Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Gameverslaving Topic

Het Gameverslaving Topic

88 antwoorden
90 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik lul maar wat zei:
Wat een spel was dat he!
Je kan hem zo op je telefoon zetten als je een plus size hebt. Best wel leuk om af een toe een missie te doen als je op de w.c. zit of in een wachtruimte.

Meest bizarre is dat ik de weg nog weet in dat spel... En de map is behoorlijk groot.
Alsof het een onderdeel van mijn leven was geworden..
Klik om te vergroten...
Wat een spel inderdaad, heb GTA altijd wel kunnen waarderen maar San Andreas zat zoveel beter in elkaar dan alle anderen. Ook met je dude naar de gym gaan de hele tijd want hij moest natuurlijk wel zwaar opgepompt zijn hahahaha. Ik zou de weg ook nog wel grotendeels weten denk ik, zijn ook wel echt bizar veel uren in gaan zitten.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#2
World of Warcraft main character +/- 250 dagen playtime.

- https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/wildhammer/Sniperino

Wel al 3 jaar gequit.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Call of duty black ops 1: 15 prestige
Call of duty modern warfare 3: 20 prestige
Call of duty black ops 2: max prestige+ fresh start weer max prestige.
- Ranked solo Platinum & Team Master Division.
Call of duty Advanced Warfare: 13 prestige.

Was vaak aanwezig op school kun je hier wel uit opmaken.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een game verslaving lijkt me best leuk eigenlijk! ik heb nooit zin om te gamen! om daarna bang van te gaan zijn vind ik ver gaan! gamen is al niet te vergelijken met drugs lijkt me! een wereld van verschil! gelukkig ook maar! zou niet iedereen met een game verslaving willen opzadelen met de nadelen van een drugsverslaving! Ben blij dat het gewoon niet hetzelfde is joh! een gamer ziet zon verslaving vaak als een levensstijl denk ik! sommige kunnen dat gewoon maken joh ... andere moeten wel echt stoppen dat wel!
C
CrataegusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik had een zwaar compulsieve mobile game verslaving (Rise of Kingdoms), ik zat daar zelfs 's nacht op. Beetje raar voor iemand eind de dertig zeker?

Ze maken die spellen ook zo dat ze echt foefelen met je dopamine systeem. Voor de minste scheet krijg je een reward zodat er weer wat dopamine in je hersenen komen. Met die reward ben je eigenlijk niets in het spel, een druppel op de hete plaat. Het echte verschil wordt gemaakt door aankopen te doen. Dat gaat geleidelijk: eerste aankoop is €1-€5 en dan krijg je nog een hele resem gratis (weer wat dopamine) en dan stijgt de prijs van de pakketten: €10, €20, €50 en €110. Je wordt ook nog eens aangemoedigd om iedere dag een minipakket te kopen van €1, €2 of €3,5. Ik heb alleszins nog nooit zoveel geld uitgegeven aan gaming als toen. Vroeger toen ik jong was (oude zakken alert!) kostte een spel €50-€60 en dan was je er klaar mee, kon je onbeperkt spelen. En uiteindelijk was ik maar een small spender, sommige whales geven 20k€ of meer uit.

Ik kan je verzekeren dat dit compulsieve gedrag iets met je doet. Ik ben echt wel eronder door gegaan. Gelukkig heb ik na een LSD trip de absurditeit van dit alles ingezien en ben ik cold-turkey ermee gestopt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Crataegus zei:
Ik had een zwaar compulsieve mobile game verslaving (Rise of Kingdoms), ik zat daar zelfs 's nacht op. Beetje raar voor iemand eind de dertig zeker?

Ze maken die spellen ook zo dat ze echt foefelen met je dopamine systeem. Voor de minste scheet krijg je een reward zodat er weer wat dopamine in je hersenen komen. Met die reward ben je eigenlijk niets in het spel, een druppel op de hete plaat. Het echte verschil wordt gemaakt door aankopen te doen. Dat gaat geleidelijk: eerste aankoop is €1-€5 en dan krijg je nog een hele resem gratis (weer wat dopamine) en dan stijgt de prijs van de pakketten: €10, €20, €50 en €110. Je wordt ook nog eens aangemoedigd om iedere dag een minipakket te kopen van €1, €2 of €3,5. Ik heb alleszins nog nooit zoveel geld uitgegeven aan gaming als toen. Vroeger toen ik jong was (oude zakken alert!) kostte een spel €50-€60 en dan was je er klaar mee, kon je onbeperkt spelen. En uiteindelijk was ik maar een small spender, sommige whales geven 20k€ of meer uit.

Ik kan je verzekeren dat dit compulsieve gedrag iets met je doet. Ik ben echt wel eronder door gegaan. Gelukkig heb ik na een LSD trip de absurditeit van dit alles ingezien en ben ik cold-turkey ermee gestopt.
Klik om te vergroten...
Knap dat je cold turkey gestopt bent. Kan je misschien wat toelichting geven hoe je dat rondom en in die LSD trip hebt aangepakt?
C
CrataegusLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Knap dat je cold turkey gestopt bent. Kan je misschien wat toelichting geven hoe je dat rondom en in die LSD trip hebt aangepakt?
Klik om te vergroten...
Ik heb al een aantal pogingen ondernomen, maar telkens hervallen. Telkens nam ik mij voor dat als een "onschuldig" tijdverdrijf te beoefenen, slechts 10 minuutjes per pauze. En in het begin was dat zo, maar telkens opnieuw eindigde ik in de topclans en om dat te onderhouden moet je véél actief zijn, zeker als je geen geld meer spendeert.

Ik heb dat de dag voor mijn verjaardag aangepakt en een LSD trip ondernomen met de intentie om te kijken waarom ik telkens terug ging naar die spellen. Ik heb daar actief aan gewerkt in die trip (150µg 1P-LSD eigenlijk) en ik werd mij bewust van de valstrikken van de developpers, de mechanismen die er achter zitten en dat het sociale netwerk dat er achter zit eigenlijk allemaal mensen zijn die hulp nodig hebben. Ik werd echt gedegouteerd door die inzichten en ben dan op mijn verjaardag (was inmiddels middernacht) gestopt, tot nu toe niet meer aangeraakt. En ook geen zin meer.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik game gemiddeld nu 20 jaar 2 tot 8 uur per dag en ik ga ook nooit stoppen het is deels wie ik ben.
s
saskiaLid
01-01-2024, 00:00
#8
@foreverinspace
Het wordt beter.. echt.. het heeft alleen heel veel tijd nodig. Wat ik heel moeilijk vond in die tijd dat ik stopte was irl sociaal te zijn. dat gaat gelukkig veel beter en heb ik weer een druk sociaal leven wat zich niet online afspeelt.
Ook is voor mij (zoals ik eerder aangaf) mijn website een hele goede vorm om mijn ei kwijt te raken. Ik krijg zo nu en dan mailtjes van mensen die ik geholpen heb. Dat geeft zo veel vodoening dat ik weet dat ik goed bezig ben.
Wat doe jij om weer sociaal te zijn?

Heel veel sterkte en succes!!!
f
foreverinspaceLid
01-01-2024, 00:00
#9
saskia zei:
@foreverinspace
Het wordt beter.. echt.. het heeft alleen heel veel tijd nodig. Wat ik heel moeilijk vond in die tijd dat ik stopte was irl sociaal te zijn. dat gaat gelukkig veel beter en heb ik weer een druk sociaal leven wat zich niet online afspeelt.
Ook is voor mij (zoals ik eerder aangaf) mijn website een hele goede vorm om mijn ei kwijt te raken. Ik krijg zo nu en dan mailtjes van mensen die ik geholpen heb. Dat geeft zo veel vodoening dat ik weet dat ik goed bezig ben.
Wat doe jij om weer sociaal te zijn?

Heel veel sterkte en succes!!!
Klik om te vergroten...


Bedankt :grin: , Heb het vrij moeilijk om de laatste tijd sociaal te zijn , men vrienden merken dit ook ben veel stiller enzo , leg amper of geen contact met onbekenden . Natuurlijk doe ik dit wel wanneer ik uitga en/of onder invloed ben van 'drugs' (kan vanalles zijn) maar dit hoort niet , ok het is wel leuk maar ik hoop terug zoals vroeger te worden , had nooit problemen om met een meisje te praten , liefde te tonen enzo , sinds dat ik met wow begon heb ik 6 jaar geen lief gehad en ook niet verliefd geweest , terwijl ik eraan begon had ik nochtans de echte 'tiener' leeftijd ... hoop dat dit allemaal terug komt zal het gewoon tijd moeten geven , voor de rest probeer ik mijn diploma te halen , zorgen voor een goede job en veel tijd met vrienden en familie en de pc zoveel mogelijk te meiden ... Deze site is natuurlijk ook een wondermiddel tegen verveling :) . :rock:
s
spuky10Lid
01-01-2024, 00:00
#10
speel ook wow. maar merk dat ik in vlagen speel.. vooral na een expansion of nu weer na de patch. weet ook dat het vanzelf weer gaat vervelen telkens dezelfde content.
gelukkig wel.. hehehe
s
saskiaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik was niet zo zeer verslaafd aan het spel. Bij mij was het meer het sociale gedeelte. Het had net zo goed msn kunnen zijn ofzo. In die tijd voede ik mij gewoon heel erg eenzaam en ik had grote geld zorgen in die tijd. Het spel gebruikte ik om te vluchten van de realiteit en het chatten binnenin WoW om mij niet zo eenzaam te voelen.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#12
xastur zei:
Tegenwoordig speel ik the rift lijkt op wow en speel het weer erg fanatiek.
Klik om te vergroten...

Ahh, rift. Ook anderhalf jaar fanatiek gespeeld. Na een tijdje boeien die games mij gewoon niet meer.
M
MarkBeezLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik lees al heel lang dingen op DF maar hiervoor moest ik toch echt een account aanmaken.

ben zelf 5 jaar verslaafd geweest aan WoW, van mijn 14e tot mijn 19e. Het kwam voornamelijk door een verhuizing, ik kende niemand in de omgeving en al mijn vrienden speelden het spel ook. Zo bleef ik in contact met ze.
Afijn, het was bij mij letterlijk elke dag opstaan, naar school gaan, naar huis en gamen tot 1 uur 's nachts. Ben hierdoor van VWO naar Havo gezakt. Als mijn moeder mij iets vroeg, zoals de hond uitlaten, dan begon ik te schreeuwen en was er weer een dikke ruzie thuis. Het was echt erg.
Ik ben er eigenlijk heel makkelijk vanaf gekomen. Ongeveer 4 maanden geleden (was al wel heel erg geminderd op dit moment) besloot ik om het op te geven, ALLE games. Ik verkocht al mijn consoles, had al mijn characters op WoW verwijderd, het spel van mijn PC af gegooid en klaar. Had trouwens wel een mooi extra zakcentje hierdoor hehe. In het begin was het vaak vervelen, dit heb ik opgelost door te gaan sporten (goed heh :grin: ), mijn gitaar spelen weer op te pakken etc.
Ik begin me weer mijn "oude" zelf te voelen, zelfs mijn muziek smaak is weer terug gegaan van toen ik 14 was (ROCK!! geen metal meer, geen drum n bass afijn het zal wel).
De eerste paar weken had ik nog wel neigingen om terug te gaan naar het spel maar dat kon gelukkig niet meer. Wordt nu regelmatig nog gevraagd om weer te beginnen, maar heb hier totaal geen behoefte meer aan. Het heeft mijn leven (ondanks al het plezier) behoorlijk verziekt. Geen games meer voor mij :wave: . (Oké, natuurlijk wel wat party games/race games als ik bij maten ben)
S
Smoking OmniLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat vooral leuk is (niet echt) is de combi van zwaar blowen en zwaar gamen.
Ik ben er inmiddels van 1 nu afgekomen (gamen).
WoW was zeker een obsessie, maar ik speelde er nog veel meer bij.
Inmiddels WoW al een half jaar geleden geleden verlaten en mezelf beloofd geen ander MMOPRG te beginnen. Eigenlijk heb speel ik per definitie geen langdradige games meer (RPG's zijn killing). Want echt waar, als je IRL wat meer er op uit trekt en je komt met wat geluk wat leuke mensen tegen, dan kan je leven zo veranderen! En je kan het afbouwen, de tijd die je kwijt bent aan games. Je tijd anders / met leuke dingetjes indelen, helpt echt. Met truukjes enzo. Jezelf belonen. Het blablabla cliche gelul werkt wel.
Ik heb geen tijd en zin meer in lange games gelukkig, maar ben 15 jaar verslaafd geweest.

Succes allen ! :stoned:
O
OppepperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi iedereen,
Ik ben nog opzoek naar mensen die ik kan ondersteunen bij hun verslaving. Mijn missie is mensen weer op het goede spoor te krijgen in hun leven. Mijn vraag is waar dat ik het beste jongeren kan bereiken met verslaving.
Ik ben benieuwd naar De reacties.
Gr.,
Pepijn
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#16
WoW vond ik saai worden na weer zo een expansion. Al me hard verdiende epic gear inruilen voor green en blue zooi. Toen ben ik gewoon gestopt eigenlijk. Ik speel wel League of Legends wat redelijk verslavend is. maar het zijn vaak 3 potjes in de avond met wat vrienden. Beetje lachen en gezellig.

Zie er geen probleem in zolang niet je hele leven erom draait. Gewoon leuk tijdverdrijf:)
t
t3mptationLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toen ik 13 was was ik verslaafd aan habbo, meer dan 100 euro uitgegeven aan dat klote spel.
Nu vind ik het wel leuk om af en toe mw3 te spelen op de ps3

nice spel, maar geen verslaving :grin:
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#18
misschien kan je drank/ drugs verslaving niet vergelijken met een game verslaving maar je kan in mijn ogen wel verslaafd zijn aan games.

ik woon zelf samen met een jongen die gelijk als die opstaat wow aanzet en het dan tot midden in de nacht speelt, ze sociale leven is het leven dat hij op de computer heeft, de " vrienden " die hij in de guild heeft vind het belangrijker dan de mensen die om hem geven.

als het internet uit valt word hij al helemaal gek, heeft die een familie feest ofzo moet die optijd thuis zijn voor de raid. heel zijn leven draait om wow.

misschien kan je dat niet vergelijken met een andere verslaving maar je moet er niet te makkelijk over denken. sommige bouwen een leven op in een game, net zo als mensen die drugs gebruiken het doen om de zorgen van het echte leven te vergeten.

dus ja ik heb er wel beetje gemengde gevoelens over de definitie van verslaving is afhankelijk zijn dus ja dan kan je in mijn ogen verslaafd zijn aan games.
m
maxdw1212Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ik wist nooit dat een game verslaving zo sirieus was. ik was als kind altijd verslaafd aan gamen en maakte daardoor nooit me huiswerk en faalde zo op school. Maar het stoppen was eigenlijk niet moeilijk want uiteindelijk was ik er gewoon klaar mee en vond ik er niks meer aan.
n
nick00172Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Beste gebruikers van dt topic,

Wij zijn studenten aan de UvA en zijn op zoek naar iemand die gameverslaafd is of dit is geweest. Ben jij een (ex)gameverslaafde en wil jij graag je verhaal doen voor camera, reageer dan op dit bericht of stuur een mail naar [email protected].

De beelden worden niet uitgezonden op tv en worden alleen gebruikt voor een fictief tv programma dat wel echt opgenomen gaat worden, maar niet wordt uitgezonden. Desgewenst kunnen we je onherkenbaar in beeld brengen.

Heb je interesse of vragen dan hoor ik het graag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."