Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"reDStone zei: Het is moeilijk voor te stellen, maar de meeste mensen, zullen echt na een week of 3 echt lichamelijk heel erg opgeknapt zijn. Dat gaat heel snel, de eerste week is zwaar, maar hou vol. Het lichaam is echt zooo sterk, en wil heel graag herstellen. (als er tenminste nu geen ernstige schade is). Het gaat eigenlijk vanzelf, door niet meer te gebruiken. Ook al lijkt vooral de eerste week onmogelijk. Maar na een paar weken, is het net als met kiespijn. Je kan een beetje vergeten hoe erg het was. En onthou, je zit er voor je zelf. En je hoeft er ook geen vakantie van te maken. Klik om te vergroten... Precies dit, by far de beste coment in dit topic."
"Shitzooi zei: Ik heb meerdere keren me nummers verwijderd. En dan kreeg ik ze weer terug via Icloud of via whatsapp web of via me laptop. En zelfs als ik dat verwijderde kwam ik er nog wel eens achter dat ik me bel geschiedenis niet had gewist en er daar nog 1 tussen stond. Ik heb ook ‘iedereen’ verteld dat ik verslaafd en dealers gevraagd niks meer aan me te verkopen. 1 dealer die verkoopt ook echt niks meer aan me. De rest maakt het niet uit. Ben daar niet heel verbaasd over maar goed. Me pinpas en credit card liggen ook bij me ex / beste vriend al langere tijd. Maar heb er dus 1 die tikkies doet.. En deze keer kon ik dus geen nummer vinden. Niet oo me laptop niet op whatsapp niet in me contacten niks. Toen heb ik iemand geappt die weet dat ik verslaafd ben en waar ik tegen heb gezegd geef me geen nummers. Maar goed hij heeft het wel gestuurd toen ik het vroeg. Klik om te vergroten... kom even op dm"
"Keep strong meid! You can do this"
"@Admins, als het topic verkeerd staat, mijn excuses. Na een behoorlijke heftige periode die ik heb meegemaakt (het verlies van beide ouders), merkte mijn vriendin op dat mijn gebruik als ik vrije tijd had meer en meer werd (cocaine, XTC, MDMA). Ik heb er toen voor gekozen om even op ´vakantie´ te gaan en het eea proberen op een rijtje te zetten. Dit heeft me er toe gezet dat ik nu Ambulante hulp heb (2x in de week) en er een buddy bij heb die ik altijd kan bereiken als ik ergens mee zit of het idee krijg dat ik in de knoop kom te zitten. De eerste paar dagen zitten er op en ik moet zeggen, ik voel me trots, maar ook merk ik dat ik nu gevoelens voel die ik hiervoor altijd weg stopte dmv mijn gebruik. Heel dubbel... Ik hoop met m´n berichtjes hier andere te inspireren die misschien wel in een gelijkmatige situatie zitten, en voor mezelf als stok achter de deur."
"CaRRita zei: Heel moedig! Ik herhaal: héél moedig van je! Die gevoelens die je nu tegenkomt, heb je daar ook hulp bij? Want ik kan me zo voorstellen dat je nu bijvoorbeeld aan rouwverwerking toekomt. Het lijkt me goed om daar dan nu ook steun voor te hebben. Het lijkt mij minstens zo belangrijk als steun bij het stoppen met gebruiken, omdat dit de triggers voor je gaan worden. Klik om te vergroten... Ja, bij die gevoelens die ik altijd verdoofde met de drugs, heb ik hulp bij , en maar goed ook uiteraard, want alles komt nu tegelijk."
"CaRRita zei: Ja, dat lijkt me ook, dat er nu heel veel op je afkomt. Maar weet je, omdat alles toch ook wel verband met elkaar houdt, is het ook weer zo dat als je één ding aanpakt, je indirect ook andere dingen aanpakt. Dus hopelijk gaat er een soort domino effect ontstaan, een positieve dan, waarbij je in 1 keer een paar steentjes omtikt. Heel goed dat je zoveel mogelijk steun om je heen verzamelt. Klik om te vergroten... Bedankt voor je lieve en opbeurende berichten! Ik heb er alle vertrouwen in dat het me lukt, ondanks dat ik weet dat ik tegenslagen ga krijgen. Ik ben in goede handen"
"Hi iedereen, we zijn nu zo ongeveer 5 dagen verder, en ik ben nog steeds clean (geen alcohol, drugs en zelfs geen nicotine). Ik ben maar meteen all in gegaan, en dus ook gestopt met roken. Hoe ik me voel is heel dubbel, ik krijg uit m´n vriendenkring en mensen die dicht bij me staan super veel complimenten en liefde, en dat houd me nu ook op de been, want de andere kant van het dubbeltje is het helaas zo dat ik nu al 2 nachten maar 2/3 uurtjes slaap kan pakken, veel lig te piekeren en ook mezelf het heel kwalijk neem dat ik er niet voor maatjes ben geweest, terwijl ze er wel altijd voor mij waren.. Gelukkig kan ik hier over praten bij de zorg waar ik me heb aangesloten, en wat ik sowieso even kwijt daarover wil is dat ik me er over verbaas dat ik al zon goed gevoel kreeg na een paar minuten na me eerste gesprek dat ze me zo serieus namen en me echt willen helpen.. I can do this! Nu een bak koffie, zometeen even werken en dit weekend even lekker weg naar Brugge met wat vrienden. To be continued."
"Partyanimal1984 zei: Je moet eerst jezelf helpen voor je eraan kan denken om anderen te helpen. Pas als je echt sterk genoeg bent kan je dat doen, en als het echt goede vrienden zijn ipv drugs maatjes zou je dat zeker moeten doen. Dus eerst focussen op je eigen herstel voor je je met anderen gaat bezighouden is mijn advies, anders trekken jullie elkaar iedere keer weer die kuil in Klik om te vergroten... Wij hebben dus een vriendengroep waarvan de ene helft regelmatig/tot veel gebruikt, en de andere helft alleen een biertje en een bacootje in het weekend en geen drugs. Die laatste steunen mij ook gelukkig voor de volle 100%. En helemaal mee eens, ik ben ook zo blij dat juist die maatjes die volledig achter me herstel staan me vanmiddag meenemen met een weekendje weg en ook rekening met me willen houden.. vind het lastig om het in woorden hier neer te zetten..💕"
"Partyanimal1984 zei: Echte vrienden laat je niet vallen vind ik, maar je moet wel eerst zelf sterk genoeg zijn voor je hun kan helpen. Met drugsmaatjes bedoelde ik alleen de gasten die er zijn wanneer de drugs op tafel komt. Die moet je aan de kant flikkeren heb je niks aan hoe aardig ze ook zijn. Je echte vrienden helpen je van die zooi af en niet eraan, maar das mijn mening en ervaring natuurlijk Klik om te vergroten... Ik begrijp je, ik merk zelfs nu al dat er ´maatjes´ afstand van me nemen, omdat ik er klaar mee ben.. Ze kunnen niet meer het hele weekend in me appartement verblijven om te gebruiken, afteren etc etc.. Neemt niet weg dat het pijnlijk blijft, maar we pakken door ."
"Dankbaar dat ik eindelijk de liefde van m´n leven heb gevonden"