Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
102 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diametha zei:
En denk je dat ik meteen het verschil merk of heeft het weeken nodig ?
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of de overstap terug naar Rivotril meteen resultaten zou geven (als daar überhaupt het probleem zit). Misschien weet @PapaverMan dat.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Diametha zei:
En is het gevaarlijk dat ik overgedoseerd ben aan methadon? Want na dat ik de 70 mg inneem moet ik niet normaal zweten voor een uur en dan is het over
Ik vind wat paranoize zegt wel logisch klinkt
Klik om te vergroten...
Nee het is niet gevaarlijk maar na een week is je lichaam verslaafd aan 70 milligram per dag, en moet je dus 70mg slikken, snap je wat ik bedoel?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Ik weet niet of de overstap terug naar Rivotril meteen resultaten zou geven (als daar überhaupt het probleem zit). Misschien weet @PapaverMan dat.
Klik om te vergroten...
Bij Benzo PAWS is het een gok of terug gaan naar de oude dosis verlichting geeft :(
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dus gewoon de diazepam blijven nemen en de 70 mg methadon
Dus in principe heb ik PAWS methadon en benzos
Heeft iemand ervaring
Paranoize. zei:
Nee het is niet gevaarlijk maar na een week is je lichaam verslaafd aan 70 milligram per dag, en moet je dus 70mg slikken, snap je wat ik bedoel?
Klik om te vergroten...
Ja ik snapje
Maar ik
Slik nu al 5 dagen de 70 mg denk ik , (de diazepam laat me àlles vergeten)dus kan moeilijk naar 60mg nu toch?
Maar heb je ervaring met wanneer ik stabiel ben op de methadon?
En ddenk je dat ik me zo kut voel depressie en huilbuien door de overstap komt van rivotril naar diazepam?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Bij Benzo PAWS is het een gok of terug gaan naar de oude dosis verlichting geeft :(
Klik om te vergroten...
Wat kan je adviseren a.u.b. want leef in een hel
Gewoon doorgaan met diazepam ? En heb je ervaring hoe lang het kan duren voordat ik stabiel ben op de diazepam?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Bij Benzo PAWS is het een gok of terug gaan naar de oude dosis verlichting geeft :(
Klik om te vergroten...
Geldt dat ook voor terugschakelen van diazepam naar Rivotril? In principe is de dosis equivalent…
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diametha zei:
Wat kan je adviseren a.u.b. want leef in een hel
Gewoon doorgaan met diazepam ? En heb je ervaring hoe lang het kan duren voordat ik stabiel ben op de diazepam?
Klik om te vergroten...
Dit moet je overleggen met je psychiater. Wij kunnen geen medisch advies geven, en zèker gezien jouw situatie denk ik dat we daar ook echt mee op moeten passen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
Geldt dat ook voor terugschakelen van diazepam naar Rivotril? In principe is de dosis equivalent…
Klik om te vergroten...
Als ik het goed begrijp wel. De initiële dosis was vrij laag (15mg) en dat kan al ontwenning geven. De overgang van Clonazepam naar Diazepam staat ook bekand als een lastige. Die kan het best gefaseerd gedaan worden of de Clonazepam kan getaperd worden, ook al heeft dat een vrij korte halfwaardetijd.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diametha zei:
Wat kan je adviseren a.u.b. want leef in een hel
Gewoon doorgaan met diazepam ? En heb je ervaring hoe lang het kan duren voordat ik stabiel ben op de diazepam?
Klik om te vergroten...
Dat durf ik niet te zeggen. Het kan zijn dat terugschakelen helpt, kan zijn dat het niet helpt, kan ook zijn dat je weer moet wennen de andere kant op en dat je dus weer terug bij af bent. Het kan ook zijn dat je een paradoxale reactie hebt op één van je middelen. Het is nogal een cocktail van downers.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#10

_shikantaza zei:
Dat durf ik niet te zeggen. Het kan zijn dat terugschakelen helpt, kan zijn dat het niet helpt, kan ook zijn dat je weer moet wennen de andere kant op en dat je dus weer terug bij af bent. Het kan ook zijn dat je een paradoxale reactie hebt op één van je middelen. Het is nogal een cocktail van downers.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk is de boel nu zo ontregeld dat zelfs de juiste oplossing even zal duren voor die verlichting geeft. Het lastige met rivotril is ook dat je eigenlijk 3-4 keer moet doseren per dag maar dan wel wat stapelwerking krijgt vanwege de lange eliminatiehalfwaardetijd. De werking (6-8 uur) is relatief kort vergeleken met de tijd dat het kost om het spul uit je lijf te krijgen (soms wel 60 uur). Dat betekent dat het net als methadon sterker werkt naarmate je het langer gebruikt. De metabolieten van clonazepam werken ook veel minder sterk dan die van diazepam dus dat moet idd in stapjes en heel voorzichtig gebeuren als je terug schakelt naar rivotril. En als het aan die overstap ligt moet je eigenlijk niet te lang wachten met terug gaan anders kan dat ook weer lastig zijn. Dus ik verwacht dat het wel even duurt voor alles weer ok gaat ook als terug naar rivotril idd de oplossing is. Maar zie ook weinig andere opties. Methadon blijven verhogen is ook een risico en mirtazepine lijkt me ook weinig kans van slagen geven. Het is een moeilijke puzzel en je hebt eigenlijk een gespecialiseerde verslavingsarts nodig nu met veel ervaring.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben helemaal naar de klote
Heb de psychiater gebeld en een bericht met crisis achtergelaten
Ik kan niet nadenken
Alleen maar ik ben naar de klote en ben niet meer te redden
Hoop dat de psychiater me snel terugbelt en me kan zien
Want ik ben zo depressief somber en onrustig en alleen maar aan het huilen zie geen uitweg
Bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik hoop dat niemand dit meemaakt want het is een hel ik voel dat ik gek aan het worden ben
Echt alles door elkaar
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Dit moet je overleggen met je psychiater. Wij kunnen geen medisch advies geven, en zèker gezien jouw situatie denk ik dat we daar ook echt mee op moeten passen.
Klik om te vergroten...
Ga ik zeker doen bedankt
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Diametha zei:
Ik ben helemaal naar de klote
Heb de psychiater gebeld en een bericht met crisis achtergelaten
Ik kan niet nadenken
Alleen maar ik ben naar de klote en ben niet meer te redden
Hoop dat de psychiater me snel terugbelt en me kan zien
Want ik ben zo depressief somber en onrustig en alleen maar aan het huilen zie geen uitweg
Bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik hoop dat niemand dit meemaakt want het is een hel ik voel dat ik gek aan het worden ben
Echt alles door elkaar
Klik om te vergroten...
Gebruik jij eigenlijk nog drugs of drink je Alcohol?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diametha zei:
Ik ben helemaal naar de klote
Heb de psychiater gebeld en een bericht met crisis achtergelaten
Ik kan niet nadenken
Alleen maar ik ben naar de klote en ben niet meer te redden
Hoop dat de psychiater me snel terugbelt en me kan zien
Want ik ben zo depressief somber en onrustig en alleen maar aan het huilen zie geen uitweg
Bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik hoop dat niemand dit meemaakt want het is een hel ik voel dat ik gek aan het worden ben
Echt alles door elkaar
Klik om te vergroten...
Je bent heus wel te redden. Gaat gewoon wat tijd kosten en een goede arts die ervaring heeft met dit soort ingewikkelde gevallen. Hier zijn helaas geen standaard protocollen voor. Maar ontwenning en/of bijwerkingen zijn niet permanent, je brein en lijf passen zich uiteindelijk wel aan. Maar hoe snel dat durf ik echt niet te zeggen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Gebruik jij eigenlijk nog drugs of drink je Alcohol?
Klik om te vergroten...
Nee helemaal niks drugs al jaren niet meer acohol sinds oud en nieuw 2022/2023
En joint sinds januari 2024
En drugs was cocaïne xtc bij het festivals weleens GhB maar dat was zeker 7 jaar terug de drugs toen ben ik wel wiet gaan roken bijna 2 gram per dag
Toen ik januari 2023 ontwenning methadon kreeg was het minder wiet
Toen ik uit de detox kwam ging ik weer wiet roken maar geen alcohol
Toen in januari had ik gemerkt als ik wiet rookte was het op de dag zelf ok maar de volgende dag was de onrust niet normaal dus ben ik gestopt
Ik gebruik nu alleen sigaretten en de medicijnen diazepam methadon mertezepine en zolpidemtartraat dat is alles wat ik gebruik
Ik wil beter worden ben zo bang dat wiet of alcohol het erger maken
Ik wil me weer normaal voelen en word helemaal gek 😭😭😭
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
PapaverMan zei:
Je bent heus wel te redden. Gaat gewoon wat tijd kosten en een goede arts die ervaring heeft met dit soort ingewikkelde gevallen. Hier zijn helaas geen standaard protocollen voor. Maar ontwenning en/of bijwerkingen zijn niet permanent, je brein en lijf passen zich uiteindelijk wel aan. Maar hoe snel dat durf ik echt niet te zeggen.
Klik om te vergroten...
Dit @Diametha

Ik heb ooit eens 6 maanden met Benzo PAWS rond gelopen na een te snelle afbouw na 6 maanden 3mg Lorazepam per dag. Was echt niet leuk maar het is voorbij gegaan.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diametha zei:
Toen ik januari 2023 ontwenning methadon kreeg
Klik om te vergroten...
Ik begrijp het niet meer helemaal. Je kreeg in januari 2023 ontwenning methadon? Je hebt gezegd dat je in oktober 2023 naar de kliniek ging en dat je daarvoor al 4 maanden aan het aanmodderen was terwijl je op de wachtlijst stond bij Jellinek.

Van wanneer tot wanneer heb je precies methadon gebruikt en wanneer ben je precies gestopt?

Edit: Ah, ik denk dat ik ‘m snap. Voordat je de kliniek inging heb je een tijdje methadon gekregen van Jellinek en daarvoor stond je 4 maanden op de wachtlijst. Is al een tijdje aan de gang dus.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
sinds ik mijn woning had via hvo Querido kwamen ze regelmatig langs om te checken hoe het ging want de woning stond op hun naam
Na 1 jaartje zagen ze dat alles goed ging werd de woning op mijn naam gezet
Toen zat ik ook 2 jaar in de schuldsanering
Na 1 jaartje was ik schulden vrij dat is nu al 3 jaar bijna 4 jaar
Ik was gelukkig eigen huis schulden vrij had werk na jaren
En toen heb ik deze zogenaamde vriend onderdak gegeven tijdelijk hij betaalde niks
En zo in de methadon terecht gekomen en sinds dien ellende achter ellende
Tot in de detox kwam dacht eindelijk ben ik er vanaf maar na 4 dagen begon beetje bij beetje de Ellende
Maar niet zo erg ok ik sliep niet en was nog onrustiger dan nu maar had geen depressie en huilbuien en zelfmoord neigingen had ik een keer toen ik bijna een week niet en de rest weten jullie
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
[QUOTE="Diametha, post: 1976405, member: 17676

en word helemaal gek 😭😭😭
[/QUOTE]

Zie je ook in dat je met dat eindeloos herhalen jij jezelf aardig gek aan het maken bent?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
[QUOTE="Diametha, post: 1976405, member: 17676

en word helemaal gek 😭😭😭
Klik om te vergroten...

Zie je ook in dat je met dat eindeloos herhalen jij jezelf aardig gek aan het maken bent?
[/QUOTE]

Oude patronen doorbreken is ook moeilijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2122232425...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."