Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds meer coke

Steeds meer coke

381 antwoorden
61 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Ik wil je aanraden om zelf een rondje klinieken te bellen om te kijken of je er op korte termijn terecht kunt. Je zit toch dieper dan ik dacht als ik jouw recente posts hier lees, en dan heb je 6 á 7 weken 24/7 hulp bij de hand. Er is een sticky post over klinieken, kijk daar eens in of er iets tussen zit.
Klik om te vergroten...
Mee eens! Vraag anders eens naar de huidige wachttijd bij Changes GGZ voor Zuid-Afrika als je jouw situatie uitlegt.

Mits er geen detox nodig is, en die is voor coke vaak niet nodig, zit je soms één a twee weken later al in het vliegtuig.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Shitzooi heb je al rondgekeken naar een kliniek?
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hé Shitzooi, hoe gaat het? Zit je eigenlijk nog op school? Ik hoop van wel. Want dat betekent dat het leuk is en dat je ten minste één drugsvrije plek hebt op dit moment.

Ik hoop dat je dit weekend zonder al te grote schade doorkomt. Houd vol Shitzooi!!
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Klinkt heftig hoor...
Maar oh zo herkenbaar! Het was voor mij niet anders. Leuke dingen willen doen met anderen, juist ook met mijn vader die terminaal ziek was. Maar die verdomde verslaving stond er gewoon tussen...


Ik kan daar eigenlijk voor jou geen antwoord op geven. Maar voor mij was het antwoord heel simpel:

Omdat ik verslaafd ben.

Omdat ik verslaafd ben en niet voldoende hersteld ben om weerstand te bieden tegen die verslaving.

Knoop dat in je oren. Het is een ziekte, geen morele tekortkoming. Geen slappe ruggengraat, maar een nare, nare ziekte.


Kijk, wat je zou kunnen doen. Maar dit is enorm lastig, is om je coke door de wc te spoelen.
In een vlaag van opwelling dat je er helemaal klaar mee bent, kan dat soms lukken.

Zodra het doorgespoeld is heb je ongetwijfeld instant spijt. Maar dan is het wel weg.
Daarna is het zaak om dat nare kutgevoel van je af te praten. Met je directe omgeving of door een fellow of fella te brengen. Spreek je helemaal uit, helemaal betekent dat dat kutgevoel ook weg is.

Daarna is er ruimte om rustig te slapen als de coke ver genoeg is uitgewerkt en je je gevoel hebt uitgesproken.

Het is een optie, maar makkelijk is het niet. En geef jezelf dus ook niet op je kop als dat niet lukt. Want dat betekent maar een ding: dat je nog niet voldoende hersteld bent om er weerstand tegen te kunnen bieden. Meer niet!

Je bent niet zwak, of een mislukking, maar gewoon nog niet hersteld! ❤️
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je reactie. Dit is echt heel helpend voor me.
ik heb een paar keer gehad dat ik inderdaad in een opwelling het weg kon gooien. En meestal zelfs gehad dat ik daarna een soort rust ervaarde. Maar ik merk nu al gewoon dat het er vanavond niet in zit. Dat gaat me niet lukken.
Ik probeer dat tegen mezelf te zeggen. En ik weet het ook wel. Maar het verdriet wat ik de mensen dichtbij me aan doe..dat vind ik gewoon heel erg. Me vader zei vanavond nog hoe trots hij op me was. Over dat ik het geregeld heb met school en dat ik zo bezig ben nu voor klinische opname. En ik zit ondertussen stiekem te snuiven. Soms ben ik er eerlijk over. Vaak niet. Ik wil ze geen pijn doen. Iedereen dichtbij mij heeft al zo veel shit en ellende met me mee gemaakt. Ik wil gewoon dat dit stopt. Klote spul.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Shitzooi zei:
Het gaat niet goed. Weer gebruikt. En ben gewoon jankend aan het snuiven. Maar ik kan niet stoppen. En ik heb morgen avond concert van Springsteen waar ik heen ga met me vader. En ik heb / had er zo veel zin in. En nu ben ik bang dat ik weer een hele nacht geen slaap heb en ik niet meer durf te gaan. Waarom kan ik het dan nu niet weg leggen? Ik voel me fucking klote. Ik wil dit niet. Ik wil me vader niet teleur stellen. Ik wil dit niet meer
Klik om te vergroten...
Probeer wat milder voor jezelf te zijn. Je bent ziek en hebt hulp nodig, en die heb je ook ingeschakeld. Als je nu plots helemaal clean kon blijven zou dat een wonder zijn, want dat lukt bijna niemand (zeker met coke). Kun je met compassie naar jezelf en jouw situatie kijken in plaats van jezelf straffend toe te spreken? Je probeert het toch? Aan de inspanning ligt het niet!

Ik snap het wel hoor, zeker in de comedown is het bijna onmogelijk om positief te zijn. Dat is nou eenmaal fysiek het gevolg van de stortvloed van dopamine en serotonine die coke veroorzaakt. Je goed voelen lukt dan gewoonweg niet. Maar dan ook nog zelfverwijt er overheen :(

Maargoed, je moet er ook doorheen voordat je de motivatie krijgt om te herstellen. En dat lijkt steeds duidelijker te worden.

Komt goed. Alles op z’n tijd. Ieder zijn eigen pad 🐸😄
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Shitzooi zei:
Ik heb het uiteindelijk weg kunnen leggen en ben om 1 uur me bed in gegaan. Om half 2 me ogen dicht gedaan en heel eigenwijs dicht gehouden tot ik in slaap viel. Denk dat ik pas om 5 een beetje in slaap gekomen ben want zag nog dat het licht buiten werd. Dus wel moe maar het had veel erger gekund.
Klik om te vergroten...

Mijn credo is wat dat betreft altijd geweest, slaap je niet, dan rust je maar. Optimaal is het niet, maar beter dan wakker zijn en actief bezig zijn. Mits je niet teveel loopt te malen, want dat vreet ook energie.

Hopelijk kan je vanavond even genieten! Veel plezier!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Mijn credo is wat dat betreft altijd geweest, slaap je niet, dan rust je maar. Optimaal is het niet, maar beter dan wakker zijn en actief bezig zijn. Mits je niet teveel loopt te malen, want dat vreet ook energie.

Hopelijk kan je vanavond even genieten! Veel plezier!
Klik om te vergroten...
Pfff ja, ik heb mezelf soms echt gek lopen maken dat ik maar niet in slaap kwam, vooral als ik de volgende dag ergens moest zijn.

Maar gewoon rusten is inderdaad zoveel beter dan niets. En daarnaast heb je dan ook veel meer kans dat je op een gegeven moment toch in slaap valt.
K
KyanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Om te kijken wat aan de basis ligt van je verslaving kan dit heel interessant zijn: https://forms.gle/vHkM9Qxoo8XLKjjt5
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kyan zei:
Om te kijken wat aan de basis ligt van je verslaving kan dit heel interessant zijn: https://forms.gle/vHkM9Qxoo8XLKjjt5
Klik om te vergroten...

Dit is een vragenlijst? Wie verzamelt deze gegevens en waarom?

Dat wil ik meestal wel graag weten voordat ik mijn ziel aan de duivel verkoop.

Lijkt me niet echt heel gepast om dit op deze manier in dit topic te plaatsen....
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Shitzooi heb je kunnen genieten gisterenavond?
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kyan zei:
Om te kijken wat aan de basis ligt van je verslaving kan dit heel interessant zijn: https://forms.gle/vHkM9Qxoo8XLKjjt5
Klik om te vergroten...
Huh? Dit is een vragenlijst over executieve functies. Ik vind dit wel een beetje raar, zo zonder inleiding en informatie wat het voor lijst is.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Shitzooi zei:
Gister avond de psychiater gesproken. Dit is wel de tweede keer dat ik iemand van hun spreek die een beetje een voor oordeel hebben over BPD. Dat vind ik wel heel erg lastig. Ik weet dat er een stigma op zit en dat veel dat ook mee maken met psychologen en psychiaters zelfs. Ik heb dit alleen nooit eerder gehad. En nu dus voor het eerst. Het viel wel mee. Maar wat hij vroeg kwam er eigenlijk op neer of ik niet in 1x omsla in emotie en helemaal gek daarvan ga doen. Dus dat gaf me wel een beetje een vervelende nasmaak.
maar goed. Ik ben altijd tegen iedereen open over mijn borderline. Juist omdat ik dat stigma verschrikkelijk vind. En ik krijg altijd: “je komt niet over als iemand met BPD” of iets in die richting. Wat maar weer bewijst wat voor stigma er op zit. Zelfs me eerste gesprek aan de telefoon die zondag avond zei die psycholoog dat.
Klik om te vergroten...
Ik las dit en toen moest ik direct denken aan een vriendin van vroeger. Zij studeerde psychologie en deed een praktijkopdracht die over diagnoses stellen ging. Zij vertelde mij toen dat de diagnose 'borderline' een vergaarbak is. Ze zei letterlijk: "als het niet duidelijk is, dan krijgt iemand het label Borderline." Ik zou daarom die diagnose niet al te serieus nemen. Vooral als mensen je niet als dusdanig herkennen. Sterker nog, ik zou mezelf niet meer presenteren als een borderliner. Als je de kenmerken leest, is het ook een bijeengeraapt zooitje. Stel je voor dat een medische dokter zulke diagnoses zou stellen. U kunt pijn in uw arm hebben, maar het kan ook in uw been zijn. Of u kunt ook geen pijn hebben. Of overal pijn hebben. Niet voor te stellen toch?

Ik hoop dat het concert übertof was. The Boss was op het podium gevallen, las ik. Dat zal wel een schok voor iedereen zijn geweest!

En inderdaad, het is een pauzetijd. Jeetje, vrouw, straks zit je in Zuid-Afrika! Ga je echt een nieuwe start maken. Ga je leren hoe je met al die shitzooi om kan gaan om het verder niet meer shitterig te hebben. Kijk eens naar al het werk dat je daarvoor hebt verzet. Dat is iets om trots op te zijn. Je had ook jankend helemaal niets kunnen doen. Maar dat deed je niet. Je gaat ervoor. Af en toe struikel je, val je, maar je pakt jezelf elke keer weer bij je lurven en je gaat dóór. Echt. heel. goed.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
@Shitzooi heb je kunnen genieten gisterenavond?
Klik om te vergroten...
Lief dat je het vraagt.
zeker! Heb het heel leuk gehad. Me vader vond het ook echt heel leuk. Hij kwam nog helemaal trots thuis hoe leuk het was bij me moeder.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou doordat me huisarts verschrikkelijk kut doet met nu ook me behandelgeschiedenis opvragen duurt het allemaal langer dan ik wil. Dit hebben ze ook eerst nodig voor ze het naar de zorgverzekering kunnen sturen. En die hebben dan nog 10 werkdagen voor een beslissingen die ze eigenlijk altijd wel gebruiken..en ondertussen ben ik maar elke dag aan het strijden om meer dan 24 u clean te blijven. Wat 9/10 keer na 24 uur weer mis gaat. Raak helemaal gefrustreerd van dit alles. Ik wil gewoon gaan. En man nu het wat ‘echter’ wordt begin ik het ook wel heel spannend te vinden hoor. En soms komt ook weer in me koppie het idee dat ik het zelf wel kan en het echt niet nodig is zo intensief. Zo erg ben ik er niet aan toe toch? Er zijn andere die het harder nodig hebben ipv ik. Zo erg ben ik niet. Ik verdien zulke intensieve hulp daarom niet.
dit zijn gedachtes en ik weet dat dit niet waar is hoor. Ik ga 100%. En ik wil ook echt. Kijk er op een gekke manier naar uit hoe spannend ik het ook vind. En dan heb ik het gewoon over het feit dat ik niet weet wat me te wachten staat. Niet het afscheid nemen van drugs.
trouwens het ‘niet ziek genoeg’ zijn had ik ook heel erg met me anorexia toen ik 15 was. Weet nog dat ik bij me intake zat en me schaamde toen ik zei wat ik at op een dag. Want ik dacht dat dat veel was voor iemand met een eetstoornis. En dat ik te dik was voor anorexia. Nou tijdens me intake en het gesprek met de jeugdarts na een hartfilmpje en bloedprikken werd me even verteld dat ik gelijk opgenomen werd met een hartslag van 27 en niet meer mocht lopen / bewegen. Gek toch dat je brein je zo overtuigd dat jij het niet verdiend, intensieve hulp. En dat je eigenlijk nooit ziek genoeg bent.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tijdje geleden dit. Ik heb echt in chaos geleefd. Elke keer 2 nachten doorhalen omdat ik gewoon niet meer kan slapen en de angst om nuchter te zijn steeds groter werd. Ik wist niet eens meer welke dag het was 9/10 keer. Ook nu al 2 nachten wakker. Veel alcohol en coke gebruik.
maar ik heb gister te horen gekregen dat me verzekering het gaat vergoeden. En ik heb net een telefoontje gehad. Mij werd gevraagd wanneer ik wil gaan. Hier op antwoordde ik zsm. Toen werd er gezegd je kan woensdag gaan. Maar ik ga dus 95% zeker zondag al als ik me paspoort optijd heb. Ineens heel snel dit. Ik hing op en barstte in tranen uit. Ben nog steeds in tranen. Want hoe graag ik dit ook wel ik ben zo bang ook.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Shitzooi zei:
Tijdje geleden dit. Ik heb echt in chaos geleefd. Elke keer 2 nachten doorhalen omdat ik gewoon niet meer kan slapen en de angst om nuchter te zijn steeds groter werd. Ik wist niet eens meer welke dag het was 9/10 keer. Ook nu al 2 nachten wakker. Veel alcohol en coke gebruik.
maar ik heb gister te horen gekregen dat me verzekering het gaat vergoeden. En ik heb net een telefoontje gehad. Mij werd gevraagd wanneer ik wil gaan. Hier op antwoordde ik zsm. Toen werd er gezegd je kan zondag al gaan. Dat is wel heel snel het kan ook volgende week. Maar ik ga dus 95% zeker zondag al. Ineens heel snel dit. Ik hing op en barstte in tranen uit. Ben nog steeds in tranen. Want hoe graag ik dit ook wel ik ben zo bang ook.
Klik om te vergroten...
Probeer er maar 100% van te maken. Met uitstel bereik je niets. Zoek de veiligheid maar op. Zondag is meestal rustig, dan kun je even een dag wennen op je gemak.

Een toepasselijke boodschap in de JFT van vandaag: https://ljvo.nl/alleen-voor-vandaag/alleen-voor-vandaag-15-juni/

You can do it!
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#17
Shitzooi zei:
Tijdje geleden dit. Ik heb echt in chaos geleefd. Elke keer 2 nachten doorhalen omdat ik gewoon niet meer kan slapen en de angst om nuchter te zijn steeds groter werd. Ik wist niet eens meer welke dag het was 9/10 keer. Ook nu al 2 nachten wakker. Veel alcohol en coke gebruik.
maar ik heb gister te horen gekregen dat me verzekering het gaat vergoeden. En ik heb net een telefoontje gehad. Mij werd gevraagd wanneer ik wil gaan. Hier op antwoordde ik zsm. Toen werd er gezegd je kan woensdag gaan. Maar ik ga dus 95% zeker zondag al als ik me paspoort optijd heb. Ineens heel snel dit. Ik hing op en barstte in tranen uit. Ben nog steeds in tranen. Want hoe graag ik dit ook wel ik ben zo bang ook.
Klik om te vergroten...
Amazing!!!! Ben blij voor je! Pak die kans met beide handen beet, de toekomst lacht je toe mop!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#18
Shitzooi zei:
Tijdje geleden dit. Ik heb echt in chaos geleefd. Elke keer 2 nachten doorhalen omdat ik gewoon niet meer kan slapen en de angst om nuchter te zijn steeds groter werd. Ik wist niet eens meer welke dag het was 9/10 keer. Ook nu al 2 nachten wakker. Veel alcohol en coke gebruik.
maar ik heb gister te horen gekregen dat me verzekering het gaat vergoeden. En ik heb net een telefoontje gehad. Mij werd gevraagd wanneer ik wil gaan. Hier op antwoordde ik zsm. Toen werd er gezegd je kan woensdag gaan. Maar ik ga dus 95% zeker zondag al als ik me paspoort optijd heb. Ineens heel snel dit. Ik hing op en barstte in tranen uit. Ben nog steeds in tranen. Want hoe graag ik dit ook wel ik ben zo bang ook.
Klik om te vergroten...
Logisch dat je het eng vind. Enerzijds afscheid nemen van je huidige leven en anderzijds het enge van de kliniek.

Ik liep ook jankend naar binnen, vond het ook zo eng.

Uiteindelijk valt het echt heel erg mee en is het op veel momenten zelfs gezellig.

Succes!! 💪💪
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Shitzooi zei:
Tijdje geleden dit. Ik heb echt in chaos geleefd. Elke keer 2 nachten doorhalen omdat ik gewoon niet meer kan slapen en de angst om nuchter te zijn steeds groter werd. Ik wist niet eens meer welke dag het was 9/10 keer. Ook nu al 2 nachten wakker. Veel alcohol en coke gebruik.
maar ik heb gister te horen gekregen dat me verzekering het gaat vergoeden. En ik heb net een telefoontje gehad. Mij werd gevraagd wanneer ik wil gaan. Hier op antwoordde ik zsm. Toen werd er gezegd je kan woensdag gaan. Maar ik ga dus 95% zeker zondag al als ik me paspoort optijd heb. Ineens heel snel dit. Ik hing op en barstte in tranen uit. Ben nog steeds in tranen. Want hoe graag ik dit ook wel ik ben zo bang ook.
Klik om te vergroten...
Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen!🥰
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Succes in de kliniek! ❤️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."