Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds meer coke

Steeds meer coke

381 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Shitzooi hoe was de meeting?
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi iedereen!

sorry voor de late update. Maar ja ik ben naar de meeting geweest! Het viel me heel erg mee. Vond het mega spannend en het van te voren bellen heeft zeker geholpen (dankjewel voor de tip nogmaals).
ik weet nog niet of dit echt wat voor mij is. Maar na 1x kan je dat nog niet eerlijk beoordelen. Door de spanning zat ik ook heel erg in me hoofd dus heb ik niet alles mee gekregen. Dus donderdag ga ik weer. En zaterdag naar een andere meeting. Dan wacht een vriend van die vriend me op. Misschien dat dat wat extra rust geeft.
verder gaat het beter met me. Morgen eindelijk weer terug de sportschool in (train normaal 4-6 x per week kracht ben nu al 2 weken niet geweest pff). Daar kijk ik echt weer naar uit en dat helpt ook gewoon met het clean blijven. Ben in ieder geval goed gemotiveerd :).
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Shitzooi zei:
Hoi iedereen!

sorry voor de late update. Maar ja ik ben naar de meeting geweest! Het viel me heel erg mee. Vond het mega spannend en het van te voren bellen heeft zeker geholpen (dankjewel voor de tip nogmaals).
ik weet nog niet of dit echt wat voor mij is. Maar na 1x kan je dat nog niet eerlijk beoordelen. Door de spanning zat ik ook heel erg in me hoofd dus heb ik niet alles mee gekregen. Dus donderdag ga ik weer. En zaterdag naar een andere meeting. Dan wacht een vriend van die vriend me op. Misschien dat dat wat extra rust geeft.
verder gaat het beter met me. Morgen eindelijk weer terug de sportschool in (train normaal 4-6 x per week kracht ben nu al 2 weken niet geweest pff). Daar kijk ik echt weer naar uit en dat helpt ook gewoon met het clean blijven. Ben in ieder geval goed gemotiveerd :).
Klik om te vergroten...
Goede houding. Ga er een tijdje heen en geef het een kans. Bel ook mensen van de meeting, of het nou goed gaat of slecht.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Helaas is het gister mis gegaan met gebruik. Het lukt me niet om weg te gooien deze keer. Vorige keer nog zo trots op mezelf dat ik na een paar nakkies het heb weg gegooid.
ik wil vanavond weer naar de NA meeting. Maar nu ben ik een beetje bang. Voel me altijd ongemakkelijk bij mensen als ik onder invloed ben. Behalve dan op feestjes of iets. Maar nu vroeg ik me af, als ik mezelf zo ver krijg, of je wel welkom bent als je hebt gebruikt..
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Balen dat het weer is misgegaan. Ik hoop dat je jezelf snel weet te herpakken. Meetings kunnen daar zeker bij helpen! Knap dat je toch probeert de moed bijeen te rapen om naar een meeting te gaan! Dat laat toch zien dat je graag wilt en het in elk geval probeert.

Hoe het werkt:

NA traditie 3: de enige voorwaarde voor lidmaatschap is het verlangen om te stoppen met gebruiken.

Dit betekent dat iedereen die graag zou willen stoppen meer dan welkom is bij NA. Er staat niet dat je al gestopt moet zijn, enkel dat je dat verlangen hebt.

Deze tradities zijn heilig en leidend voor besluitvorming van de groep.

In de praktijk zal elke groep hier anders mee omgaan. Over het algemeen zal je worden gevraagd niet te sharen wanneer je de afgelopen 24 uur hebt gebruikt. Voor of na de meeting of in de pauze (als die er is) mag je natuurlijk wel in gesprek gaan met je fellows.

In een goede groep zullen de fellows juist proberen om een praatje met je aan te gaan, aan te moedigen om het te blijven te proberen en vragen of ze iets voor je kunnen doen.

Ik ben talloze keren onder invloed geweest op de meeting. Ik heb zelfs onder invloed service gedaan. Maar ik was welkom, omdat ik liever wilde stoppen, maar het niet altijd lukte.

Ik kreeg er over het algemeen juist respect voor terug omdat ik het in elk geval bleef proberen.

De meeste groepen zullen je overigens ook vragen om geen drugs of drank bij je te dragen op de meeting.

En sommige meetings zullen er ook op neerkijken als iemand onder invloed is. Let wel, dit is hun probleem.
De bedoeling is dat we juist tolerant zijn in dat soort situaties en proberen hulpt te bieden.

Immers: You can't blame an addict for behaving like an addict!

Veel succes vanavond!
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Balen dat het weer is misgegaan. Ik hoop dat je jezelf snel weet te herpakken. Meetings kunnen daar zeker bij helpen! Knap dat je toch probeert de moed bijeen te rapen om naar een meeting te gaan! Dat laat toch zien dat je graag wilt en het in elk geval probeert.

Hoe het werkt:

NA traditie 3: de enige voorwaarde voor lidmaatschap is het verlangen om te stoppen met gebruiken.

Dit betekent dat iedereen die graag zou willen stoppen meer dan welkom is bij NA. Er staat niet dat je al gestopt moet zijn, enkel dat je dat verlangen hebt.

Deze tradities zijn heilig en leidend voor besluitvorming van de groep.

In de praktijk zal elke groep hier anders mee omgaan. Over het algemeen zal je worden gevraagd niet te sharen wanneer je de afgelopen 24 uur hebt gebruikt. Voor of na de meeting of in de pauze (als die er is) mag je natuurlijk wel in gesprek gaan met je fellows.

In een goede groep zullen de fellows juist proberen om een praatje met je aan te gaan, aan te moedigen om het te blijven te proberen en vragen of ze iets voor je kunnen doen.

Ik ben talloze keren onder invloed geweest op de meeting. Ik heb zelfs onder invloed service gedaan. Maar ik was welkom, omdat ik liever wilde stoppen, maar het niet altijd lukte.

Ik kreeg er over het algemeen juist respect voor terug omdat ik het in elk geval bleef proberen.

De meeste groepen zullen je overigens ook vragen om geen drugs of drank bij je te dragen op de meeting.

En sommige meetings zullen er ook op neerkijken als iemand onder invloed is. Let wel, dit is hun probleem.
De bedoeling is dat we juist tolerant zijn in dat soort situaties en proberen hulpt te bieden.

Immers: You can't blame an addict for behaving like an addict!

Veel succes vanavond!
Klik om te vergroten...
Dankjewel! Nee ik zou zeker niks mee nemen!
ik hoop dat het me lukt om te gaan. Wil nog wel eens een paniekaanval krijgen helaas. Maar goed ik heb nog even om mezelf te herpakken en me klaar te maken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Shitzooi zei:
Dankjewel! Nee ik zou zeker niks mee nemen!
ik hoop dat het me lukt om te gaan. Wil nog wel eens een paniekaanval krijgen helaas. Maar goed ik heb nog even om mezelf te herpakken en me klaar te maken.
Klik om te vergroten...
Je kunt ook altijd iemand van de meeting bellen he. Of beter nog bel je er een paar en leg je uit wat er is gebeurd. Wedden dat je herkenning krijgt?

En een nieuwe meeting onder invloed zou voor mij ook too much zijn. Maar onthoud dat je welkom bent ook al heb je gebruikt of ben je onder invloed. De tradities zijn heilig en @LucidLucy heeft de 3e traditie hier al genoemd.

Wees vooral niet te streng voor jezelf, terugvallen hoort bij vroeg herstel. Il zou het gek vinden als iemand naar meetings ging en daarna nooit meer gebruikte. Bij mij duurde 't een jaar of vier voordat het echt goed lukte. Blijven gaan en blijven volhouden en je komt er uit.

Kun je terughalen wat je dacht of deed voordat je weer ging scoren? Of dat zich een bepaalde situatie voordeed? Dat zou een goed inzicht kunnen opleveren om de volgende keer een andere actie in te zetten - zodat je afleiding kunt zoeken, een fellow kunt bellen ipv je dealer, weg van huis kunt gaan zonder telefoon en pinpas todat de trek weg is, etc.
V
Vieze asbakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Shitzooi zei:
Ik wil jullie oprecht bedanken voor de fijne en lieve reacties en de tips. Zit veel in me hoofd op dit moment van wat ik heb gehoord op de meeting.
merk bijvoorbeeld dat ik het heel moeilijk kan accepteren dat ik niet meer kan drinken. Ik heb zaterdag avond een verjaardag van een vriendin die ik al super lang niet gezien heb. Ben bang dat als ik niet ga dat de vriendschap wel over is. Mijn close vrienden en vriendinnen heb ik verteld dat ik sober wil zijn en dat ik verslaafd ben. Maar zou dat nog niet met haar durven delen bijvoorbeeld. Ik ga dus niet naar de verjaardag. Want ik weet dat ik dan ga drinken. Maar godver dat voelt gewoon klote. Ik ging voorheen elk weekend weg naar vrienden en zit nu al paar weken voor al thuis. En dan heb ik ook nog eens geen werk school. Ben heel erg extravert van mezelf en vind het zo lastig. Maar bijna bij alles komt alcohol kijken en ik kan dat nu gewoon nog niet aan die verleiding
Klik om te vergroten...
Kies echt voor jezelf, echte vrienden zullen je steunenn. Bekijk het vooral per 24u en denk niet teveel over wat er komen gaat. Het zL gelijkelijk beter gaan maar niet per se makkeljjer en dat is niet erg.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben nu al 3 uur misselijk en trillerig van de spanning. Maar heb besloten te gaan! Heb alleen soms uit paniek de angst over te geven (gebeurd letterlijk nooit en toch heb ik het) dus dat maakt me wel een beetje bang. Maar goed ik wil gaan en ik zorg dat ik wat eerder ben. Dan zal ik kijken of ik het durf aan te geven. De meeting is om 7. We gaan er weer voor!
en na de meeting kan ik lekker in me bed liggen met me hond Ajax kijken om tot rust te komen. Gaat helemaal goed komen.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Je kunt ook altijd iemand van de meeting bellen he. Of beter nog bel je er een paar en leg je uit wat er is gebeurd. Wedden dat je herkenning krijgt?

En een nieuwe meeting onder invloed zou voor mij ook too much zijn. Maar onthoud dat je welkom bent ook al heb je gebruikt of ben je onder invloed. De tradities zijn heilig en @LucidLucy heeft de 3e traditie hier al genoemd.

Wees vooral niet te streng voor jezelf, terugvallen hoort bij vroeg herstel. Il zou het gek vinden als iemand naar meetings ging en daarna nooit meer gebruikte. Bij mij duurde 't een jaar of vier voordat het echt goed lukte. Blijven gaan en blijven volhouden en je komt er uit.

Kun je terughalen wat je dacht of deed voordat je weer ging scoren? Of dat zich een bepaalde situatie voordeed? Dat zou een goed inzicht kunnen opleveren om de volgende keer een andere actie in te zetten - zodat je afleiding kunt zoeken, een fellow kunt bellen ipv je dealer, weg van huis kunt gaan zonder telefoon en pinpas todat de trek weg is, etc.
Klik om te vergroten...
Het stomme is dat ik precies weet waarom en wat er afspeelt voor ik ga gebruiken. Ik heb MBT therapie en dat zorgt voor veel inzicht. Alleen soms lijkt het alsof ik gewoon schijt aan mezelf heb en even niet me best wil doen voor alles. Dan voel ik me gewoon een beetje op. En daar baal ik van.
ik ben bijvoorbeeld wel van mijn eetbuien afgekomen en me depressie door meer inzicht te hebben in wat ik nou eigenlijk voel en wat de aanleiding is. Ik heb borderline vandaar dat ik MBT volg (hiervoor DGT). Daarom baal ik extra dat dit er nu is..
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Shitzooi zei:
Alleen soms lijkt het alsof ik gewoon schijt aan mezelf heb en even niet me best wil doen voor alles.
Klik om te vergroten...
Juuuup super herkenbaar! 😅

In Zuid Afrika zeiden ze weleens tegen mij: "You see all the red lights, but you deliberately ignore them. Why is that?"

Het antwoord is vaak dat ik het dan niet op kan brengen om goed voor mezelf te zorgen. Dat kan meerdere redenen hebben, bijvoorbeeld omdat ik te weinig zelfliefde heb. Maar ook omdat ik al erg moe ben en chagrijnig raak. Of simpelweg omdat het de makkelijke en veilige weg is. (Lijkt te zijn past hier beter in deze context)

Shitzooi zei:
Dan voel ik me gewoon een beetje op. En daar baal ik van.
Klik om te vergroten...
Wat wel interessant is, is om eens te gaan kijken hoe dit te voorkomen is. En als het dan toch gebeurt, wat je eventueel ook kan doen ipv gebruiken.

Voor mij was het zeker in het begin heel belangrijk om te voorkomen dat het tot dat punt kwam. Dus op tijd aanvoelen wanneer ik rust en ontspanning nodig heb.

Maar zeker na wat oefening lukt het ook wel om iets gezonds te doen als ik wél al dat punt heb bereikt.

Blijf het in elk geval proberen! En super goed dat je gewoon de moed bijeenraapt om te gaan!
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat jammer dat je bent terug gevallen. Inderdaad is het nummer verwijderen al een goede stap en de mensen van wie je een nummer zou kunnen krijgen misschien vertellen dat ze dat niet moeten geven?

Heb je voor je zelf een beetje duidelijk wat situaties, gebeurtenissen, gevoelens, personen, plekken etc. zijn die je (kunnen) triggeren?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Shitzooi zei:
Ik ben nu al 3 uur misselijk en trillerig van de spanning. Maar heb besloten te gaan! Heb alleen soms uit paniek de angst over te geven (gebeurd letterlijk nooit en toch heb ik het) dus dat maakt me wel een beetje bang. Maar goed ik wil gaan en ik zorg dat ik wat eerder ben. Dan zal ik kijken of ik het durf aan te geven. De meeting is om 7. We gaan er weer voor!
en na de meeting kan ik lekker in me bed liggen met me hond Ajax kijken om tot rust te komen. Gaat helemaal goed komen.
Klik om te vergroten...
Super goed. Angsten overwin je door ze aan te gaan en (99% van de tijd) te merken dat alle doemscenario's niet uitkomen.

Heb je al een sponsor gevraagd?
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
maar ik ben vandaag dus wel echt voor het eerst geweest. En ja nu wel haha. Heb me sleutelhanger en een boekje vol met nummers van iedereen. Ik kwam aan en ging nog even sigaretje roken en kwam gelijk een vrouw naar me toe die ik vertelde dat dit me eerste meeting was. Ik heb ook nummers met haar uitgewisseld. Iedereen was heel lief. Heb wel met zwetende okseltjes en hoge hartslag in de meeting gezeten door alle spanning. Maar heb het toch gedaan! Morgen is er weer meeting en ga ik gelijk weer. Hopelijk is de spanning er dan gewoon snel beetje af.
voel me wel schuldig dat ik heb gelogen. Jullie met goede tips en lieve woorden. Dankjewel daarvoor en sorry voor dit domme liegen.
V
Vieze asbakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Shitzooi zei:
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
maar ik ben vandaag dus wel echt voor het eerst geweest. En ja nu wel haha. Heb me sleutelhanger en een boekje vol met nummers van iedereen. Ik kwam aan en ging nog even sigaretje roken en kwam gelijk een vrouw naar me toe die ik vertelde dat dit me eerste meeting was. Ik heb ook nummers met haar uitgewisseld. Iedereen was heel lief. Heb wel met zwetende okseltjes en hoge hartslag in de meeting gezeten door alle spanning. Maar heb het toch gedaan! Morgen is er weer meeting en ga ik gelijk weer. Hopelijk is de spanning er dan gewoon snel beetje af.
voel me wel schuldig dat ik heb gelogen. Jullie met goede tips en lieve woorden. Dankjewel daarvoor en sorry voor dit domme liegen.
Klik om te vergroten...
Goed dat je toch besloten hebt om te gaan. Beetje mosterd na de maaltijd maar je mag altijd een meeting bezoeken, ook onder invloed. De regel is echter in veel gevallen dat je alleen mag luisteren, dit kan natuurlijk per regio en situatie verschillen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Shitzooi zei:
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
maar ik ben vandaag dus wel echt voor het eerst geweest. En ja nu wel haha. Heb me sleutelhanger en een boekje vol met nummers van iedereen. Ik kwam aan en ging nog even sigaretje roken en kwam gelijk een vrouw naar me toe die ik vertelde dat dit me eerste meeting was. Ik heb ook nummers met haar uitgewisseld. Iedereen was heel lief. Heb wel met zwetende okseltjes en hoge hartslag in de meeting gezeten door alle spanning. Maar heb het toch gedaan! Morgen is er weer meeting en ga ik gelijk weer. Hopelijk is de spanning er dan gewoon snel beetje af.
voel me wel schuldig dat ik heb gelogen. Jullie met goede tips en lieve woorden. Dankjewel daarvoor en sorry voor dit domme liegen.
Klik om te vergroten...

Super mooi dat je daarop terugkomt! Je eerlijkheid siert je!

Ik ben blij dat je zo lief ontvangen bent. Hopelijk vind je daar een plek waar je veel steun kan vinden om hier doorheen te komen en te leren omgaan met de cravings naar coke!

Ik zou zeggen, gebruik die telefoonnummers. Ik ben pas heel laat begonnen met bellen en doe het nu eigenlijk nog steeds te weinig. Heb me er vanmiddag weer echt toe moeten zetten om iemand te bellen. Maar ik ben achter altijd blij dat ik het gedaan heb. Zowel in goede als in minder goede tijden kan het toch even m'n zinnen op iets anders zetten. Of simpelweg om even te lachen en uit m'n hoofd te raken.

Veel mensen vinden het ook heel erg leuk om gebeld te worden. Dus schroom niet! 😉
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Shitzooi zei:
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
maar ik ben vandaag dus wel echt voor het eerst geweest. En ja nu wel haha. Heb me sleutelhanger en een boekje vol met nummers van iedereen. Ik kwam aan en ging nog even sigaretje roken en kwam gelijk een vrouw naar me toe die ik vertelde dat dit me eerste meeting was. Ik heb ook nummers met haar uitgewisseld. Iedereen was heel lief. Heb wel met zwetende okseltjes en hoge hartslag in de meeting gezeten door alle spanning. Maar heb het toch gedaan! Morgen is er weer meeting en ga ik gelijk weer. Hopelijk is de spanning er dan gewoon snel beetje af.
voel me wel schuldig dat ik heb gelogen. Jullie met goede tips en lieve woorden. Dankjewel daarvoor en sorry voor dit domme liegen.
Klik om te vergroten...
Zoals @LucidLucy zegt: je eerlijkheid siert je❤️

Super knap dat je vandaag wel bent gegaan en je een positieve indruk hebt gekregen! Heel veel succes morgen!
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil jullie oprecht bedanken voor de fijne en lieve reacties en de tips. Zit veel in me hoofd op dit moment van wat ik heb gehoord op de meeting.
merk bijvoorbeeld dat ik het heel moeilijk kan accepteren dat ik niet meer kan drinken. Ik heb zaterdag avond een verjaardag van een vriendin die ik al super lang niet gezien heb. Ben bang dat als ik niet ga dat de vriendschap wel over is. Mijn close vrienden en vriendinnen heb ik verteld dat ik sober wil zijn en dat ik verslaafd ben. Maar zou dat nog niet met haar durven delen bijvoorbeeld. Ik ga dus niet naar de verjaardag. Want ik weet dat ik dan ga drinken. Maar godver dat voelt gewoon klote. Ik ging voorheen elk weekend weg naar vrienden en zit nu al paar weken voor al thuis. En dan heb ik ook nog eens geen werk school. Ben heel erg extravert van mezelf en vind het zo lastig. Maar bijna bij alles komt alcohol kijken en ik kan dat nu gewoon nog niet aan die verleiding
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Shitzooi zei:
Ik heb meerdere keren me nummers verwijderd. En dan kreeg ik ze weer terug via Icloud of via whatsapp web of via me laptop. En zelfs als ik dat verwijderde kwam ik er nog wel eens achter dat ik me bel geschiedenis niet had gewist en er daar nog 1 tussen stond. Ik heb ook ‘iedereen’ verteld dat ik verslaafd en dealers gevraagd niks meer aan me te verkopen. 1 dealer die verkoopt ook echt niks meer aan me. De rest maakt het niet uit. Ben daar niet heel verbaasd over maar goed. Me pinpas en credit card liggen ook bij me ex / beste vriend al langere tijd. Maar heb er dus 1 die tikkies doet..
En deze keer kon ik dus geen nummer vinden. Niet oo me laptop niet op whatsapp niet in me contacten niks. Toen heb ik iemand geappt die weet dat ik verslaafd ben en waar ik tegen heb gezegd geef me geen nummers. Maar goed hij heeft het wel gestuurd toen ik het vroeg.
Klik om te vergroten...

Tja an addict always knows a way. Toch, met die drempels die ik me opwierp, maakte ik het wel moeilijker. Het heeft een aantal keer geduurd voordde drempels hoog ge noeg waren.

1. Tegen je dealer zeggen dat ie je uit de verzendlijst moet halen.
2. Contacten verwijderen
3. In Google contacts naar de prullenbak gaan en de prullenbak legen
4. Whatsapp gesprek wissen
5. Op al je PC's op WhatsApp de gesprekken wissen.

Jaja waar is de tijd heen dat je op je nokiatje gewoon een contact weg pleurde?

Voor iPhone ga ik ervan uit dat je soortgelijke stappen moet nemen.

Voor mezelf is was iemand appen voor een nummer al een drempel die hoog genoeg was. Dan weet iemand van mijn terugval en kunnen ze me tegenhouden. No fucking way....


Als dat niet werkt, kan je weer een stap verder gaan en je vrijheden nog verder inperken. Maar de keus is aan jezelf hoe ver je daarin gaat en hoe graag je wilt herstellen.

Je zegt dat je nu al leeg bent. Hoe meer je het gebruiken beu raakt, hoe hoger de bereidwilligheid zal worden.

dupont zei:
Oh, die struggle herken ik maar al te goed. Ik kende de telnrs uit m’n hoofd. Uiteindelijk vindt een verslaafd hoofd altijd een manier. Als ik geen coke kon krijgen ging ik RCs bestellen online. Niet te stoppen gewoon, ondanks alle goede voornemens. En de meeste dealers geven geen fuck. Als jij bestelt komen ze. Dat zijn hun inkomsten :( Uiteindelijk hielp alleen keihard aan mezelf werken.
Klik om te vergroten...
Ja dat is ook wel zo. Die extra drempels geven me vooral extra bedenktijd. Tijd waarin ik me misschien even herpak en iemand bel ipv de dealer app.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Tja an addict always knows a way. Toch, met die drempels die ik me opwierp, maakte ik het wel moeilijker. Het heeft een aantal keer geduurd voordde drempels hoog ge noeg waren.

1. Tegen je dealer zeggen dat ie je uit de verzendlijst moet halen.
2. Contacten verwijderen
3. In Google contacts naar de prullenbak gaan en de prullenbak legen
4. Whatsapp gesprek wissen
5. Op al je PC's op WhatsApp de gesprekken wissen.

Jaja waar is de tijd heen dat je op je nokiatje gewoon een contact weg pleurde?

Voor iPhone ga ik ervan uit dat je soortgelijke stappen moet nemen.

Voor mezelf is was iemand appen voor een nummer al een drempel die hoog genoeg was. Dan weet iemand van mijn terugval en kunnen ze me tegenhouden. No fucking way....


Als dat niet werkt, kan je weer een stap verder gaan en je vrijheden nog verder inperken. Maar de keus is aan jezelf hoe ver je daarin gaat en hoe graag je wilt herstellen.

Je zegt dat je nu al leeg bent. Hoe meer je het gebruiken beu raakt, hoe hoger de bereidwilligheid zal worden.


Ja dat is ook wel zo. Die extra drempels geven me vooral extra bedenktijd. Tijd waarin ik me misschien even herpak en iemand bel ipv de dealer app.
Klik om te vergroten...
Wijze woorden! 🙏

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."