Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds meer coke

Steeds meer coke

381 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Ik zie vooral een risico in afgeleid zijn en niet of minder naar jezelf kijken. Mogelijk pleasegedrag om de nieuwe liefde te plezieren.

En uiteraard weer "iets" van buiten nodig hebben voor een kick of goed gevoel. Om van SLA problematiek nog maar te zwijgen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Als ik naar mezelf kijk vooral ook een groot risico in behoeftes en grenzen. Zo vroeg in herstel kende ik mijn eigen behoeftes en grenzen nog niet goed. Daarnaast durfde ik die ook helemaal niet uit te spreken uit angst om afgewezen te worden. Ook een soort please gedrag.

Terwijl ik dit met mijn huidige relatie soms juist de fijnste gesprekken vind.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Als ik naar mezelf kijk vooral ook een groot risico in behoeftes en grenzen. Zo vroeg in herstel kende ik mijn eigen behoeftes en grenzen nog niet goed. Daarnaast durfde ik die ook helemaal niet uit te spreken uit angst om afgewezen te worden. Ook een soort please gedrag.

Terwijl ik dit met mijn huidige relatie soms juist de fijnste gesprekken vind.
Klik om te vergroten...
Precies dat. En dan nog het risico op een terugval als er flinke ruzie komt of een break-up.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Precies dat. En dan nog het risico op een terugval als er flinke ruzie komt of een break-up.
Klik om te vergroten...

Dat was voor mij niet eens nodig. Ik viel al terug omdat ik die behoeftes en grenzen niet kon communiceren. Dat voelde heel erg beklemmend.
De break-up kwam pas nadat ik mijn terugval aan hem vertelde.

Tegelijkertijd gebeurde natuurlijk hetzelfde op werk. Ik werkte veel te veel (niemand vroeg daarom). Maar ik kon mezelf niet begrenzen, vond vaak dat ik faalde. Ook dat voelde erg beklemmend.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sorry dat ik niet reageer op de berichten. Ik had me intake vandaag bij me oude kliniek. IK KAN OVER 1,5 - 2 WEKEN TERECHT. ik heb gejankt van geluk. Dit kan ik nog overbruggen. Ik kan gewoon bijna weg.
dit ligt voor al aan me zorgverzekering. Maar heb een hele goede. En 2 jaar geleden keurde ze het al goed in 2 dagen.
ik was zo bang nog zo moeten te leven voor 4 weken ofzo. Maar nee, ik ben bijna weg. Zo blij en dankbaar. Kan niet wachten tot ik in het vliegtuig zit. Onderweg naar herstel 🙏
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#5
What happened?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Shitzooi zei:
Dankjewel! Nee ik zou zeker niks mee nemen!
ik hoop dat het me lukt om te gaan. Wil nog wel eens een paniekaanval krijgen helaas. Maar goed ik heb nog even om mezelf te herpakken en me klaar te maken.
Klik om te vergroten...
Je kunt ook altijd iemand van de meeting bellen he. Of beter nog bel je er een paar en leg je uit wat er is gebeurd. Wedden dat je herkenning krijgt?

En een nieuwe meeting onder invloed zou voor mij ook too much zijn. Maar onthoud dat je welkom bent ook al heb je gebruikt of ben je onder invloed. De tradities zijn heilig en @LucidLucy heeft de 3e traditie hier al genoemd.

Wees vooral niet te streng voor jezelf, terugvallen hoort bij vroeg herstel. Il zou het gek vinden als iemand naar meetings ging en daarna nooit meer gebruikte. Bij mij duurde 't een jaar of vier voordat het echt goed lukte. Blijven gaan en blijven volhouden en je komt er uit.

Kun je terughalen wat je dacht of deed voordat je weer ging scoren? Of dat zich een bepaalde situatie voordeed? Dat zou een goed inzicht kunnen opleveren om de volgende keer een andere actie in te zetten - zodat je afleiding kunt zoeken, een fellow kunt bellen ipv je dealer, weg van huis kunt gaan zonder telefoon en pinpas todat de trek weg is, etc.
V
Vieze asbakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Shitzooi zei:
Ik wil jullie oprecht bedanken voor de fijne en lieve reacties en de tips. Zit veel in me hoofd op dit moment van wat ik heb gehoord op de meeting.
merk bijvoorbeeld dat ik het heel moeilijk kan accepteren dat ik niet meer kan drinken. Ik heb zaterdag avond een verjaardag van een vriendin die ik al super lang niet gezien heb. Ben bang dat als ik niet ga dat de vriendschap wel over is. Mijn close vrienden en vriendinnen heb ik verteld dat ik sober wil zijn en dat ik verslaafd ben. Maar zou dat nog niet met haar durven delen bijvoorbeeld. Ik ga dus niet naar de verjaardag. Want ik weet dat ik dan ga drinken. Maar godver dat voelt gewoon klote. Ik ging voorheen elk weekend weg naar vrienden en zit nu al paar weken voor al thuis. En dan heb ik ook nog eens geen werk school. Ben heel erg extravert van mezelf en vind het zo lastig. Maar bijna bij alles komt alcohol kijken en ik kan dat nu gewoon nog niet aan die verleiding
Klik om te vergroten...
Kies echt voor jezelf, echte vrienden zullen je steunenn. Bekijk het vooral per 24u en denk niet teveel over wat er komen gaat. Het zL gelijkelijk beter gaan maar niet per se makkeljjer en dat is niet erg.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben nu al 3 uur misselijk en trillerig van de spanning. Maar heb besloten te gaan! Heb alleen soms uit paniek de angst over te geven (gebeurd letterlijk nooit en toch heb ik het) dus dat maakt me wel een beetje bang. Maar goed ik wil gaan en ik zorg dat ik wat eerder ben. Dan zal ik kijken of ik het durf aan te geven. De meeting is om 7. We gaan er weer voor!
en na de meeting kan ik lekker in me bed liggen met me hond Ajax kijken om tot rust te komen. Gaat helemaal goed komen.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Je kunt ook altijd iemand van de meeting bellen he. Of beter nog bel je er een paar en leg je uit wat er is gebeurd. Wedden dat je herkenning krijgt?

En een nieuwe meeting onder invloed zou voor mij ook too much zijn. Maar onthoud dat je welkom bent ook al heb je gebruikt of ben je onder invloed. De tradities zijn heilig en @LucidLucy heeft de 3e traditie hier al genoemd.

Wees vooral niet te streng voor jezelf, terugvallen hoort bij vroeg herstel. Il zou het gek vinden als iemand naar meetings ging en daarna nooit meer gebruikte. Bij mij duurde 't een jaar of vier voordat het echt goed lukte. Blijven gaan en blijven volhouden en je komt er uit.

Kun je terughalen wat je dacht of deed voordat je weer ging scoren? Of dat zich een bepaalde situatie voordeed? Dat zou een goed inzicht kunnen opleveren om de volgende keer een andere actie in te zetten - zodat je afleiding kunt zoeken, een fellow kunt bellen ipv je dealer, weg van huis kunt gaan zonder telefoon en pinpas todat de trek weg is, etc.
Klik om te vergroten...
Het stomme is dat ik precies weet waarom en wat er afspeelt voor ik ga gebruiken. Ik heb MBT therapie en dat zorgt voor veel inzicht. Alleen soms lijkt het alsof ik gewoon schijt aan mezelf heb en even niet me best wil doen voor alles. Dan voel ik me gewoon een beetje op. En daar baal ik van.
ik ben bijvoorbeeld wel van mijn eetbuien afgekomen en me depressie door meer inzicht te hebben in wat ik nou eigenlijk voel en wat de aanleiding is. Ik heb borderline vandaar dat ik MBT volg (hiervoor DGT). Daarom baal ik extra dat dit er nu is..
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Shitzooi zei:
Alleen soms lijkt het alsof ik gewoon schijt aan mezelf heb en even niet me best wil doen voor alles.
Klik om te vergroten...
Juuuup super herkenbaar! 😅

In Zuid Afrika zeiden ze weleens tegen mij: "You see all the red lights, but you deliberately ignore them. Why is that?"

Het antwoord is vaak dat ik het dan niet op kan brengen om goed voor mezelf te zorgen. Dat kan meerdere redenen hebben, bijvoorbeeld omdat ik te weinig zelfliefde heb. Maar ook omdat ik al erg moe ben en chagrijnig raak. Of simpelweg omdat het de makkelijke en veilige weg is. (Lijkt te zijn past hier beter in deze context)

Shitzooi zei:
Dan voel ik me gewoon een beetje op. En daar baal ik van.
Klik om te vergroten...
Wat wel interessant is, is om eens te gaan kijken hoe dit te voorkomen is. En als het dan toch gebeurt, wat je eventueel ook kan doen ipv gebruiken.

Voor mij was het zeker in het begin heel belangrijk om te voorkomen dat het tot dat punt kwam. Dus op tijd aanvoelen wanneer ik rust en ontspanning nodig heb.

Maar zeker na wat oefening lukt het ook wel om iets gezonds te doen als ik wél al dat punt heb bereikt.

Blijf het in elk geval proberen! En super goed dat je gewoon de moed bijeenraapt om te gaan!
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat jammer dat je bent terug gevallen. Inderdaad is het nummer verwijderen al een goede stap en de mensen van wie je een nummer zou kunnen krijgen misschien vertellen dat ze dat niet moeten geven?

Heb je voor je zelf een beetje duidelijk wat situaties, gebeurtenissen, gevoelens, personen, plekken etc. zijn die je (kunnen) triggeren?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Shitzooi zei:
Ik ben nu al 3 uur misselijk en trillerig van de spanning. Maar heb besloten te gaan! Heb alleen soms uit paniek de angst over te geven (gebeurd letterlijk nooit en toch heb ik het) dus dat maakt me wel een beetje bang. Maar goed ik wil gaan en ik zorg dat ik wat eerder ben. Dan zal ik kijken of ik het durf aan te geven. De meeting is om 7. We gaan er weer voor!
en na de meeting kan ik lekker in me bed liggen met me hond Ajax kijken om tot rust te komen. Gaat helemaal goed komen.
Klik om te vergroten...
Super goed. Angsten overwin je door ze aan te gaan en (99% van de tijd) te merken dat alle doemscenario's niet uitkomen.

Heb je al een sponsor gevraagd?
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
maar ik ben vandaag dus wel echt voor het eerst geweest. En ja nu wel haha. Heb me sleutelhanger en een boekje vol met nummers van iedereen. Ik kwam aan en ging nog even sigaretje roken en kwam gelijk een vrouw naar me toe die ik vertelde dat dit me eerste meeting was. Ik heb ook nummers met haar uitgewisseld. Iedereen was heel lief. Heb wel met zwetende okseltjes en hoge hartslag in de meeting gezeten door alle spanning. Maar heb het toch gedaan! Morgen is er weer meeting en ga ik gelijk weer. Hopelijk is de spanning er dan gewoon snel beetje af.
voel me wel schuldig dat ik heb gelogen. Jullie met goede tips en lieve woorden. Dankjewel daarvoor en sorry voor dit domme liegen.
V
Vieze asbakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Shitzooi zei:
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
maar ik ben vandaag dus wel echt voor het eerst geweest. En ja nu wel haha. Heb me sleutelhanger en een boekje vol met nummers van iedereen. Ik kwam aan en ging nog even sigaretje roken en kwam gelijk een vrouw naar me toe die ik vertelde dat dit me eerste meeting was. Ik heb ook nummers met haar uitgewisseld. Iedereen was heel lief. Heb wel met zwetende okseltjes en hoge hartslag in de meeting gezeten door alle spanning. Maar heb het toch gedaan! Morgen is er weer meeting en ga ik gelijk weer. Hopelijk is de spanning er dan gewoon snel beetje af.
voel me wel schuldig dat ik heb gelogen. Jullie met goede tips en lieve woorden. Dankjewel daarvoor en sorry voor dit domme liegen.
Klik om te vergroten...
Goed dat je toch besloten hebt om te gaan. Beetje mosterd na de maaltijd maar je mag altijd een meeting bezoeken, ook onder invloed. De regel is echter in veel gevallen dat je alleen mag luisteren, dit kan natuurlijk per regio en situatie verschillen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Shitzooi zei:
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
maar ik ben vandaag dus wel echt voor het eerst geweest. En ja nu wel haha. Heb me sleutelhanger en een boekje vol met nummers van iedereen. Ik kwam aan en ging nog even sigaretje roken en kwam gelijk een vrouw naar me toe die ik vertelde dat dit me eerste meeting was. Ik heb ook nummers met haar uitgewisseld. Iedereen was heel lief. Heb wel met zwetende okseltjes en hoge hartslag in de meeting gezeten door alle spanning. Maar heb het toch gedaan! Morgen is er weer meeting en ga ik gelijk weer. Hopelijk is de spanning er dan gewoon snel beetje af.
voel me wel schuldig dat ik heb gelogen. Jullie met goede tips en lieve woorden. Dankjewel daarvoor en sorry voor dit domme liegen.
Klik om te vergroten...

Super mooi dat je daarop terugkomt! Je eerlijkheid siert je!

Ik ben blij dat je zo lief ontvangen bent. Hopelijk vind je daar een plek waar je veel steun kan vinden om hier doorheen te komen en te leren omgaan met de cravings naar coke!

Ik zou zeggen, gebruik die telefoonnummers. Ik ben pas heel laat begonnen met bellen en doe het nu eigenlijk nog steeds te weinig. Heb me er vanmiddag weer echt toe moeten zetten om iemand te bellen. Maar ik ben achter altijd blij dat ik het gedaan heb. Zowel in goede als in minder goede tijden kan het toch even m'n zinnen op iets anders zetten. Of simpelweg om even te lachen en uit m'n hoofd te raken.

Veel mensen vinden het ook heel erg leuk om gebeld te worden. Dus schroom niet! 😉
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Shitzooi zei:
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
maar ik ben vandaag dus wel echt voor het eerst geweest. En ja nu wel haha. Heb me sleutelhanger en een boekje vol met nummers van iedereen. Ik kwam aan en ging nog even sigaretje roken en kwam gelijk een vrouw naar me toe die ik vertelde dat dit me eerste meeting was. Ik heb ook nummers met haar uitgewisseld. Iedereen was heel lief. Heb wel met zwetende okseltjes en hoge hartslag in de meeting gezeten door alle spanning. Maar heb het toch gedaan! Morgen is er weer meeting en ga ik gelijk weer. Hopelijk is de spanning er dan gewoon snel beetje af.
voel me wel schuldig dat ik heb gelogen. Jullie met goede tips en lieve woorden. Dankjewel daarvoor en sorry voor dit domme liegen.
Klik om te vergroten...
Zoals @LucidLucy zegt: je eerlijkheid siert je❤️

Super knap dat je vandaag wel bent gegaan en je een positieve indruk hebt gekregen! Heel veel succes morgen!
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik wil jullie oprecht bedanken voor de fijne en lieve reacties en de tips. Zit veel in me hoofd op dit moment van wat ik heb gehoord op de meeting.
merk bijvoorbeeld dat ik het heel moeilijk kan accepteren dat ik niet meer kan drinken. Ik heb zaterdag avond een verjaardag van een vriendin die ik al super lang niet gezien heb. Ben bang dat als ik niet ga dat de vriendschap wel over is. Mijn close vrienden en vriendinnen heb ik verteld dat ik sober wil zijn en dat ik verslaafd ben. Maar zou dat nog niet met haar durven delen bijvoorbeeld. Ik ga dus niet naar de verjaardag. Want ik weet dat ik dan ga drinken. Maar godver dat voelt gewoon klote. Ik ging voorheen elk weekend weg naar vrienden en zit nu al paar weken voor al thuis. En dan heb ik ook nog eens geen werk school. Ben heel erg extravert van mezelf en vind het zo lastig. Maar bijna bij alles komt alcohol kijken en ik kan dat nu gewoon nog niet aan die verleiding
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Shitzooi zei:
Ik wil jullie oprecht bedanken voor de fijne en lieve reacties en de tips. Zit veel in me hoofd op dit moment van wat ik heb gehoord op de meeting.
merk bijvoorbeeld dat ik het heel moeilijk kan accepteren dat ik niet meer kan drinken. Ik heb zaterdag avond een verjaardag van een vriendin die ik al super lang niet gezien heb. Ben bang dat als ik niet ga dat de vriendschap wel over is. Mijn close vrienden en vriendinnen heb ik verteld dat ik sober wil zijn en dat ik verslaafd ben. Maar zou dat nog niet met haar durven delen bijvoorbeeld. Ik ga dus niet naar de verjaardag. Want ik weet dat ik dan ga drinken. Maar godver dat voelt gewoon klote. Ik ging voorheen elk weekend weg naar vrienden en zit nu al paar weken voor al thuis. En dan heb ik ook nog eens geen werk school. Ben heel erg extravert van mezelf en vind het zo lastig. Maar bijna bij alles komt alcohol kijken en ik kan dat nu gewoon nog niet aan die verleiding
Klik om te vergroten...
Herkenbaar, maar heel goed dat je herstel op #1 zet. Ik denk altijd maar zo: ik heb m’n kansen gehad om normaal te drinken en gebruiken maar die heb ik vespeeld.

En over het liegen, tsja dat wordt zo’n gewoonte op een gegeven moment. Bij mij was het een soort automatisme geworden zelfs, soms was het leugentje er al uit voordat ik er erg in had. Blijf eerlijk en het zal steeds makkelijker gaan.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Shitzooi zei:
Ik wil jullie oprecht bedanken voor de fijne en lieve reacties en de tips. Zit veel in me hoofd op dit moment van wat ik heb gehoord op de meeting.
merk bijvoorbeeld dat ik het heel moeilijk kan accepteren dat ik niet meer kan drinken. Ik heb zaterdag avond een verjaardag van een vriendin die ik al super lang niet gezien heb. Ben bang dat als ik niet ga dat de vriendschap wel over is. Mijn close vrienden en vriendinnen heb ik verteld dat ik sober wil zijn en dat ik verslaafd ben. Maar zou dat nog niet met haar durven delen bijvoorbeeld. Ik ga dus niet naar de verjaardag. Want ik weet dat ik dan ga drinken. Maar godver dat voelt gewoon klote. Ik ging voorheen elk weekend weg naar vrienden en zit nu al paar weken voor al thuis. En dan heb ik ook nog eens geen werk school. Ben heel erg extravert van mezelf en vind het zo lastig. Maar bijna bij alles komt alcohol kijken en ik kan dat nu gewoon nog niet aan die verleiding
Klik om te vergroten...

Heb je die vriendin al laten weten wat er speelt? In dat geval hoeft die vriendschap zeker niet zomaar over te zijn. Dat is waarschijnlijk beter dan met een stom smoesje komen of zonder iets te zeggen niet komen opdagen.

Ik herken het wel hoor. Ineens lijkt je hele wereld een beetje in elkaar te storten omdat alle sociale dingen die je deed, inneens een risico zijn geworden. Maar dit zal veranderen over tijd.

Het is echt een soort rouwproces geweest voor mij.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Shitzooi zei:
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
Klik om te vergroten...
Oh, ik snap dit zo goed! Ik ben ook altijd heel bang om mensen teleur te stellen en ik twijfel ook heel vaak aan mijn eigen motieven. Dat is er zeg maar wel ingeramd vroeger en die interne stem is niet zo makkelijk te herkennen en uit te schakelen. Dus ik zeg ook wel eens wat om mensen een plezier te doen. Ik zeg dan bijvoorbeeld dat ik een afspraak héél gezellig vond, terwijl ik alleen maar opgelucht ben dat het voorbij is.

Het is zó moeilijk om je kwetsbaar op te stellen als je geleerd hebt dat dat kan betekenen dat je bijna afgemaakt wordt. Maar petje af, dat je het nu gedaan hebt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."