Ok wat raad je me aan te doen want ik weet het niet en ik niet nadenken letterlijk door wat ik voel en het huilen
Wat zal ik doen help me dan a.u.b.
ik vind je advies om niet te vechten ok
Maar ik weet niet wat ik moet doen
Ik kan niet stilzitten en slaperig door de diazepam
Zeg me a.u.b. wat ik moet doen want ik weet het echt niet
Hoe moet ik me overgeven als ik me zo voel
Zeg me a.u.b. ik weet het echt niet en ben ten einde raad
Geef me een voorbeeld hoe ik mijn dag moet doorbrengen a.u.b. als je kan
En bedankt 🙏
Je pakt momenten op de dag dat je even géén afleiding in wat voor vorm dan ook zoekt. Je gaat zitten en je gaat precies exact datgene dat je voelt bewust VOELEN. Alleen maar VOELEN.
Bouw het langzaam op: 30 seconden alleen maar VOELEN, 1 minuut alleen maar VOELEN.
Niet van proberen te ontsnappen. Niet denken "hoe ga ik hier ooit vanaf komen" niet denken "mijn situatie is hopeloos". Dat is allemaal alleen maar vluchten en vechten.
Voor een minuutje vlucht en vecht je even niet, maar mag het er even allemaal zijn, hoe pijnlijk het ook voelt. OMARM het gevoel. Daarna mag je weer beginnen met vechten tegen de situatie. Daarna mag je weer beginnen te lijden, áls je daarop staat. Maar voor een minuutje: geen weerstand, geen vechten en dus geen lijden, óndanks de pijn. Alleen maar je gevoel voelen, precies zoals deze is.
Het is te doen, maar je moet het wel doen. Hierover gaan nadenken gaat 0,0 uithalen. Je moet het daadwerkelijk gaan doen.
En lukt dat, dan ga je meer van dat soort momentjes voor jezelf creëren waarin je dit gaat doen.