Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPas op voor Spice, synthetisch wiet, Adb-butinaca of verwanten !!!

Pas op voor Spice, synthetisch wiet, Adb-butinaca of verwanten !!!

39 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Topper! Jammer dat jouw ontslagdatum mijn opnamedatum was maar je bezoekje was erg gezellig! 😋
Ik zag ook geen andere uitweg meer en ben als crisis geval opgenomen geworden wegens hartklachten. Ook allemaal van de adb-butinaca.
Slapen lukt eindelijk weer maar net als jij waren de nachten daar een drama.
Kon dagenlang niks eten, zelf medicatie slikken ging gepaard met kokhalzen omdat mijn lijf zo van slag was.
Ben erg geschrokken van de schade die ik aan mijn lijf heb aangericht maar dankbaar dat dit allemaal te herstellen valt.
Ondertussen ruim een maand clean en voel me beter dan ooit tevoren, gestart met EMDR en begin weer de oude gelukkige ik te worden zonder drugs.

Dit zal dan ook mijn laatste bericht hier zijn omdat het mij verstandig lijkt om alle mogelijke triggers te vermijden en ik mij vol ga storten op mijn nieuwe passie.
Dankbaar dat ik mijn beste vriendin ( @Spyro ) hier heb leren kennen en @Mezelf we zullen elkaar binnenkort vast wel weer zien!

✌️♥️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jane Margolis zei:
Topper! Jammer dat jouw ontslagdatum mijn opnamedatum was maar je bezoekje was erg gezellig! 😋
Ik zag ook geen andere uitweg meer en ben als crisis geval opgenomen geworden wegens hartklachten. Ook allemaal van de adb-butinaca.
Slapen lukt eindelijk weer maar net als jij waren de nachten daar een drama.
Kon dagenlang niks eten, zelf medicatie slikken ging gepaard met kokhalzen omdat mijn lijf zo van slag was.
Ben erg geschrokken van de schade die ik aan mijn lijf heb aangericht maar dankbaar dat dit allemaal te herstellen valt.
Ondertussen ruim een maand clean en voel me beter dan ooit tevoren, gestart met EMDR en begin weer de oude gelukkige ik te worden zonder drugs.

Dit zal dan ook mijn laatste bericht hier zijn omdat het mij verstandig lijkt om alle mogelijke triggers te vermijden en ik mij vol ga storten op mijn nieuwe passie.
Dankbaar dat ik mijn beste vriendin ( @Spyro ) hier heb leren kennen en @Mezelf we zullen elkaar binnenkort vast wel weer zien!

✌️♥️
Klik om te vergroten...
Goede keuzes. Ik wens je veel succes met jouw reis van herstel. Geniet van je nieuwe ik 2.0 😘
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Captain hindsight incoming.. Maar dit is wel waarom ik altijd waarschuw voor rc's op dagelijkse basis gebruiken. Ik denk dat ik jouw verhaal maar ga opslaan onder het kopje "kijk dit bedoel ik met 'we weten niet wat de lange termijneffecten zijn'". Want het is altijd lastig om aan mensen hun verstand te peuteren wat nou onbekende risico's kunnen zijn.

Dus bedankt voor het delen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
. Ik denk dat ik jouw verhaal maar ga opslaan onder het kopje "kijk dit bedoel ik met 'we weten niet wat de lange termijneffecten zijn'". Want het is altijd lastig om aan mensen hun verstand te peuteren wat nou onbekende risico's kunnen zijn.
Klik om te vergroten...
Dat er risico's verbonden zijn aan het gebruiken van rc's, lijkt mij een duidelijkheid als een koe.
Immers, van alle stoffen waardoor je je beter voelt, zoals alcohol bijvoorbeeld, of stimulanten, betaal je altijd een prijs! De kater, en ziektes op langere termijn in ogenschouw genomen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Dat er risico's verbonden zijn aan het gebruiken van rc's, lijkt mij een duidelijkheid als een koe.
Immers, van alle stoffen waardoor je je beter voelt, zoals alcohol bijvoorbeeld, of stimulanten, betaal je altijd een prijs! De kater, en ziektes op langere termijn in ogenschouw genomen.
Klik om te vergroten...
Klopt, maar de ernst daarvan is vaak lastig in te schatten als de risico's grotendeels onbekend zijn.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jane Margolis zei:
Topper! Jammer dat jouw ontslagdatum mijn opnamedatum was maar je bezoekje was erg gezellig! 😋
Ik zag ook geen andere uitweg meer en ben als crisis geval opgenomen geworden wegens hartklachten. Ook allemaal van de adb-butinaca.
Slapen lukt eindelijk weer maar net als jij waren de nachten daar een drama.
Kon dagenlang niks eten, zelf medicatie slikken ging gepaard met kokhalzen omdat mijn lijf zo van slag was.
Ben erg geschrokken van de schade die ik aan mijn lijf heb aangericht maar dankbaar dat dit allemaal te herstellen valt.
Ondertussen ruim een maand clean en voel me beter dan ooit tevoren, gestart met EMDR en begin weer de oude gelukkige ik te worden zonder drugs.

Dit zal dan ook mijn laatste bericht hier zijn omdat het mij verstandig lijkt om alle mogelijke triggers te vermijden en ik mij vol ga storten op mijn nieuwe passie.
Dankbaar dat ik mijn beste vriendin ( @Spyro ) hier heb leren kennen en @Mezelf we zullen elkaar binnenkort vast wel weer zien!

✌️♥️
Klik om te vergroten...
Ik ben mega trots op jullie beide bikkels! ❤️ @Jane Margolis en @Mezelf
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pffffff wat een heftig verhaal 🤗 Knap dat je er uit bent gekomen en het hebt weten te doorstaan, wat een enorme lijdensweg ☹️ Thanks voor de warning ❤️ Het ga je goed! 🥰
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heftige periode @Mezelf! Goed dat je er uit bent gekomen. Nu inschrijven bij de dichtstbijzijnde manege voor rijlessen?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
StraffeNeel zei:
Heftige periode @Mezelf! Goed dat je er uit bent gekomen. Nu inschrijven bij de dichtstbijzijnde manege voor rijlessen?
Klik om te vergroten...
Haha manege? Kan ik beter bij zuslief rijlessen nemen. Maarja een bezigheid vinden of hobby zou wel wat zijn ja maar vind niks tot weinig nog leuk :shrugman:.

Energie en motivatie is nog ver te zoeken helaas. Toen ik blowde had ik meer energie. Maargoed zal zijn tijd nog nodig hebben. Slapen gaat gelukkig al wel een stuk beter :).
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
een bezigheid vinden of hobby zou wel wat zijn ja maar vind niks tot weinig nog leuk :shrugman:.
Klik om te vergroten...
Paardrijden kost tijd en moeite om te leren, kun je eenmaal zelfstandig naar buiten dan is het echt gaaf om te doen. Het is niet alleen het rijden, maar ook de verbinding met de dieren. Vraag maar aan je zus hoe leuk het is 😉.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Nou mensies daar komt hij dan !!!

Deze doorgewinterde gebruiker is toch ten val gekomen en wel door, in de volksmond, Spice. In mijn geval ADB-Butinaca.
Na ongeveer het gehele alfabet vaak genoeg gebruikt te hebben, van een wiet tot een benzo en zelfs een periode opiaten waarbij zelfs hero ben ik flink op me bek gegaan met ADB-Butinaca.

Nou had ik een giga lang waarschuwingsbericht in me hoofd maar dat gaat me (nog) niet lukken (of wel blijkt achteraf :tearsofjoy:) maar wil de waarschuwing er toch graag al uitgooien. Er zijn in mijn omgeving meerdere die nu of in kliniek zitten, of in het ziekenhuis waren beland, of nu half in de goot liggen. Dus een waarschuwing lijkt me op zijn plaats.

Ergens kon ik de verhalen al en met name de angstaanjagende verhalen vanuit Engeland en meestal uit de wat armere landen want ja, het is lekker goedkoop om stoned worden met dit soort goedjes. Daarbij de eigenwijze persoonlijk en betweterige van mij dacht, iets wat stoned maakt gaat mij niet pakken. Ik blow al 25 jaar en heb me leven ondanks me wiet gebruik en andere middelen echt prima in orde met huisje boompje beestje. Ook dacht ik; ja die gasten met overdoseringen zijn gewoon dom geweest door het over kruiden of wiet heen te spuiten. Wat natuurlijk vragen is om problemen omdat het op deze manier nooit goed kan worden verspreid en dus perongeluk veel meer binnen kunnen krijgen dan ze van plan waren. Ik was natuuuuuurlijk veeeeul slimmer en had WEL een veilige manier om dit te doseren en dus te gebruiken. NOT!!

Ik ga het verder niet over doseringen hebben maar wel dat ik er vape vloeistof met fruit smaakjes van maakte. Waar ook meteen het gevaar in zit want je neemt het heel makkelijk, is lekker en zeeeeer goedkoop. Voor een paar tientjes had ik liters van dat spul voor het grijpen. Ik kon een week(en) stoned zijn elke avond voor hetzelfde geld als met wiet voor 1 avondje.

Maar daar zit nou juist ook weer het gevaar bij dit soort middelen, vooral als je dagelijks gebruikt. Er kunnen namelijk dingen in je leven ontstaan waardoor het in 1x tooootaaaaal fout kan gaan, hoe sterk je ook in je schoenen staat of vooral denkt te staan. In mijn geval was het door een longontsteking waarbij ik zoveel moest hoesten dat een zenuw bij me long/ribben klem kwam te zitten wat ontzettende pijn deed (oude klaplong litteken van de operatie >6 jaar terug) waardoor ik veel tramadol voorgeschreven kreeg. In deze waas van tramadol is mijn gebruik van ADB zo erg omhooggeschoten, nietsvermoedend, dat het lichamelijke afhankelijkheid veroorzaakte. Hier kwam ik pas achter nadat ik van de tramadol af was. Neemt niet weg trouwens dat het ook zonder vervelende omstandigheden fout kan gaan want de eerder genoemde vrienden/kennissen zijn de fout ingegaan omdat dit middel ontzettend snel tolerantie teweegbrengt. Het werkt namelijk ook nog korter dan wiet. Dus bijnemen is zo gedaan want het voelt zo onschuldig!! Totdat je wil stoppen vanaf een bepaalde dosis, my god!

Ik kan iedereen vertellen dat ik nog nooit, BY FAR, zo angstige afkick heb meegemaakt. Ik bedacht me zelf te gaan minderen wat dus op zijn zachts gezegd fout gedacht was. Ik kon geen uur zonder of me hele lichaam begon te protesteren met trillen, (koud)zweten en misselijkheid tot overmatig overgeven tot gevolg. Dit waren alleen de lichamelijke effecten overigens. Ik was nog niet op de helft van de dosering (wat al een maand duurde) van waar ik vandaan kwam en totaaale paniek ( wat mij echt vreemd is ) sloeg toe zoals ik me niet kon voorstellen dat dit bestond. Ik ben toen in paniek afkickklinieken gaan bellen waar telefonisch intakes me al afwezen tot ik ergens in eindhoven voor een fysieke intake terecht kon. Maar jullie raden het al, ook daar werd ik afgewezen want ik was zo'n wrak dat ze het niet aandurfde. Achteraf logisch want kon alleen maar huilen van paniek.

Mijn nachten en dagen bestonden uit elke uur vapen tot ik weer rustig werd. Paniekerig met een dagboek erbij om me dosis maar bij te kunnen houden om maar niet verder te stijgen in gebruik. Minderen lukte me voor geen meter meer en paniek werd alleen maar erger. Stabiel op dosis blijven voelde als coldturkey stoppen van laten we zeggen enkele opiaten en of benzooi die ik gebruikt heb. Nachten waren 2 uur slapen, vapen tot ik weer in slaap viel om vervolgens twee uur later weer trillend wakker te worden en me vape er weer bij moest pakken.

Ik kwam zelfs op het moment dat ik aan automutilatie dacht om maar serieus genomen te worden en dus allerlei manieren bedacht om snel (lees direct) hulp te krijgen. Nou mensen die me kennen weten dat dit echt niet Mezelf is, want verre heb ik ook ook maar ooit deze gedachtes gehad en durf echt wel te zeggen dat ik wat gewend ben met drama en of drugs. Het leven gaat nou eenmaal niet altijd of rozen geur en maneschijn.

Uiteindelijk was het Brijder die me durfden op te nemen mede omdat ik me stabiel hield met ondersteuning van ook een demonisch middel, benzo. Hierdoor kon ik doen alsof het nog wel iets meeviel tijdens de intake. Ik heb er in de detox dan ook drie weken over gedaan om van dit smerige akelige goedje af te komen met antimisselijkheids middelen en een shitload aan benzo ter ondersteuning. Op deze manier was het net aan te overleven (eigenlijk niet) om van de lichamelijk ontwenning af te komen om vervolgens van de kut benzooi te kunnen minderen.

Nu ondertussen 4 weken geen spice aangeraakt (2 weken geen benzo) maar nog zijn me nachten niet langer dan 4 uur hooguit met soms een uurtje dommelen. In de kliniek ook twee keer op het punt gestaan te vertrekken want trok het niet terwijl ik mezelf verre van een opgever vind want ja, ik ben toch wel wat gewend??? Ik gebruik al meer dan 20 jaar van alles en al 25 jaar dagelijks wiet en kon zelf altijd wel (vaak gerust met moeite) afkicken van een middel, dacht ik. Nou mooi niet dus want dit was gewoon helll!!! In die drie weken heb ik elke nacht niet meer dan 3 uur geslapen wat me zelfs tot twee keer aan toe tot een hyper manisch opisodes heeft gebracht midden in de nacht. Dit waren voorbodes tot psychoses terwijl ik daar verre van gevoelig voor ben. Seroquel werd me maar gegeven in een poging me iets langer te laten slapen. Maar slapen werd er echter niet langer door maar ik kwam wel "iets"rustiger de nacht door. Dus drie middelen tijdens ontwenning nodig gehad om van deze bende af te komen, gadverdamme!

Het is echt dat ik de liefste moeder van de wereld heb ( die me weken voor opname heeft verzorgd en heeft opgevangen) of ik was er nu niet geweest denk ik. Of alles kwijt geraakt wat ik opgebouwt heb. Ik heb me huis nog en het lijkt langzaam dat ik me gezondheid ook terug aan het winnen ben.

Dus laat dit alsjeblieft een waarschuwing zijn voor mensen die dit soort middelen nog gebruiken of denken dat het handig is dit te gaan doen want het is vragen om problemen. Ik mag echt ontzettend van geluk spreken dat ik hier nu dit verhaal kan delen. Waar ik zelfs nu dankbaar voor ben want ben nu voor het eerst in 20 jaar clean van alles!! :praying2:...

Voor het eerst in me leven kan ik zeggen dat ik het echt even gehad heb met al die middelen. De wereld gaat weer voor me open waarin alles nieuw en spannend is :cheerpompom:
Klik om te vergroten...
Wat een verhaal… gewoon horror dit 😣 zoiets verwacht je toch niet als je al zoveel gewend bent qua middeltjes. Spul dat ze maken wordt steeds ziekelijker verslavend. Hoe gaat het nu met je? Krijg je af en toe een stemmetje dat zegt dat keertje wel weer ok is? Of nog steeds helemaal klaar mee?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Naamvoorhier zei:
Wat een verhaal… gewoon horror dit 😣 zoiets verwacht je toch niet als je al zoveel gewend bent qua middeltjes. Spul dat ze maken wordt steeds ziekelijker verslavend. Hoe gaat het nu met je? Krijg je af en toe een stemmetje dat zegt dat keertje wel weer ok is? Of nog steeds helemaal klaar mee?
Klik om te vergroten...
Ja was zeker horror maar gaat een stuk beter. Het leven lijkt wel ongelofelijk saai op het moment en weet maar moeilijk me dagen te vullen. Ook nog weinig energie en motivatie om dingen te ondernemen.

Drang naar wiet is er zeker wel en ook naar benzo's aangezien ik me nog erg gespannen voel.

Maar naar spice heb ik totaal geen drang meer. Die hell ga ik echt niet meer in.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Woow dit is echt mega heftig !!! Wat een verschrikkelijk tijd moet dat toch geweest zijn voor je man. Horror dit.

Het overwegen van automutilatie om serieus genomen te worden.. Dat brak me hart echt. En dat zegt ook zoveel over de zorg van tegenwoordig. Gelukkig is daar dan Brijder, die hebben mij ook in crisis geholpen daar waar anderen achter bleven.
Ah fijn, 3 weken dus moeten afkicken! Zieke shit, dat dat dus zo fysiek verslavend was wist ik niet.. En dan te bedenken dat er Spice in vapes word gevonden. En niet af en toe.

Dankjewel voor het delen man. Sterk. Ben echt blij dat je nog leeft en dit kan delen met anderen. Ik zal nooit en te nimmer Spice gebruiken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben enkele weken terug via dit topic benaderd door Zembla, aangezien het nogal uit de hand aan het lopen is met vapes die synthetische cannabinoïden bevatten. Uit onderzoek bleek dat meer dan 95% synthetische troep bevatte en slechts <5% echte, van nature voorkomende THC. Deze laatste waren bovendien (natuurlijk) veel duurder.

Ik heb eerst een uitgebreid telefonisch interview gehad met een dame, wat uitmondde in een fysiek interview met cameraman over mijn ervaringen met synthetische cannabinoïden (noids, spice). Ik ben min of meer onherkenbaar in beeld gebracht (als het goed is 😅) en het wordt ergens in september uitgezonden. Ik zal in ieder geval de specifieke datum hier posten zodra ik die weet.

Wel leuk was dat ze ook een apparaat mee hadden dat synthetische van echte THC kon onderscheiden. Deze gaf dan ook meteen aan dat mijn laatste druppels liquid met in dit geval ADB-Butinaca, de synthetische variant, bevatte.

Fijne dag allen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Houd er rekening mee, dat je stem niet verandert, al ben je onherkenbaar in beeld gebracht....aan je stem ben je herkenbaar!
Ik ben ook eens op tv geweest betreffende oxcycodon verslaving. Dat duurde ongeveer een minuut dat intervieuw, maar toch hadden enkele mensen mij herkend aan mijn stem....
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Houd er rekening mee, dat je stem niet verandert, al ben je onherkenbaar in beeld gebracht....aan je stem ben je herkenbaar!
Ik ben ook eens op tv geweest betreffende oxcycodon verslaving. Dat duurde ongeveer een minuut dat intervieuw, maar toch hadden enkele mensen mij herkend aan mijn stem....
Klik om te vergroten...
Iknow maar heb verder ook geen geheimen voor de mensen die mijn stem zouden herkennen. Maar wil nou ook weer niet herkend worden op straat....
Wel bedankt voor je bericht/waarschuwing....
Is het nog ergens te zien dat interview toevallig? Zou je het willen delen? Desnoods in pm...? Begrijp ook als je dat niet wilt hoor :blushing:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Mezelf ,
Het is alweer een tijdje geleden, mijn tv debuut, ik heb geen idee waar die reportage nog te vinden is....eventueel kan ik je desgewenst per p.m. er meer over vertellen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank je dat je dit met ons deelt.

Heb je nog terugval ervaren?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Met benzo's heb ik 1 x een terugval van een week gehad, met alcohol 2 x.
Dat is alweer een hele tijd geleden gelukkig.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Met benzo's heb ik 1 x een terugval van een week gehad, met alcohol 2 x.
Dat is alweer een hele tijd geleden gelukkig.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde eigenlijk @Mezelf met de ADB-Butinaca
(maar dat had ik er ook niet bij gezet),
maar in jouw belevenissen ben ik ook erg geïnteresseerd, @De Zandman.

Hoe lang geleden?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."