Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
81 weergaven
18-5-2026
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diametha zei:
De methadon daardoor is alles begonnen dus die wil ik wel afbouwen en denk als ik de diazepam stop dat ik sneller stabiel word op de methadon
3 weken zonder diazepam en dan stabiel worden op de methadon
Misschien binnen 2 weken
En dan rustig afbouwen die methadon met 5mg per 5 dagen of per week desnoods
Ik weet dat jullie geen artsen zijn maar heeft iemand dit geprobeerd of klinkt het voor iemand logisch om het voor te stellen aan de psychiater?
Klik om te vergroten...
Zijn de klachten nou begonnnen na de methadon of na de rivotril? Dat is wel een relevant detail.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
PapaverMan zei:
Zijn de klachten nou begonnnen na de methadon of na de rivotril? Dat is wel een relevant detail.
Klik om te vergroten...
De klachten van de methadon waren onrustig opgejaagd en slapeloosheid
En toen ik de rivotril wou afbouwen kreeg ik de depressie en huilbuien en erbij
En omdat ik die depressie en de huilbuien had gekregen van rivotril moest ik overstappen naar diazepam maar de klachten werden erger de depressie en de huilbuien
Maar de onrust opgejaagd gevoel die had ik sinds de methadon ontwenning en nog steeds dus vanaf november
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het kwartje valt nog steeds niet.....
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Het kwartje valt nog steeds niet.....
Klik om te vergroten...
Volgens mij zoekt diametha gewoon steun geen medisch advies. Medisch gezien is het waarschijnlijk dubbele paws van methadon en rivotril. Zover is zn psychiater na overleg met verslavingsarts inmiddels ook als ik het goed begrijp. Maar gebrek aan vooruitgang is eng en verwarrend dat snap ik heel goed.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#5
Diametha zei:
De klachten van de methadon waren onrustig opgejaagd en slapeloosheid
En toen ik de rivotril wou afbouwen kreeg ik de depressie en huilbuien en erbij
En omdat ik die depressie en de huilbuien had gekregen van rivotril moest ik overstappen naar diazepam maar de klachten werden erger de depressie en de huilbuien
Maar de onrust opgejaagd gevoel die had ik sinds de methadon ontwenning en nog steeds dus vanaf november
Klik om te vergroten...
Kijk dat is nuttige info voor artsen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Diametha zei:
De klachten van de methadon waren onrustig opgejaagd en slapeloosheid
En toen ik de rivotril wou afbouwen kreeg ik de depressie en huilbuien en erbij
En omdat ik die depressie en de huilbuien had gekregen van rivotril moest ik overstappen naar diazepam maar de klachten werden erger de depressie en de huilbuien
Maar de onrust opgejaagd gevoel die had ik sinds de methadon ontwenning en nog steeds dus vanaf november
Klik om te vergroten...
Hier kan je psychiater wat mee!

Het gaat voorbij, alleen waarschijnlijk niet binnenkort.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
dan ben ik ook een beetje uitgedacht als die psychiater niet er voor je is
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
Het lijkt me toch het post-acute withdrawal syndrome (PAWS) van methadon en misschien ook door de overstap van Rivotril naar diazepam. Waarom je daar gevoelig voor bent is een tweede.

Het heeft gewoon tijd nodig en jij bent erg ongeduldig πŸ˜… Je wilt nu resultaten zien, maar het kan echt nog maanden duren.
Klik om te vergroten...
Ik ben niet ongeduldig maar ik voel dat hielanger ik de medicatie neem hoe gekker ik word
Ik wil wel wachten maar misschien kan ik tijdens het wachten de mertezepine of de zolpidemtartraat afbouwen
Vooral de mertezepine weghalen
Want voel dat ik teveel medicatie neem en mijn hersens gaan eraan
Is dat geen goed idee om aan de psychiater voor te stellen?
En vinden jullie ook niet dat ik teveel medicatie neem ?
Ik voel gewoon mijn lichaam en mijn hersens kapot gaan ?
Geloof me er komt elke keer wat bij sinds vandaag ben ik zo misselijk dat wat ik ook drink moet overgeven
Wil de huisarts niet bellen omdat ze me niet serieus nemen
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diametha zei:
Ik wil wel wachten maar misschien kan ik tijdens het wachten de mertezepine of de zolpidemtartraat afbouwen
Klik om te vergroten...
Maar je slaapt al zo weinig… Is het dan wel verstandig om je slaapmedicatie af te bouwen?

Diametha zei:
Is dat geen goed idee om aan de psychiater voor te stellen?
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat de psychiater je medicatie niet zal willen aanpassen totdat je stabiel wordt. Om stabiel te worden moet je de medicatie zoveel mogelijk gelijk houden, niet weer tussentijds gaan afbouwen. Eerst stabiel worden, dan afbouwen.

Diametha zei:
Ik voel gewoon mijn lichaam en mijn hersens kapot gaan ?
Klik om te vergroten...
Van de medicatie die je neemt gaan je lichaam en hersenen niet kapot. Je zult vast wel wat vervelende bijwerkingen hebben, maar je maakt het nu erger dan het is door je er zo over op te winden. Het is al vaker gezegd, maar het komt niet helemaal aan geloof ik.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weet niet wat ik moet doen dat is het ben zo in de war
Ben zo onrustig heb zo een opgejaagd gevoel
En ben heel slaperig door de diazepam met de dag wordt ik slaperiger overdag maar kan niet in slaap vallen
Of als ik een beetje slaap 30 seconden 1 minuut dan word ik heel depressief en somber wakker
Ik ben zo in de war dat ik niet weet wat ik moet doen kan ook geen beslissingen nemen twijfel over alles
Ik weet het niet meer en het wordt met de dag erger
Ik ben weer buiten aan het lopen en het huilen wil maar niet stoppen
Ik heb hulp nodig maar weet ook niet wat voor hulp
En heb zelfmoord gedachten die niet weg willen gaan alleen maar denken dood dan heb je rust
Ik kan niet eten of weet niet wat ik moet eten
Ik kan alleen denken wat moet ik met zo een leven het is lijden en huilen
Erg bedankt voor je reactie echt heel erg bedankt πŸ™
Maar heb weer die buikkrampen die ik in november had toen ik aan het ontwennen was van methadon terwijl ik op 70 mg methadon zit nu al 12 dagen
Ik voel dat ik gek word in mijn hoofd ik kan niet nadenken ik zit vast
Vooral deze soort depressie en het huilen
Othershore echt bedankt voor je reactie πŸ™πŸ™
Ik weet het niet meer 😭😭😭😭😭😭
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey, als je zoveel loopt en weinig slaapt. Hoe zit het dan met voedingsstoffen? Ga je wel naar de winkel als ik vragen mag? Bepaalde maaltijd shakes, of andere multi vitaminen? Ik heb wel vaker gehoord van mensen dat als je voeding niet goed is, je mentaal je ook heeel erg slecht kan voelen. Ik las eerder al dat je moeilijk kan eten en of drinken. Kan het zijn dat je ondervoed bent en niet de juiste vitamines en mineralen krijgt?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beyond Machine zei:
Hey, als je zoveel loopt en weinig slaapt. Hoe zit het dan met voedingsstoffen? Ga je wel naar de winkel als ik vragen mag? Bepaalde maaltijd shakes, of andere multi vitaminen? Ik heb wel vaker gehoord van mensen dat als je voeding niet goed is, je mentaal je ook heeel erg slecht kan voelen. Ik las eerder al dat je moeilijk kan eten en of drinken. Kan het zijn dat je ondervoed bent en niet de juiste vitamines en mineralen krijgt?
Klik om te vergroten...
Dat kan maar ik kan niks eten en drinken meestal neem ik die yoghurt drink goedemorgen en drink in de avond 2 kopjes thee van die zonnatura immuun met vitamine c en heb thiamine van de psychiater gekregen
Eten is in de avond een sneetje brood met kaas bij de thee
Voor de rest ik kan niet ben zo aan het huilen en depressief achtig zo down
In de nacht ben ik weleens naar de avondwinkel gegaan chocola Mars gehaald
Door de mertezepine maar kan me niks van herinneren
In de ochtend is dan mijn hele bed met gesmolten chocola
Voor de rest kan moeilijk eten is deze toestand ik ben zo down en huilen niet normaal zonder reden eerst en dan moet ik denken aan mijn ziekte en dat niemand weet hoe het behandeld moet worden want voel geen verbetering en dan word ik effe rustig en denk ik volhouden en dat blijft een kwartiertje zo en dan weer 3 uurtjes lopen en huilen en depressief
Maar bedankt voor je reactie πŸ™πŸ™πŸ™
Voel alsof ik aan mijn lot ben overgelaten en ben zo hopeloos
Dus daarom bedankt voor je reactie πŸ™πŸ™
πŸ˜­πŸ˜­πŸ˜­πŸ˜­πŸ‘
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beyond Machine zei:
Pffff. Hoop echt dat het gauw beter gaat. En vooral dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. Maar geef vooral niet op. Makkelijk gezegd gezien jou situatie, maar toch hoop ik het beste voor je. :praying2:
Klik om te vergroten...
Echt heel erg bedankt πŸ™ πŸ™πŸ™πŸ™
Bedankt
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diametha zei:
Echt heel erg bedankt πŸ™ πŸ™πŸ™πŸ™
Bedankt
Klik om te vergroten...
Ik ben op het randje om op te geven
Echt ben zo in de war
Weet niet meer waardoor het komt en de behandeling en de medicatie voelen niet goed
Vooral de medicatie ben aan zoveel medicatie verslaafd geraakt
De methadon dat was mijn schuld maar daarna rivotril 1mg ,mertezepine 15 mg en zolpidemtartraat 10 mg
En nu is de rivotril al 2 maanden vervangen door eerst 15 mg diazepam voor 1 week en is het 20 mg diazepam
Voel dat mijn lichaam die medicatie niet aankan of zo
Maar het kan ook iets anders zijn
Ik weet het gewoon niet
Ik weet alleen dat het slechter gaat in plaats van beter en dat mijn hersens mijn mentale gezondheid erg achteruit gaat
Lichamelijk ook maar mentaal gaat het sneller slechter
Daarom weet niet of ik het nog lang kan volhouden 😭😭😭😭😭
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Is de gemeente betrokken? Wijkteam? Als je niet voor jezelf kan zorgen door deze ellende (boodschappen doen, gewoon normaal koken/eten en kan me voorstellen dat andere zaken nu ook stil liggen als hygiΓ«ne en financiΓ«n etc) is extra hulp/begeleiding niet zo verkeerd. Als de basis dingen niet op orde zijn en je bijv niet voldoende vitaminen binnenkrijgt kan dat herstel inderdaad ook in de weg zitten. Los van een luisterend oor, dat iemand even checkt hoe je erbij zit (loopt :wink:, sorry flauw..).

Ook ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt maar vraag me af of enkel deze psychiater voldoende is momenteel! Blijf vooral contact zoeken met 113 wanneer je het gevoel hebt dat suΓ―cidale gedachten de overhand krijgen.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Diametha zei:
Daarom weet niet of ik het nog lang kan volhouden
Klik om te vergroten...
Of huisarts/huisartsenpost bellen als de nood echt hoog is en je concrete plannen krijgt.
Probeer er maar aan te denken dat je het Γ©cht wel volhoudt. Je voelt je al sinds 3 april zo (althans toen opende je dit topic), maar volgens mij voel je je al langer zo. Dat betekent dat je dus al heel veel dagen hebt gehad waarin je dacht β€œik kan het niet meer / ik houd het niet vol”, maar je het tΓ³ch hebt volgehouden. Jij kunt dit en het wordt uiteindelijk echt wel beter! Heel veel sterkte.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het probleem is dat ik zelf niet meer weet wat ik moet doen hoe ik hulp moet zoeken waar ik hulp moet zoeken
Ik ben helemaal de weg kwijt
Voel me zo zo depressief verdrietig somber en weet niet door wat die gevoelens komen gewoon en ben helemaal machteloos ik kan alleen maar huilen en lopen op straat
Heb een capuchon op en zit maar te huilen
Daarom echt enorm bedankt voor jullie reacties
Ik kan jullie niet genoeg bedanken πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het voelt niet dat het beter wordt het voelt dat het juist slechter gaat en niemand die me kan zeggen wat ik heb
Ik dacht eerst methadon ontwenning vanaf november toen ben ik te snel afgebouwd van methadon
Toen heb ik met ontwenning gelopen (maar toen was het onrust buikkrampen en slapeloosheid) tot en met nu
Alleen in februari ben ik onder deze psychiater in behandeling begonnen kreeg rivotril in plaats van methadon
Ik zit nu al 2 weken 70 mg methadon in plaats dat het beter wordt is het juist slechter gegaan ik zweet niet normaal als ik de methadon neem in de ochtend maar neem altijd eerst de diazepam 5 mg omdat ik wil dat ik terug kan slapen maar dat gebeurt niet en daarna neem ik de methadon dan word ik kortademig en zweet niet normaal alsof uit de douche ben gekomen en daarna begint de depressie en de onrust
Ik kan dan niet meer stil zitten en dan begint het huilen erbij en sinds een dag of zo ben ik ook misselijk
Daarom denk ik dat het juist slechter gaat in plaats van beter
En de psychiater was zo zeker dat ik verbetering zou voelen na 2 weken op 70 mg methadon
Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren
Ik weet niet meer wat ik moet doen ik ben helemaal kapot fysiek en mentaal 😭😭😭😭😭😭😭
B
Beyond MachineLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe gaat het nu? Zelfde ofniet?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beyond Machine zei:
Hoe gaat het nu? Zelfde ofniet?
Klik om te vergroten...
Het gaat erger ik weet niet meer wat ik moet doen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3738394041...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."