Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Gameverslaving Topic

Het Gameverslaving Topic

88 antwoorden
94 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Veel succes met de grote veranderingen!

Voor mij was of beter gezegd is het ook een vlucht van de realiteit of tijdvermaak.
Dank voor het delen en succes nogmaals.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gelukkig ben ik te sociaal om aan gamen verslaafd te raken. Ben ook wel na 1.5 uur uitgegamed :grin:
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb juist wat rondgekeken op internet naar mensen die gameverslaafd zijn of waren, dan zie ik de ene persoon gamed 6 uur per dag de andere 14 uur. Dit is best erg. Maar ik gamed zelf iets van 16 uur op een dag soms langer of minder lang en dit voor redelijk lang. Maarja gamen begon me te vervelen en dan speelde ik uiteindelijk maar 2-3 uur per week. Best raar aangezien ik zoveel gamed.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
transformated zei:
Heb juist wat rondgekeken op internet naar mensen die gameverslaafd zijn of waren, dan zie ik de ene persoon gamed 6 uur per dag de andere 14 uur. Dit is best erg. Maar ik gamed zelf iets van 16 uur op een dag soms langer of minder lang en dit voor redelijk lang. Maarja gamen begon me te vervelen en dan speelde ik uiteindelijk maar 2-3 uur per week. Best raar aangezien ik zoveel gamed.
Klik om te vergroten...

wacht maar tot GTA VI uitkomt, Call of duty 315, of net wat je genre is. Of je alleen speelt of met een team maakt ook zeker uit. Ik gok dat game-verslaafden ook iets anders missen, en dat opvullen met gamen, net zoals veel mensen religieus worden bijvoorbeeld.

Ik speel 2 uur per dag Counter-strike om op niveau te blijven, veel meer of minder krijg ik gezeik van mn team. Bijna alles in competities. een match duurt ongeveer 40 minuten, maar omdat je in feite niets opbouwt of hoeft te onderhouden valt de verslavingsfactor wel mee. volgende match zit je er toch weer hetzelfde bij.

MMO's zijn eigenlijk wel de hoek waar je gameverslaving zoeken moet.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik ben al gameverslaafd sinds de amiga 500, daar had ik bvb 4 spellen: simcity, captive en dungeon master en empire, die mij 20 h per 24 bezig hielden

en ik ben snoepverslaafd (maar op een laag pitje nu)
s
somangoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo mensen,

Ik ben zelf gameverslaafd geweest en doe zelfs een game developement opleiding. Dit heeft mijn ogen geopend. Als je weet hoe ze games in elkaar hebben gezet kijk je er heel anders tegen aan en zie ik er zelfs tegenop op een game op te starten, sterker nog ik heb mijn playstation 4 verkocht omdat ik hem al 2 jaar had en maar 10 keer op gegamed had. Had ik maar een chromecast gekocht om toch youtube en netflix te kunnen zien :) Ik moet wel melden dat ik eens in de maand wel eens battlefield of rainbow six siege speel maar daar houd het ook op. Mijn gameverslafing is veranderd in een blow verslafing wat helaas net zo duur is. Ben wel blij dat ik gestopt ben met gamen, kon namelijk nogal boos worden als mijn ouders iets vroegen terwijl ik zat te gamen. Ook werd ik depressief en lag ik elke dag tot 4 uur s' nachts wakker omdat ik flitsen zag als ik mijn ogen dicht deed. Gamen maakt meer kapot dan je denkt en ik zou er maar mee op passen. Na dat gezegd te hebben neemt het niets weg van het feit dat gamen gewoon leuk is en dat het stress kan voorkomen maar ook zeker veroorzaken.

Game ze! :wink:

somango :wave:
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry even beetje luchtigheid tussen door
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik speelde vele uren per dag isometric action-games
-het hield zowat op, vanaf dat youtube full HD begon te worden
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toen Grand teft auto San Andreas uit kwam speelde ik elke dag!
Kwam thuis van mijn werk en ging spelen.
Maar woonde toen samen met mijn vriendin en stoorde zich matenloos aan mijn gameverslaving.

Het was ook een geweldig spel toen. Heb het nu op mijn telefoon btw!

De relatie ging op een gegeven moment ook niet echt goed meer en daar heeft gta ook wel een kleine rol in gespeeld :doubleexclamation:

Dus ik geloof dat gamen zeker een probleem kan worden in persoonlijke situaties.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik lul maar wat zei:
Toen Grand teft auto San Andreas uit kwam speelde ik elke dag!
Kwam thuis van mijn werk en ging spelen.
Klik om te vergroten...
San Andreas is ook wel legendarisch. Veruit de beste GTA die er ooit geweest is en ook de enige die ik echt helemaal heb uitgespeeld. Ik zat nog op de middelbare school toen, dus had gelukkig zeeen van tijd.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
San Andreas is ook wel legendarisch. Veruit de beste GTA die er ooit geweest is en ook de enige die ik echt helemaal heb uitgespeeld. Ik zat nog op de middelbare school toen, dus had gelukkig zeeen van tijd.
Klik om te vergroten...

Wat een spel was dat he!
Je kan hem zo op je telefoon zetten als je een plus size hebt. Best wel leuk om af een toe een missie te doen als je op de w.c. zit of in een wachtruimte.

Meest bizarre is dat ik de weg nog weet in dat spel... En de map is behoorlijk groot.
Alsof het een onderdeel van mijn leven was geworden..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik lul maar wat zei:
Wat een spel was dat he!
Je kan hem zo op je telefoon zetten als je een plus size hebt. Best wel leuk om af een toe een missie te doen als je op de w.c. zit of in een wachtruimte.

Meest bizarre is dat ik de weg nog weet in dat spel... En de map is behoorlijk groot.
Alsof het een onderdeel van mijn leven was geworden..
Klik om te vergroten...
Wat een spel inderdaad, heb GTA altijd wel kunnen waarderen maar San Andreas zat zoveel beter in elkaar dan alle anderen. Ook met je dude naar de gym gaan de hele tijd want hij moest natuurlijk wel zwaar opgepompt zijn hahahaha. Ik zou de weg ook nog wel grotendeels weten denk ik, zijn ook wel echt bizar veel uren in gaan zitten.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#13
World of Warcraft main character +/- 250 dagen playtime.

- https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/wildhammer/Sniperino

Wel al 3 jaar gequit.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Call of duty black ops 1: 15 prestige
Call of duty modern warfare 3: 20 prestige
Call of duty black ops 2: max prestige+ fresh start weer max prestige.
- Ranked solo Platinum & Team Master Division.
Call of duty Advanced Warfare: 13 prestige.

Was vaak aanwezig op school kun je hier wel uit opmaken.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een game verslaving lijkt me best leuk eigenlijk! ik heb nooit zin om te gamen! om daarna bang van te gaan zijn vind ik ver gaan! gamen is al niet te vergelijken met drugs lijkt me! een wereld van verschil! gelukkig ook maar! zou niet iedereen met een game verslaving willen opzadelen met de nadelen van een drugsverslaving! Ben blij dat het gewoon niet hetzelfde is joh! een gamer ziet zon verslaving vaak als een levensstijl denk ik! sommige kunnen dat gewoon maken joh ... andere moeten wel echt stoppen dat wel!
C
CrataegusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik had een zwaar compulsieve mobile game verslaving (Rise of Kingdoms), ik zat daar zelfs 's nacht op. Beetje raar voor iemand eind de dertig zeker?

Ze maken die spellen ook zo dat ze echt foefelen met je dopamine systeem. Voor de minste scheet krijg je een reward zodat er weer wat dopamine in je hersenen komen. Met die reward ben je eigenlijk niets in het spel, een druppel op de hete plaat. Het echte verschil wordt gemaakt door aankopen te doen. Dat gaat geleidelijk: eerste aankoop is €1-€5 en dan krijg je nog een hele resem gratis (weer wat dopamine) en dan stijgt de prijs van de pakketten: €10, €20, €50 en €110. Je wordt ook nog eens aangemoedigd om iedere dag een minipakket te kopen van €1, €2 of €3,5. Ik heb alleszins nog nooit zoveel geld uitgegeven aan gaming als toen. Vroeger toen ik jong was (oude zakken alert!) kostte een spel €50-€60 en dan was je er klaar mee, kon je onbeperkt spelen. En uiteindelijk was ik maar een small spender, sommige whales geven 20k€ of meer uit.

Ik kan je verzekeren dat dit compulsieve gedrag iets met je doet. Ik ben echt wel eronder door gegaan. Gelukkig heb ik na een LSD trip de absurditeit van dit alles ingezien en ben ik cold-turkey ermee gestopt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Crataegus zei:
Ik had een zwaar compulsieve mobile game verslaving (Rise of Kingdoms), ik zat daar zelfs 's nacht op. Beetje raar voor iemand eind de dertig zeker?

Ze maken die spellen ook zo dat ze echt foefelen met je dopamine systeem. Voor de minste scheet krijg je een reward zodat er weer wat dopamine in je hersenen komen. Met die reward ben je eigenlijk niets in het spel, een druppel op de hete plaat. Het echte verschil wordt gemaakt door aankopen te doen. Dat gaat geleidelijk: eerste aankoop is €1-€5 en dan krijg je nog een hele resem gratis (weer wat dopamine) en dan stijgt de prijs van de pakketten: €10, €20, €50 en €110. Je wordt ook nog eens aangemoedigd om iedere dag een minipakket te kopen van €1, €2 of €3,5. Ik heb alleszins nog nooit zoveel geld uitgegeven aan gaming als toen. Vroeger toen ik jong was (oude zakken alert!) kostte een spel €50-€60 en dan was je er klaar mee, kon je onbeperkt spelen. En uiteindelijk was ik maar een small spender, sommige whales geven 20k€ of meer uit.

Ik kan je verzekeren dat dit compulsieve gedrag iets met je doet. Ik ben echt wel eronder door gegaan. Gelukkig heb ik na een LSD trip de absurditeit van dit alles ingezien en ben ik cold-turkey ermee gestopt.
Klik om te vergroten...
Knap dat je cold turkey gestopt bent. Kan je misschien wat toelichting geven hoe je dat rondom en in die LSD trip hebt aangepakt?
C
CrataegusLid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
Knap dat je cold turkey gestopt bent. Kan je misschien wat toelichting geven hoe je dat rondom en in die LSD trip hebt aangepakt?
Klik om te vergroten...
Ik heb al een aantal pogingen ondernomen, maar telkens hervallen. Telkens nam ik mij voor dat als een "onschuldig" tijdverdrijf te beoefenen, slechts 10 minuutjes per pauze. En in het begin was dat zo, maar telkens opnieuw eindigde ik in de topclans en om dat te onderhouden moet je véél actief zijn, zeker als je geen geld meer spendeert.

Ik heb dat de dag voor mijn verjaardag aangepakt en een LSD trip ondernomen met de intentie om te kijken waarom ik telkens terug ging naar die spellen. Ik heb daar actief aan gewerkt in die trip (150µg 1P-LSD eigenlijk) en ik werd mij bewust van de valstrikken van de developpers, de mechanismen die er achter zitten en dat het sociale netwerk dat er achter zit eigenlijk allemaal mensen zijn die hulp nodig hebben. Ik werd echt gedegouteerd door die inzichten en ben dan op mijn verjaardag (was inmiddels middernacht) gestopt, tot nu toe niet meer aangeraakt. En ook geen zin meer.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik game gemiddeld nu 20 jaar 2 tot 8 uur per dag en ik ga ook nooit stoppen het is deels wie ik ben.
s
saskiaLid
01-01-2024, 00:00
#19
@foreverinspace
Het wordt beter.. echt.. het heeft alleen heel veel tijd nodig. Wat ik heel moeilijk vond in die tijd dat ik stopte was irl sociaal te zijn. dat gaat gelukkig veel beter en heb ik weer een druk sociaal leven wat zich niet online afspeelt.
Ook is voor mij (zoals ik eerder aangaf) mijn website een hele goede vorm om mijn ei kwijt te raken. Ik krijg zo nu en dan mailtjes van mensen die ik geholpen heb. Dat geeft zo veel vodoening dat ik weet dat ik goed bezig ben.
Wat doe jij om weer sociaal te zijn?

Heel veel sterkte en succes!!!
f
foreverinspaceLid
01-01-2024, 00:00
#20
saskia zei:
@foreverinspace
Het wordt beter.. echt.. het heeft alleen heel veel tijd nodig. Wat ik heel moeilijk vond in die tijd dat ik stopte was irl sociaal te zijn. dat gaat gelukkig veel beter en heb ik weer een druk sociaal leven wat zich niet online afspeelt.
Ook is voor mij (zoals ik eerder aangaf) mijn website een hele goede vorm om mijn ei kwijt te raken. Ik krijg zo nu en dan mailtjes van mensen die ik geholpen heb. Dat geeft zo veel vodoening dat ik weet dat ik goed bezig ben.
Wat doe jij om weer sociaal te zijn?

Heel veel sterkte en succes!!!
Klik om te vergroten...


Bedankt :grin: , Heb het vrij moeilijk om de laatste tijd sociaal te zijn , men vrienden merken dit ook ben veel stiller enzo , leg amper of geen contact met onbekenden . Natuurlijk doe ik dit wel wanneer ik uitga en/of onder invloed ben van 'drugs' (kan vanalles zijn) maar dit hoort niet , ok het is wel leuk maar ik hoop terug zoals vroeger te worden , had nooit problemen om met een meisje te praten , liefde te tonen enzo , sinds dat ik met wow begon heb ik 6 jaar geen lief gehad en ook niet verliefd geweest , terwijl ik eraan begon had ik nochtans de echte 'tiener' leeftijd ... hoop dat dit allemaal terug komt zal het gewoon tijd moeten geven , voor de rest probeer ik mijn diploma te halen , zorgen voor een goede job en veel tijd met vrienden en familie en de pc zoveel mogelijk te meiden ... Deze site is natuurlijk ook een wondermiddel tegen verveling :) . :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."