wat ik niet verteld toen begon het weer opnieuw.

De Poh ggz heeft mij op de wachtrij gezet bij een s-ggz instelling hier in de buurt. Maar dat duurt 52week. Ik vind dat echt kloten ik heb NU hulp nodig niet over 52week. Dus ik ga vragen of ze mij ergens anders wil inschrijven met spoed waar ik snel aan de beurt kan zijn. Ik ga morgen ook de boel overdrijven zodat ik hulp krijg.
Klik om te vergroten...
Ik verplaats het gesprek even na je eigen topic om spam te voorkomen.

Ik heb je verhaal regelmatig gevolgd, goed dat je van de oxazepam af bent want dat is absoluut geen oplossing. Was dat maar zo, dan was alles snel op te lossen haha.

De weg naar daadwerkelijke hulp binnen de GGZ is echt een drama en vooral als het gaat om een doorverwijzing na de specialistische zorg. Misschien is het zelfs slimmer om eerst een doorverwijzing te doen na de basis GGZ (wachtlijsten zijn over het algemeen korter) dus dan ben je sneller binnen. En mocht dat niet voldoende zijn kan vanuit daar een verwijzing gemaakt worden na de specialistische GGZ. Ik weet natuurlijk niet alle ins en outs van jouw problematiek maar vaak is dat wel de ‘normale’ gang van zaken over het algemeen.

In ieder geval lees ik vaak dat je bezig bent met helpende dingen zoals bijvoorbeeld wandelen, mindfullness etc dus daar mag je trots op zijn!🙌🏻
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
Probeer zoveel mogelijk routine qua slaaptijden voor komende periode. En THC niet overdrijven, maar ook niet teveel probleem van maken. Misschien is indica hash veel beter voor je dan een Sativa Wiet.
Lekker sporten en dagelijks opschrijven wat je kunt doen om naar je droom toekomst te werken. (In neem aan, oa activiteiten die je overgevoeligheid verminderen, zoals meditatie, slaaptijden, wegwerken van knelpunten, ...)

Lijkt me een mooie baan trouwens, gehandicapten begeleiding, zeker omdat je nu ook deel gehandicapt bent en even hulp nodig hebt om weer anderen te kunnen ondersteunen.

Take it easy, de dood komt wel, probeer nog even wat moois te maken van je leventje.
Klik om te vergroten...
Ja alleen die dingen lukte mij niet de afgelopen dagen.

Ja slaaproutine wat is een goede slaaproutine? Ik heb al spanning zeg maar om goed te slapen. Maar als het lukt wil ik ook zo lang mogelijk blijven slapen dat is wel een probleem. Ik blijf dan echt wel 10-12uur lang slapen.
En hoe bedoel je thc niet overdrijven? Ik slaap er echt goed van. En word uitgerust wakker en ik blijf dromen. Alleen heb afgesproken met mijn vriendin dat ik alleen in het weekend thc gebruik. Ook omdat zij het niet zo leuk vind als ik stoned ben. Omdat ik dan niet echt een goed gesprek kan voeren en dingen niet meer goed begrijp.

Klopt het is leuk werk en ik heb een leuke stage. Ik houd nog altijd contact, alleen ik hoop binnenkort weer 1dagje per week te mogen helpen. Om toch weer wat meer invulling te geven in mijn leven. Want ik doe nu eig niks meer. Ben alleen maar thuis of bij me vriendin. En dan kan ik wel gaan wandelen of gaan sporten maar dat is hooguit 90min
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Torchic zei:
Ik verplaats het gesprek even na je eigen topic om spam te voorkomen.

Ik heb je verhaal regelmatig gevolgd, goed dat je van de oxazepam af bent want dat is absoluut geen oplossing. Was dat maar zo, dan was alles snel op te lossen haha.

De weg naar daadwerkelijke hulp binnen de GGZ is echt een drama en vooral als het gaat om een doorverwijzing na de specialistische zorg. Misschien is het zelfs slimmer om eerst een doorverwijzing te doen na de basis GGZ (wachtlijsten zijn over het algemeen korter) dus dan ben je sneller binnen. En mocht dat niet voldoende zijn kan vanuit daar een verwijzing gemaakt worden na de specialistische GGZ. Ik weet natuurlijk niet alle ins en outs van jouw problematiek maar vaak is dat wel de ‘normale’ gang van zaken over het algemeen.

In ieder geval lees ik vaak dat je bezig bent met helpende dingen zoals bijvoorbeeld wandelen, mindfullness etc dus daar mag je trots op zijn!🙌🏻
Klik om te vergroten...
Ja ik ben al een keer bij een basis ggz geweest. Alleen mijn poh ggz zei tegen mij dat ik nu maar eens naar een s-ggz moest omdat ik zoveel heb meegemaakt in mijn leven. En ze zei dat ik daar echt hulp voor moet krijgen. Dus ik ga morgen gewoon ervoor zorgen dat ik zsm hulp krijg.
Want ik vind de poh ggz ook niet echt meer helpen. Ze geeft oefeningen mee maar verder helpt het niet echt het is meer een overbrugging naar de ggz toe
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#6
trippymeeuw zei:
Ja ik ben al een keer bij een basis ggz geweest. Alleen mijn poh ggz zei tegen mij dat ik nu maar eens naar een s-ggz moest omdat ik zoveel heb meegemaakt in mijn leven. En ze zei dat ik daar echt hulp voor moet krijgen. Dus ik ga morgen gewoon ervoor zorgen dat ik zsm hulp krijg.
Want ik vind de poh ggz ook niet echt meer helpen. Ze geeft oefeningen mee maar verder helpt het niet echt het is meer een overbrugging naar de ggz toe
Klik om te vergroten...
Soms kun je ook in aanmerking komen voor wachtlijstbemiddeling en kan je zorgverzekering kijken of er in andere GGZ instellingen een kortere wachtlijst is. Maar het kan zijn dat die instellingen dan niet in de buurt zijn van je woonplaats dus of dat handig is is een vraag die je jezelf moet stellen.

Er bestaan ook vrijgevestigde psychologen dus misschien is dat ook nog iets om je in te verdiepen? Daar zijn de wachtlijsten over het algemeen korter.

En wie weet kan de huisarts spoed zetten achter je verwijzing maar dat word weinig gedaan.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Thc niet overdrijven, is oa niet hele dagen te gebruiken. Want al slaap je goed, de dag erna blijft je lichaam deels verdoofd, deels gestrest en kan het bijdragen aan depressieve gevoelens en niet kunnen stoppen met doordraaien.
En pijpje banana-kush is denk ik veel minder problematisch als Amnesia Haze bijvoorbeeld (voor die rusteloosheid)
En dan dat slaapritme.. meer proberen dagelijks op hetzelfde moment in bed te duiken en ongeveer hetzelfde moment opstaan. Duurt wel even voordat je echt in ritme zit, maar mij is het gelukt denk ik. Tussen 23h en 24h lig ik in bed en val snel in slaap ondertussen. En tussen 7 en 8h ben ik redelijk uitgerust met mijn dagboekje op de bank.
En ik laat mezelf niet langer dan 60 minuten slapen overdag.

Maar ik heb verder ook nog ongeveer die problemen die jij lijkt te hebben, maar als ik goed oppas met caffeïne, gaat het redelijk. Nu net paar dagen met vakantie geweest en iets meer caffeïne gehad en dan slaan de hersenen wel wat op hol.. en bij mij is er een soort van stress op de buik. (Gelukkig niet die stress op de borstkast, die ik van thc kreeg)
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Torchic zei:
Soms kun je ook in aanmerking komen voor wachtlijstbemiddeling en kan je zorgverzekering kijken of er in andere GGZ instellingen een kortere wachtlijst is. Maar het kan zijn dat die instellingen dan niet in de buurt zijn van je woonplaats dus of dat handig is is een vraag die je jezelf moet stellen.

Er bestaan ook vrijgevestigde psychologen dus misschien is dat ook nog iets om je in te verdiepen? Daar zijn de wachtlijsten over het algemeen korter.

En wie weet kan de huisarts spoed zetten achter je verwijzing maar dat word weinig gedaan.
Klik om te vergroten...
Ik heb bij een basis ggz gezeten bij een onderneemster. Maar inderdaad de poh ggz heeft nu alleen gekeken naar instanties in de buurt dus wil even kijken naar verder weg ik kan met het OV. En heb het er echt voor over. Denk dat ik met een EMDR sessie echt ga breken. + gesprekstherapie
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Manu76 zei:
Thc niet overdrijven, is oa niet hele dagen te gebruiken. Want al slaap je goed, de dag erna blijft je lichaam deels verdoofd, deels gestrest en kan het bijdragen aan depressieve gevoelens en niet kunnen stoppen met doordraaien.
En pijpje banana-kush is denk ik veel minder problematisch als Amnesia Haze bijvoorbeeld (voor die rusteloosheid)
En dan dat slaapritme.. meer proberen dagelijks op hetzelfde moment in bed te duiken en ongeveer hetzelfde moment opstaan. Duurt wel even voordat je echt in ritme zit, maar mij is het gelukt denk ik. Tussen 23h en 24h lig ik in bed en val snel in slaap ondertussen. En tussen 7 en 8h ben ik redelijk uitgerust met mijn dagboekje op de bank.
En ik laat mezelf niet langer dan 60 minuten slapen overdag.

Maar ik heb verder ook nog ongeveer die problemen die jij lijkt te hebben, maar als ik goed oppas met caffeïne, gaat het redelijk. Nu net paar dagen met vakantie geweest en iets meer caffeïne gehad en dan slaan de hersenen wel wat op hol.. en bij mij is er een soort van stress op de buik. (Gelukkig niet die stress op de borstkast, die ik van thc kreeg)
Klik om te vergroten...
Ik lig nu meestal tussen 1en 2 op bed om te slapen. En word rond 11/12 wakker
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Thc niet overdrijven, is oa niet hele dagen te gebruiken. Want al slaap je goed, de dag erna blijft je lichaam deels verdoofd, deels gestrest en kan het bijdragen aan depressieve gevoelens en niet kunnen stoppen met doordraaien.
En pijpje banana-kush is denk ik veel minder problematisch als Amnesia Haze bijvoorbeeld (voor die rusteloosheid)
En dan dat slaapritme.. meer proberen dagelijks op hetzelfde moment in bed te duiken en ongeveer hetzelfde moment opstaan. Duurt wel even voordat je echt in ritme zit, maar mij is het gelukt denk ik. Tussen 23h en 24h lig ik in bed en val snel in slaap ondertussen. En tussen 7 en 8h ben ik redelijk uitgerust met mijn dagboekje op de bank.
En ik laat mezelf niet langer dan 60 minuten slapen overdag.

Maar ik heb verder ook nog ongeveer die problemen die jij lijkt te hebben, maar als ik goed oppas met caffeïne, gaat het redelijk. Nu net paar dagen met vakantie geweest en iets meer caffeïne gehad en dan slaan de hersenen wel wat op hol.. en bij mij is er een soort van stress op de buik. (Gelukkig niet die stress op de borstkast, die ik van thc kreeg)
Klik om te vergroten...
morgen krijg ik mijn edibles 300mg zakje sample binnen. Heb het gratis opgestuurd gekregen. Ben wel benieuwd maar wil het niet doordeweeks gebruiken. En ik heb zaterdag nacht een technofeest. Een vriend is helemaal hyped omdat het zen 1e keer xtc is. En wil dat niet voor hem verpesten, heb zelf natuurlijk ook zin in xtc maar ik weet dat dit niet het beste is. Ik ga niet met de insteek heen om het te gebruiken en mocht het gebeuren gebruik ik er maximaal 1 pil. (Normaal gebruik ik veeeel meer) en heb skip je dip in huis voor in geval dat.

Vorige keer had ik xtc vermeden en was ik maar gaan drinken. Ik weet nog niet zo goed wat ik daar ga doen. Misschien iets wat minder op de sero recepters werken
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
trippymeeuw zei:
morgen krijg ik mijn edibles 300mg zakje sample binnen. Heb het gratis opgestuurd gekregen. Ben wel benieuwd maar wil het niet doordeweeks gebruiken. En ik heb zaterdag nacht een technofeest. Een vriend is helemaal hyped omdat het zen 1e keer xtc is. En wil dat niet voor hem verpesten, heb zelf natuurlijk ook zin in xtc maar ik weet dat dit niet het beste is. Ik ga niet met de insteek heen om het te gebruiken en mocht het gebeuren gebruik ik er maximaal 1 pil. (Normaal gebruik ik veeeel meer) en heb skip je dip in huis voor in geval dat.

Vorige keer had ik xtc vermeden en was ik maar gaan drinken. Ik weet nog niet zo goed wat ik daar ga doen. Misschien iets wat minder op de sero recepters werken
Klik om te vergroten...
Enjoy, je bent nog jong en kunt veel aan en ritme is op jouw leeftijd veel minder belangrijk als voor mij nu.. Maar een XTC feestje kan zeker bijdragen aan depressie en angststoornissen en die vriend van jouw niet in de steek willen laten, terwijl die het nog nooit gedaan heeft... Klopt niets van, je kunt hem beter uitleggen, dat dergelijke middelen alleen gebruikt moeten worden, als je sterk in je schoenen staat.. en dat doe jij niet echt deze tijd.. Maar, vooral doen, wat je niet kunt laten :wink:
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
trippymeeuw zei:
Ik wil iedereen bedanken, dat iedereen zo betrokken is in mijn topic. Mag ook gezegd worden :). Als ik me vaak kut voel keer ik even terug naar DF.
Klik om te vergroten...
En daar ben je ook hartstikke welkom!❤️
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Enjoy, je bent nog jong en kunt veel aan en ritme is op jouw leeftijd veel minder belangrijk als voor mij nu.. Maar een XTC feestje kan zeker bijdragen aan depressie en angststoornissen en die vriend van jouw niet in de steek willen laten, terwijl die het nog nooit gedaan heeft... Klopt niets van, je kunt hem beter uitleggen, dat dergelijke middelen alleen gebruikt moeten worden, als je sterk in je schoenen staat.. en dat doe jij niet echt deze tijd.. Maar, vooral doen, wat je niet kunt laten :wink:
Klik om te vergroten...
Ja ik heb wel zin in een technofeestje. Alleen die dip wil ik eig niet. Daarom heb ik skipjedip gehaald en wil ik echt mijn dosering echt tot het minimale beperken als ik het ga doen. Mijn strategie gaat zijn dat ik sws de eerste paar uur nuchter op dat feest sta.
Maar ik zat er ook over na te denken om aan de speed te gaan (heb ik nog nooit gedaan). Maar omdat dat niet zo bind aan je serotonine. Denk ik.. correct me if I am wrong.

Maar OT als ik mij die dag echt niet goed erbij voel dan doe ik het niet
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
speed : 1684182353722.png
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
omg wat een emoties om dit allemaal mee te lezen in dit topic denken aan zelfmoord einde relatie heftige dingen allemaal
ik bewonder wel dat je toch doorzet en nog onder ons bent :)
Klik om te vergroten...
We zijn nog bij elkaar. Hebben afspraken gemaakt, dat we vanaf nu eerlijk zijn. En dat ik gelijk zeg wat er in mijn hoofd afspeelt. En zodra ik toch meer herinner weer dan moet ik dat gelijk zeggen en niet opkroppen.

Had zelf echt verwacht dat dit klaar was. Maar ze blijft nog steeds ik heb echt respect voor haar ondanks wat er is gebeurd en mijn mentale stand blijft ze toch. Hoop dat ze ook blijft als ik weer terugval of een dag vol stress heb. Want ik heb gewoon hulp nodig. En ik moet de emoties accepteren en gewoon aangaan. En erna luisteren emoties en pijnlijke gedachtes zijn er niks voor niks. Ik denk dat dat ze gehoord willen worden omdat ze pijn doen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik had nog niet alles gelezen sorry maar dacht reaggeer alvast 😑, 👍
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
speed : Bekijk bijlage 51233
Klik om te vergroten...
Dat heeft dus ook geen zin😂. Of ik houd het bij alcohol of een geminimaliseerde dosis mdma. Alleen ik ken mezelf als ik die mdma voel dan is de beest los. En dan snuif ik alles op. Thc edibles is ook nog een optie.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
ik had nog niet alles gelezen sorry maar dacht reaggeer alvast 😑, 👍
Klik om te vergroten...
Welkom💪🏼❤️ fijn om te zien dat er veel mensen komen
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ben nog steeds angstig hoor om haar kwijt te raken, en zij mij ook. We hebben daar beide dezelfde angst in. Zij is bang dat ik het niet meer trek. En ik ben bang dat zij het niet meer trekt als ik het lastig heb
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Vind het best spannend om de stap te zetten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."