Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
62 weergaven
18-5-2026
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#1
HappyMind zei:
Vragen die je zou kunnen beantwoorden

Vragen in de ochtend:
- hoe voel ik me op dit moment?
- waar ben ik dankbaar voor vandaag?
- hoe maak ik van vandaag een geweldige dag?
- hoe kan ik goed voor mezelf zorgen?

De vragen in de avond:
- wat was het hoogtepunt van vandaag?
- welke drie successen heb ik vandaag behaald?
- welke waardevolle les heb ik vandaag geleerd?
- waar wil ik morgen aandacht aan besteden?

Dat is deze journal https://www.diepr.nl/products/diepr...RU81SsYyZ0lvsBXC0kYXfXx0vLzoXC-xoCUjIQAvD_BwE. Ik ben er echt enorm positief over!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tip ga het morgen proberen als het lukt
Ik word paniekerig wakker (heb een hele kleine huis ) rond 4 Max 5 uur in de ochtend
Begin dan heen en weer te lopen terwijl ik kapot nog ben van de slaap medicatie
Af en toe ben ik zo onrustig dat ik dan al naar buiten ga lopen 8 uur neem ik de methadon 60 mg en 5 mg diazepam gisteren en vandaag kon ik rond de 9 uur weer in slaap vallen voor één uur maar werd dan wel depressief wakker en na een kwartier 20 minuten begint de onrust dan is het meteen naar buiten en zo gaat de dag door onrust depressie en daarna begint het huilen en dat blijft de hele dag door
Als ik de diazepam rond 15 uur neem ben ik slaperig en onrustig en zo breng ik de dag door probeer van alles maar die gevoelens en de onrust gaan niet weg wat ik ook probeer
Dus nu ben ik weer aan het huilen en lopen
De psychiater zegt dat het door de methadon komt en dat ie omhoog mag tot 70 mg
Ik denk dat ik het dinsdag ga verhogen zolang er niets veranderd
Wil de 60 mg een kans geven vooral toen ik de Jellinek anoniem had gemaild kreeg ik laatst een mail terug van dat ik de psychiater moet volgen met wat zegt maar dat ik de methadon het liefst niet hoger ga dan 60 mg en moest de psychiater met ze contact laten opnemen voor vragen maar hij is op vakantie nu
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik leef in een hel
Wil het liefst opgenomen worden
Jellinek wil mij helemaal niet behandelen pas na 6 maanden misschien
Ik ben zo depressief somber en onrustig, ik kan gewoon niet meer nadenken
Weet alleen ik voel me heel slecht en heb hulp nodig
Ik loop nu naar huis om een kopje thee te drinken ben helemaal bevroren
Alles doet pijn
Als ik moet denken van je gaat zo je leven doorbrengen
Stabiliseren wil niet lukken of denken jullie nog dat het nog kan gebeuren? Kan dit door te laag zitten op methadon?
Als er maar iets verbeterd minder depressief zijn of dat ik minder onrustig word zodat ik tenminste tv kan kijken in de avond , overdag dan maar lopen en huilen
Maar een beetje ontspanning in de avond heb ik echt nodig
Het is of slapen of lopen thuis heen en weer of buiten en na een paar uur depressief worden en vlak daarna huilen erbij
Ik heb die potje rivotril nog zit zeker nog minimaal 60 pillen en een potje Quetiapine zit zeker 20 pillen en. Mijn eigen pillen mirtezepine 20 stuks zolpidemtartraat ook 20 stuks Γ lles innemen dan ga ik in mijn slaapweg zonder pijn
Mijn moeder is het enige die me daarvoor tegen houdt vindt het zielig voor har
Want mensen hoe ik me voel is niet normaal heb angst onrust en bijvoorbeeld 10000 euro verliezen in de casino dakloos geworden schuldsanering ingegaan allemaal dingen waar ik depressief van werd en rot van voelde maar wat ik nu voel is hele andere koek echt mensen
Hoe ik me deze weken voel echt niet normaal gelukkig ben ik deze forum tegengekomen en daarna Papaverman en nu steeds meer mensen die me hoop geven en een soort afleiding denk ik of zo anders weet ik niet wat er was gebeurd
Ontwenning plus overstap van medicatie plus misschien eigen problemen plus van geen medicatie naar 5 soorten medicatie in een keer
Ben de weg kwijt 😒😒😒😒😒
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diametha zei:
Ja maar volgens de apotheek gaat escitalopram niet met methadon
Klik om te vergroten...
Dan laat je de apotheek je arts bellen en dan zoeken ze het samen wel uit. Want β€˜niet samen gaan’ kan ook gewoon betekenen dat ze wisselwerking hebben, zoals alle medicijnen die je gebruikt al hebben. Valiumis ook risico met methadon . Maar soms werkt dat juist beter.
M
Mevrouw PlΓΈpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diametha zei:
Ik leef in een hel
Wil het liefst opgenomen worden
Jellinek wil mij helemaal niet behandelen pas na 6 maanden misschien
Ik ben zo depressief somber en onrustig, ik kan gewoon niet meer nadenken
Weet alleen ik voel me heel slecht en heb hulp nodig
Ik loop nu naar huis om een kopje thee te drinken ben helemaal bevroren
Alles doet pijn
Als ik moet denken van je gaat zo je leven doorbrengen
Klik om te vergroten...
En zo laat je je gek maken door gedachten die nergens op slaan, want niemand zegt dat dit je leven zo blijft.
Diametha zei:
Stabiliseren wil niet lukken of denken jullie nog dat het nog kan gebeuren? Kan dit door te laag zitten op methadon?
Klik om te vergroten...
Wij zijn geen medici, dus je kunt deze vraag blijven stellen maar wij kunnen je er geen eenduidig antwoord op geven.
Diametha zei:
Als er maar iets verbeterd minder depressief zijn of dat ik minder onrustig word zodat ik tenminste tv kan kijken in de avond , overdag dan maar lopen en huilen
Maar een beetje ontspanning in de avond heb ik echt nodig
Het is of slapen of lopen thuis heen en weer of buiten en na een paar uur depressief worden en vlak daarna huilen erbij
Ik heb die potje rivotril nog zit zeker nog minimaal 60 pillen en een potje Quetiapine zit zeker 20 pillen en. Mijn eigen pillen mirtezepine 20 stuks zolpidemtartraat ook 20 stuks Γ lles innemen dan ga ik in mijn slaapweg zonder pijn
Klik om te vergroten...
Neehoor, dan wordt je waarschijnlijk wakker met een heleboel meer ellende in je sociale kring, qua herstel en qua evt orgaanschade.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw PlΓΈp zei:
En zo laat je je gek maken door gedachten die nergens op slaan, want niemand zegt dat dit je leven zo blijft.

Wij zijn geen medici, dus je kunt deze vraag blijven stellen maar wij kunnen je er geen eenduidig antwoord op geven.

Neehoor, dan wordt je waarschijnlijk wakker met een heleboel meer ellende in je sociale kring, qua herstel en qua evt orgaanschade.
Klik om te vergroten...
Ik weet dat jullie geen medici zijn maar zoek iemand die het heeft meegemaakt zo iemand is beter dan medici
Maar zoek van diegene alleen maar geruststelling
Van zolang heeft het bij mij geduurd en dit heb ik meegemaakt
Want ik loop er al zolang mee rond en niks helpt
Ik word echt helemaal gek mevrouw plop
Ik kan die gevoelens moeilijk te beschrijven en mijn hoofd denkt steeds er moet iets zijn dat je fout doet en dat probeer ik te achterhalen
Daarom probeer ik steeds specifieker mijn verhaal te vertellen en niks achter houden misschien dat iemand hier de fout ziet of weet wat ik de psychiater moet zeggen of wat dan ook
Maar ben helemaal ten einde raad huilen en zo somber depressief down gewoon een erg gevoel die je niks laat doen dan huilen en hopeloos maakt echt ben ten einde raad
ALS Jellinek je niet wil behandelen dan gaan rare gedachten door je hoofd ben ik niet te redden meer ?
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen
Heb hulp nodig πŸ˜’πŸ˜’πŸ˜’πŸ™πŸ™
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#6
sorry als ik teveel typ maar ben zo radeloos en hoop dat ik iemand vind die dit al heeft meegemaakt en erdoorheen is en mij kan vertellen waar ik terecht kan
Of het oooit goed komt
Bedankt weer voor alle reacties πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™
Ben net thuis kopje thee en een broodje maken geloof me ik eet het lopend heen en weer in mijn kleine huis/ kamer
21 uur 10 mg diazepam na drie kwartier de 15 mg mirtezepine en na een uur 10 mg zolpidemtartraat
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diametha zei:
Ik weet dat jullie geen medici zijn maar zoek iemand die het heeft meegemaakt zo iemand is beter dan medici
Maar zoek van diegene alleen maar geruststelling
Van zolang heeft het bij mij geduurd en dit heb ik meegemaakt
Want ik loop er al zolang mee rond en niks helpt
Ik word echt helemaal gek mevrouw plop
Ik kan die gevoelens moeilijk te beschrijven en mijn hoofd denkt steeds er moet iets zijn dat je fout doet en dat probeer ik te achterhalen
Daarom probeer ik steeds specifieker mijn verhaal te vertellen en niks achter houden misschien dat iemand hier de fout ziet of weet wat ik de psychiater moet zeggen of wat dan ook
Maar ben helemaal ten einde raad huilen en zo somber depressief down gewoon een erg gevoel die je niks laat doen dan huilen en hopeloos maakt echt ben ten einde raad
ALS Jellinek je niet wil
Klik om te vergroten...

Diametha zei:
Ik leef in een hel
Wil het liefst opgenomen worden
Jellinek wil mij helemaal niet behandelen pas na 6 maanden misschien
Ik ben zo depressief somber en onrustig, ik kan gewoon niet meer nadenken
Weet alleen ik voel me heel slecht en heb hulp nodig
Ik loop nu naar huis om een kopje thee te drinken ben helemaal bevroren
Alles doet pijn
Als ik moet denken van je gaat zo je leven doorbrengen
Stabiliseren wil niet lukken of denken jullie nog dat het nog kan gebeuren? Kan dit door te laag zitten op methadon?
Als er maar iets verbeterd minder depressief zijn of dat ik minder onrustig word zodat ik tenminste tv kan kijken in de avond , overdag dan maar lopen en huilen
Maar een beetje ontspanning in de avond heb ik echt nodig
Het is of slapen of lopen thuis heen en weer of buiten en na een paar uur depressief worden en vlak daarna huilen erbij
Ik heb die potje rivotril nog zit zeker nog minimaal 60 pillen en een potje Quetiapine zit zeker 20 pillen en. Mijn eigen pillen mirtezepine 20 stuks zolpidemtartraat ook 20 stuks Γ lles innemen dan ga ik in mijn slaapweg zonder pijn
Mijn moeder is het enige die me daarvoor tegen houdt vindt het zielig voor har
Want mensen hoe ik me voel is niet normaal heb angst onrust en bijvoorbeeld 10000 euro verliezen in de casino dakloos geworden schuldsanering ingegaan allemaal dingen waar ik depressief van werd en rot van voelde maar wat ik nu voel is hele andere koek echt mensen
Hoe ik me deze weken voel echt niet normaal gelukkig ben ik deze forum tegengekomen en daarna Papaverman en nu steeds meer mensen die me hoop geven en een soort afleiding denk ik of zo anders weet ik niet wat er was gebeurd
Ontwenning plus overstap van medicatie plus misschien eigen problemen plus van geen medicatie naar 5 soorten medicatie in een keer
Ben de weg kwijt 😒😒😒😒😒
Klik om te vergroten...
Kijk dit misten we dus al. Gokverslaving, schuldsanering, dakloos en dan vraag je je af waarom je sombere gevoelens hebt. Zou ik ook hebben, logisch. Wat een kutstuatie. Dat is niet niks. Verklaard ook waarom het zo lang duurt. Meervoudige problematiek is altijd lastig aan te pakken. Je hebt dus wel wat meer problemen dan alleen die middelen. Die zijn meer een coping strategie. Die nu averechts begint te werken. Pak de oorzaak aan en niet de alleen de symptomen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Paranoize. zei:
Stabiliseren heeft gewoon tijd nodig, gebruikte je oxycodon of heroine dan duurt dit meestal maximaal een maand lang
In principe beginnen ze laag op de methadon en bouwen ze dit op tot dat je gestabiliseerd bent en je gewoon normaal voelt

Van 1mg rivotril naar 20mg diazepam stabiliseren zou ook gezien zeker weten maximaal een week of 3 moeten duren in principe zelfs veel korter omdat 20mg diazepam in principe gewoon gelijk staat aan 1mg rivotril

Betreft de methadon stabilisering, wat voor opiaat gebruikte je en hoeveel? Dan kan ik je een indicatie
Klik om te vergroten...

PapaverMan zei:
Kijk dit misten we dus al. Gokverslaving, schuldsanering, dakloos en dan vraag je je af waarom je sombere gevoelens hebt. Zou ik ook hebben, logisch. Wat een kutstuatie. Dat is niet niks. Verklaard ook waarom het zo lang duurt. Meervoudige problematiek is altijd lastig aan te pakken. Je hebt dus wel wat meer problemen dan alleen die middelen. Die zijn meer een coping strategie. Die nu averechts begint te werken. Pak de oorzaak aan en niet de alleen de symptomen.
Klik om te vergroten...
Ik gok al langer dan 10 jaar niet meer en schuldsanering ben sinds 2017 klaar met ze
Ik heb deze symptomen toen niet gehad waarom nu en waarom toen ik de medicatie begon te slikken
Waarom niet in november met de depressie begonnen
Ik geloof nog steeds niet dat het daardoor kwam want heb mijn leven op orde tot die methadon ontwenning begon en toch was ik niet depressief
De psychiater weet er van en hij vindt ook dat het al een tijd terug is anders had hij me naar een psycholoog gestuurd maar dat vind hij niet nodig
Hij wil dat ik de medicatie tijd moet geven
Ik denk dat de medicatie de oorzaak is van dit alllemaal
Maar over 2 weken ga ik het weer met hem bespreken
Bedankt voor de tip
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
PapaverMan zei:
Kijk dit misten we dus al. Gokverslaving, schuldsanering, dakloos en dan vraag je je af waarom je sombere gevoelens hebt. Zou ik ook hebben, logisch. Wat een kutstuatie. Dat is niet niks. Verklaard ook waarom het zo lang duurt. Meervoudige problematiek is altijd lastig aan te pakken. Je hebt dus wel wat meer problemen dan alleen die middelen. Die zijn meer een coping strategie. Die nu averechts begint te werken. Pak de oorzaak aan en niet de alleen de symptomen.
Klik om te vergroten...
Wat raad je aan om te doen ?
De psychiater vind dat ik de medicatie tijd moet geven en vind een psycholoog niet nodig
Want dit heb ik bij onze eerste afspraak allemaal verteld
En daarna aangeraden voor een psycholoog maar hij wou antidepressiva
Maar ga het over 2 weken weer aankaarten
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik had die problemen jaren terug

En ben al jaren mee gestopt
Wat ik nu meemaak kwam door de ontwenning van methadon
En de depressie wat ik nu heb is door de medicatie begonnen niet door mijn hele verre verleden en daar denk ik niet aan
En de huilbuien die komen vanuit het niets begin ik te huilen
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voor de methadon ontwenning was ik juist blij dat ik geen schulden meer had en blij dat mijn eigen huis heb gekregen
Dat gokken doe ik niet meer sinds 2010 of zo
Alles wat ik nu heb is door de ontwenning begonnen en de depressie is toen ik de overstap maakte en ben depressief zonder reden voel me gewoon heel erg somber down
Net als nu ben erg onrustig alleen maar lopen
Hoop dat het zo blijft maar in de middag verandert alles meestal
Hoop dat het bij onrust blijft vandaag
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#12
Diametha zei:
Heb net de vervangende psychiater aan de lijn hij vindt dat ik de 60 mg methadon wat tijd moet geven anders naar de 70 mg
Ik heb hem huilend gesproken van ik denk dat er meer aan de hand is dan verhogen methadon ,dat ik al weken zo rondloop
Maar hij vindt dat de 60 mg methadon wat tijd moet geven anders omhoog naar 70 mg
Maar het liefst nog effe wat tijd geven want 60mg methadon is bijna bij iedereen een dosis die je stabiel maakt en anders naar 70mg en die ook wat tijd geven minimaal 1 week
Dan is mijn eigen psychiater weer terug
Heeft er iemand ervaring met methadon?
heeft iemand bijvoorbeeld moeten stabiliseren op methadon en dan met een hoge dosis is gestabiliseerd boven de 70 mg ? Kan diegene me privΓ© wat informatie geven over hoelang het heeft geduurt ? Of hij ook depressieve gevoelens en onrust heeft ervaren?
Klik om te vergroten...
Zou gewoon na 1 dag naar 70mg gaan. Ik ben op 220+mg gestabiliseerd eerste keer. Dus 70 is niet absurd veel ofzo (220 mg wel). Maar methadon heeft idd wat tijd nodig dat klopt. Je moet ke bloedspiegel wat ophogen dat kost even.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#13
Diametha zei:
Ik ben helemaal kapot ben nog steeds aan het lopen en huilen kon niet naar huis
De professional weten het ook niet volgens mij
Ik hou het niet meer dus het wordt een lange nacht met alles nemen of toch nog wachten
Ik weet het niet meer 😭😭😭😭😭
Ik neig om alles te nemen wat ik heb als de slaap medicatie niet gaat werken
Ik moet sterk zijn ik kan het nog volhouden ik moet het voor mijn moeder doen
Ik kan haar geen pijn doen
Hoop dat ik sterk genoeg ben om het nog vol te houden
Maar jullie ontzettend bedankt echt jullie zijn allemaal toppers echt πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ‘πŸ‘βœŒοΈβœŒοΈ
Klik om te vergroten...
Kap nou met dat rondzwerven. Is al vaker gezegd.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diametha zei:
Ben bij de crisis dienst moest van de portier een doorverwijzing hebben
Heb de huisarts gebeld met een terugbelverzoek ben aan het wachten
Klik om te vergroten...
Goed begin. Naar de arts dus. Al wmo aanvraag gedaan? Belde gemeente en vraag ernaar. Zeg tegen je huisarts dat je praktijkondersteuner wil. Hoevaak moet ik dit zeggen tot het doodringt? Pak de regie nou zelf anders krijg je nooit de goede hulp.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#15
PapaverMan zei:
Goed begin. Naar de arts dus. Al wmo aanvraag gedaan? Belde gemeente en vraag ernaar. Zeg tegen je huisarts dat je praktijkondersteuner wil. Hoevaak moet ik dit zeggen tot het doodringt? Pak de regie nou zelf anders krijg je nooit de goede hulp.
Klik om te vergroten...
De huisarts is moeilijk te bereiken
Vannacht 3 pillen mertezepine genomen was helemaal weg
Mijn batterij van de telefoon was leeg ik ben noch helemaal duizelig van de mertezepine 45 mg
ik ben zo duizelig en die onrust weer
Moest gisteren de 60 mg methadon nog een kans geven van vervangende psychiater
Ben momenteel helemaal de weg kwijt door de mertezepine 45 mg
Wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties maar mijn telefoon viel uit en had 45 mg mirtazepine genomen
Waardoor ik helemaal knock-out was
Ben nu sind 6 uur wakker maar ben helemaal verlamd of zo
Bedankt voor jullie reacties πŸ™πŸ™πŸ™
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#16
PapaverMan zei:
Zou gewoon na 1 dag naar 70mg gaan. Ik ben op 220+mg gestabiliseerd eerste keer. Dus 70 is niet absurd veel ofzo (220 mg wel). Maar methadon heeft idd wat tijd nodig dat klopt. Je moet ke bloedspiegel wat ophogen dat kost even.
Klik om te vergroten...
Dus straks weer 60 mg en morgen 70 mg ?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
PapaverMan zei:
Nee dit doet mij niet denken aan bipolair. Eerder vorm van obsessieve disordeer of borderline oid. Maar met al die middelen en gokken,, dakloos etcetc is het niet te zeggen, helemaal niet voor leken als wij.

edit: @Paranoize jij nog iets toe te bvoegen?
Klik om te vergroten...
Dat gokkken en dakloos is jaren terug
Denk daar niet meer aan
Ben zelfs sinds 2015 bij hvo Querido eerst een kamer daarna 2017 of zo een huis gekregen na 1 jaar op mijn naam en daarna na 6 maanden geen Hvo Querido meer
En gokken doe ik al sinds 2010 niet meer
2017 was ik ook van mijn schulden af geen schuldsanering meer daarom ook geen hvo Querido meer
Maar ben zo duizelig van de mertezepine 45 mg ik ben onrustig trillen met mijn benen en zo maar kan niet uit bed komen ben helemaal duizelig
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
PapaverMan zei:
Ja als je op de goede dosis komt kan 10mg zeker het verschil maken. Waar zit je nu op? Qua methadon, diazepam en zolpidem? En hoe lanf neem je die mirtazepine al?
Klik om te vergroten...
60 mg methadon 20 mg Diazepam omdat ik moest overstappen van rivotril en zolpidemtartraat 10 mg
Nam de mirtezepine eerst in december 3 wekwn of zo toen overgestapt van de huisarts naar Quetiapine
Toen vond ge psychiater dat Quetiapine juist onrust naar boven brengt moest ik weer mertazepine sinds begin februari samen met zolpidemtartraat om te slapen
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#19
PapaverMan zei:
Goed begin. Naar de arts dus. Al wmo aanvraag gedaan? Belde gemeente en vraag ernaar. Zeg tegen je huisarts dat je praktijkondersteuner wil. Hoevaak moet ik dit zeggen tot het doodringt? Pak de regie nou zelf anders krijg je nooit de goede hulp.
Klik om te vergroten...

PapaverMan zei:
Goed begin. Naar de arts dus. Al wmo aanvraag gedaan? Belde gemeente en vraag ernaar. Zeg tegen je huisarts dat je praktijkondersteuner wil. Hoevaak moet ik dit zeggen tot het doodringt? Pak de regie nou zelf anders krijg je nooit de goede hulp.
Klik om te vergroten...
De huisarts is moeilijk te bereiken maar ga haar zo een bericht sturen op haar portaal voor praktijkondersteuner en later WMO aanvraag doen bedankt voor je tip en reactie
Ben helemaal duizelig door de Mertazepine 45 mg
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
RnB_fan zei:
Troll alert.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."