Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
71 weergaven
18-5-2026
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zit nu bij een psychiater op het boven ij ziekenhuis
Othershore je maakt me nu helemaal in de war en bang over het kan niet zolang duren de ontwenning van methadon nu begin helemaal te twijfelen dit nog goed gaat komen met me
Trouwens kreeg net een bericht van de assistente van de psychiater (omdat hij op vakantie is ) dat ik de methadon mag verhogen tot 70 mg
Maar ben nu te twijfelen of het ook door de methadon komt de onrust en de huilbuien de depressie is vandaag heel licht ben daar wel blij om tenminste tot nu hoop niet dat het erger word
Maar heb wel buikkrampen of buikpijn
Othershore bedankt voor je reactie over de diazepam echt heel erg bedankt 🙏 helpt me echt die reacties en geeft me een soort hoop dus othershore thanx
Zit nu alleen met de onrust die ik heb is niet wat iedereen krijgt
Deze onrust is zo erg dat ik niet stil kan zitten voor 1 minuut en het komt vanuit mijn buik en dan weer bij mijn hart en mijn hoofd die zo aan het denken is van je neemt methadon waarom voel je geen verschil
Ik ga morgen van 55 mg naar 60 mg methadon of moet ik naar 65mg ?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik word helemaal gek zit al zolang aan het ontwennen vooral de onrust is vandaag niet normaal kan me nergens op concentreren ben alleen maar aan het lopen al vanaf 6 uur
Ben 8 uur thuis gekomen om de medicatie te nemen en dan weer naar buiten heb niks gegeten alleen een kopje thee kan en ben zo onrustig en af en toe bang en in de war nu Jellinek me niet wil helpen
Ben veel aan het huilen maar vooral door de spijt dat ik met de methadon ben begonnen en spijt dat ik rivotril heb genomen en toen overgestapt naar Diazepam
Ik heb nu geen trek in de diazePam of zo maar neem het omdat ik niks wil veranderen aan mijn medicatie wat de psychiater ook zegt gewoon de medicatie nemen en op tijd dan word je pas stabiel dat doe ik ook alleen de methadon omhoog als het moet
Kreeg net een mail van de assistente dat de methadon omhoog mag tot 70 mg
Want had haar gebeld vanochtend helemaal in de war huilen en gewoon niet weten wat ik moet doen en ik zit alleen maar te denken die ik het wel goed allemaal ik twijfel aan alles heb steeds geruststelling nodig maar als het weer erg wordt met erg bedoel ik zo onrustig dat ik begin te rennen en zo bang dat ik verkeerde dingen doe en dat ik alles erger maak
Dan weet ik het niet meer dan kom ik hier om te typen en hopen op geruststelling daarom bedankt
Daarom bedankt Othershore en Shikantaza voor jullie reacties echt bedankt 🙏
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diametha zei:
Othershore je maakt me nu helemaal in de war
Klik om te vergroten...
Oh dat was zeker niet mijn bedoeling! Ik was een beetje hardop aan het nadenken, maar daar moet ik voorzichtiger mee zijn.

Diametha zei:
Maar ben nu te twijfelen of het ook door de methadon komt de onrust
Klik om te vergroten...
Dat vraag ik me ook af: komt het door de methadon of niet? Dat weet ik niet. Om die vraag te beantwoorden moet je arts zijn denk ik, en een goeie ook.

Wat ik wel weet: de acute ontwenning van methadon is na ongeveer 14 dagen voorbij. Sommige mensen hebben daarna nog last van een post-acute withdrawal syndrome (PAWS). Dat komt vooral voor als je plotseling, cold turkey bent gestopt. Dus ik kan me wel voorstellen dat je daar last van hebt. Maar over het algemeen zeggen ze dan niet: “we starten de methadon weer op”, zeker niet na 3,5 maand. Daarom hebben ze het waarschijnlijk eerst met Rivotril geprobeerd. Uiteindelijk zat er bij jou blijkbaar toch niets anders op dan de methadon weer te starten en daarom hebben ze dat ook gedaan. Nu is het even zoeken naar de juiste dosis.

Als ik jou was zou ik nu zoveel mogelijk concentreren op het duidelijk communiceren van je symptomen en dan proberen de adviezen van je arts zo goed mogelijk op te volgen. Meer kun je niet doen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik doe alles wat de psychiater zegt vooral in het begin
Nu ook alleen nu wil ik het liefst geen medicatie erbij ik gebruik al zoveel vooral de Diazepam met methadon maakt me gek
Van de de methadon merk ik niks als ik het neem maar de Diazepam maakt me slaperig
Ik word maximaal rond de 5 uur wakker dan ben ik heel onrustig (eerst ging ik naar buiten )maar door de slaapmedicatie ben helemaal suf kan ik effe rond lopen in huis en dan weer in bed liggen en maar bewegen heen en weer omdraaien mijn benen heel snel bewegen en sigaretten roken ,af en toe val ik in slaap rond de 7 uur dan weer wakker om 8 uur wekker gezet voor de methadon wil het altijd op dezelfde tijd innemen zodat ik stabiel word
Na een half uurtje de Diazepam 5 mg en dan weer naar buiten lopen word helemaal suf rond 9 uur dan ga ik naar huis af en toe val ik inslaap maar word paniekerig wakker helemaal in de war en zo depressief dat ik nu de laatste tijd wakker probeer te blijven door naar buiten te lopen
Dan kom ik rond 12 uur een thee drinken en probeer het huis schoon te maken maar lukt niet echt ben zo onrustig dus weer naar buiten
Laatste tijd vaak hier op deze forum geeft mij de beste afleiding
Probeer te eten soms lukt een sneetje brood en soms neem ik die drink yoghurt goedemorgen
En rond de half 1 begint ook het huilen door de spijt waar ik nu in zit en dan ook de depressie en zo gaat het maar door en dan denken wat nu heb overal gelopen ben kapot maar ook onrustig somber en huilen
En dit blijft zo de hele dag zo
Gelukkig nu de laatste tijd hier afleiding gevonden en sommige die echt hebben geholpen vooral Papaverman heeft me echt geholpen maar ook alle andere die reacties hebben gegeven ben jullie allemaal dankbaar
Alleen weet niet hoe ik moet stabiliseren doe echt alles wat de psychiater zegt want in mijn situatie nu wil echt beter worden is stabiliseren of wat dan ook als het maar dat ik een dag lekker thuis kan zitten goed kan eten een leuke gesprek kan voeren over van alles (en niet alleen over de ontwenning en voel me slecht ) lekker tv kan kijken een leuke film een leuke serie
Daarom ben dit helemaal zat en zie geen vooruitgang en de Diazepam laat me dingen vergeten en de slaapmedicatie laat me dingen doen net als gisteren met de Mars chocola voor 20 euro en dan de hele bed ook vies
Ben zo in de war moet ik de bed verschonen , moet ik afwassen alle kopjes van de thee , moet ik stofzuigen, Jellinek wil je niet helpen wat nu ,psychiater 2 weken weg wat als ik hem nodig heb , moet eten en drinken maar geen trek , methadon verhoogd maar gebeurt niks , straks blijf ik zo mijn hele leven dus zelfmoord is de beste, maar wat is de beste zelfmoord naar de dak en springen of alle slaappillen en in je slaap niet meer wakker worden krijg toch nooit bezoek dus niemand komt erachter pas als het begint te stinken
Maar die zelfmoord word alleen door mijn moeder tegengehouden want zij gaat ook dood en daar voel ik me schuldig maar sinds een half uurtje nu denk daar alleen maar aan
Bedankt 🙏 allemaal weet het niet meer
Iemand advies graag
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wij zijn geen arts hier op DF.
Dus wij kunnen niet zeggen hoeveel methadon je moet nemen om stabiel te worden. Dat moet de arts doen.
Maak je niet zo druk over de hoeveelheid medicijnen die je gebruikt!
Het gaat erom dat je rust krijgt en stabiel wordt!
Ik heb de indruk dat je jezelf aardig aan het opfokken bent, probeer afleiding te zoeken in eenvoudige bezigheden waar je bij moet nadenken.
Ontwenningsverschijnselen van methadon kunnen langdurig zijn.
Geef je over aan het advies van de arts.
Nogmaals, het gaat erom dat je rust krijgt, en stabiel wordt.
Ga geen research chemicals proberen! Dan raak je helemaal in de war.
Geen alcohol gaan drinken met deze medicijnen!
Volg gewoon de adviezen van de arts.

Alle sterkte toegewenst!
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn handen zijn bevroren en sorry als ik iemand hier lastig val maar het gaat echt slecht met me en niemand die wat kan doen en dat weet ik maar wat kan ik doen
Ben helemaal bevroren
Graag advies als iemand dat heeft
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Nee, Punt P is geestelijke gezondheidszorg, maar ik snap je punt.
Klik om te vergroten...
Ken het, heel massaal. Weinig toegesneden zorg op individu en vaak foute diagnoses als je niet voor je belangen op kunt komen en de materie zelf niet beheerst. Je moet het taaltje ook een beetje leren spreken IME.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Diametha probeer het eens wat meer los te laten. Bouw je Methadon op, dat is denk ik op het moment het belangrijkste.

Kijk nou eens of je van die draaimolen af kunt stappen van steeds de focus leggen op hoe rot je je voelt. Zoek afleiding, ga met vrienden praten, pak een film ofzo. Ik weet niet of het tot je mogelijkheden behoort hoor om deze dingen te doen, maar we horen steeds hetzelfde verhaal en je maakt jezelf helemaal gek op deze manier.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben sinds november overal geweest
Eerst vond Jellinek (ook al hadden ze te snel afgebouwd )dat de ontwenning na 3 weken over moest zijn dus ben ik naar punt p gestuurd daar heb ik met allerlei psychiaters en psycholoogen gesproken die vonden dat het lichamelijk was
Ze zeiden een grote kans ontwenning
Ik naar de huisarts die heeft contact met Jellinek gezocht en die zeiden weer geen ontwenning zonder dat ze me wouden zien voor controle
En omdat ik onrust had die vanuit de buik kwam
Werd ik door mijn huisarts naar maag darm en lever poli gestuurd daar alles onderzocht
Camera door mijn keel en ontlasting onderzocht niks kunnen vinden
Ik helemaal gek geworden huisarts gek gemaakt met bellen elke dag van niet slapen vet afgevallen dus mertezepine gekregen heeft helemaal niet geholpen behalve het slapen in het begin maar daarna ging het slapen weer slecht
Huisarts zegt ik kan alleen nog de slaap medicatie veranderen naar Quetiapine dat hielp ook een beetje in het begin dit allemaal terwijl ik zoveel buikkrampen had waardoor die onrust kwam het ging zo slecht met me toen maar was niet depressief of somber alleen maar onrustig en niet slapen maar erg onrustig ik kan niet 10 seconden stil zitten maar ging altijd in de avond vanzelf weg en daarna nam ik de Quetiapine om te slapen
Tot ik in februari die tintelingen had en zo bij deze psychiater kwam en toen de medicatie begon te nemen en toen begonnen de depressieve gevoelens en daarna de huilbuien
Dus daarom denk ik dat de medicatie mij kapot aan het maken is
En wil nu niet nog meer medicijnen erbij maar juist eraf
Maar moet eerst stabiliseren en dat wilt niet lukken
Heb geen alcohol gedronken sinds vorige jaar januari geen drugs gebruikt sinds vorige jaar oud en nieuw (2022/2023)
Jointje gerookt toen ik uit de detox kwam maar sinds januari 2024 ook niet meer
Drink zelfs geen koffie of fris sinds januari
Maar toch was ik onrustig door die buikkrampen of buikpijn
Dat is weg gegaan sinds ik methadon gebruik weer die onrust bij de buik
Nu is het onrust bij mijn borst en in mijn hoofd en sinds de medicatie depressie somber en huilen
Dus daarom word ik gek
Eerst was ik zeker dat het methadon ontwenning is maar nu twijfel ik
Ik denk dat het methadon ontwenning is maar ik denk dat de medicatie iets met die ontwenning doet waardoor ik niet wil stabiliseren of wat dan ook
Ik weet wel dat het met methadon te maken heeft en dat de medicatie ook een rol speelt in waarom ik niet wil stabiliseren
En begin ook te twijfelen of ik wel zo door moet gaan maar heb geen keus iedereen zegt geef het tijd maar ik voel dat ik gek aan het worden ben niet door methadon maar wel door een van die andere medicatie
Maar ik probeer vol te houden terwijl ik met de dag dingen vergeet niet meer eet drink heel weinig
Ik doe echt mijn best maar ga beetje bij beetje dood terwijl ik nergens hulp krijg en nu 2 weken moet wachten op de psychiater en Jellinek me niet wil behandelen
Ik ben ten einde raad 😢😢😢😢
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
En hoeveel sigaretten heb je vandaag gerookt?
Die buikkrampen en druk op de borstkast kan gewoon stress/ontwenning/angstaanvallen zijn. Dat betekent dat het door je gedachtes komt. Als je positieve gedachte/ hoop zou hebben, verdwijnen ze misschien.

Maar ik herhaal, als je zegt dat je geen koffie neemt, dan is dat goed, maar tabak is ook een upper en levert ook die verhoogde bloedsomloop en stress.

Kijk maar eens in de spiegel en vertel de persoon die je ziet een paar positieve dingen en wees goed voor jezelf. Je doet veel goede dingen, nu vooral ook even positieve gedachtes erbij halen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik wil zo graag een film kijken of rustig een praatje doen maar het lukt me gewoon niet
Ik kan er echt niks aan doen zo vaak zeg ik het moet goed komen maar mijn hoofd gaat vanzelf denken je bent overal geweest je hebt methadon omhoog gedaan je krijgt medicatie om rustig te worden maar je kan niet rustig zitten
Daarna begint de spijt te komen en de huilen en depressief vanuit het niks gewoon zo een somber gevoel en dan weer huilen en de hele tijd op straat aan het lopen en huilen
Vooral ook twijfelen over van alles
Mensen ik weet het niet meer vooral waarom ik geen vooruitgang merk
Ik weet het gewoon niet meer 😢😢😢😢
Ik heb het zo moeilijk
Dit is mijn enige afleiding
Sorry als ik jullie stoor
En bedankt voor alle reacties echt niet normaal bedankt

Ik moet het zelf doen maar heb er geen vertrouwen in
Ik begin nu aan zelfmoord is de beste oplossing want deze gevoelens kan ik niet meer aan maken me zo kapot
Ik bedank iedereen uit de grond van mijn hart
Maar ik kan niet meer nadenken ben helemaal kapot van het lopen huilen
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Diametha zei:
Bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik wil zo graag een film kijken of rustig een praatje doen maar het lukt me gewoon niet
Ik kan er echt niks aan doen zo vaak zeg ik het moet goed komen maar mijn hoofd gaat vanzelf denken je bent overal geweest je hebt methadon omhoog gedaan je krijgt medicatie om rustig te worden maar je kan niet rustig zitten
Daarna begint de spijt te komen en de huilen en depressief vanuit het niks gewoon zo een somber gevoel en dan weer huilen en de hele tijd op straat aan het lopen en huilen
Vooral ook twijfelen over van alles
Mensen ik weet het niet meer vooral waarom ik geen vooruitgang merk
Ik weet het gewoon niet meer 😢😢😢😢
Ik heb het zo moeilijk
Dit is mijn enige afleiding
Sorry als ik jullie stoor
En bedankt voor alle reacties echt niet normaal bedankt

Ik moet het zelf doen maar heb er geen vertrouwen in
Ik begin nu aan zelfmoord is de beste oplossing want deze gevoelens kan ik niet meer aan maken me zo kapot
Ik bedank iedereen uit de grond van mijn hart
Maar ik kan niet meer nadenken ben helemaal kapot van het lopen huilen
Klik om te vergroten...
Als je overweegt tot suicide over te gaan: neem contact op met de huisartsenpost of 113 Zelfmoordpreventie!
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu heb weer bijna 2 pakjes sigaretten op
Weet dat ik moet minderen maar ben zo onrustig
In de spiegel kijken zie een man die geen leven heeft kan niks positiefs bedenken
Kan helemaal niet denken alleen maar die sombere gevoelens en onrust zoveel onrust dat ik alleen maar kan lopen
Loop zeker minimaal 20 km
Ben helemaal gesloopt van het huilen en lopen en zo een depressieve gevoel kan het moeilijk beschrijven maar gewoon somber en heel veel spijt waarom ooit aan de methadon begonnen waardoor ik nu de diazepam neem en de slaappillen
Waarom kan ik niet stabiliseren wat heb ik toch
Want dit zo erg die gevoelens moet door drugs of zoiets (medicatie) komen
Toen ik van de ene psychiater naar de ander werd gestuurd zeiden ze allemaal na hun testen dat het lichamelijk is en dat ik geestelijk gezond ben
Maar nu na 2 maanden medicatie denk ik dat ze me geestelijk kapot hebben gemaakt en als ik daaraan moet denken dat ze me gek hebben gemaakt
Werken mijn hersens niet meer weet niet meer wat ik moet denken en doen
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
En hoeveel sigaretten heb je vandaag gerookt?
Die buikkrampen en druk op de borstkast kan gewoon stress/ontwenning/angstaanvallen zijn. Dat betekent dat het door je gedachtes komt. Als je positieve gedachte/ hoop zou hebben, verdwijnen ze misschien.

Maar ik herhaal, als je zegt dat je geen koffie neemt, dan is dat goed, maar tabak is ook een upper en levert ook die verhoogde bloedsomloop en stress.
Klik om te vergroten...
Goed punt dat het gewoon stress en/of angst/paniekaanvallen zouden kunnen zijn. Of iig een gedeelte van je klachten verklaard.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#15
Diametha zei:
Manu heb weer bijna 2 pakjes sigaretten op
Weet dat ik moet minderen maar ben zo onrustig
In de spiegel kijken zie een man die geen leven heeft kan niks positiefs bedenken
Kan helemaal niet denken alleen maar die sombere gevoelens en onrust zoveel onrust dat ik alleen maar kan lopen
Loop zeker minimaal 20 km
Ben helemaal gesloopt van het huilen en lopen en zo een depressieve gevoel kan het moeilijk beschrijven maar gewoon somber en heel veel spijt waarom ooit aan de methadon begonnen waardoor ik nu de diazepam neem en de slaappillen
Waarom kan ik niet stabiliseren wat heb ik toch
Want dit zo erg die gevoelens moet door drugs of zoiets (medicatie) komen
Toen ik van de ene psychiater naar de ander werd gestuurd zeiden ze allemaal na hun testen dat het lichamelijk is en dat ik geestelijk gezond ben
Maar nu na 2 maanden medicatie denk ik dat ze me geestelijk kapot hebben gemaakt en als ik daaraan moet denken dat ze me gek hebben gemaakt
Werken mijn hersens niet meer weet niet meer wat ik moet denken en doen
Klik om te vergroten...
Ik zie je steeds verwijzen naar dat je de hele dag rondloopt. Dat is heel apart. Heb je geen sociaal netwerk bijv. waar je op bezoek kunt? Vrienden, familie, zoiets? Lopen is op zich goed maar ik heb zo'n vermoeden dat het een symptoom van iets is in jouw geval.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Tja, als je naar jezelf kijkt en niets positiefs kunt verzinnen, terwijl je wel effe 20km kan lopen! Probeer nogmaals naar de spiegel te lopen en blijf er desnoods 20 minuten staan.
Kon je niet koken ofzo? Je was toch goed voor je ouders...
Dat met die medicatie is even afwachten en netjes slikken en communicatie met de psychiater over 2 weken. Maar je denkpatroon moet je ook aan werken en dat moet je zelf willen!
Succes!
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#17
"dus mertezepine gekregen heeft helemaal niet geholpen behalve het slapen in het begin maar daarna ging het slapen weer slecht"

Mirtazepine is ten eerste helemaal geen slaapmiddel maar is bedoeld tegen depressie en ten tweede, alle slaapmedicatie werkt hooguit een paar maanden echt goed. En dan heb je al mazzel. Dan doet het niks meer behalve dat je helemaal niet meer slaapt zonder dat middel.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#18
Manu76 zei:
Tja, als je naar jezelf kijkt en niets positiefs kunt verzinnen, terwijl je wel effe 20km kan lopen! Probeer nogmaals naar de spiegel te lopen en blijf er desnoods 20 minuten staan.
Kon je niet koken ofzo? Je was toch goed voor je ouders...
Dat met die medicatie is even afwachten en netjes slikken en communicatie met de psychiater over 2 weken. Maar je denkpatroon moet je ook aan werken en dat moet je zelf willen!
Succes!
Klik om te vergroten...
Yes, luister hier nou naar. Dit is goed advies.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gisteren 113 gebeld ze hebben de tijd genomen om met me te praten maar heeft
de gedachte heel even gedempt maar daarna weer gaan denken aan zelfmoord
Ik zie geen vooruitgang en dat sinds november maar sinds ik medicatie begin te slikken is het juist erger geworden
Wist ik maar in november hoe ik aan methadon kon komen dan had ik het zelf geprobeerd op te lossen
Want moest in februari meteen methadon krijgen en niet rivotril en dat slapen moest gewoon in een halve mirtezepine blijven en niet een hele en nog zolpidemtartraat
Maar ja gebeurd is gebeurd gewoon hetzelfde blijven doen
Ben wel kapot van het huilen en lopen
Ben bijna thuis voor een kopje thee en misschien een sneetje brood of wat cake kopen bij de supermarkt en medicatie innemen en hopelijk 🙏 morgen ietsje beter vraag echt om een klein een heel klein beetje vooruitgang om me een beetje hoop te geven en de twijfels weg te halen
Bedank echt iedereen voor jullie reactie het helpt mij niet normaal echt bedankt 🙏🙏allemaal
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kent iemand buurtzorg t hier ? Ben net doorverwezen door mijn huisarts naar hun zij komen bij jouw thuis en dan kun je met ze bespreken wat je wil doen
Heeft iemand van ze gehoord of zit iemand bij hun in behandeling

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."