Nou mensies daar komt hij dan !!!
Deze doorgewinterde gebruiker is toch ten val gekomen en wel door, in de volksmond, Spice. In mijn geval ADB-Butinaca.
Na ongeveer het gehele alfabet vaak genoeg gebruikt te hebben, van een wiet tot een benzo en zelfs een periode opiaten waarbij zelfs hero ben ik flink op me bek gegaan met ADB-Butinaca.
Nou had ik een giga lang waarschuwingsbericht in me hoofd maar dat gaat me (nog) niet lukken (of wel blijkt achteraf
![:tearsofjoy:]()
) maar wil de waarschuwing er toch graag al uitgooien. Er zijn in mijn omgeving meerdere die nu of in kliniek zitten, of in het ziekenhuis waren beland, of nu half in de goot liggen. Dus een waarschuwing lijkt me op zijn plaats.
Ergens kon ik de verhalen al en met name de angstaanjagende verhalen vanuit Engeland en meestal uit de wat armere landen want ja, het is lekker goedkoop om stoned worden met dit soort goedjes. Daarbij de eigenwijze persoonlijk en betweterige van mij dacht, iets wat stoned maakt gaat mij niet pakken. Ik blow al 25 jaar en heb me leven ondanks me wiet gebruik en andere middelen echt prima in orde met huisje boompje beestje. Ook dacht ik; ja die gasten met overdoseringen zijn gewoon dom geweest door het over kruiden of wiet heen te spuiten. Wat natuurlijk vragen is om problemen omdat het op deze manier nooit goed kan worden verspreid en dus perongeluk veel meer binnen kunnen krijgen dan ze van plan waren. Ik was natuuuuuurlijk veeeeul slimmer en had WEL een veilige manier om dit te doseren en dus te gebruiken. NOT!!
Ik ga het verder niet over doseringen hebben maar wel dat ik er vape vloeistof met fruit smaakjes van maakte. Waar ook meteen het gevaar in zit want je neemt het heel makkelijk, is lekker en zeeeeer goedkoop. Voor een paar tientjes had ik liters van dat spul voor het grijpen. Ik kon een week(en) stoned zijn elke avond voor hetzelfde geld als met wiet voor 1 avondje.
Maar daar zit nou juist ook weer het gevaar bij dit soort middelen, vooral als je dagelijks gebruikt. Er kunnen namelijk dingen in je leven ontstaan waardoor het in 1x tooootaaaaal fout kan gaan, hoe sterk je ook in je schoenen staat of vooral denkt te staan. In mijn geval was het door een longontsteking waarbij ik zoveel moest hoesten dat een zenuw bij me long/ribben klem kwam te zitten wat ontzettende pijn deed (oude klaplong litteken van de operatie >6 jaar terug) waardoor ik veel tramadol voorgeschreven kreeg. In deze waas van tramadol is mijn gebruik van ADB zo erg omhooggeschoten, nietsvermoedend, dat het lichamelijke afhankelijkheid veroorzaakte. Hier kwam ik pas achter nadat ik van de tramadol af was. Neemt niet weg trouwens dat het ook zonder vervelende omstandigheden fout kan gaan want de eerder genoemde vrienden/kennissen zijn de fout ingegaan omdat dit middel ontzettend snel tolerantie teweegbrengt. Het werkt namelijk ook nog korter dan wiet. Dus bijnemen is zo gedaan want het voelt zo onschuldig!! Totdat je wil stoppen vanaf een bepaalde dosis, my god!
Ik kan iedereen vertellen dat ik nog nooit, BY FAR, zo angstige afkick heb meegemaakt. Ik bedacht me zelf te gaan minderen wat dus op zijn zachts gezegd fout gedacht was. Ik kon geen uur zonder of me hele lichaam begon te protesteren met trillen, (koud)zweten en misselijkheid tot overmatig overgeven tot gevolg. Dit waren alleen de lichamelijke effecten overigens. Ik was nog niet op de helft van de dosering (wat al een maand duurde) van waar ik vandaan kwam en totaaale paniek ( wat mij echt vreemd is ) sloeg toe zoals ik me niet kon voorstellen dat dit bestond. Ik ben toen in paniek afkickklinieken gaan bellen waar telefonisch intakes me al afwezen tot ik ergens in eindhoven voor een fysieke intake terecht kon. Maar jullie raden het al, ook daar werd ik afgewezen want ik was zo'n wrak dat ze het niet aandurfde. Achteraf logisch want kon alleen maar huilen van paniek.
Mijn nachten en dagen bestonden uit elke uur vapen tot ik weer rustig werd. Paniekerig met een dagboek erbij om me dosis maar bij te kunnen houden om maar niet verder te stijgen in gebruik. Minderen lukte me voor geen meter meer en paniek werd alleen maar erger. Stabiel op dosis blijven voelde als coldturkey stoppen van laten we zeggen enkele opiaten en of benzooi die ik gebruikt heb. Nachten waren 2 uur slapen, vapen tot ik weer in slaap viel om vervolgens twee uur later weer trillend wakker te worden en me vape er weer bij moest pakken.
Ik kwam zelfs op het moment dat ik aan automutilatie dacht om maar serieus genomen te worden en dus allerlei manieren bedacht om snel (lees direct) hulp te krijgen. Nou mensen die me kennen weten dat dit echt niet Mezelf is, want verre heb ik ook ook maar ooit deze gedachtes gehad en durf echt wel te zeggen dat ik wat gewend ben met drama en of drugs. Het leven gaat nou eenmaal niet altijd of rozen geur en maneschijn.
Uiteindelijk was het Brijder die me durfden op te nemen mede omdat ik me stabiel hield met ondersteuning van ook een demonisch middel, benzo. Hierdoor kon ik doen alsof het nog wel iets meeviel tijdens de intake. Ik heb er in de detox dan ook drie weken over gedaan om van dit smerige akelige goedje af te komen met antimisselijkheids middelen en een shitload aan benzo ter ondersteuning. Op deze manier was het net aan te overleven (eigenlijk niet) om van de lichamelijk ontwenning af te komen om vervolgens van de kut benzooi te kunnen minderen.
Nu ondertussen 4 weken geen spice aangeraakt (2 weken geen benzo) maar nog zijn me nachten niet langer dan 4 uur hooguit met soms een uurtje dommelen. In de kliniek ook twee keer op het punt gestaan te vertrekken want trok het niet terwijl ik mezelf verre van een opgever vind want ja, ik ben toch wel wat gewend??? Ik gebruik al meer dan 20 jaar van alles en al 25 jaar dagelijks wiet en kon zelf altijd wel (vaak gerust met moeite) afkicken van een middel, dacht ik. Nou mooi niet dus want dit was gewoon helll!!! In die drie weken heb ik elke nacht niet meer dan 3 uur geslapen wat me zelfs tot twee keer aan toe tot een hyper manisch opisodes heeft gebracht midden in de nacht. Dit waren voorbodes tot psychoses terwijl ik daar verre van gevoelig voor ben. Seroquel werd me maar gegeven in een poging me iets langer te laten slapen. Maar slapen werd er echter niet langer door maar ik kwam wel "iets"rustiger de nacht door. Dus drie middelen tijdens ontwenning nodig gehad om van deze bende af te komen, gadverdamme!
Het is echt dat ik de liefste moeder van de wereld heb ( die me weken voor opname heeft verzorgd en heeft opgevangen) of ik was er nu niet geweest denk ik. Of alles kwijt geraakt wat ik opgebouwt heb. Ik heb me huis nog en het lijkt langzaam dat ik me gezondheid ook terug aan het winnen ben.
Dus laat dit alsjeblieft een waarschuwing zijn voor mensen die dit soort middelen nog gebruiken of denken dat het handig is dit te gaan doen want het is vragen om problemen. Ik mag echt ontzettend van geluk spreken dat ik hier nu dit verhaal kan delen. Waar ik zelfs nu dankbaar voor ben want ben nu voor het eerst in 20 jaar clean van alles!!
![:praying2:]()
...
Voor het eerst in me leven kan ik zeggen dat ik het echt even gehad heb met al die middelen. De wereld gaat weer voor me open waarin alles nieuw en spannend is