Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
177 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het knap en goed dat je momenteel geen hasj rookt. Dat is namelijk echt niet handig met een angst of piekerstoornis. Hou vol en werk aan je herstel!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Oordelen laten we aan de rechter en aan God over, de rest moet maar denken: oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde!
Wees wel voorzichtig met die pammetjes, je hebt er snel een extra verslaving bij....daar moet je straks ook weer vanaf....
Klik om te vergroten...
Ben niet verslaafd aan hasj. Pammetjes kap ik mee na de 2week inwerktijf van ssri
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Ik vind het knap en goed dat je momenteel geen hasj rookt. Dat is namelijk echt niet handig met een angst of piekerstoornis. Hou vol en werk aan je herstel!
Klik om te vergroten...
Nog 4tabs 10mg oxaze over. Woensdag 09:00 gesprek over ssri’s ik heb er zin in. Ik denk echt dat het mij kan helpen. Wss krijg ik nog benzo’s voor de eerste 2week. Maarja vooral goed luisteren naar de dokter dan heb ik de meeste kans van slagen. Mijn nicht heeft totaal geen angst meer, alleen wel 20kg aangekomen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Vandaag de start van citalopram 10mg. Huisarts heeft voor de eerste 2week wel 3x10mg oxazepam meegegeven. Hoop dat me seksdrive blijft. Want ik heb van mezelf een erg hoge libido. Mocht ik klachten ervaren moest ik contact opnemen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
trippymeeuw zei:
Vandaag de start van citalopram 10mg. Huisarts heeft voor de eerste 2week wel 3x10mg oxazepam meegegeven. Hoop dat me seksdrive blijft. Want ik heb van mezelf een erg hoge libido. Mocht ik klachten ervaren moest ik contact opnemen.
Klik om te vergroten...
Het is hier al een paar keer gezegd - Benzo's niet langer dan 2 weken nemen. Je zit er al een tijdje aan. Langer nemen ga je spijt van krijgen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
Het is hier al een paar keer gezegd - Benzo's niet langer dan 2 weken nemen. Je zit er al een tijdje aan. Langer nemen ga je spijt van krijgen.
Klik om te vergroten...
Benzo zit ik nu een week dagelijks pas weer aan daarvoor niet. Heb nu nog voor 10dagen de huisarts heeft dit bepaald he. Ik zelf niet. De huisarts zal er wel verstand van hebben. Na de 2week ssri stop ik met benzo en begin ik met afbouw. Jullie doen net alsof ik alles zonder een arts doe. Het is allemaal volgens de arts. Ik doe geen zelfmedicatie.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
trippymeeuw zei:
Benzo zit ik nu een week dagelijks pas weer aan daarvoor niet. Heb nu nog voor 10dagen de huisarts heeft dit bepaald he. Ik zelf niet. De huisarts zal er wel verstand van hebben. Na de 2week ssri stop ik met benzo en begin ik met afbouw. Jullie doen net alsof ik alles zonder een arts doe. Het is allemaal volgens de arts. Ik doe geen zelfmedicatie.
Klik om te vergroten...
Het gaat hier vooral om bezorgdheid om jouw welzijn van ervaringsdeskundigen. We proberen jou te behoeden voor ellende die we in soortgelijke situaties hebben meegemaakt. Er zijn zat artsen die onverantwoord voorschrijven. Drie weken is geen ramp maar wel op het randje.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
Het gaat hier vooral om bezorgdheid om jouw welzijn van ervaringsdeskundigen. We proberen jou te behoeden van ellende die we in soortgelijke situaties hebben meegemaakt. Er zijn zat artsen die onverantwoord voorschrijven. Drie weken is geen ramp maar wel op het randje.
Klik om te vergroten...
Zou net zeggen, daar stikt het van in NL. Helaas...

Dus het loont denk ik wel om ook altijd zelf onderzoek te doen naast de adviezen van je arts en: luisteren naar ervaringsdeskundigen (ik zeg niet per se: opvolgen, maar luisteren kan tenminste geen kwaad)
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Benzo zit ik nu een week dagelijks pas weer aan daarvoor niet. Heb nu nog voor 10dagen de huisarts heeft dit bepaald he. Ik zelf niet. De huisarts zal er wel verstand van hebben. Na de 2week ssri stop ik met benzo en begin ik met afbouw. Jullie doen net alsof ik alles zonder een arts doe. Het is allemaal volgens de arts. Ik doe geen zelfmedicatie.
Klik om te vergroten...
Artsen doen liever aan symptoombestrijding, dan dat ze de echte onderliggende problematiek opsporen/aanpakken. Benzo’s kunnen angsten heel goed onderukken, maar na het stoppen van een relatief korte periode benzo gebruik komen die angsten dubbel zo hard terug.

Naar mijn mening kun je mentale problematiek het beste bestrijden door eerst een periode nuchter te blijven. Daarna aansluitend therapie volgen. Daar zijn heel veel bewezen technieken voor.

Dat is echt knetter hard aan jezelf werken, en jezelf vaak tegenkomen. In een makkelijke oplossing door middel van een tabletje geloof ik niet in. Dat is het zelfde als “ dweilen met de kraan open “

Vaak zijn de dingen die mooi of bijzonder zijn, de dingen waar je hard aan werkt .
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb onlangs een baan gekregen als beveiliger om wat bij te verdienen in de vakantie. Heb al wat uren gekregen sommige diensten zijn wel lang. Heb er een dienst bij zitten van 08:00-22:00. Wat vinden jullie is dit wel een slim idee om te gaan werken? Vind het wel spannend. Maar uiteindelijk zal dit toch wel weer moeten want voor niks gaat de zon op.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ging naar de dokter omdat ik extreem veel last had van krampen in me maag. Hij wou mij pijnstillers voorschrijven.

Ik zei toen nee die wil ik niet ik wil de oorzaak weten. Het lichaam zegt joww er is iets aande hand.

Heb toen een bloedonderzoek geëist en wat bleek.. Mijn B12 was extreem laag.
Paar shots gehad en nu slik ik b12.
Een B12 tekort kan zeer gevaarlijk zijn. Je kan daar o.a ook mentaal slecht door gaan voelen.

Ik heb nu nergens geen last meer van maar als ik naar die kwakzalver had geluisterd was het probleem veel erger geworden.

Misschien een idee (voor iedereen) vraag ook eens om een bloedonderzoek laat alles eens ff na kijken of je misschien ergens een tekort aan hebt.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Spatsen zei:
Artsen doen liever aan symptoombestrijding, dan dat ze de echte onderliggende problematiek opsporen/aanpakken. Benzo’s kunnen angsten heel goed onderukken, maar na het stoppen van een relatief korte periode benzo gebruik komen die angsten dubbel zo hard terug.

Naar mijn mening kun je mentale problematiek het beste bestrijden door eerst een periode nuchter te blijven. Daarna aansluitend therapie volgen. Daar zijn heel veel bewezen technieken voor.

Dat is echt knetter hard aan jezelf werken, en jezelf vaak tegenkomen. In een makkelijke oplossing door middel van een tabletje geloof ik niet in. Dat is het zelfde als “ dweilen met de kraan open “

Vaak zijn de dingen die mooi of bijzonder zijn, de dingen waar je hard aan werkt .
Klik om te vergroten...
Helaas is hulp in NL ver te zoeken moet nog ruim 10maanden wachten. Ik blijf ook geen benzo’s slikken. Alleen nog de komende 2week ivm de citalopram. Daarna stop ik met oxaze. Dan heb ik 3weken dat gebruikt. Vandaag heb ik zonder gezeten omdat de oxaze er pas morgen is. Heb de citalo wel al gekregen maar ik denk dat ik die pas vanavond of morgen inneem als ik mijn oxaze ook heb.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#13
trippymeeuw zei:
Helaas is hulp in NL ver te zoeken moet nog ruim 10maanden wachten. Ik blijf ook geen benzo’s slikken. Alleen nog de komende 2week ivm de citalopram. Daarna stop ik met oxaze. Dan heb ik 3weken dat gebruikt. Vandaag heb ik zonder gezeten omdat de oxaze er pas morgen is. Heb de citalo wel al gekregen maar ik denk dat ik die pas vanavond of morgen inneem als ik mijn oxaze ook heb.
Klik om te vergroten...
Helemaal met je te eens! Het is werkelijk een schande met wat voor een beleid er in dit land gevoerd word. Er komen jaarlijks mensen bij ter grote van een “ redelijke stad “ terwijl de voorzienen gekort worden zoals, sluiting van ziekenhuizen en ggz instellingen. Onze zorg raakt helemaal uitgeput. Daarom ook de zogenoemde symptoombestrijding.

Je kunt het de artsen niet eens kwalijk nemen, die handelen ook naar hun hebben en kunnen. Het is gewoon het beleid beleid wat hier word gevoerd… en daar ben jij de dupe van, met 10 maand wachttijd
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Spatsen zei:
Helemaal met je te eens! Het is werkelijk een schande met wat voor een beleid er in dit land gevoerd word. Er komen jaarlijks mensen bij ter grote van een “ redelijke stad “ terwijl de voorzienen gekort worden zoals, sluiting van ziekenhuizen en ggz instellingen. Onze zorg raakt helemaal uitgeput. Daarom ook de zogenoemde symptoombestrijding.

Je kunt het de artsen niet eens kwalijk nemen, die handelen ook naar hun hebben en kunnen. Het is gewoon het beleid beleid wat hier word gevoerd… en daar ben jij de dupe van, met 10 maand wachttijd
Klik om te vergroten...
Jup vandaag wel een goede dag gehad trouwens geen oxazepam niks.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Vandaag nu 2dagen begonnen met 10mg citalopram. Savonds lichtelijke hoofdpijn en een klein toename aan angst. Voor de rest geen bijwerkingen. Voel het nu wel echt in me hoofd
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#16
trippymeeuw zei:
Ik heb onlangs een baan gekregen als beveiliger om wat bij te verdienen in de vakantie. Heb al wat uren gekregen sommige diensten zijn wel lang. Heb er een dienst bij zitten van 08:00-22:00. Wat vinden jullie is dit wel een slim idee om te gaan werken? Vind het wel spannend. Maar uiteindelijk zal dit toch wel weer moeten want voor niks gaat de zon op.
Klik om te vergroten...
Ik zeg altijd maar zo, je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, mits verantwoordelijk en gezond natuurlijk.

Wel zou ik van een beveiliger enigszins de verwachting hebben dat hij helder en scherp zijn werkzaamheden kan verrichten.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Spatsen zei:
Ik zeg altijd maar zo, je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, mits verantwoordelijk en gezond natuurlijk.

Wel zou ik van een beveiliger enigszins de verwachting hebben dat hij helder en scherp zijn werkzaamheden kan verrichten.
Klik om te vergroten...
Klopt. Maar ik moet iets geen geld is ook stress.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ga hier weer verder posten hoe het gaat met mij. En hoe de huisarts gesprek vrijdag verloopt. En ik houd jullie op de hoogte van de VNN
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Net weer met de s-ggz instelling gebeld. Ja ze zeiden dat ik nog niet aan de beurt was maar dat er iemand van het volwassen team mij gaat bellen voor de mogelijkheden
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Net wel 1.0mg xanax genomen. Ik ben echt verslaafd. Moet echt zsm geholpen worden met alles

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3435363738...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."